İki Buck Chuck: Halkın Şarabı mı yoksa Kültürel Kama mı?

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Bronco Wine Company tarafından yapılan ünlü ucuz Charles Shaw şaraplarının takma adı Two-Buck Chuck’tan bahsedin ve şarap içenlerden tamamen farklı iki tepki almanız muhtemeldir.

Bir tarafta çok para harcamadan şarabın tadını çıkarmak isteyenler için bir şişe olarak görenler var. Diğer yanda ise onu ucuz bir şarap olarak görenler ve yapımcısı onu daha iyi (ve daha pahalı) şaraplar peşinde koşanların züppe bir seçkine oluşturduğunu sinik bir durum haline getirmek için kullanmış.

Bronco’nun başkanı yapımcı Fred Franzia, bir milyardan fazla Charles Shaw şişesi satarak 13 Eylül’de 79 yaşında öldü. Bay Franzia’nın ölümü, Two-Buck Chuck’ın anlamını ve üretiminin ve popülaritesinin Amerikan şarap kültürü hakkında neler söyleyebileceğini düşünmek için bir fırsat.


İlk olarak, şarabın ya da erkeğin hayranı olmadığımı söyleyeceğim. New York Times şarap köşe yazarı olarak selefim Frank J. Prial, 2003’te Two-Buck Chuck hakkında yazdığında daha nazikti: “Sıradan olmayan bir tanımlama çok sert olmazdı. Bunda yanlış bir şey yok: Şarabın yemeğe eşlik etmesi gerekiyor ve Charles Shaw bunu yeterince yapacak.”


Şarabın ilginç olmadığını hatırlıyorum ama en son on yıldan fazla bir süre önce içmiştim. Tekrar denemek istedim, ancak orijinal kırmızı karışımın ötesinde sayısız varyasyon içeren Charles Shaw şarapları sadece Trader Joe’s’da satılıyor. Trader Joe’nun New York’taki tek şarap dükkanı geçen ay kapandı, bu yüzden şansım yaver gitti.

Yine de, şarabın göreceli kalitesi konunun dışındaydı. Fiyat cazibeydi: 2 $ (veya California dışında birkaç dolar daha).

Bir şarabı sadece birkaç dolara satmak için tavizler verilmelidir. Hemen hemen hepsi yüksek kaliteli şaraba karşı çalışır.

Birçok popüler, ucuz şarap üreticisi gibi, Bronco da Charles Shaw’un nereden geldiği konusunda her zaman belirsizdi. Büyük olasılıkla, toplu pazarda satılan bir şarap kombinasyonuydu, çünkü ya fazlaydı ya da enfiye olarak kabul edilmedi, Bronco’nun üzüm bağlarından yapılan şarapla desteklendi – Kaliforniya’da, çoğunlukla Central Valley’de 40.000 dönümden fazla araziye sahip. Birçok ucuz şarap için üzüm kaynağı olan sıcak, verimli genişlik.


Bronco, organik olarak yetiştirilen üzümlerden yapılan daha pahalı Shaw şaraplarından oluşan bir seriye sahip olduğunu söylüyor. Bu Two-Buck Chuck değil.


Üzümler nasıl yetiştirildi ve emeği kim sağladı? Şarabın kaynakları yıldan yıla değiştiğinden, bir miktar tutarlılık sağlamak için şarap yapım tesisinde hangi adımlar atıldı? Sadece tahmin edebiliriz.

Bu soruları sormak pek çok şarap içicisinin aklına gelmeyebilir. Ancak, özellikle tarım işçileri için tarım yöntemleri ve koşulları hakkında endişeleriniz varsa, önemlidir. Ve bir şarabın nereden geldiğini ve bir yerin ayırt edici karakterini ifade edip etmediğini düşünen insanlar için önemlidir.

Açık olmak gerekirse, bu soruları gündeme getiren tek şarap Charles Shaw değil. Ucuz olan ve olmayan birçok şarap, çevreye ve işçilere saygı gösterilmeden yapılır. Hızlı modada olduğu gibi, üründeki zevk ve fiyat, üretimdeki ciddi sorunları gizleyebilir.

Çoğu insan, şarabın nasıl yapıldığı veya nereden geldiği konusunda gerçekten deva yapmaz. Sadece kendilerini heyecanlandıran ve tadı güzel olan ya da en azından rahatsız etmeyen ucuz bir içecek istiyorlar. Daha küçük bir grup şarap sever, şaraba hem lezzetli hem de entelektüel ve estetik olarak ödüllendirici buldukları için önemli miktarda zaman, enerji ve para harcarlar.

Pek çok insan, nasıl yapıldığına bakılmaksızın, bir şarap için asla mütevazı bir fiyattan fazlasını tıslamaz. Ancak, ürünlerini abartmak için tüketicilere yanlış mesajlar veren alaycı şirketlere karşıyım.

Two-Buck Chuck Amerikan şarap kültürüne zarar vermedi. Ancak Bay Franzia, Amerikalı şarap içenlere, hiçbir şarabın 10 dolardan daha değerli olamayacağını acımasızca söyledi. “Elitlerin,” diye savundu, terör ve nüanslar hakkındaki tüm konuşmalarıyla insanların beyinlerini yıkamaya çalışıyordu.


The New Yorker’daki 2009 tarihli bir profilinde, “Bana birinin şişesinin neden 80 dolar ve benimkinin 2 dolar değerinde olduğunu söylüyorsun” dedi. “Bundan 40 kat zevk alıyor musun?”


Mesajı sadece kendi şirketinin ürünlerini tanıtmakla kalmadı, aynı zamanda herhangi bir şarabın daha iyi olabileceği fikrini de yok etti.

Şarap konusunda tutkulu insanlar daha iyi biliyordu, ancak diğerleri için şarabın bir avuç aptallık olduğu şüphesini doğruladı. Ve şarabı merak etmiş olabilecek insanlar için şüphe uyandırdı.

Şarap endüstrisindeki birçok kişi endüstriyel, ucuz şarapları başlangıç şişeleri olarak rasyonalize ediyor. Acemiler bu şaraplarla başlar, düşünce gider ve daha önce daha iyi seçimler yaparak şaraba alışırlar. Bay Franzia bu tartışmayı da patlattı. Tüm şaraplar aynıysa, neden biri yukarı çıksın ki?

Kötü şarapların başlangıç şişesi olarak konumlandırılmasını hiçbir zaman kabul etmedim. Müddet, bazı şarap tiryakileri çok para harcamak istemiyor. Ancak 8 ila 10 dolar arasında şarap severlerin çok daha iyi seçenekleri var. Ve sonra 15 ila 20 dolar harcamak, sıkıcı gri tonlardan güzel tonlar dünyasına geçmek gibidir.

Central Valley’de doğup büyüyen Bay Franzia, zengin, kendini beğenmiş şarap seçkinlerinin karargahı olarak gördüğü Napa Vadisi’ne özel bir vitriol ayırdı.

2009’da Charles Shaw’ın satışlarında 400 milyon şişe barajını geçtikten sonra, “Al ve it, Napa,” dedi.


The New Yorker’a rol modelinin amcası Ernest Gallo olduğunu, E. & J. Gallo Winery, Amerika Birleşik Devletleri’nin en büyük şarap üreticisi olduğunu ve Robert Mondavi gibi Napa Vadisi’nin önde gelen isimleriyle karşılaştırdığını söyledi. Wine Business Monthly’ye göre yedinci en büyük.)


Bay Gallo “fakir olduğunu asla unutmak istemedi. Bob Mondavi’nin amacı fakir olduğunu unutmaktı. Bay Franzia, New Yorklu yazar Dana Goodyear’a verdiği demeçte, San Joaquin Vadisi’ne karşı Napa Vadisi’nin özü budur” dedi. “Biz olduğumuz kişiyiz. Kraliyet mensubuymuş gibi davranmak istiyorlar.”

Bay Franzia, üzümler ve şaraplar Kaliforniya’nın diğer bölgelerinden olmasına rağmen, Napa Vadisi’ni belirli Bronco şaraplarının etiketine koymak için mahkemede yıllarını harcadı. Sonunda kaybetti.

Bay Franzia, kimsenin onu ciddiye almayacağı kadar abartılı bir mesajı teşvik eden neşeli bir dolandırıcı olarak kabul edilebilir. Ama birçok insan ona inandı.

Bay Franzia, Amerika Birleşik Devletleri’nde pahalı şarapların ucuz olanlardan daha iyi olmadığını iddia eden ve bu şaraplara ilişkin uzun bir takdir ve anlayış tarihini neşeyle reddeden ilk kişi değildi. Şarap, uzun zamandır aptalları paralarından ayırmayı amaçlayan bir dolandırıcılık oyunu olarak seçildi.

Bay Franzia, Two-Buck Chuck’ın Halkın Şarabı olduğunu söylemeyi severdi ama elinde şarap içenleri ayırmak için kullanılan bir levyeydi.

Şarabın züppelikle ilişkilendirilmesi elbette Bay Franzia’nın suçu değil. Şarap endüstrisinin kendisi, gösterişçilik geçmişiyle ve kişinin şarabın tadını çıkarmadan önce bir uzman olması gerektiği mesajını ileten saçma ritüelleri ve kelime dağarcığıyla çok suçludur.


Bay Franzia’nın tek yaptığı bu ilişkiye inanmak olsaydı, onunla hiçbir tartışmam olmazdı. Bunun yerine, bunu doğrulamak için elinden geleni yaptı.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst