CHICAGO — İtalyan bifteğinizi kuru ve tatlı sever misiniz? Daldırılmış ve sıcak mı? Ya da belki ıslak, sıcak ve tatlı? Sevilen Chicago sandviçini sipariş etmek, bir kahve dükkanındaki tatbikattan farklı değildir; bilinmesi gereken bir dil, anlaşılması gereken bir kültür, alınması gereken kararlar vardır.
Şehrin, kalın hamurlu pizza ve Chicago sosisli sandviç gibi birçok ünlü yemeği var. Yine de İtalyan bifteği diğerlerinden farklıdır: kavrulmuş, ince dilimlenmiş, kendi jus’unda yıkanmış ve peluş bir ruloya yerleştirilmiş, daha sonra ekşi, baharatlı giardiniera veya tatlı biber (veya her ikisi) ile doldurulmuş ve genellikle zengin bir et suyuna daldırılmış et suyu . Et suyu, etli lezzeti güçlendirir ve ekmeğin yarıklarını doyurur, biberler ise keskin bir rahatlama sağlar. Dağınık, yoğun sulu bir lokmada, bütün bir öğünün karmaşık lezzetleri gelir.
Yerel dergi Newcity’nin yeme-içme editörü ve şehrin yiyecekleri üzerine yakında çıkacak olan bir kitabın yazarı David Hammond, sandviçin bu üç yemek arasında en bilineni veya görsel olarak en çekici olanı olmayabileceğini söyledi. Ancak derin yemek öncelikle turistler için olsa ve sosisli sandviçler birçok şehirde satılsa da, İtalyan bifteği Chicagolulara ait.
“İtalyan bifteği olmadan Chicago yemeklerini hayal etmek benim için zor,” dedi Bay Hammond.
Yazar David Hammond, İtalyan bifteğinin yerel yemek kültürü için derin tabaklı pizzadan ve hatta Chicago sosislilerinden daha önemli olduğunu söyledi. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Chicago Culinary Historians’ın bir üyesi olan Cathy Lambrecht, şehir ve İtalyan sığır hayranı hakkında ciltler dolusu bir yemek olduğunu söyledi. “Bütün bir hatıralar hayali. ”
Hangi İtalyan-sığır standını tercih edersiniz, “nerede büyüdünüz? Kasabanın hangi kısmı?” dedi. “Ya da Katolikseniz, hangi cemaatte büyüdünüz?”
Birkaç yıl önce kapanan Al’s Beef, Serrelli’s Finer Foods ve Scala’s Original dahil olmak üzere birçok kuruluş, sandviçi icat ettiğini iddia ediyor. Yemek tarihçisi Bruce Kraig, gerçekte kimin yaptığının belirsiz olduğunu, ancak 1920’lerde ve 30’larda İtalyan göçmenlerin, düğünlerde büyük miktarlarda servis yapmak için daha az pahalı bir et parçasını uzatmanın bir yolu olarak yemekle ortaya çıkma ihtimalinin yüksek olduğunu söyledi.
İtalyan bifteği şehrin kendisini yansıtmaya başladı – hem işçi sınıfı göçmenleri hem de et paketleme işi için bir merkez olarak kimliğini. Sandviç, taşınabilir, ucuz ve iş başında doyurucu bir yemek yaptı.
Al’s Beef gibi şehrin en eski İtalyan sığır eti tedarikçilerinden birkaçı, sandviçi icat ettiğini iddia ediyor. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Ancak son yıllarda şehrin demografisi değiştiğinden, İtalyan bifteğinden ilham alan yeni bir sandviç listesi ortaya çıktı. Bu kreasyonlar, Filipin kafe Kasama’daki garnicky longanisa sosisinden Kore-Polonya şarküteri Kimski’deki tatlı tuzlu bulgogi’ye ve 1950’lerin tarzı fast-food restoranı Slim’s’teki helal ete kadar çeşitli malzemeleri bir araya getiriyor.
İtalyan etli sandviç, İtalyan göçmenlerin tarihini yansıtıyorsa, bu uyarlamalar, şehrin geleneklerini kendi gelenekleriyle karıştıran yeni nesil Chicago şefleri hakkında farklı bir hikaye anlatıyor.
Aralık ayında 43 yaşında kanserden ölmeden önceki bir röportajda şef Brian Mita, İtalyan bifteği ile soya sosu ve dashi ile pişirilmiş ince dilimlenmiş dana eti ve tofudan oluşan bir Japon yemeği olan niku dofu arasında bir akrabalık gördüğünü söyledi.
İtalyan bifteği gibi, niku dofu’nun etle ekonomik olmanın bir yolu olduğunu söyledi. Restoranı Izakaya Mita’da niku dofu, shokupan veya süt ekmeğine doldurulur ve giardiniera ile doldurulur. Bay Mita, sandviçi 2020 yazında tanıttı ve çok iyi sattığı için iki ay önce kalıcı bir ekleme yaptı.
“Gerçekten, bu bir birleşme” dedi. Chicago’da “Yarı Japon, yarı Çinliyim ama burada Amerika’da büyüdüm”. “Bu da benim kültürümün bir parçası. ”
Yemek tarihçisi Bay Kraig, Chicago’nun bir zamanlar ayrı göçmen yerleşim bölgeleri tarafından tanımlandığını söyledi. “Soylulaştırma gerçekleştikçe ve nüfus hareket ettikçe her şey değişti. ”
Birçok mahallenin artık daha çeşitli nüfuslara sahip olduğunu ve Şikagoluların, özellikle yerel restoran sahnesi daha çok yönlü hale geldiğinden, çok çeşitli mutfaklara maruz kaldıklarını söyledi.
Phodega, sahiplerinin Chicago’daki Asyalı Amerikalı yetiştirilmesinden ilham alan bir İtalyan sığır eti versiyonu sunar. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Phodega’s Viet Dip, ince dilimlenmiş kaburga içerir ve daldırma için bir pho et suyu ile birlikte gelir. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Nate Hoops ve Anthony Ngo’nun restoranları Phodega’daki Vietnam esintili İtalyan bifteği versiyonu, Asya kökenli Amerikalı evlerde büyüyen Chicago yerlileri olarak kimliklerinin doğal bir sonucu gibi hissettiler, dedi Bay Hoops.
Fransız ekmeğinin üzerine ince dilimlenmiş kaburga tabakası koyuyorlar ve üstüne kişniş ve jalapeños – klasik banh mi malzemeleri. Çanak, daldırma için bir tarafı pho et suyu ile servis edilir. Pho Dip adlı sandviçi 2020 yazında menüye eklediler.
37 yaşındaki Bay Hoops, “Bu neredeyse başarı için güvenli bir reçete gibi” dedi. Yerliler İtalyan bifteğini sever, bu yüzden “iyi olacağını bilirsiniz. ”
İtalyan bifteği ile “rekabette olduğunu söyleyemem” diye ekledi. “Kesinlikle farklı bir sandviç. ”
Won Kim, klasik yemekten ilham almasına rağmen, Kimski’de İtalyan bifteğinin bir varyasyonu olarak yarattığı Ko-Po biftekli sandviçin reklamını yapmıyor. Onun versiyonunda bulgogi, sote shishito biber, gochujang tereyağı ve yeşil soğan duşu var.
Şikagolular, yiyecekler geleneğe uymadığında şikayet etmeyi sever, dedi. “Hızlı yargılıyorlar, bu yüzden buna İtalyan bir şey demeye yaklaşmak istemedim. ”
Ve o haklı – insanların güçlü fikirleri var.
İtalyan bifteğiyle tanınan yerel bir zincir olan Portillo’s, bu yıl halka açıldı ve Chicago dışında birkaç restoran açtı. Kredi. . . Portillo’nun izniyle
Hyde Park’taki bir Güney restoranı olan Virtue’nin şefi ve sahibi Erick Williams, “Ben saf biriyim” dedi. “Bu sandviçlerin muhtemelen gerçekten iyi olduğuna eminim ve onları denemek isterim, ancak bir İtalyan bifteğinin orijinal versiyonunu değiştirmek için acelem yok. ”
Sandviçi Fazilet’te yapmıyor, ama onu seviyor ve İtalyan bifteği içeren özel bir menü sunmak için 2020’de Al’s Beef ile ortaklık kurdu.
Uzun süredir İtalyan sığır eti tedarikçisi Serrelli’nin Finer Foods şirketinin sahibi olan Patti Serrelli, bu uyarlamaları daha sert bir şekilde ele aldı: “Orijinal tarifi bir tür piç kurusu yapıyorlar. ” Serrelli’s’te İtalyan bifteği geleneksel yöntemlerle yapılır, et, otlar ve baharatların gizli bir karışımıyla kavrulur ve kendi suyuna batırılır.
Chicago merkezli restoran zinciri Portillo’s’un strateji ve mutfaktan sorumlu başkan yardımcısı Garrett Kern, bu bölgesel tutumun yerel halkın kendilerine özgü hissettiren bir yemeği koruma arzusundan kaynaklandığını söyledi.
“Birçok Şikagolu’nun omzunda bu çip var” çünkü şehir diğer büyük yerel yerler kadar ulusal ilgi görmüyor. Bu yüzden İtalyan bifteğine aşırı derecede gurur veriyorlar.
Bu gurur, Larica Chandler Baker’ın Kasım 2020’de Can’t Believe It’s Not Meat adlı vegan restoranının menüsüne etsiz bir İtalyan etli sandviç eklediğinde, neden böyle görünmesini sağlamak için büyük çaba sarf ettiğini açıklıyor. ve orijinal gibi tadı. Soya proteinini ince ince dilimler ve otlar ve biberlerle tatlandırılmış sebze suyuna batırır, sonra bir Fransız rulosuna kaydırır.
Can’t Believe It’s Not Meat’in sahibi Laricia Chandler Baker, vegan İtalyan bifteğinin et dolgulu versiyonu gibi olması için çok çalıştı. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Slim’s adlı restoranında helal İtalyan etli sandviç satan Khurram Shamim de geleneği bozmaktan çekiniyor. Müşteriler, diyet kısıtlamalarına bağlı kalarak İtalyan bifteği yemek istediklerini söyledi. Sandviç mümkün olduğunca tanıdık gelmelidir.
Şehrin her yerinde İtalyan bifteğiyle tanınan Portillo’s için aşinalık hiçbir zaman sorun olmadı. Bu yıl zincir halka açıldı ve Arizona ve Florida gibi eyaletlere ulusal genişlemesini hızlandırdı.
Ancak yerel halk bu İtalyan sığır eti uyarlamaları hakkında tartışırken, Bay Kern, Portillo’lar için asıl zorluğun ülkenin dört bir yanındaki insanları Şikagoluların yaptığı şeyi yapmaya ikna etmek olduğunu söylüyor: ıslak bir sandviçe bayılıyorlar.
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
Şehrin, kalın hamurlu pizza ve Chicago sosisli sandviç gibi birçok ünlü yemeği var. Yine de İtalyan bifteği diğerlerinden farklıdır: kavrulmuş, ince dilimlenmiş, kendi jus’unda yıkanmış ve peluş bir ruloya yerleştirilmiş, daha sonra ekşi, baharatlı giardiniera veya tatlı biber (veya her ikisi) ile doldurulmuş ve genellikle zengin bir et suyuna daldırılmış et suyu . Et suyu, etli lezzeti güçlendirir ve ekmeğin yarıklarını doyurur, biberler ise keskin bir rahatlama sağlar. Dağınık, yoğun sulu bir lokmada, bütün bir öğünün karmaşık lezzetleri gelir.
Yerel dergi Newcity’nin yeme-içme editörü ve şehrin yiyecekleri üzerine yakında çıkacak olan bir kitabın yazarı David Hammond, sandviçin bu üç yemek arasında en bilineni veya görsel olarak en çekici olanı olmayabileceğini söyledi. Ancak derin yemek öncelikle turistler için olsa ve sosisli sandviçler birçok şehirde satılsa da, İtalyan bifteği Chicagolulara ait.
“İtalyan bifteği olmadan Chicago yemeklerini hayal etmek benim için zor,” dedi Bay Hammond.
Yazar David Hammond, İtalyan bifteğinin yerel yemek kültürü için derin tabaklı pizzadan ve hatta Chicago sosislilerinden daha önemli olduğunu söyledi. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Chicago Culinary Historians’ın bir üyesi olan Cathy Lambrecht, şehir ve İtalyan sığır hayranı hakkında ciltler dolusu bir yemek olduğunu söyledi. “Bütün bir hatıralar hayali. ”
Hangi İtalyan-sığır standını tercih edersiniz, “nerede büyüdünüz? Kasabanın hangi kısmı?” dedi. “Ya da Katolikseniz, hangi cemaatte büyüdünüz?”
Birkaç yıl önce kapanan Al’s Beef, Serrelli’s Finer Foods ve Scala’s Original dahil olmak üzere birçok kuruluş, sandviçi icat ettiğini iddia ediyor. Yemek tarihçisi Bruce Kraig, gerçekte kimin yaptığının belirsiz olduğunu, ancak 1920’lerde ve 30’larda İtalyan göçmenlerin, düğünlerde büyük miktarlarda servis yapmak için daha az pahalı bir et parçasını uzatmanın bir yolu olarak yemekle ortaya çıkma ihtimalinin yüksek olduğunu söyledi.
İtalyan bifteği şehrin kendisini yansıtmaya başladı – hem işçi sınıfı göçmenleri hem de et paketleme işi için bir merkez olarak kimliğini. Sandviç, taşınabilir, ucuz ve iş başında doyurucu bir yemek yaptı.
Al’s Beef gibi şehrin en eski İtalyan sığır eti tedarikçilerinden birkaçı, sandviçi icat ettiğini iddia ediyor. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Ancak son yıllarda şehrin demografisi değiştiğinden, İtalyan bifteğinden ilham alan yeni bir sandviç listesi ortaya çıktı. Bu kreasyonlar, Filipin kafe Kasama’daki garnicky longanisa sosisinden Kore-Polonya şarküteri Kimski’deki tatlı tuzlu bulgogi’ye ve 1950’lerin tarzı fast-food restoranı Slim’s’teki helal ete kadar çeşitli malzemeleri bir araya getiriyor.
İtalyan etli sandviç, İtalyan göçmenlerin tarihini yansıtıyorsa, bu uyarlamalar, şehrin geleneklerini kendi gelenekleriyle karıştıran yeni nesil Chicago şefleri hakkında farklı bir hikaye anlatıyor.
Aralık ayında 43 yaşında kanserden ölmeden önceki bir röportajda şef Brian Mita, İtalyan bifteği ile soya sosu ve dashi ile pişirilmiş ince dilimlenmiş dana eti ve tofudan oluşan bir Japon yemeği olan niku dofu arasında bir akrabalık gördüğünü söyledi.
İtalyan bifteği gibi, niku dofu’nun etle ekonomik olmanın bir yolu olduğunu söyledi. Restoranı Izakaya Mita’da niku dofu, shokupan veya süt ekmeğine doldurulur ve giardiniera ile doldurulur. Bay Mita, sandviçi 2020 yazında tanıttı ve çok iyi sattığı için iki ay önce kalıcı bir ekleme yaptı.
“Gerçekten, bu bir birleşme” dedi. Chicago’da “Yarı Japon, yarı Çinliyim ama burada Amerika’da büyüdüm”. “Bu da benim kültürümün bir parçası. ”
Yemek tarihçisi Bay Kraig, Chicago’nun bir zamanlar ayrı göçmen yerleşim bölgeleri tarafından tanımlandığını söyledi. “Soylulaştırma gerçekleştikçe ve nüfus hareket ettikçe her şey değişti. ”
Birçok mahallenin artık daha çeşitli nüfuslara sahip olduğunu ve Şikagoluların, özellikle yerel restoran sahnesi daha çok yönlü hale geldiğinden, çok çeşitli mutfaklara maruz kaldıklarını söyledi.
Phodega, sahiplerinin Chicago’daki Asyalı Amerikalı yetiştirilmesinden ilham alan bir İtalyan sığır eti versiyonu sunar. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Phodega’s Viet Dip, ince dilimlenmiş kaburga içerir ve daldırma için bir pho et suyu ile birlikte gelir. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Nate Hoops ve Anthony Ngo’nun restoranları Phodega’daki Vietnam esintili İtalyan bifteği versiyonu, Asya kökenli Amerikalı evlerde büyüyen Chicago yerlileri olarak kimliklerinin doğal bir sonucu gibi hissettiler, dedi Bay Hoops.
Fransız ekmeğinin üzerine ince dilimlenmiş kaburga tabakası koyuyorlar ve üstüne kişniş ve jalapeños – klasik banh mi malzemeleri. Çanak, daldırma için bir tarafı pho et suyu ile servis edilir. Pho Dip adlı sandviçi 2020 yazında menüye eklediler.
37 yaşındaki Bay Hoops, “Bu neredeyse başarı için güvenli bir reçete gibi” dedi. Yerliler İtalyan bifteğini sever, bu yüzden “iyi olacağını bilirsiniz. ”
İtalyan bifteği ile “rekabette olduğunu söyleyemem” diye ekledi. “Kesinlikle farklı bir sandviç. ”
Won Kim, klasik yemekten ilham almasına rağmen, Kimski’de İtalyan bifteğinin bir varyasyonu olarak yarattığı Ko-Po biftekli sandviçin reklamını yapmıyor. Onun versiyonunda bulgogi, sote shishito biber, gochujang tereyağı ve yeşil soğan duşu var.
Şikagolular, yiyecekler geleneğe uymadığında şikayet etmeyi sever, dedi. “Hızlı yargılıyorlar, bu yüzden buna İtalyan bir şey demeye yaklaşmak istemedim. ”
Ve o haklı – insanların güçlü fikirleri var.
İtalyan bifteğiyle tanınan yerel bir zincir olan Portillo’s, bu yıl halka açıldı ve Chicago dışında birkaç restoran açtı. Kredi. . . Portillo’nun izniyle
Hyde Park’taki bir Güney restoranı olan Virtue’nin şefi ve sahibi Erick Williams, “Ben saf biriyim” dedi. “Bu sandviçlerin muhtemelen gerçekten iyi olduğuna eminim ve onları denemek isterim, ancak bir İtalyan bifteğinin orijinal versiyonunu değiştirmek için acelem yok. ”
Sandviçi Fazilet’te yapmıyor, ama onu seviyor ve İtalyan bifteği içeren özel bir menü sunmak için 2020’de Al’s Beef ile ortaklık kurdu.
Uzun süredir İtalyan sığır eti tedarikçisi Serrelli’nin Finer Foods şirketinin sahibi olan Patti Serrelli, bu uyarlamaları daha sert bir şekilde ele aldı: “Orijinal tarifi bir tür piç kurusu yapıyorlar. ” Serrelli’s’te İtalyan bifteği geleneksel yöntemlerle yapılır, et, otlar ve baharatların gizli bir karışımıyla kavrulur ve kendi suyuna batırılır.
Chicago merkezli restoran zinciri Portillo’s’un strateji ve mutfaktan sorumlu başkan yardımcısı Garrett Kern, bu bölgesel tutumun yerel halkın kendilerine özgü hissettiren bir yemeği koruma arzusundan kaynaklandığını söyledi.
“Birçok Şikagolu’nun omzunda bu çip var” çünkü şehir diğer büyük yerel yerler kadar ulusal ilgi görmüyor. Bu yüzden İtalyan bifteğine aşırı derecede gurur veriyorlar.
Bu gurur, Larica Chandler Baker’ın Kasım 2020’de Can’t Believe It’s Not Meat adlı vegan restoranının menüsüne etsiz bir İtalyan etli sandviç eklediğinde, neden böyle görünmesini sağlamak için büyük çaba sarf ettiğini açıklıyor. ve orijinal gibi tadı. Soya proteinini ince ince dilimler ve otlar ve biberlerle tatlandırılmış sebze suyuna batırır, sonra bir Fransız rulosuna kaydırır.
Can’t Believe It’s Not Meat’in sahibi Laricia Chandler Baker, vegan İtalyan bifteğinin et dolgulu versiyonu gibi olması için çok çalıştı. Kredi. . . The New York Times için Anjali Pinto
Slim’s adlı restoranında helal İtalyan etli sandviç satan Khurram Shamim de geleneği bozmaktan çekiniyor. Müşteriler, diyet kısıtlamalarına bağlı kalarak İtalyan bifteği yemek istediklerini söyledi. Sandviç mümkün olduğunca tanıdık gelmelidir.
Şehrin her yerinde İtalyan bifteğiyle tanınan Portillo’s için aşinalık hiçbir zaman sorun olmadı. Bu yıl zincir halka açıldı ve Arizona ve Florida gibi eyaletlere ulusal genişlemesini hızlandırdı.
Ancak yerel halk bu İtalyan sığır eti uyarlamaları hakkında tartışırken, Bay Kern, Portillo’lar için asıl zorluğun ülkenin dört bir yanındaki insanları Şikagoluların yaptığı şeyi yapmaya ikna etmek olduğunu söylüyor: ıslak bir sandviçe bayılıyorlar.
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...