Hiç Yemek Kitabı Kullanmamış Bir Aşçı Artık Kendi Kitabına Sahiptir

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
EDISTO ISLAND, SC — Emily Meggett sizi Güney Carolina’nın Lowcountry bölgesinin kalbindeki bu adada gezdirdiğinde, hiçbir şey için tıslamazsınız.

Deniz ürünleri kulübesindeki adam kıvranan mavi yengeçlerle dolu bir kese kağıdı verir ve bir kredi kartını el sallar. Ertesi gün yapmayı planladığı zıplayan John için bir torba haşlanmış fıstık ve bir demet taze soğan için durduğu bir çiftlik tezgahında da durum aynı.

“Bana hep ‘Cüzdanını buraya getirme’ diyorlar” dedi.

40 mil ötedeki Charleston otomobil bayisi bile yağ değişimi için ondan ücret almıyor. Garaj ekibi için hazırladığı karides ve soslu öğle yemeğinin muhtemelen bununla bir ilgisi var, ama onun boyu da öyle. 89 yaşındaki Bayan Meggett, birçok kişi tarafından yaşayan en önemli Gullah Geechee aşçısı olarak kabul edilir.




Mrs. Meggett, kimsenin onu hiçbir şey için suçlamadığı Edisto Adası çevresindeki favori yerlerinde düzenli olarak durur. Kredi… The New York Times için Nora Williams



O, ebeveynleri ve ebeveynleri gibi, şu anda Gullah Geechee koridoru olarak bilinen bir dizi kıyı topluluklarında çalışmaya zorlanan köleleştirilmiş Afrikalılara bağlanan bir çizgide bu Deniz Adasında doğdu. Kuzey Carolina’dan Florida’ya. Yüzyıllar boyunca kölelik yoluyla, bazı geleneklere tutunmayı ve yenilerini oluşturmayı başardılar. Gullah adlı kendi Creole dillerini ve Gullah Geechee olarak bilinen bir kültürü yarattılar.




İki hafta önce, mutfakta geçirdiği 78 yıl boyunca hiç yemek kitabı kullanmayan Bayan Meggett, kendi kitabını yayınladı: “Gullah Geechee Evde Yemek: Edisto Adasının Reisi’nden Tarifler.”

Ailesi ve yayıncı Abrams adada bir partiyle kutladı. Yaklaşık 500 kişi geldi ve aldıkları her kitabı imzaladı. Bir kilise korosu şarkı söyledi. Konuklar, iki imzalı yemek kitabı karşılığında aldığı 60 kilo taze karidesi yediler.



Mrs. Leggett, birinin kendisine verdiği her kitabı dikkatlice imzalar. Kredi… The New York Times için Nora Williams



Kitabın 123 tarifi, Gullah Geechee tablosunun üçlüsü üzerine odaklanıyor: pirinç, deniz ürünleri ve taze yerel sebzeler. Bayan Meggett, tavuk perloo ve bamya çorbasının kesin versiyonlarını, Afrika öncülleriyle tek kap yemeklerini içerir.




Diğer tarifler, yetersiz malzemeleri bir kalabalık için, ister 11 çocuğu ister sayısız arkadaşı için olsun, akşam yemeğine dönüştürmek zorunda kalan yaratıcı bir ev aşçısının çalışmalarını yansıtıyor. ziyaret etmek. Artık et güveci ve tütsülenmiş sosisli pilavın üzerinde konserve domuz eti ve fasulye var. Yaban kedisi sosu, çıtır tuzlu domuz eti, un ve biraz kahve ile koyulaştırılmış sote yeşil soğan ile yapılır.

Kendiliğinden kabaran un ve Crisco, mutfağının beygirleridir. Popo eti olarak adlandırdığı tuzlu domuz eti, birçok tarif için geri vuruş sağlar. Bayan Meggett ayrıca mağazadan satın alınan soğan, sarımsak, tuz ve biber karışımı Nature’s Seasons’a da kendini adamıştır. “Ne pişirdiğim önemli değil” dedi. “Bu benim baharatım.”

Ev aşçılarına bir mesajı varsa, bu, sezgisel olmayı öğrenmesi ve bisküvi hamurunuzu çok fazla karıştırmamak ya da hamurdaki tahılın sıvıya doğru oranını ölçmek gibi küçük ama gerekli tekniklere dikkat etmesidir. karıştırırken kaşığın hissiyle bir kap kırmızı pirinç.



Mutfağının yan kapısı açık olduğunda, bu, Bayan Meggett’in uğrayabilecek herkes için hazır yemeği olduğu anlamına gelir. Kredi… The New York Times için Nora Williams



Bazı tarifler karmaşıktır, örneğin muscadine üzümlerinden şarap yapmak ya da tirsi balığını maydanozlu pilavla doldurup karaca ile servis etmek gibi – iki günlük bir çaba. “Bu yemek zor bir adam,” dedi.

Diğerleri, krep için eritilmiş tereyağı ve mısır şurubunu karıştırmak veya Tropical Punch Kool-Aid’i plastik köpük bir kapta dondurmak ve soğuk ayı veya heyecan olarak adlandırılan klasik dondurucu pop yapmak kadar basittir.

Bayan Meggett’in mutfağında bolluk, paylaşım için bir ön koşul değildir. Biraz sevgiye ihtiyacı olan birine yemek vermediği nadir bir gün. Yan kapısı açıksa, bu bir işarettir: Biraz yemeği hazır. Halen 28 yıl sekreterlik yaptığı bir toplum merkezi ve kilisesi için yemek pişiriyor. (“Bilgisayarlar çıktığında, ‘Bittim’ dedim.”)




Tüm bunlar, kitaptaki tariflerin çoğunun neden bu kadar çok olduğunu açıklamaya yardımcı oluyor. kızarmış tavuk hariç 10 porsiyon yapın. 30 yapar.

“Büyük pişiririm” dedi. “Bana ne istediğini söyle, ne olursa olsun düzelteyim.”

Kitabın başka, daha karmaşık bir yanı var. Kızartma, dolmalık biber ve peynir soslu brokoli gibi yemek tarifleri, Bayan Meggett’in beyaz aileler için yemek yaptığı yıllarda mükemmelleşti. Kitabın anlattığı gibi, Edisto Adası’nda evleri olan aileler için aralıksız çalıştı ve Seabrook pamuk çiftliğinde 1810’da inşa edilmiş bir evi restore eden Maine’den zengin bir aile olan Dodges ile 45 yıl geçirdi.



Bayan Meggett artık bisküvi hamuruna sahip olduğunda, onu bir tavaya hafifçe vurur ve ona büyükannesinin verdiği küçük isim olan Sally Long adını verir. abur cubur. Kredi… The New York Times için Nora Williams



Meggett 1954’te işe başladı, önce bulaşıkları yıkadı, sonra diğer işçiler için yemek yaptı ve haftada 11,13 dolar kazandı. 1970’lerde baş aşçı olarak devraldı ve fiili ev yöneticisi oldu.

Kitabı birlikte yazan ve Bayan Meggett’in tarifleri test etmesine yardımcı olan Kayla Stewart, “Dodge House’u nasıl temsil edeceğimiz konusunda ileri geri gittik” dedi. (Bayan Stewart, The New York Times için yazmıştır.)

“Bazılarımız bunu kölelik olarak görebilir,” dedi, “ama Bayan Emily, çocuklarını gerçekten yaptığı bir şeyi yaparak beslemenin bir yolu olarak gördü. keyif aldım.”

Kitapta ve röportajlarda, Bayan Meggett, tarihsel olarak, Siyah aşçıların aynı deneyime sahip beyaz aşçılar kadar maaş almadığını, ancak bu eşitsizliklerin her nesilde azaldığını söyledi.




“Birçok Siyah kadın” diye yazıyor, “benim gibi aşçıların ailemi destekleyebilecek bir kariyer bulmasının ve bana bir şans vermenin yolunu açtı. iyi olduğum bir şey.”



Bayan Meggett’in bazı müşterileri, Edisto Sahili’nde ikinci evleri olan ailelerdi. Kredi… The New York Times için Nora Williams



Kitap fikri 1994 yılında, Edisto Sahili’nde yaz tatili yapan beyaz bir aile olan Smith’lerin bir arkadaşına kendileri için yemek hazırlayabilecek birini tanıyıp tanımadığını sorduğunda ortaya çıktı. İlk gününde, Bayan Meggett başka bir aile için yemek pişirdikten sonra öğleden sonra 3’te geldi. Becky Smith kapıyı açtı ve akşam yemeği için malzeme almaya gideceğini söyledi.

Bayan Meggett donakalmıştı. “Geleceğimi bildiğini ve dükkâna gitmek için saat 3’e kadar bekleyeceğini mi söylüyorsun?” ona söyledi. “’Bana 100 dolar ve araba anahtarlarını ver’ dedim.” Akşam 6’da kızarmış tavuk, lahana ve kırmızı pirinç masanın üzerindeydi ve Bayan Meggett kendi ailesinin evine gidiyordu.

İki kadın bugüne kadar devam eden derin bir dostluk geliştirdi. Bayan Meggett, “Hemen bir yakınlıktı,” dedi.



Kitabın tohumları, Bayan Meggett ve Becky Smith arasındaki dostluk geliştikçe ekildi. Kredi… The New York Times için Nora Williams



Kendisinden 20 yaş küçük olan Smith, Bayan Meggett’i bir kitap yazması için cesaretlendirmeye devam etti. “Dünyanın kim olduğunu bilmesi gerekiyor” derdi.




Sonunda Bayan Meggett kabul etti. Bayan Smith, hikayelerini ve kafasında tuttuğu 150’den fazla tarifi yazmaya başladı. Bayan Meggett yemek pişirirken, Bayan Smith miktarları kaydetmek için ölçü kaşıklarını ve fincanlarını çıkardı.

Proje ara ara ilerledi. Smith’lerin oğullarından biri olan Elliott, pandemi karantinasını el yazmasını kendileri yayınlayabilmeleri için şekillendirmek için harcadı. Annesini kendini kitaptan çıkarmaya ikna etti.

“Bunun bir yemek kitabı ve arkadaşlığımızın, onun ve ailesinin hikayesi olacağını düşünmüştüm,” dedi Bayan Smith. Ama hikayenin yalnızca Bayan Meggett’e ait olduğunu anladı.

Siyah kadınlar tarafından yaratılan veya mükemmelleştirilen ve bazen aşçılardan hiç bahsetmeyen beyaz kadınlar tarafından kağıt üzerinde yakalanan tarifleri içeren uzun bir yemek kitabı dizisi var.

Bu kitap bu kalıbı kırıyor, diyor Cook’s Country’nin baş editörü Toni Tipton-Martin, “Jemima Kodu: Afrika Amerikan Yemek Kitaplarının İki Yüzyılı”nda Siyah Amerikalı aşçıların tarihini takip ediyor.

Projenin ilk aşamalarında aileye danışan Bayan Tipton-Martin, siyahi aşçıların yüzyıllardır beyaz kadınlarla mutfaklarda önce zorunlu işçi olarak, sonra düşük ücretli aşçılar olarak ve daha sonra temel olarak çalıştıklarını söyledi. ve bazen de çalıştıkları beyaz ailelerin sevgili üyeleri. “Aralarındaki çizgiyi ayırt etmek zor olabilir,” dedi.

Bayan Meggett, bir geçiş kuşağının parçası olduğunu ekledi. “Buradaki fark, onun teknikleri, o potla olan yakınlığı, kendi sözleriyle kaydedilmiş ve şimdi onun fikri mülkiyetidir.”



Amerikan mutfağındaki Siyah kadınlar konusunda bir otorite olan Toni Tipton-Martin, Charleston’daki Buxton Books’ta Bayan Meggett ile röportaj yaptı. Kredi… The New York Times için Nora Williams



Charleston’daki The Post and Courier için eski bir restoran eleştirmeni olan ve Güney yemekleri hakkında bir haber bülteni yazan Hanna Raskin, bölgedeki birçok yetenekli aşçının yıllardır göz ardı edildiğini söyledi. “Lowcountry’nin seçkinleri, Siyah kadınları hafife almak konusunda uzun bir geçmişe sahiptir.”

Bay Smith, Charleston’da tanınmış bir Gullah şefi olan BJ Dennis’ten tartılmasını istememiş olsaydı, kitap son haliyle asla yayınlanmayabilirdi. Bay Dennis, Bayan Meggett’i sadece beş yıl, ama hızla ailenin bir parçası oldu. “Emily ile tanıştığında,” dedi, “oyun biter.”

Aile, kendilerinin satabilmeleri için kitabı basması için bir şirkete teşrif etmelerinden birkaç hafta önce, edebi bir ajan olan Jonah Straus, Bay Dennis’e bir kitap yazmakla ilgilenip ilgilenmediğini sordu. Bay Dennis’in halihazırda devam eden bir kitabı vardı, ancak bir öneride bulundu: Gullah Geechee yemek pişirme konusundaki ilk yüksek profilli kitap Bayan Meggett’ten gelmeli.

“İlk kitap anlaşmasını asla büyükanne yapmaz” dedi.

İlk başta, Bayan Meggett bu fikirden hoşlanmadı çünkü kendi kendini yayınlamaktan çok daha uzun sürecekti. “2022 yılına kadar Covid yüzünden öleceğimi ve gideceğimi düşündüm” dedi. “Ama bunun için dua ettim ve ‘Hadi yapalım’ dedim.”

Smith ailesi müsveddeyi teslim etti ve karşılığında hiçbir para istemedi, ancak Bayan Meggett sonunda yine de biraz almakta ısrar etti. Bayan Smith, “Bunu böyle yaptığımız için çok minnettarım” dedi. “En özgürleştirici şey. Bu benim için daha tatlı oluyor.”

Yemek kitabı, çoğunlukla Siyahi bir yaratıcı ekibin yer aldığı ortak bir çabaydı. Bir ortak yazar olan Bayan Stewart, birkaç aylığına Meggett ailesinin yanına yerleşti. Gullah Geechee sözlü tarihçisi Trelani Michelle, aileyi ve kültürel tarihi anlatmaya yardımcı olmak için imzaladı. New York fotoğrafçısı Clay Williams görüntüleri çekti. Bayan Meggett’in general ve onbaşı olarak adlandırdığı iki kızı Lavern ve Marvette Meggett, annelerini ve projeyi yolunda tuttu.




Tariflerin ötesinde, hayat hikayesini okumak bir zevk. 14 çocuğu olan büyükannesi tarafından büyütüldü. 1951’de Jessie Meggett ile evlendi. Elbisesi 19 dolara mal oldu ve pasta ve vişne şarabıyla kutladılar. (Nasihati: “Düğününüzü küçük, evliliğinizi büyütün.”) 1980’de Avrupa’da tam bir balayına çıkmışlardı.

Yolların bakımını yapan ve daha sonra bir bakkal deposunda çalışan Bay Meggett, 2006’da öldü. Babası, köleleştirilmiş insanları barındırmak için Edisto Adası’nda inşa edilmiş iki odalı bir kulübede doğup büyümüştü. 2013 yılında, Smithsonian Enstitüsü panoyu her panodan ayırdı ve Washington DC’deki Ulusal Afrika Amerikan Tarihi ve Kültürü Müzesi’ne taşıdı



Lavern ve Marvette Meggett, Bayan Meggett’in general ve onbaşı olarak adlandırdığı iki kızı. Kredi… The New York Times için Nora Williams



Çiftin yetiştirdiği 11 çocuk büyüdükçe finans, öğretmenlik, hemşirelik, ordu veya hükümette çalıştı. O kadar çok torun, büyük-torun ve büyük-büyük torun sahibi oldular -toplam 55 tane- öyle ki Bayan Meggett tüm isimlerini hatırlayamıyor. Bir kızını kalp krizinden, diğerini daha yakın zamanda Covid’den kaybetti.

“Her gün şeker, bal ve buzlu çay olmayacak” diye yazıyor kitabında. Ancak bu, bir ziyaretçinin çantasına bisküvi koyamayacağınız veya hasta bir komşuya pasta götüremeyeceğiniz anlamına gelmez.

“Her sabah, ‘Tanrım, bugün beni muhtaç bir cana ulaştır’ diyorum” dedi, “sonra gidip tenceremi sobanın üzerine koyuyorum.”

Tarifler: Yengeç Kek | Benne Cookies




Takip et New York Times Cooking on Instagram , Facebook , YouTube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst