Şükran Günü’nden sonraki Pazartesi sabahı, Roy’un yanından geçen Rogelio Sierra, domuz mezbahası La Casa Sierra’nın önündeki ahşap bir masaya oturdu ve Noel Evi için bütün domuz siparişi veren müşterilerin düzinelerce aramasını yanıtladı.
“Söyle bana baba. Onların dördü?” 91 yaşındaki Bay Sierra, bir hoparlöre söyledi. İşçiler tartılmayı bekleyen bütün domuzları itip kamyonla Miami’ye gönderirken, müdavimlerinden biriyle İspanyolca konuşuyordu.
Müşteri gülerek “Türkiye sezonu bitti” yanıtını verdi.
91 yaşındaki Rogelio “Roy” Sierra, Küba’nın kırsal bir bölgesinden ve bir kasabın oğlu. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Şükran Günü sona erdiğinde, Noel Meskene veya Noche Buena, birçok Latin’in odak noktasıdır; bu, geniş ailelerin akşam yemeği için bir araya geldiği ve bazen gece yarısı Ayinine katıldığı bir zamandır. Latin Amerika’da yemekler ve gelenekler değişebilir. Meksika’da tamales masanın spesiyalitesidir. Birçok Karayipli Latin ve Filipinli için, rosto domuz eti veya jambon tatil sezonu boyunca en önemli parçadır, ancak bu özellikle “iyi geceler” anlamına gelen Noche Buena için geçerlidir.
Ve domuz eti genellikle Tampa’dan 30 mil uzakta, Wimauma, Florida’daki gibi bir mezbahadan geliyor.
Beyaz kovboy çizgili Bay Sierra, yılın en yoğun zamanında mezbahanın başındadır. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Porto Riko’da domuz eti, yemeğin çok sulu olmasına yardımcı olan sarımsak ve kekik ile narenciye suyu turşusu olan mojo ile marine edilir ve ardından bir fırında, ateşte veya Caja China rostosunda saatlerce yavaşça pişirilir. Kutu. Latin Karayipler’deki yaban domuzlarının varlığı yüzyıllar öncesine uzanıyor – Kristof Kolomb 1493’te yanında domuzları Küba’ya getirdi.
Bu domuzlar, ñame ve taro gibi birçok insanın geçimini sağladığı yumrulu bitkileri yedikleri için vahşileştiler ve kıtlığa katkıda bulundular. Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Porto Riko’daki kölelikten kaçan insanlar 1800’lerin sonlarında ve 1900’lerin başlarında onları avlamaya başlayana kadar, bu avcılar önemli bir besin kaynağı ve bu avcılar için bir gelir kaynağı haline geldi. (O sıralarda, Küba Bağımsızlık Savaşı’nda savaşan birliklere yiyecek sağlamak için bile aranıyorlardı.)
Los Angeles California Üniversitesi’nde Latin Amerika çalışmaları profesörü Lauren Robin Derby, bu nedenle domuz etinin bir özgürlük sembolü olarak görüldüğünü söyledi.
Noel Evi’nde domuz eti yeme geleneği en az 19. yüzyıla kadar uzanıyor. Hillsborough County’de (Tampa’yı da içeren) bağımsız bir alan olan Wimauma’da Bay Sierra, Şükran Günü haftasından Noel Evi’ne kadar haftada 500’den fazla domuz işliyor.
La Casa Sierra’da kasaplık domuz eti. Cilt bir USDA sertifikası ile damgalanmıştır. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Bay Sierra’nın eşi Lynh Huhn, La Casa Sierra’da müşterilere siparişlerinde yardımcı oluyor. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Bay Sierra her gün mezbahanın önündeki ahşap bir masada oturuyor ve genç halinin ve ailesinin fotoğraflarından oluşan bir fonda 14 kişilik bir ekibi yönetiyor. (Beş kez evlendi ve tüm eşlerinin harika olduğunu söyledi. Şu anki eşi Lynh Huhn’a sevecen bir şekilde “La China” diyor.) O, katliam, işleme ve teslimatın güvenilir olduğu konusunda kararlı, dik kafalı bir iş adamı. istediği şekilde yapılır.
Besi hayvanı yetiştirmek ve domuz eti kesmek Bay Sierra’nın bildiği tek şeydi. Babasının bir çiftçi ve kasap olduğu Doğu Küba’nın kırsal bir bölgesinde, Granma’da büyüdü ve babasının çocukken 600 kiloluk domuzları kesip kasaplamasını izlediğini hatırlıyor.
1956’da, o zamanlar 24 yaşında olan Bay Sierra, Küba’dan Miami’ye taşındı. Orada kasaplarda çalıştı, domuz yetiştirdi ve birkaç mezbaha işletti. 47 yıldır bu işin içinde ama La Casa Sierra’nın bu lokasyonunu 11 yıldır işletiyor ve 2010’da bir haftalık emekliliği kalıcı olmadı. İşi hakkında “Bu bir hobi” dedi. “Golf oynamak yerine burada kalıp müşterilerimle oynuyorum.”
Gary Flore ve Francisco “Pancho” Jaral, bir futbol partisi için sipariş edilen bir kamyona birkaç domuz yükler. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Sadece birkaç yıl önce, tesisi denetleyen USDA müfettişi, onun yaşında tesisin tehlikeli hale geldiğini söylediğinde, domuzları kendisi işlemeyi bıraktı.
Bay Sierra tesisinde domuz yetiştirmiyor. Bunun yerine, Tenn., Murfreesboro’da onlarca yıldır birlikte çalıştığı bir domuz komisyoncusu olan ve her hafta yüzlerce domuz gönderen Neely Livestock’tan satın alıyor. Katliam için seçilmeden önce Bay Sierra’nın işyerinin yanındaki otlakta dolaşıyorlar.
Anlaşmalarını el sıkışarak yapar. Ve asla tutamayacağı sözler vermez, örneğin birkaç domuz garanti etmek veya bir domuzun belli bir ağırlıkta olması gibi.
15 domuz siparişi veren bir müşteriye tatil talebini açıklayarak bunu netleştirdi.
Artık söz veremem, dedi.
Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
“Söyle bana baba. Onların dördü?” 91 yaşındaki Bay Sierra, bir hoparlöre söyledi. İşçiler tartılmayı bekleyen bütün domuzları itip kamyonla Miami’ye gönderirken, müdavimlerinden biriyle İspanyolca konuşuyordu.
Müşteri gülerek “Türkiye sezonu bitti” yanıtını verdi.
91 yaşındaki Rogelio “Roy” Sierra, Küba’nın kırsal bir bölgesinden ve bir kasabın oğlu. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Şükran Günü sona erdiğinde, Noel Meskene veya Noche Buena, birçok Latin’in odak noktasıdır; bu, geniş ailelerin akşam yemeği için bir araya geldiği ve bazen gece yarısı Ayinine katıldığı bir zamandır. Latin Amerika’da yemekler ve gelenekler değişebilir. Meksika’da tamales masanın spesiyalitesidir. Birçok Karayipli Latin ve Filipinli için, rosto domuz eti veya jambon tatil sezonu boyunca en önemli parçadır, ancak bu özellikle “iyi geceler” anlamına gelen Noche Buena için geçerlidir.
Ve domuz eti genellikle Tampa’dan 30 mil uzakta, Wimauma, Florida’daki gibi bir mezbahadan geliyor.
Beyaz kovboy çizgili Bay Sierra, yılın en yoğun zamanında mezbahanın başındadır. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Porto Riko’da domuz eti, yemeğin çok sulu olmasına yardımcı olan sarımsak ve kekik ile narenciye suyu turşusu olan mojo ile marine edilir ve ardından bir fırında, ateşte veya Caja China rostosunda saatlerce yavaşça pişirilir. Kutu. Latin Karayipler’deki yaban domuzlarının varlığı yüzyıllar öncesine uzanıyor – Kristof Kolomb 1493’te yanında domuzları Küba’ya getirdi.
Bu domuzlar, ñame ve taro gibi birçok insanın geçimini sağladığı yumrulu bitkileri yedikleri için vahşileştiler ve kıtlığa katkıda bulundular. Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Porto Riko’daki kölelikten kaçan insanlar 1800’lerin sonlarında ve 1900’lerin başlarında onları avlamaya başlayana kadar, bu avcılar önemli bir besin kaynağı ve bu avcılar için bir gelir kaynağı haline geldi. (O sıralarda, Küba Bağımsızlık Savaşı’nda savaşan birliklere yiyecek sağlamak için bile aranıyorlardı.)
Los Angeles California Üniversitesi’nde Latin Amerika çalışmaları profesörü Lauren Robin Derby, bu nedenle domuz etinin bir özgürlük sembolü olarak görüldüğünü söyledi.
Noel Evi’nde domuz eti yeme geleneği en az 19. yüzyıla kadar uzanıyor. Hillsborough County’de (Tampa’yı da içeren) bağımsız bir alan olan Wimauma’da Bay Sierra, Şükran Günü haftasından Noel Evi’ne kadar haftada 500’den fazla domuz işliyor.
La Casa Sierra’da kasaplık domuz eti. Cilt bir USDA sertifikası ile damgalanmıştır. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Bay Sierra’nın eşi Lynh Huhn, La Casa Sierra’da müşterilere siparişlerinde yardımcı oluyor. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Bay Sierra her gün mezbahanın önündeki ahşap bir masada oturuyor ve genç halinin ve ailesinin fotoğraflarından oluşan bir fonda 14 kişilik bir ekibi yönetiyor. (Beş kez evlendi ve tüm eşlerinin harika olduğunu söyledi. Şu anki eşi Lynh Huhn’a sevecen bir şekilde “La China” diyor.) O, katliam, işleme ve teslimatın güvenilir olduğu konusunda kararlı, dik kafalı bir iş adamı. istediği şekilde yapılır.
Besi hayvanı yetiştirmek ve domuz eti kesmek Bay Sierra’nın bildiği tek şeydi. Babasının bir çiftçi ve kasap olduğu Doğu Küba’nın kırsal bir bölgesinde, Granma’da büyüdü ve babasının çocukken 600 kiloluk domuzları kesip kasaplamasını izlediğini hatırlıyor.
1956’da, o zamanlar 24 yaşında olan Bay Sierra, Küba’dan Miami’ye taşındı. Orada kasaplarda çalıştı, domuz yetiştirdi ve birkaç mezbaha işletti. 47 yıldır bu işin içinde ama La Casa Sierra’nın bu lokasyonunu 11 yıldır işletiyor ve 2010’da bir haftalık emekliliği kalıcı olmadı. İşi hakkında “Bu bir hobi” dedi. “Golf oynamak yerine burada kalıp müşterilerimle oynuyorum.”
Gary Flore ve Francisco “Pancho” Jaral, bir futbol partisi için sipariş edilen bir kamyona birkaç domuz yükler. Kredi… The New York Times için Aileen Perilla
Sadece birkaç yıl önce, tesisi denetleyen USDA müfettişi, onun yaşında tesisin tehlikeli hale geldiğini söylediğinde, domuzları kendisi işlemeyi bıraktı.
Bay Sierra tesisinde domuz yetiştirmiyor. Bunun yerine, Tenn., Murfreesboro’da onlarca yıldır birlikte çalıştığı bir domuz komisyoncusu olan ve her hafta yüzlerce domuz gönderen Neely Livestock’tan satın alıyor. Katliam için seçilmeden önce Bay Sierra’nın işyerinin yanındaki otlakta dolaşıyorlar.
Anlaşmalarını el sıkışarak yapar. Ve asla tutamayacağı sözler vermez, örneğin birkaç domuz garanti etmek veya bir domuzun belli bir ağırlıkta olması gibi.
15 domuz siparişi veren bir müşteriye tatil talebini açıklayarak bunu netleştirdi.
Artık söz veremem, dedi.
Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...