Her Kıtada Bir Karbon: Büyük Gıda Grubu Küreselleşiyor

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
MIAMI – İşte New York’taki bir restoran açılışında pek görmediğiniz bir şey: şov kızları. Balık ağları ve stilettolarda, korselerde ve tüylü başlıklarda eski tarz. Contessa’nın Tasarım Bölgesi’ndeki 18 Ekim’deki açılış partisinde, dördü kalabalığın arasından geçerken, bir diğeri ayak bileklerinden yüksek bir tünekten asıldı ve konuklar bardakları ona kaldırırken 10 metre yükseklikten Prosecco döktü.

Eski basketbol yıldızları Alonzo Mourning ve Rony Seikaly sohbet ederken terrazzo zeminler parıldadı ve daha da nadir bulunan bir diyarda üst katta, pembe palmiye yapraklarından bir avizenin altında, Vali Ron DeSantis başka VIP’ler aldı.

Geçen ay Contessa Miami’nin açılış partisine yüzlerce kişi katıldı. Birçok New Yorklu gibi Major Food Group da pandemi sırasında bölgeye taşındı. Kredi… New York Times için Gül Marie Cromwell
Vali Ron DeSantis ortaya çıktı. Florida restoranlarını salgın boyunca açık tutma politikası Miami’nin misafirperverlik ekonomisini ateşledi. Kredi… New York Times için Gül Marie Cromwell

Ünlülerle dolu, her zaman rezerve edilen Carbone restoranlarının arkasındaki misafirperverlik şirketi Major Food Group’un üç müdürü Miami’de eziyor gibi görünüyor. Contessa ile şefler Mario Carbone ve Rich Torrisi ve ortakları Jeff Zalaznick, iki yıldan kısa bir sürede Florida’da dokuz açılış yaptı. (Ertesi gün Boca Raton beldesinde açılan 10. Japon Bocce Kulübü.)


Tamamı New Yorklu olan ortaklar, yakında burada Manhattan’dakinden daha fazla restorana sahip olacaklar. Ve bu, Dallas ve Hong Kong’da bakıma ihtiyaç duyan Carbones ve Paris ve Las Vegas’taki Sadelle’s hakkında hiçbir şey söylemez, hepsi son on yılda açıldı. Yazının yayınlandığı tarihte, küresel sayı 42 restorandı – yapımı 40 yıl süren Alain Ducasse ve Jean-Georges Vongerichten gibi yıldız şeflerin portföyüne rakip olan bir portföy.

Ortakların her zaman söylediği New York, markanın “DNA’sında” – sadece yemeklerinde değil, aynı zamanda saygısızlık ve zarafet, geçmiş ve şimdi, zeka ve üstünlük kombinasyonunda. Ancak grubun son hamlelerinin çoğu, dünyanın yüzde 1’i için bir yaşam tarzı markası yönünde görünüyor: puro barları olan sadece üyelere açık kulüpler; Mr. Carbone’un moda markası Our Lady of Rocco’dan 500 dolarlık eşofman; Carbone Miami’de karides başına 35 dolardan fiyatlandırılan karides scampi; ve Suudi Arabistan’ın Riyad kentinde Yahudi Amerikan yemeklerine saygı gösteren Sadelle’s’in bir şubesi.

Aynı zamanda grup, Bay Torrisi ve Bay Carbone’u haritaya koyan restoran Torrisi İtalyan Spesiyalleri’nin uzun süredir planlanan devamı ile mutfak prestijini ve New York odağını yeniden kazanmak için büyük bir hızla ilerlemek üzere. -Zalaznick. Şimdi soru şu: Major Food Group her ikisinde de başarılı olabilir mi?

Bay Zalaznick, “Yetişkin bir döneme giriyoruz” dedi.

Major Food ortakları, şirketlerinin kendi tutkuları ve uzmanlık alanları etrafında geliştiğini söylüyor. 42 yaşındaki Bay Carbone, genel kreatif direktör ve tasarımcı; 39 yaşındaki Bay Zalaznick, iş tarafını yönetiyor; ve 43 yaşındaki Bay Torrisi, mutfak işlerinden sorumlu. Yeni mutfak projeleri üzerinde işbirliği yapıyorlar: Örneğin Contessa, Carbone’un akşam yemeği kulübü havasında (dana Parmesan ve Sezar salatası) kendi “Kuzey İtalyan” lüks versiyonuna (dana Milano ve lahana salatası) dönüyor.

Bay Carbone, geçiş çizgisinin Sicilyalı büyükanne ve büyükbabasının masasında öğrendiği türden bir bolluk olduğunu söyledi. “Eğlence hakkında, bolluk misafirperverliği hakkında evet demek üzereyiz” dedi.


Adamlar eşit ortaklar, ancak üçlüyle röportaj yaparsanız (örneğin, Miami Polis Departmanı’nın SWAT ekibinin yarı emekli bir üyesi tarafından kullanılan bir Range Rover’da), yanıt veren kişi Bay Zalaznick’tir. Her Major Food restoranının “deneyimsel yemek” ve “mutfak içeriği” hakkında konuşan kişidir. (“Tarifleri kastediyor,” diye açıkladı Bay Carbone.)

Şefler, özellikle yemek hakkında konuştuklarında, kardeşlerin paylaştığı kadans ve stenografi türüne girerler.

Bay Torrisi, South Beach’teki HaSalon’da bir durak olarak ıstakoz pişirmenin (buharda pişirme) en iyi yolunun tartışmasını tetiklerken, “Etin sıkı olmasını istiyorsunuz, onları içeri alın ve çıkarın” dedi. “Onları saatlerce bu kadar yavaş açtığın ve yemek pişirdiklerini zar zor anladığın zamanı hatırlıyor musun?” Fransız Çamaşırhanesinden tereyağlı haşlanmış ıstakozun meşhur yemeğine atıfta bulunarak dedi. Bay Carbone bilerek gözlerini devirdi; daha fazla söze gerek yok.

Üçü bir araya geldiğinde, Bay Carbone ve Bay Torrisi, Cafe Boulud ve Del Posto gibi New York’un en iyi mutfaklarından yeni çıkmış acemi şeflerdi. Bay Carbone İtalyan mutfaklarında daha fazla zaman geçirmişti ve Bay Torrisi Fransızcaya meyletti, ancak İtalyan Amerikan ailelerinde büyüyen dış mahalle çocukları olarak aşçılık okulunda bir bağları vardı.

Her ikisine de aşçılık okulundan beri profesyonel yemek pişirmenin kalpler ve zihinlerle değil, tat ve teknikle ilgili olduğu öğretilmişti. Ama eski New York ile şehir merkezindeki kaliteli yemek romantizmi ve teknik odaklı bir İtalyan mecnunu olan Torrisi Italian Specialties’i yeni açmışlardı. Yeni bir dil konuşan ilginç, sevimli ve tamamen pratik olmayan bir restorandı: kaykay kanadı Francese, Manischewitz agrodolce, badem ezmesi hamuruyla şaşırtıcı derecede lezzetli yapılan eski tarz İtalyan gökkuşağı kurabiyeleri.

Mütevazı bir Mulberry Street vitrinindeki şeflerin orijinal restoranı Torrisi Italian Specialties, eleştirmenler tarafından sevildi ve ikiliyi haritaya koydu. Kredi… New York Times için Evan Sung

Restoranın övgü dolu eleştiriler ve bir Michelin yıldızı kazanmasının ardından yatırımcılar aradı. Ancak şefler, sadece Bay Zalaznick’in fikirlerini en başından kavradığını söyledi. Torrisi, yaptığı yatırımla yükseltilmiş sandviç dükkanı Parm’ı ve ardından 2013’te Greenwich Village’daki İtalyan Amerikan ateşi rüyası Carbone’u doğurdu. Carbone, New York’un gıda uzmanlarının ötesindeki genç Hollywood tiplerini, modellerini ve patronlarını kendine çekti. (Haziran ayında, restoran dolu olduğu için Justin ve Hailey Bieber geri çevrildiğinde, parlaklığı yeniden parlatıldı.) Ekip, geniş çaplı sona eren tartışmalı bir lunapark treni yolculuğu olan Seagram Binasında Dört Mevsim’i yeniden yapmak için şehir dışına çıktı. Grill için övgü.


“Böyle bir New York simgesinin elimize geçmesi; her şeyi değiştirdi,” dedi Bay Torrisi.

O zamandan beri, enflasyon devam ederken ve durgunluk endişeleri baş gösterirken bile, gösterişli, daha çok şovmenlik Major Food Group restoranlarının kartviziti haline geldi. Ve Miami’de gelişiyor. Carbone ilk olarak Ocak 2021’de South Beach için şişe yeşili kadife duvarlarla, sfogliatelle kadar kıvrımlı ipek kravatlı kaptanlarla ve tabağı 34 dolardan imzalı rigatoni alla votkasıyla geldi.

ZZ’s Club, Bay Zalaznick’in belirttiği gibi, Greenwich Village’daki ZZ’nin Clam Bar’ından, puro ve tavla teraslı, üyelere özel bir Japon restoranı ve kulübüne “evrim geçirdi”.

Bay Zalaznick ve Bay Carbone de geçen yıl Miami’ye kalıcı olarak taşındılar ve şirketin genel merkezini ve bir düzine kıdemli çalışanını taşıdılar. Real Deal’a göre, Bay Carbone, Biscayne Körfezi’ndeki özel Palm Adası’nda 4 milyon dolarlık bir ev satın aldı; Bay Zalaznick, ailesiyle birlikte Sunset Island’da eski New York Mets avcısı Mike Piazza’dan satın alınan 15 milyon dolarlık bir sahil malikanesinde yaşıyor. Lüks markaların ve arka müzelerin gösterişli mimariyle kaplı bir yerleşim bölgesi olan Design District, üç blok yarıçapındaki üç restoranıyla yeni ana üssü.

Zengin iç mekanlar, Carbone Miami’deki gibi Major Food Group yemek odalarının imzası haline geldi. Kredi… New York Times için Scott Baker
Ocak 2021’de açıldığından beri masa bulmak çok zor oldu. Burada 34 dolarlık bir tabak rigatoni alla votka Kredi… New York Times için Scott Baker

Diğer misafirperverlik gruplarından temsilciler, Major Food’un hızlı yükselişi hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Girl & the Goat restoranlarını işleten ve Brooklyn’de şef Michael Solomonov’la birlikte yakın zamanda büyük başarı kazanan Laser Wolf’u açan Chicago merkezli Boka Restaurant Group’un müdürü Kevin Boehm, kendisinin ve ortağı Rob Katz’ın temkinli davrandıklarını söyledi. genişleme yaklaşımı, yaklaşık 20 yıl bekliyor. “Basit bir şekilde gitmeye ve her restoranı topluluğa uyarlamaya çalışıyoruz” dedi.

Farklı pazarlara genişlemenin öngörülemeyen zorluklar sunabileceğini de sözlerine ekledi. “Neyi bilmediğimizi bilmiyorduk” dedi.


Şef Michelle Bernstein, Miami’nin yerlisi, erken dönem “Floribbean” yerel yemek hareketinin bir yıldızı ve şehrin yükseliş-düşüş döngülerinin emektarı. Şehir genelinde gıda işletmeleri işletiyor: catering, kurumsal, Little Havana’da gösterişli bir kokteyl barı. Buradaki restoran işini gerçekten yürüten tüm emlak geliştiricilerini tanıyor – Craig Robins, Robert Wennett, David Grutman. Ancak Miamililerin beklediği türden gösterişli restoranlar inşa etmek için hazır nakitle imparatorluk kurucularıyla rekabet edemeyeceğini söyledi.

Major Food, Tao Group ve Boka gibi şirketlere atıfta bulunarak, “Bu gruplar çok iyi finanse ediliyor” dedi.

Pandemi Miami restoranları için bir tür Darwinci test oldu ve birçoğu hayatta kalamadı. 2020-21 kışında New York, Londra ve Los Angeles’taki restoranlar zar zor açıkken Miami yüzde 100 kapasite sunuyordu. Dünyanın dört bir yanından gelen cepleri zengin lokantacılar aradı. Bay Zalaznick, şehrin yeni satıcılar için izin sürecini hızlandırdığını ve Major Food Group’un Brickell, South Beach ve Coconut Grove’daki alanlara hızla taşınabildiğini söyledi.

Evlat edindiği şehirden Bay Zalaznick, “Burada iş yapmak çok daha kolay” dedi.

Bu, özellikle milyarlarca değerinde bir aile şirketi tarafından desteklenen bol miktarda nakit ile gelen bir girişimci için geçerlidir.

Bay Zalaznick, Amerikan Doğa Tarihi Müzesi’ndeki Milstein Okyanus Yaşamı Salonu’nda (balina odası) olduğu gibi finansçı ve gayrimenkul geliştiricisi Paul Milstein’ın torunu; New York Halk Kütüphanesi Milstein Bölümü; ve Yukarı Manhattan’daki Milstein Hastanesi.

Ayrıca NYC-MIA emlak bağlantıları açısından da zengindir: Tisches ve LeFraks, Schragers ve Rubells genellikle Major Food etkinliklerinde boy gösterir ve Jared ve Ivanka Trump, grubun ünlü İsrailli şef Eyal Shani ile işbirliği olan HaSalon Miami’nin açılış partisine katıldı. .

Florida ve büyük jestleri gelecek ise, Bay Torrisi grubun geçmişine hak iddia ediyor. Bir sonraki büyük açılışı çok yakın: Torrisi, NoLIta’daki Puck Binasında yükselen bir alan, burada Bay Torrisi, onları ünlü yapan mutfağı yeniden tasavvur ediyor.


“Hala aynı fikirden çıkıyor: New York İtalyan yemekleri nasıl görünebilir?” dedi, yüksek pencereleri Aziz Patrick Eski Katedrali’ne, Küçük İtalya’ya, Çin Mahallesi’ne ve ötesine işaret ederek.

Ortakları şu anda Miami’deyken, Rich Torrisi SoHo’da New York’tan ilham alan büyük bir restoran açmak üzere. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Con Edison’un izniyle bir ay içinde Bay Torrisi, Yonkers’ten geldiğinde bu sokaklarda sıralanan İtalyan domuz dükkânlarının ve şarküterilerin bereketine bir gönderme olarak yaban domuzu başlı terrinesini geri getirecek. Ve Jamaika ragù’lu cavatelli, yenibahar, kekik ve İskoç bonnet biberiyle yavaş yavaş kaynatılarak New York pizzacılarında dilimlerle birlikte satılan Jamaika sığır köftelerinin lezzetlerini yansıtan bir sos haline getirildi.

Yeni yemekler düşünceye devam edecek: Çin Mahallesi’ndeki uzun zamandır popüler olan Vietnam restoranına saygı duruşu niteliğindeki ahtapot Nha Trang, keskin arpacık soğanı, chiles, havuç ve daikon şeritleriyle çıtır bir dokunaç; ve sıcak çavdar-tost noktaları ile kristal bir kapta kırık buz üzerine yerleştirilmiş bir parça doğranmış karaciğer. “Kıyılmış karaciğeri havyar gibi tedavi etme fikrini seviyorum” dedi.

2011 yılında, iki şef restoranın evrimini planlarken, Bay Carbone bir Times muhabirine şunları söyledi: “Torrisi, ülkedeki en iyi restoranlardan biri olma şansına sahip.”

Bunun yerine Torrisi, Carbones ve Parms çoğalmaya başlayınca halka kapandı.

Ama Bay Torrisi, her zaman eski uzaya döneceğini düşündüğünü söyledi. “Tek istediğim haftada beş gece 40 kişiye yemek yapmaktı” dedi.

95 koltuk ve her zaman kritik bir ev kalabalığı da dahil olmak üzere bir küresel erişim ile işler farklı olacak. Geçen ay grup kalan Michelin yıldızlarını kaybetti: orijinal Carbone ve ZZ’nin Clam Bar’ı için birer tane. Görev tanımında açıkça “kurum genelinde mutfak standartlarını korumak” olan Bay Torrisi, yeni Torrisi ile en iyi şef olarak konumunu yeniden kazanmaya kararlı.


Bay Torrisi tam zamanlı olarak burada mutfakta olacak – grubun, Major Food restoranlarının o kadar iyi işletildiği ve kimin yemek pişirdiği önemli olmadığı şeklindeki olağan mesajından ayrılıyor. Ve Miami’ye taşınmayacak.

“Asla, asla, asla” dedi, tıpkı gerçek bir New Yorklu gibi başını sallayarak.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst