Her Durum İçin En İyi Şarap Kadehi: Eleştirmen İncelemelerimiz 5 Yeni Yarışmacı

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Son birkaç aydır lüks bir şekilde içiyorum.

Şişeler farklı değildi – merak ettiğim bölgelere, üzümlere ve üreticilere ve üzerinde çalıştığım makalelere bağlı olarak, ara sıra ikram ile olağan karışımlar. Ama paranın satın alabileceği en iyi beş kadehe şarap döküyorum.

Son on yılın çoğunda şarap severler arasında en iyi kadeh, 2011’de ilk karşılaştığımda, diğer önde gelen bardaklardan temelde farklı ve kökten daha iyi görünen Zalto Denk’Art Universal oldu.

Ancak son birkaç yılda, diğer birkaç yüksek kaliteli bardak, Zalto’nun üstünlüğüne meydan okuyor, bu da beni, her biri herkesin her türden içmesi gereken tek bardak olacak şekilde hassas bir şekilde tasarlanmış (ve pazarlanan) bu beş kurşunsuz kristal evrensel bardağa getirdi. şarabın.

Yani, cam başına kabaca 60 ila 90 dolar fiyatını ödemeye istekli olan herkes.

Pek çok şarap içicisi, kuşkusuz, bu tür nadide bardakları ne isteyecek ne de buna ihtiyaç duyacaktır. Bugünlerde pek çok sıradan içici, ara sıra bir bardaktan şarap içmek için yeterince mutlu olmama rağmen, aramayacağım ucuz kadehler ve hatta sapsız bardaklar kullanmaktan mutlu.


Şarap en iyi, kasenin bardağın dörtte birini dolduracak kadar büyük olduğu, akıllıca şekillendirilmiş saplı bardaklarda gösterir. Kase şeffaf olmalı, dağlama veya süsleme olmadan, tabana yakın en geniş ve aromaları yukarıya yönlendirmek için kenara doğru sivrilen olmalıdır.

Bardağın sapından tutulması parmakların bulaşmasını önlemeye yardımcı olur ve şarabın elin ısısıyla ısınmasını engeller. (Bu yüzden genellikle sapsız bardakları umursamıyorum. )

The Times’ın ürün inceleme sitesi The Wirecutter, uzun süredir, şaraptan hoşlanan, ancak fazla bir şey yapmayan insanlar için genellikle iyi olan, tanesi 12 dolara mal olan gözlükler önerdi.

Aşağıdaki üst düzey bardaklar, şaraba derinden önem veren, koleksiyonlarına yatırım yapan ve saygı ve hürmetle içen kişiler içindir. Şarap yaşamda önemli bir rol oynuyorsa, bardak seçimi çok önemlidir ve bu tür önemli bir bağlılık gerektirebilir.


Bunun gibi insanlar için, şarap kadehleri estetik açıdan hoş ama her şeyden önce işlevsel olmalı, genellikle incelikli, nüanslı olabilen ve daha eski vintajlar söz konusu olduğunda kırılgan ve uçucu olabilen şarap algısını güçlendirmelidir.


Josephine bardağının kasesindeki hafif şişkinliğin, bardak döndürüldüğünde şaraba daha fazla hava verdiği söylenir. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Şarap kadehi seçmek biraz araba seçmek gibidir: En ucuz araç bile sizi gitmek istediğiniz yere götürür, ancak yolculuk en iyi Mercedes-Benz’de farklı bir deneyimdir.

Ben kesinlikle sadece en iyilerden içen saf bir insan değilim. Ama harika gözlükleri seviyorum. Böylece yemek alanım, bu beş bardağın görünüşteki hafifliği ve kırılganlığı göz önüne alındığında tavsiye ettiğim bir terim olan bir şarap kadehi smackdown arenası haline geldi.

Aslında, her birini hassas oldukları kadar dayanıklı buldum. Onları bebek yapmadım ya da bulaşık makinesine koymakta tereddüt etmedim. Üreticileri hepsini bulaşık makinesinde yıkanabilir olarak kabul ediyor, bu da benim gibi şaraba bağlılığı cam eşyaların elde yıkanmasını ve kumaşla kurutulmasını kapsamayan biri için bir ön koşul.

Kasım ayından beri test ettiğim beş gözlük arasında Zalto Universal ve dört rakip bulunuyor: Gabriel-Glas Gold Edition; ünlü İngiliz şarap yazarı Jancis Robinson ve tasarımcı Richard Brendon’ın ortaklığından Wine Glass; büyük Barolo üreticisi Giacomo Conterno’dan Roberto Conterno tarafından bir Alman üretici olan Zwiesel Kristallglas ile birlikte tasarlanan Duyusal Cam; ve belki de en ilginç arka planı olan Josephinenhütte’den Josephine Universal.

Bir süre önce kendi adını taşıyan şirketinden ayrılan Kurt Josef Zalto – o Zalto – tarafından tasarlandı.

Aralık 2020’de Forbes dergisine verdiği demeçte, “Daha hızlı büyümek için yabancı yatırımcıları şirketime kabul etme konusunda taviz verdim” dedi. “İhraç edildim ve ‘Zalto’ adını korudular. ”

2010’da Amerika Birleşik Devletleri’ne geldiklerinde Zaltoların etkisini hatırlamakta fayda var. 2011’in başlarındaki ilk karşılaşmamı her zaman hatırlayacağım.


New York’ta bir tadım etkinliğindeydi. Günün konusunun Valtellina olduğuna inanıyorum, ancak bu durumda bardakları şaraptan daha iyi hatırlıyorum.

Saplı camlar tipik olarak bazı standart varyasyonlarla birlikte kavisli bir kaseye sahiptir. En tipik iki tanesi, yukarıya doğru sivrilen büyük, geniş bir kaseye sahip Burgonya camı ve aynı şekilde dudağa doğru içe doğru kıvrılan daha dar bir kaseye sahip daha uzun Bordo camdır.

Zalto Universal, son on yılın çoğu için şarap kadehleri için bir standart belirleyerek daha ucuz birçok sahte ürüne ilham verdi. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Zalto, bir Bordeaux camı gibi uzundu, ancak hafifçe kıvrılıp yukarı doğru kavis yapmak yerine, düz bir çizgide aniden ve içe doğru açı yaptı. Olmayacak kadar ince ve hafif görünüyordu, tutması duyusal bir zevkti. Şarabı kadehte döndürdüğümde, sap ileri geri bükülüyor gibiydi, narin ama esnek ve güçlüydü.

En önemlisi, şarabın aromaları ve tatları kendilerini netlik ve yoğunlukla sundu. Tamamen cam bir zevkti. Tadımdan hemen sonra altılı bir set aldım, tanesi 50 dolardan fazla ucuz değil ama uzun zamandır evde her çeşit şarap için kullandığım geleneksel, kullanışlı Riedel Vinum Cabernet bardaklarını tamamlamaya değerdi.

Sonraki yıllarda Zalto Universal, birçok şarap meraklısı arasında bir standart haline geldi. Zaltos’u, New York’taki Le Bernardin kadar ağustos ayında ve Sicilya’nın Etna Dağı yakınlarındaki Solicchiata kasabasındaki bir şarap barı olan Cave Ox kadar mütevazı şarapsever restoranlarda gördüm. Bazı restoranlar, şişeniz yeterince pahalıysa veya adınız tanınabilirse, masadaki genel bardakları alıp Zaltos ile değiştirirdi.

Zalto Universal’ın gelişi, o zamanın önde gelen şarap kadehi üreticisi Riedel’in bıraktığı boşluğu doldurdu. Riedel’in yüksek kaliteli kristal camları olağanüstü kalitedeydi, ancak şirket, özenli bir şekilde özel gözlükler yaratarak bir satış noktası yaptı.


Sadece Bordeaux için özel bir bardak değil, biri genç Bordeaux için, diğeri yaşlı Bordeaux için, diğerleri sangiovese, syrah, Montrachet, Chablis, Oregon pinot noir, zinfandel, riesling için, adını siz koyun.

Mükemmel Bardak, İngiliz şarap otoritesi Jancis Robinson ile tasarımcı Richard Brendon arasındaki bir işbirliğiydi. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Dahası, üst düzey Riedel Sommeliers serisindeki bardaklar, gösteriş parodisindeki bir şarap züppesinin etkilemek için seçebileceği bir şey gibi, absürt bir şekilde devasa görünüyordu.

Zalto, aksine, mütevazı bir boyuttaydı. Ve Zalto, özellikle kırmızılar, beyazlar ve maytaplar için üç bardak daha yapmış olsa da, Universal, tüm şaraplar için uygun olduğu önerisiyle, çok amaçlı bir bardağa sahip olmanın kolaylığının mikroskobik ne olursa olsun çok daha ağır bastığına dair uzun süredir devam eden inancıma hitap etti. Özel gözlüklerin seçilmesinden faydalar elde edilebilir.

Zalto, diğer cam şirketleri kendi yüksek kaliteli evrensel gözlükleriyle taşınana kadar, daha ucuz çeşitli taklitlerle mücadele ederek tek başına kaldı.

Denediğim beş kişiden Gabriel-Glas ve Jancis, Zalto kalıbında çok fazlaydı. Jancis biraz daha kısa bir gövdeye sahiptir ve kasenin tabanı daha yumuşak yuvarlak ve dardı. Gabriel-Glas, kasenin tabanında Zalto’dan daha genişti ve daha keskin bir şekilde içe doğru açı yaptı; aynı zamanda gözlüklerin en hafifiydi, elde neredeyse tüy gibiydi. Gözlerime, Jancis klasik olarak en güzel görünüyordu.

Josephine, önemli bir farkla Zalto’ya benziyordu: Kase, Zalto’nun düz çizgisinden ziyade yumuşak bir kavisle kenara doğru sivrilmeye başlamadan önce, sanki dairesel bir aşk sapı varmış gibi çevresinin en alt kısmında hafifçe şişkindi.


Bu alışılmadık şeklin amacı nedir? Josephinenhütte temsilcisi bana, “Şarap kadehte çalkalandığında, bükülme bu hareketi kırar ve şarabın spiral bir hareketle göbeğe geri akmasına izin verir” dedi. “Bunu yaparken, ek oksijeni emer. ”

Son cam, Conterno Sensory, gerçek aykırıydı. Klasik bir Burgonya sapı gibi şekillendirilmişti, diğerlerinden daha kısaydı ve çok daha geniş, daha yuvarlak bir kaseye sahipti ve kenarlara doğru içe doğru sivrilen önce hafifçe yukarı doğru genişledi.

Spoiler uyarısı: Bunların hepsi harika gözlükler, bakması muhteşem ve tutması keyifli. Her biri, yıllardır evde kullandığım çok daha ucuz ve daha az yüceltilmiş cam olan Riedel Vinum’dan üstündü.

Duyusal Cam, büyük Barolo yapımcısı Giacomo Conterno’nun sahibi Roberto Conterno tarafından tasarlanmıştır. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Her biri Şampanya ile harikaydı, şaşırtıcı bir şekilde geniş Conterno Sensory bile. Mevcut geleneksel bilgelik, kabarcıkları ve aromaları yukarı doğru yönlendiren daha küçük kadehlerden şampanya ve köpüklü şaraplar içmeyi önerir. Ancak Conterno’dan gelen şampanya tam aromalı, güçlü ve yoğundu, kesinlikle diğer bardaklardan daha kötü değildi.

Bu bardaklardan şampanyaya ek olarak beyaz Burgonya, kırmızı Burgonya, kırmızı Bordeaux, kuru üzüm, eski Barolos ve çeşitli genç şaraplar içtim. Onları iki gruba ayırmaya yetecek kadar fark buldum.

Jancis ve Gabriel-Glas, şekil ve his açısından estetik açıdan en çekici olanlardı. Onları ellerimde istedim çünkü çok iyi hissettiler. Ancak bu iki kadehte sunulan şarapların sunumunda gözle görülür bir fark vardı.


İster köpüklü, ister beyaz ister kırmızı, bu iki bardaktaki şaraplar biraz daha az odaklı görünüyordu, tatlar ve aromalar o kadar net veya yoğun değildi. Farklılıklar ince ama belirgindi.

Zalto, Josephine ve Conterno’da şaraplarda biraz daha kesinlik, berraklık ve yoğunluk buldum. Yüksek noktalardan biri, sap ve kasenin birleştiği noktadan doğrudan yüzeye çıkan güzel bir minik baloncuk fıskiyesinin bulunduğu Josephine’den şampanya içmekti.

Tüylü hafif Gabriel-Glas Gold Edition. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Conterno camındaki daha yaşlı Barolo, tahmin edilebileceği gibi güzel ve nüanslıydı, diğer camlardan marjinal olarak daha iyiydi. Başka farklılıklar da buldum. 2017 Savigny-les-Beaune gibi daha genç kırmızılarla, hem Conterno hem de Josephine, şarabın tanen yapısını diğer bardaklarda algılayamadığım şekilde abartıyor veya ortaya çıkarıyor gibiydi.

Bu iyi bir şey miydi? Şaraplar daha büzücü, büzücü ve daha az zevkliydi. Bir şarap kadehinde böylesine acımasız bir dürüstlük, zorlu bir gecenin ertesi sabahı, kötü aydınlatılmış bir banyo aynası kadar hoş karşılanabilir.

Şarabı seven ve birinci sınıf bardaklara yatırım yapmaya istekli insanlar birçok seçeneğe sahiptir. Josephinenhütte de Zalto gibi beyazlar, kırmızılar ve maytaplar için tasarlanmış gözlükler sunuyor. Sınırsız bütçeye ve alana sahip olanlar, özel Riedel rotasını takip edebilirler.

Benim gibi tüm şaraplar için tek bir büyük kadeh felsefesine inanıyorsanız, bu beş kadehten hiçbirinde yanlış yapmış olmazsınız. Birçoğunun bunlardan birini benimsemek için kendi öznel nedenlerini bulacağından şüpheleniyorum. Hepsi beni mutlu etti, ancak 11 yıl önce o Zaltos’a yatırım yaptığım için mutluyum. Bence hala yenmeleri zor.


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst