Cesur Kırmızılar Ülkesinden: 10 Muhteşem İspanyol Beyazı

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
İspanya ezici bir çoğunlukla kırmızı şaraplarla ilişkilendirilir.

Bununla birlikte, istisnalar bulmak kolaydır. Aklıma Rías Baixas’tan Albariños geliyor ve Amerikalıların onlardan ilk kez haberdar olmalarından bu yana geçen 30 yıl içinde gerçekten de popüler hale geldiler.

Sherries, güçlendirilmiş olsa da beyaz şaraplardır. Kavaların çoğu, pırıl pırıl olsa da beyazdır. Büyük üretici R. López de Heredia’nınkiler gibi geleneksel olarak yapılmış beyaz Riojalar, dünyanın en belirgin, tekil şarapları arasında olabilir.

Bununla birlikte, genel olarak, İspanya akla kırmızı Riojas ve Ribera del Dueros dünyasını, Priorat’ları ve Akdeniz kıyılarından ve garnacha, monastrell ve bobal gibi üzümlerden yapılmış iç kısımlardan sayısız diğerlerini getiriyor.

Bu yüzden, kuzeybatıda Galiçya’dan kuzeydoğuda Katalonya’ya ve güneyde Jerez’e kadar İspanya’nın her köşesinden gelen bu sıra dışı ve büyüleyici beyaz şarapları tatmak için son birkaç yıldır bu kadar ilgimi çektim. Atlantik’teki Kanarya Adaları’na.




Nisan ayının başlarında New York perakende mağazalarından alışveriş yaptım ve dünyanın hiçbir yerinden gelemeyecek 10 büyüleyici İspanyol beyazı ile geldim.

Bulmanın kolay olduğunu iddia etmeyeceğim. Aşağı Doğu Yakası’ndaki Ernesto’s ve Brooklyn, Cobble Hill’deki Saint Julivert gibi ileriye dönük şarap listeleri olan İspanyol restoranlarına ve Despaña Vinos y Mas gibi özel İspanyol şarap dükkanlarına sahip olmak araştırmaya yardımcı olur.

Ama bu şarapların ödülleri çoktur, şimdilik, kendinizi harika bir İspanyol şarap listesine bakarken veya bir şarap dükkânında tökezleyene kadar onları aklınızın bir köşesinde tutmanız gerekse bile. İspanya’ya yatırım yaptı.

Onları bu kadar sıra dışı yapan nedir? Başlangıç için üzüm. Bu şişeler, diğerleri arasında albariño, palomino, treixadura, godello ve garnacha blanca’dan yapılmıştır. Onlarla İspanya’nın İberya komşusu Portekiz’de olduğu gibi başka yerlerde de karşılaşabilirsiniz, ancak bunun ötesinde sık sık değil.

Bununla birlikte, hepsinden önemlisi, aynı anda hem geriye hem de ileriye bakan şarap üreticileri, vicdanlı çiftçiler – hemen hemen tüm bu şaraplar organik veya biyodinamik olarak yetiştirilmiş üzümlerden veya eşdeğerlerinden yapılır – ve İspanya’nın kendi üzümlerinden yapılır. tek şarap kültürü.




Bu 10 şişe, bahsettiğim şeyin harika örnekleri, ancak bu üreticilerin diğer küvetleri de dahil olmak üzere çok daha fazlası var. Goyo García Viadero’dan beyazlar görürseniz, onları çekin. Partida Creus, MicroBio, Parés Baltà, Emilio Rojo, Comando G, Muchada-Léclapart ve Recaredo ile aynı.

Şüphesiz, bu listeye daha pek çok şey eklenebilir. Önerileri duymakla ilgileneceğim. Araştırmam uzaktan tamamlanmadı.

İşte en ucuzdan en pahalıya doğru 10 şişe.

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Callejuela Blanco de Hornillos 2019, yüzde 13, 17 dolar

Pepe ve Paco Blanco, Endülüs’ün Jerez bölgesinde yetiştirdikleri küçük parsellerden mükemmel şeriler yapıyorlar. Son zamanlarda, ana şeri üzümü olan palomino’dan bunun gibi tatlandırılmamış beyaz şaraplar yapmaya başladılar. Fino sherry’nin yaşlandıkça yüzeyinde oluşan ve karakteristik rengini veren maya olan flor ile birlikte albariza toprağının etkisini tadabilirsiniz. Bu şarap, şeri rengiyle saf, taze ve mineraldir. 17 $, inanılmaz bir değer. (La Luz Selections/T. Edward Wines, New York)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Zarate Rías Baixas Albariño 2020, yüzde 13, 26 $

Zarate şaraplarını yapan Eulogio Pomares, çoğu albarino’nun hemen tüketilmek üzere tasarlandığını düşünüyor. Şarapların yıllandırılabileceğine inanıyor. Tekniği mi? Biyodinamik olarak yetiştirilmiş, doğal olarak fermente edilmiş ve tortularda yaşlandırılmış eski asmalardan elde edilen üzümleri kullanmak; Fermantasyon tamamlandıktan sonra mayanın kalıntısı doku ve karakter katar. Bu giriş seviyesi şişe yıllarca dayanmayabilir, ancak kesinlikle yukarıdan kesilmiş, parlak, çiçekli ve taşlı. (The Rare Wine Company, Brisbane, California)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times




Cota 45 Ube Miraflores 2020, yüzde 12, 31 $

Palomino ve diğer yerli üzümlerden yapılan bir dizi tatlandırılmamış şaraplar aracılığıyla Jerez’in topraklarını keşfeden Cota 45’ten Ramiro Ibañez’in şaraplarına hayran kaldım. Jerez elbette en iyi şeri ile tanınır, ancak Bay Ibañez, Blanco kardeşler ve diğerleri, teröre odaklanan alternatif bir bölgesel çoklu üzüm tarihi önerdiler. Miraflores, lezzetli ve saf Cota 45 şaraplarına harika bir giriştir, ancak farklı olan en iyi şerileri oldukça düşündürür. Dediğim gibi, hayran kaldım. (José Pastor Selections/Llaurador Wines, Fairfax, California)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Terroir Històric Priorat Blanc 2017, yüzde 13, 35 $

Dominik Huber mükemmel Priorats ve diğer Katalonya şarapları yapar Terroir al Límit etiketi altında. İkinci etiketi olan Terroir Históric, Bay Huber’in bölgenin tarihi tarzlarına ilişkin anlayışını keşfeden, susuzluğu gideren ancak merak uyandıran şaraplara adanmıştır. Altı ay boyunca betonda eskitilen garnacha blanca ve macabeu karışımı olan bu şişe keskin, bitkisel ve şaşırtıcı derecede incedir. (European Cellars, Charlotte, NC)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Laura Lorenzo Daterra Viticultores Manzaneda Gavela da Vila 2019, yüzde 12, 35 $

Laura Lorenzo, büyük ölçüde Galiçya’daki eski üzüm bağlarını ve gelenekleri keşfediyor kuzeybatı İspanya’da. İşte palominodan yapılan başka bir şarap: Üzüm en çok Jerez ve güney İspanya’da bilinmesine rağmen, Bayan Lorenzo, kumlu granit toprakta eski bir bağ buldu. Şarabı büyük, eski kestane fıçılarda kısa bir cilt maserasyonu ile fermente etti, bu yüzden bu hafif bir portakal küvesi, hafif tanenli, taze ve canlı. Kurutulmuş meyve ve çiçeklerin kalıcı lezzetlerine ve ilgi çekici bir dokuya sahiptir. (José Pastor Selections/Llaurador Wines)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Nanclares y Prieto O Bocoi Vello de Silvia 2020, yüzde 12,5, 37 $

Bu, olmasa da bir Rías Baixas albariño. bu şekilde etiketlendi. Mükemmel üreticiler Alberto Nanclares ve Silvia Prieto, kendi asmalarından yaptıkları şarapların yanı sıra bu şişede olduğu gibi diğer yerel çiftçilerin üzümleriyle de üretimlerini tamamlıyor. Üzümler ayakla ezildi, yerli maya ile fermente edildi ve geleneksel eski kestane fıçılarda yıllandırıldı. Sonuç, yuttuktan sonra uzun süre oyalanan taşlı, çiçek aromalı ince, dokulu bir şaraptır. (José Pastor Selections/Llaurador Wines)



Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Luis Anxo Rodríguez Vázquez Ribeiro A Teixa 2018, yüzde 12,5, 45 $

Luis Anxo Rodríguez Vázquez’in bu şişesi gibi İspanya’nın en ilginç beyaz şaraplarından bazıları Ribeiro bölgesinden geliyor. Bay Rodríguez, bölge genelinde küçük parseller yetiştiriyor, öncelikle treixadura üzümüne odaklanıyor ve diğer yerli çeşitlerle destekleniyor. Bu şişe, granit topraklardaki tek bir bağdan geliyor. Daha az miktarda albariño ve godello ile büyük ölçüde treixadura. Karmaşıklık katan çekici, neredeyse grenli bir tada sahip dokulu ve mineralli. (José Pastor Selections/Llaurador Wines)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


La Perdida O Pando Orange 2020, yüzde 13, 50 $

La Perdida’dan Nacho Gonzalez, Valdeorras bölgesinde doğal bir şarap üreticisidir. Galiçya’nın. Yamaçlarda ıssız, terk edilmiş üzüm bağları arar – La Perdida adı “kayıp” anlamına gelir – ve onları organik olarak yetiştirerek sağlığına kavuşturur. Bu portakal şarabı, godello üzümlerinden yapılır ve altı ay boyunca kabuklarla birlikte yaşlandığı kil amforada fermente edilir. Özellikle tanenli değil, ancak baharatların, çiçeklerin, otların ve kuru meyvelerin karmaşık tatları büyüleyici. (José Pastor Selections/Llaurador Wines)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Envínate Vinos Atlánticos Palo Blanco 2020, yüzde 11,5, 57 $

Evínate, dört arkadaştan oluşan bir grup, farklı şaraplardan harika şaraplar yapıyor. İspanya’nın bazı bölgeleri, özellikle Kanarya Adaları’na odaklanıyor. Bu şarap, Kanarya Adaları’ndaki Tenerife’de yüksek bir eski bağda yetişen, daha çok palomino olarak bilinen yüzde 100 lístan blanco’dan yapılır. Bu şarabı Jerez bölgesinde yetiştirilen aynı üzümden yapılan Callejuela Blanco ve Galiçya’da yetişen palomino olan Laura Lorenzo ile karşılaştırmak büyüleyici. Hiçbir şeri kişiliği olmayan tamamen farklı bir karaktere sahiptir. Bunun yerine, incelikli bitkisel, fındık benzeri, mineral aromalara sahiptir. Bu şarabı çok soğuk servis etmeyin. (José Pastor Selections/Llaurador Wines)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times




Do Ferreiro Rías Baixas Albariño Dous Ferrados 2018, yüzde 13,5, 60 ABD doları

Do Ferreiro’dan Gerardo Méndez başka bir albarino ustası. Yıllarca iki küvete odaklandı, dümdüz şişe ve biri güzelce yaşlanan eski sarmaşıklardan yapılmış bir şişe. Şimdi, oğlu Manuel ve kızı Encarna, Do Ferreiro’yu yönetiyor ve bu küplere, kırmızı arduvaz toprağı üzerinde organik olarak yetiştirilmiş küçük bir arsa olan Dous Ferrados gibi bir dizi tek üzüm bağı şişesi katıldı. Bu şarap, derin, çiçeksi, neredeyse hanımeli aromalarıyla Zarate veya Nanclares’ten daha zengindir. (De Maison Selections, Chapel Hill, NC)




Takip edin NYT Food Twitter’da ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den yemek tarifi önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst