2021 Unutulmaz 12 Şarap Arasında Görülecek

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Dünyanın neresinde olursam olayım veya neler oluyor olursa olsun, değişmeyen bir şey var: Denemem gereken bir şişe şarabım var.

Yeni bölgeler ve üreticiler keşfettiğim ya da eski tanıdıkların neler yaptığını gördüğüm için şarap yolunda pek çok unutulmaz deneyim yaşandı.

Bu yıl değil. 2021 normalleşme adımlarına izin verirken, şarap maceramın çoğu evde gerçekleşti. Şaraplar beni yolculuklara çıkardı.


Durum ne olursa olsun, iyi şaraplar silinmez hatıralar yaratabilir. İşte 2021’de en küçüğünden en büyüğüne içtiğim en unutulmaz 12 şarap.

Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Cacique Maravilla Pipeño País Bío Bío 2019

Bu şişe bir susuzluk gidericidir, Şili’nin Bío Bío bölgesinden 19 litrelik karmaşık olmayan bir kırmızıdır. Peki bunda akılda kalan ne? Benim için, şarabın nasıl geliştiğini özetledi.

Şili bir zamanlar büyük şirketlerden çok sayıda ucuz, vasat şarap ihraç ediyor gibi görünüyordu, ara sıra cilalı kupa şişesi serpiştirilmiş, çoğunlukla tanıdık uluslararası üzümlerden. İngilizcede misyon olarak bilinen eski país üzüm bağları, rustik ve ilgi çekici olmadığı için reddedildi. Üzümleri yerel olarak tüketilen taze, sert şaraplar olan pipoya dönüştüren eski çiftçilerin eyaletiydiler.

Bununla birlikte, organik olarak çiftçilik yapan ve her şişede yerin ruhunu ve enerjisini yakalayan bir vigneron olan Manuel Moraga’nın tam olarak bu tür canlı, ferahlatıcı şarapları için uluslararası bir pazarın var olduğu ortaya çıktı. Dünyanın her yerinde, bu şarabın kaynağı gibi eski bağlar, aziz olunması gereken hazineler olarak yeniden değerlendirildi. Ve kaybolmalarına izin vermedikleri için Bay Moraga gibi teşekkür etmemiz gereken insanlar var.

Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Domaine des Ardoisières Vin des Allobroges Argile Blanc 2019

Başta kırmızılar ve maytaplar olmak üzere Fransa’nın Savoie bölgesinin şaraplarını uzun zamandır içiyorum. Bu Savoie beyazlarına aşık olduğum yıldı.

Savoie, sınırın İsviçre ve İtalya ile kesiştiği doğu Fransa’nın Alp eteklerinde yer almaktadır. Altesse, mondeuse blanche ve jacquère gibi yerel üzümlerden yapılan beyazlar, sanki taze bir dağ rüzgarı size doğru esiyormuş gibi, onlara havadar, serin bir his veriyor gibi görünüyor.

Bu şişe Savoie beyazlarının çekiciliğini özetliyor. Tamamı organik olarak yetiştirilen chardonnay ile birlikte jacquère ve mondeuse blanche’dan yapılmıştır ve keskin hassasiyeti ve saflığıyla neredeyse şok edicidir. Terör kelimesini dolaşmak kolaydır, ancak bu şarapların gerçekten bir yer duygusu vardır.

Kredi. . . Tess Bryant’ın izniyle

Travis Tausend Adelaide Hills Riesling ‘Opa, Dikkat Et!’ 2018

Travis Tausend, Adelaide Tepeleri’nin güney ucundaki Hope Forest kasabasında doğal şaraplar yapan düşünceli bir Avustralyalı üretici.

2019’da Adelaide Tepeleri’nde onu ziyaret ettiğimde dikkatle düşünülmüş şaraplarına kapılmıştım. Amerika Birleşik Devletleri’nde nadiren bir şişe gördüm, ancak bunu Haziran’da şarap listesini ikiye bölen bir deniz ürünleri restoranı Dame’de gördüm. iki bölüm: biri klasikler için James Bond, diğeri ise yeni dalga için Austin Powers.

Riesling hatırladığımdan daha da iyiydi – taze, enerjik, dokulu ve son derece sindirilebilir, hatırladığım kadarıyla Bay Tausend’in favori sözü. Greenwich Village’daki dış mekan masamızda, şarap Hope Forest kırsalının huzurunu yakalıyor gibiydi.

Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

İstine Chianti Classico Vigna İstine 2018

Birkaç yıldır Chianti Classico’ya karşı doyumsuz bir susuzluk çekiyorum. Bu nedenle Radda’da İstine gibi yeni Chianti üreticilerinin böylesine güzel işler yaptıklarını, yine de Chianti Classico köklerine sadık kalan saflık ve incelikli şaraplar ürettiklerini görmek heyecan verici.

Yoksa Radda kökleri mi demeliyim? Diğer birçok bölgede olduğu gibi, Chianti, farklı Chianti komünlerinin ayırt edici niteliklere sahip olabileceğini kabul ederek, Chianti’deki Radda gibi etiketlere alt bölgeler eklenip eklenmeyeceğini tartışıyor. Bana göre, İstine’nin organik bağlarını nispeten yüksek rakımlarda yetiştirdiği Radda’nın imzası zarafet ve inceliktir ve bu şişe özellikle zarif ve çiçeksi görünüyordu.

Chiantis’i çeşitli tarzlarda sevsem de, kendimi özellikle Radda’dan gelenlere çekilmiş buluyorum. Bu şişenin 24 dolara, diğer bazı Chianti Classico’ların fiyatının yarısından daha azına mal olması, onu içme deneyimini özellikle tatlı hale getirdi.

Kredi. . . Hiyu Şarap Çiftliği’nin izniyle

Hiyu Şarap Çiftliği Columbia Gorge Hypericum 2017

Columbia River Gorge’daki Hood River, Ore’nin dışındaki Hiyu Şarap Çiftliği şaşırtıcı bir yerdir. Hayvanlar, sebzeler, meyve ağaçları ve eklektik üzümlerin yanı sıra tadım odası ve bağa bakan müthiş bir restoran ile tamamen karışık bir çiftlik.

Bir buçuk yıl sonra ilk uzun yolculuğumda temmuz ayında orada öğle yemeği yiyordum. Los Angeles’tan Gorge’a kadar arabayla geldim, yolda şarap bölgelerinde durdum.


Lezzetli bir pisi balığı parçasını yerken ve Yunanistan’dan Güney İtalya’ya giden bir yolu izleyen assyrtiko, fiano ve diğerleri gibi üzümlerden yapılmış bu şişeyi içerken, pencereden dışarı otlar ve kır çiçekleri ile dolu vahşi bir çayıra baktım. , arılar ve kelebekler uçuşuyor.

Şarap, neredeyse tam hayal ettiğim gibi çayır kokuyordu, bitkisel ve çiçeksi, belli belirsiz Alp kokuyordu. Tamamen alışılmadık, biraz mistik, tamamen büyüleyici ve güzelliğin alçakgönüllülük, açıklık ve belirsizlik atmosferinde yaratıldığı Hiyu’nun değerlerine tamamen uygundu.

Kredi. . . Polaner Selections’ın izniyle

Etki Alanı Trapeti Marsannay Rouge 2017

Bu şarap hakkında geçenlerde şaraba uygulandığında “büyüklüğün” ne anlama geldiğini inceleyen bir makalede yazmıştım. Terimi en karmaşık ve eskilere layık şişeler için ayırmanın çok sınırlayıcı olduğunu ve tüketildikleri durumu ne kadar iyi yansıttıklarına bağlı olarak diğer birçok şarabın harika olabileceğini önerdim.

Bu şişe iyi bir örnek, diye düşündüm. Eşim ve ben Eylül ayında Brüksel’de küçük oğlumuz ve yaklaşık iki yıldır görmediğimiz ortağıyla birlikte içtik.

Trapet, Gevrey-Chambertin merkezli mükemmel bir yapımcıdır. Burgonya hiyerarşisinin zirvesi olan birkaç büyük crus da dahil olmak üzere bir dizi şarap yapar. Nispeten konuşursak, Marsannay, örneğin Trapet’in büyük cru Chambertin’in ihtişamı olmadan mütevazı bir şaraptır.

Nesnel bir anlamda, yaşlanma ve karmaşıklığa ulaşma potansiyelleri göz önüne alındığında, Chambertin üstün şarap olarak kabul edilecektir. Ancak bu durumda Marsannay daha iyi bir seçimdi.


Sadece bir köy şarabı olmasına rağmen, Grand Cru’nun birkaç çentik altında, dünyevi ve çiçeksiydi, hayran kalması hoş ve tadını çıkarması lezzetli ama dikkat dağıtıcı değildi. Unutulmaz olan şarap mıydı? Ya da şarabı unutulmaz kılan olay? Önemli mi?

Kredi. . . José Pastor Selections’ın izniyle

Bodegas Cota 45 Ube Las Vegas El Carrascal 2017

Bu yıl şeri ülkesi İspanya’nın güneyindeki Jerez bölgesindeki Cota 45’ten gelen bunun gibi şaraplardan ilham aldım. Mal sahibi Ramiro Ibáñez, Jerez terörü karşısında büyüleniyor; bu kalite, kitlesel pazar şerilerinin üretiminde ne yazık ki ihmal edilmiş bir kalitedir. topraklar denir.

El Carrascal, Bay Ibáñez tarafından yapılan ve albariza terörünü ifade etmesi amaçlanan bir dizi şaraptan biridir. Şeri gibi, bu şaraplar da palomino üzümünden yapılır, ancak şeriden farklı olarak takviye edilmezler.

Carrascal, Sanlúcar de Barrameda yakınlarındaki manzanilla bölgesinde tek bir bağ olan Viña Las Vegas’tan. Manzanilla’nın lezzetli, kırılgan özünü ifade ediyor gibiydi ve şarabı güçlendirmenin – alkol seviyesini yüzde 15 veya daha fazlasına yükseltmek için nötr ruh eklemenin – gereksiz olduğunu gösteriyordu.

Şaraplar, bir bölge ve şaraplarının potansiyeli hakkında bildiğimizi düşündüğümüzü yeniden incelememizi gerektiren bu açık olasılıkları sever.

Kredi. . . Equipo Navazos’un izniyle

Equipo Navazos La Bota de Manzanilla 32 Saca de Ekim 2011

Jerez’den bahsetmişken, 2012’de bölgeyi ziyaret etme zevkini yaşadım ve şeri rönesansına öncülük eden bir tür üst düzey négociant olan Equipo Navazos’un arkasındaki iki adam olan Jesús Barquín ve Eduardo Ojeda ile vakit geçirmekten özellikle mutlu oldum.

Genellikle vasat, ucuz şarapların seri üretiminin hakim olduğu bir endüstride, şeri hakkındaki geleneksel bilgeliğin ne kadar yanlış olduğunu gösteren küçük miktarlarda olağanüstü şeri şişeleri yapıyorlardı.

İnançların başında, manzanilla gibi kırılgan şerilerin satın alındıktan hemen sonra tüketilmesi gerektiği, aksi takdirde bozulacaklarıdır. Ama işte bu şeri, 2011’de şişelenmiş ve Ekim’de Central Park’ta bir piknikte açtığım, şarap dolabımda on yıldan fazla bir süre dinlendikten sonra.

2012’de aynı şarabı, La Bota de Manzanilla 32’yi içtiğim ortaya çıktı, onu yumuşak ama yoğun, harika bir incelikle buldum. Dokuz yıl sonra pırıl pırıldı, tuzluluğu ve mineralliği yaşlanmayla yoğunlaşmıştı, yine de ağırlıksız bir yoğunluğun büyüleyici bir örneğiydi. Belki aşırı filtrelenmiş, kitlesel pazar şerileri yaşlanamaz, ama bu? Kesinlikle.

Kredi. . . Frederick Wildman’ın izniyle

Sırt Monte Bello Santa Cruz Dağları 2011

Geçenlerde bir makalede Ridge Monte Bello’nun belki de en büyük Amerikan cabernet sauvignon’u olduğunu söyledim. Napa Vadisi’nin bazı kült kabernetlerine aslında bir mum tutamayacağını öne süren insanlardan bu görüş için bazı tepkiler aldım.

Bu kısmen bir zevk meselesi, çünkü bu şaraplar tarz olarak Monte Bello’dan farklı ve kısmen de benim kararsızlığım. En iyi Amerikan cabernet’leri arasında deseydim daha iyi olurdu. ” Herhangi bir şarabın altını çizmek her zaman risklidir.


Ancak Ocak ayında bu çok zor California bağbozumu üzerine bir Zoom tartışması için içtiğim 2011, inancımı güçlendirdi. Muhteşem, güzel aromatik, karmaşık ve zarif, zarif ve lezzetliydi.

Aklıma bir sürü harika California cabernet’i geliyor. Ama benim için düzenli olarak Monte Bello’dan daha iyi bir şey düşünmek zor.

Kredi. . . The Wine Trust’ın izniyle

Château Mouton Rothschild Paulillac 2005

Haziran ayında, bence 21. yüzyılın en iyisi olan 2005 Bordeaux vintageinin 16 yıllık retrospektifi için hızlı bir şekilde Atlanta’ya gittim. Başlangıçta 2020 için planlanmıştı. Geç olması hiç olmamasından iyidir.

İki gün süren etkinlik, zarif, saf bir Pontet-Canet de dahil olmak üzere birçok etkileyici şarap içeriyordu, ancak unutamadığım şişe, yüce bir grupta öne çıkan Mouton Rothschild’di. Güçlüydü ama zarif ve uyumluydu, zaten karmaşıklık geliştiriyordu ama yine de 16 yıl sonra bir bebekti.

Kim bilir bir daha bu şarabı içme fırsatım olur mu? Ama her on yılda bir kontrol etmeyi, yılda bir vermeyi veya almayı çok isterim.

Kredi. . . Grand Cru Selections’ın izniyle

Domain J. L. Chave İnziva Yeri 1989

2020’nin bir diğer zayiatı, bazı önemli şarap koleksiyoncuları da dahil olmak üzere, arkadaşlar arasında yıllık bir şarap yemeğiydi. Ekim ayında Chappaqua, N. Y.’de düzenlenen 2021 baskımız bunu fazlasıyla telafi etti.

İki nadir şarap bende özel izlenimler bıraktı. İlki, işini vigneron olarak 1481 yılına kadar takip eden bir aile olan Domaine JL Chave’den 1989 Hermitage idi. Chave, en sevdiğim bölgelerden biri olan Kuzey Rhône Vadisi’nde güçlü, uzun ömürlü syrah şaraplarının kaynağı olan Hermitage ile eş anlamlıdır. .

Bu şarap, zamanla yankılanan tatlarla, dipsiz, saf, etli ve tuzlu görünüyordu. Hala beynimde yankılanıyorlar. Şarabın derinliğini ve boyutunu asla unutacağımı sanmıyorum.

Kredi. . . Acker Wines’in izniyle

Cantina Mascarello Barolo 1978

Chappaqua’daki o toplantıdaki ikinci şarap, Bartolo Mascarello’nun kızı Maria Teresa Mascarello’nun 2005’te öldüğünden beri aile mülkünü yönetmesine rağmen, şimdi Cantina Bartolo Mascarello olarak bilinen şeyden gelen bu 1978 Barolo’ydu.

Akşam yemeğinde, beyaz yer mantarlı ev yapımı bir gnocchi yemeği servis edilmişti, bu da beyaz yer mantarının Burgundy ile mi yoksa Barolo ile mi daha iyi gittiği konusunda bir tartışma başlattı. Teste tabi tutuldu.

İlk olarak Domaine Dujac’tan 1993 model bir Clos de la Roche, narin ve nüanslı muhteşem bir grand cru Burgundy geldi. Bu kombinasyonla yanlış gidemezdiniz.


Ama sonra Barolo geldi, taşlı ve karanlık ama neredeyse ruhani. İtalya’nın Piedmont bölgesinden gelen şarap gibi yer mantarı ile birlikte şarap büyülüydü. Büyük bir Barolo’nun beyaz yer mantarı ile eşsiz olduğundan kimsenin şüphesi yoktu. Biz de Burgundy’yi içmek istedik.


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst