Amerika’nın Sıradaki Harika Restoranları Banliyölerde. Ama Orada Gelişebilirler mi?

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
ST. CHARLES, Mo. — Peru restoranı Jalea’daki lezzetler elektrikli. Konum? Biraz daha mütevazı.

En yakın büyük şehir olan St. Louis 37 mil uzaklıktadır. Ancak, bir Pilates stüdyosu ve bir finansal hizmetler danışmanlığı arasında sıkışmış, Arnavut kaldırımlı sakin bir sokakta, hepsi bir turta, zencefil-ağır leche de tigre içinde yüzen narin orfoz dilimleri ve tombul mısır taneleri ile ceviche bulacaksınız; ve soya ve sirke yüklü sosu kaburga parçalarının üzerine cilalanmış olarak gelen lomo saltado.

Jalea’nın sahipleri, kardeşler Mimi ve Andrew Cisneros, hareketli restoran ortamıyla bilinen bir şehir yerine bu şirin sokağı seçmenin riskinin farkındaydı. Ancak St. Louis’de bulamayacakları fırsatları banliyölerde gördüler. Evet, kira daha düşüktü. Cisnerose’ların gençlik yıllarını geçirdikleri St. Charles da Missouri’nin en hızlı büyüyen ilçelerinden biri.


“St. Charles sadece bizim büyüdüğümüz beyaz banliyöler değil,” dedi Bayan Cisneros. “Her yerde olduğu gibi küreselleşiyor. ”

Jalea’nın sahipleri Andrew ve Mimi Cisneros, daha az rekabet, artan nüfus ve daha düşük kira dahil olmak üzere St. Charles’ta açılış yapmanın faydalarını gördüler. Kredi. . . New York Times için Neeta Satam

Şehirdekinden daha az rekabet de var dediler. St. Charles küçük bir topluluk olduğundan, ikisi burada daha büyük bir etki yaratabileceklerine inanıyor. 29 yaşındaki Bay Cisneros, daha düşük genel gider maliyetleriyle, tatları denemek için çok daha özgür hissettiğini söyledi. (Mutfağı o yönetiyor ve 30 yaşındaki Bayan Cisneros operasyonları yönetiyor. ) Restoranın Aralık ayında açılmasından bu yana, yerel halkın Peru yemeklerini denemeye hevesli olduğunu görmeleri için teşvik edildiler.

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki restoranların medyada yer alması uzun süredir şehirlere odaklanırken, banliyöler çoğunlukla restoran zincirleriyle ilişkilendiriliyor. Ancak Jalea, Farmers Branch, Texas’taki Roots Southern Table; Robbinsdale, Minn.’de Travail Kitchen ve Eğlenceler; ve St. Peters, Mo.’daki Noto – yerel mutfak kültürünün ortak isteklerini yükseltiyor ve banliyöleri yemek yeme mekanlarına dönüştürüyor.

Bazı yerler yöresel lezzetler ya da mirasa dayalı yemeklere yaratıcı yaklaşımlar sunuyor; diğerlerinde ise bir tadım menüsü veya kapsamlı bir şarap listesi bulunur. Kısmen pandemi nedeniyle sadece büyüyen değil, aynı zamanda çeşitlenen bir banliyö nüfusunun zevkleriyle buluşuyorlar. Banliyölerin homojen, beyaz çitli topluluklar olduğu klişesinin modası çoktan geçti ve insanlar şehirlerden oraya taşındıkça iştahlarını daha sofistike, çeşitli menülere getiriyorlar.

Yerleşik büyük şehir restoranları dikkat çekti ve son yıllarda imparatorluklarını banliyölerin derinliklerine kadar genişletti. Ancak en heyecan verici banliyö restoranlarının çoğu, önemli bir risk alan küçük ölçekli girişimciler tarafından açılmıştır.

Kendele Noto Sieve ve Wayne Sieve, St. Louis banliyösünde bölgesel İtalyan restoranları Noto için ulusal ilgi gördü. Kredi. . . New York Times için Neeta Satam
Restoran, kızarmış tuzlu morina ve patatesten yapılan baccala fritte gibi yemekler ile güçlü bir Güney İtalya etkisine sahiptir. Kredi. . . New York Times için Neeta Satam

Birkaç restoran işleten Tiffany Derry, Dallas’ın bir banliyösü olan Farmers Branch’de geçen Haziran’da Roots Southern Table’ı açtığında banliyö yemeklerinde bir damga olduğunu biliyordu. Orada, bir yerleşim bölgesinde, bazı konukların ördek yağında kızarmış tavuk ve pislik kuzu pirzolası sunan ünlü bir şef tarafından işletilen bir Güney restoranı bulmasına şaşırdıklarını söyledi.

37 yaşındaki Bayan Derry ve banliyölerde benzer şekilde iddialı restoranlar açan diğer şefler, bu algıları değiştirebileceklerine inanıyorlar.

Karısı Carolyn Nugent ile birlikte Parker, Colo’daki Poulette Bakeshop’ta Avrupa tarzı şekerlemeler satan Alen Ramos, “Önemli biri olmak için New York’ta olmanıza gerek yok” dedi. Bir şef banliyölerde başarılı olabilir ” akıllı olduğun ve işini iyi yaptığın ve misafirlerinizle ilgilendiğiniz sürece. ”

2019’da Webster Groves, Mo.’da Balkan Yarımadası yemeklerinde uzmanlaşmış bir restoran olan Balkan Treat Box’ı açtıklarında Edo ve Loryn Nalic’in umudu buydu. Ancak tatların yerlilere çok yabancı geleceğinden endişeleniyorlardı.

Jalea, St. Charles’ın birçok bar, antika dükkanı ve pastanenin bulunduğu tarihi şehir merkezindedir. Kredi. . . New York Times için Neeta Satam

“İyi bir yarım yıl boyunca ikimiz de birbirimize ‘Bunu sular mıyız?’ dercesine baktık” dedi 42 yaşındaki Bayan Nalic. onlar için yeni.


Bazı yemeklerin isimlerini “telaffuz edememelerine aldırmıyorlar” dedi. “Nasıl olduğunu öğrenmek istiyorlar. ”

Diğer sahipler, menülerinde birkaç ayar yapmak zorunda kaldılar. On yıl önce, şef Peter Chang, Washington DC’nin banliyölerinde bulunan biri hariç, bir düzineye ulaşan ünlü ve başarılı Çin restoranlarından oluşan bir koleksiyon oluşturmaya başladı. 58 yaşındaki Still, Bay Chang yemek koymakta tereddüt ettiğini söyledi. örneğin menüde bağırsaklar var.

Alex Au-Yeung, iki işletmesini 2018’de Malezya restoranı Phat Eatery ve geçen Mart ayında Vietnamlı bir lokanta olan Yelo’yu, bölgenin büyük Asyalı Amerikalı nüfusuna yönelik bir Houston banliyösünde bir alışveriş merkezi olan Katy Asian Town’da açtı. Yine de yemek yiyenlerin “yüzde 80’i” beyaz, dedi.

50 yaşındaki Bay Au-Yang, “Bazen tada biraz uyum sağlamamız gerekiyor” dedi. “Karides ezmesi gibi – biraz geri çekmeliyiz, çok korkak yapmamalıyız. ”

Phat Eatery, 2018’de Houston banliyölerinde bölgenin büyük Asyalı Amerikalı nüfusuna yönelik bir alışveriş merkezi olan Katy Asian Town’da açıldı. Kredi. . . The New York Times için Nakamura’ya gidin
Bu konuma rağmen, Phat Eatery öncelikle beyaz bir kitleye hitap ediyor. Kredi. . . The New York Times için Nakamura’ya gidin
Phat Eatery’nin sahibi Alex Au-Yeung, bazı lokantaların aşina olmadığı karides ezmesi gibi malzemeleri geri alma eğiliminde olduğunu söyledi. Kredi. . . The New York Times için Nakamura’ya gidin

Bu tür zorluklar birçok restoran işletmecisi için kaçınılmazdır. Ne de olsa Amerikan banliyöleri beyaz nüfus ve müstakil evler için tasarlandı.


Büyük ölçüde İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra geliştiler. Gazilere düşük faizli ipotek sağlayan G. I. Bill gibi federal politikalar sayesinde birçok insan ev sahibi oldu. Ancak bu politikalar büyük ölçüde beyaz Amerikalılara fayda sağladı. Siyahi insanlar başta olmak üzere, mahalleleri sigorta şirketleri tarafından daha yüksek bir risk olarak işaretlendiğinden, banka kredileri düzenli olarak reddedildi. Mülk tapuları genellikle beyaz olmayan insanlara ev satışını açıkça yasakladı.

Medeni haklar hareketi tarafından teşvik edilen, ırk, din veya ulusal kökene dayalı konut finansmanı, satışı ve kiralanmasında ayrımcılığı yasaklayan 1968 tarihli Adil Konut Yasası gibi yasalar, yavaş yavaş banliyölerde renkli insanlar için fırsatlar açtı. Nüfus Sayımı Bürosu’nun Amerikan Toplumu Araştırması’na göre, 2009’dan 2019’a kadar, banliyölerdeki beyaz olmayan insanların oranı yüzde yedi arttı – kentsel alanlardaki oranın neredeyse iki katı.

36 yaşındaki Navjot Singh, Silver Spring, Md.’deki bölgesel Hint restoranı Spice Street’in daha çok kültürlü bir izleyici kitlesini çektiğini ve Washington, Cafe of India’daki yerinden daha fazla gelir elde ettiğini söyledi.

Nüfus sayımı verilerine göre, 2010’dan 2020’ye kadar banliyölerde yaşayan Amerikalıların sayısı yüzde 10,5 arttı. Banliyö sakinleri de daha varlıklı hale geldi; 2019 Amerikan Toplumu Araştırması’na göre, ortalama hane geliri 2009’dan 2019’a yüzde 2,3 artarak yılda 83.000 dolara ulaştı. (Karşılaştırma yapacak olursak, ortalama kentsel hane geliri yaklaşık 65.000 dolardı.)

Virginia Tech Üniversitesi’nde konut ve mülk yönetimi yardımcı doçenti Hyojung Lee, bu büyüme pandemiden önce gelse de, son iki yıl ve evden çalışma kültürünün genişlemesi bir zamanlar kademeli değişimi hızlandırdı.

Dr. Lee, bu büyümeyi yönlendiren nesil olan Millennials’ın birçok banliyöye giderek daha fazla kentsel bir his getirdiğini ekledi – bu genellikle bağımsız restoranlarda kendini gösteren bir değişiklik.

Phat Eatery’deki Diners, o kadar başarılı oldu ki, ilk yılından sonra Bay Au-Yeung onu yandaki alana genişletti. Kredi. . . The New York Times için Nakamura’ya gidin

St. Charles, Illinois’de kaliteli bir yemek restoranı olan Graceful Ordinary’nin sahibi 35 yaşındaki Megan Curren, birçok Chicago restoranının pandemi nedeniyle mali açıdan zarar görmesine rağmen, St. Charles’ın daha hızlı iyileştiğini söyledi. Onunki gibi mekanlarda açık havada yemek yemek için bolca yer var, dedi ve insanlar bölgenin dışına değil, içine taşınıyor.

Yine de, restoranlar ve lokantalar arasındaki bu görünüşte simbiyotik ilişkinin komplikasyonları var.

Maryland Üniversitesi’nde kentsel çalışmalar ve planlama doçenti Willow Lung-Amam, banliyölerin toplumu zenginleştiren daha çeşitli işletmeleri barındırdığından, bu başarının geliştiricilerin dikkatini çekebileceğini söyledi. Ortaya çıkan gelişmeler maliyetleri artırabilir ve bölgeyi daha baştan daha cazip hale getirmeye yardımcı olan aynı girişimcileri zorlayabilir.

Mikey Ochoa, geçtiğimiz Aralık ayında Castro Valley, Kaliforniya’da Latin restoranı Oculto’yu açtı. Ama yakınlarda yaşamayı göze alamaz. Castro Vadisi’nde, sadece üç mil uzaklıktaki Hayward’da “tek yatak odalı bir dairenin fiyatı iki yatak odalı dairemden daha fazla” dedi.

31 yaşındaki Bay Ochoa, Castro Vadisi’nin bir restoran akışı için iyi donanımlı olmadığını da sözlerine ekledi. Kiralık alanların çoğunda buzdolabı, davlumbaz veya yağ tutucusu olmadığını ve orada bir restoran inşa etmenin nihayetinde şehirden daha pahalı olabileceğini söyledi. Oculto’yu, uygun fiyatlı bir kiralama için pazarlık edebildiği bir yemek salonu olan Castro Valley Marketplace’te açtı.

Bazı banliyölerin tasarımı, bağımsız restoran sahiplerinin orada başarılı olmasını daha da zorlaştırıyor.

Buffalo Üniversitesi’nde şehir planlama profesörü olan Dr. Samina Raja, tüm banliyöler birbirine benzemese de, genel olarak banliyö planlamacılarının bağımsız restoranları en iyi nasıl destekleyecekleri konusunda pek bilgili olmadıklarını söyledi. Bu işletmelerin genellikle büyük restoran grupları veya zincirlerinden daha kısa bir finansal piste sahip olduğunu anlamadıkları için, planlamacıların ekonomik kalkınma hibeleri sağlama veya imar kısıtlamalarını gevşetme olasılıkları daha düşüktür.

Lokantacılar ayrıca sağlık, planlama ve imar dahil olmak üzere, bağımsız mülk sahiplerinin ihtiyaçlarını karşılamaya şehirler kadar iyi hazırlanamayan çok sayıda yerel yönetim departmanlarında gezinmek zorundadır.

Dr. Raja, “Süreci düzene sokma konusunda harika bir iş çıkaran banliyölere rastlamadım” dedi.

Dr. Lung-Amam, kentsel çalışmalar ve planlama profesörü ,, birçok banliyöde toplu taşıma bulunmadığını ve karma kullanımlı gelişim için bölgelere ayrılmadığını, bu nedenle aynı bölgede evler ve işyerlerinin bulunamayacağını söyledi. O halde restoranlar, yemek için oraya gitmek zorunda olmayan birkaç yakın sakine sahiptir.


Sağlam bir yemek ortamı oluşturmak, yerel yönetimden önemli bir taahhüt gerektirebilir.

Sağdan, Mike Brown, Bob Gerken ve James Winberg, Minneapolis’in bir banliyösü olan Robbinsdale, Min.’de güçlü bir restoran grubu kurdular. Kredi. . . The New York Times için Caroline Yang

2013’te şefler Mike Brown, Bob Gerken ve James Winberg, Minn. Robbinsdale’deki küçük gastro pubları Travail’i bir tadım menüsü alanı ve bir bira imalathanesi olan daha büyük bir restoran grubuna dönüştürmek istediklerinde, bunu başaramadılar. Birden fazla restoran inşa etmek için gereken yıkım ve inşaat maliyetlerini karşılamıyor. Kasaba hükümeti, mülkü satın almak ve alanı bir yatırım olarak yıkmak için devreye girdi: İdeal olarak, yeni alan emlak vergisi gelirini artıracaktı.

Ancak, belirtilen misyonu şehir planlamasına Siyah, queer ve feminist bir mercekle bakmak olan bir medya kuruluşu olan Black Urbanist’in kurucusu Kristen Jeffers, bazı banliyölerin hala dışlayıcı uygulamaları sürdürdüğünü söyledi. Siyah girişimcilerin kredi almasını zorlaştıran gayri resmi redlining devam ediyor, dedi. Aynı zamanda, bazı banliyölerin büyüyen genç sakinlerinin bu tür uygulamalara karşı çıktığını ve beyaz olmayan işletme sahiplerini desteklediğini gördüğü için içini rahatlattı.

Aslında, Washington banliyölerinde Çin restoranları işleten Bay Chang, başarılarından o kadar cesaret aldı ki, birkaç yıl önce kızı, nüfusu olan bir şehir olan Baltimore’da Nihao adlı bir restoran açmayı önerdiğinde şüpheci davrandı. yarım milyondan fazla.

Her türlü endişesi vardı: işletme maliyetlerinin çok yüksek olacağı, personel bulmanın daha zor olacağı, Baltimore’da şimdiden çok sayıda restoran olduğu. Yine de Nihao’nun açılmasından bu yana yaklaşık bir yıl içinde, satışların istikrarlı olduğunu ve işin sorunsuz çalıştığını söyledi.

Bay Chang için büyük bir sürprizdi: Bir restoranın -her yerde- bir şehirde başarılı olabilmesi.


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst