Kaliforniya’daki İtalyan Üzümlerine Bahis Yapmak

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
CENTENNIAL MOUNTAIN, Kaliforniya — Geyserville’in yaklaşık 25 mil batısında ve Kuzey Sonoma County’de Pasifik’ten 10 mil uzakta bu uzak sırtta büyüyen 10 dönümlük nebbiolo, üzüm bağını Kaliforniya’da yeterince sıra dışı kılıyor. Diğer üzümler onu olumlu bir şekilde tekil yapar.

Ülkede bu bağdan başka bağ yok, anladığım kadarıyla, Sicilya’daki Etna Dağı’nda yetişen en önemli iki beyaz ve kırmızı üzüm olan carricante ve nerello mascalese blokları var.

Bir yetiştirici, eski bir risk sermayedarı ve şarap girişimcisi olan Kevin Harvey, burada Kaliforniya’da, kuzey İtalya’daki üzümün anavatanının ötesinde herhangi bir yerde zor olduğu kanıtlanan harika bir nebbiolo üretebileceğine bahse giriyor. Sadece bu da değil, Sicilya dışında hiç denenmemiş birinci sınıf carricantes ve nerello mascaleses yapabileceğine bahse giriyor.

Centennial bağ aynı zamanda, bazılarının inandığı gibi, Kaliforniya’nın henüz keşfedilmemiş büyük şarap terörleriyle dolu olup olmadığını belirleme çabasıdır.




Bay. Harvey’nin enfes pinot noir’ler üreten ilk şarap yatırımı Rhys Vineyards, şarapların kalitesi ve kritik kabulleri açısından çok iyi sonuçlar verdi. Ancak Kaliforniya’daki veya İtalya’nın dışındaki herhangi bir yerde İtalyan çeşitlerinin sicili çok iyi değil.

Yine de Bay Harvey, 20 yıl önce Rhys ile Santa Cruz Dağları’nın arka yollarını taradığında, aradığı kayalık yamaçları ararken, bu projeye ayrıntılara aynı azim ve saplantılı dikkati uyguluyor. üzüm bağları için istisnai yerler olacağına inanılıyor.



Aeris carricante, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ilk carricante şişeleme çeşididir. Kredi… The New York Times için Francesca Tamse



Rhys’in şu anda Santa Cruz bölgesinde, her biri jeolojik olarak farklı ve çiftçiliği zor olan altı üzüm bağı var, bunların yanı sıra Mendocino County’nin Anderson Vadisi’nde ve kuzey Mendocino’da gelişme aşamasında olan bir tane daha var.

Rhys, Fransız çeşitlerine odaklanmıştır. Pinot noirlere ek olarak, daha az miktarda chardonnay ve syrah yapar. Daha yakın zamanlarda, bir chenin blanc ve bir Şampanya tarzı köpüklü şarap tanıttı.




Bay. Harvey’nin İtalyan girişimi tamamen farklı. Kendi adı Aeris’dir ve Sonoma’da yetiştirilen üzümlerin yanı sıra, Etna Dağı’nda iki üzüm bağı vardır, burada üzüm yetiştirir ve geleneksel Etna’nın yeniden canlanmasında çok önemli bir rol oynayan Salvo Foti ile birlikte şarap yapar. Son 25 yılda bağcılık ve şarap üretimi.

Bay Harvey her zaman kendini esas olarak Barolo ve Barbaresco ile ilişkilendirilen büyük üzüm olan nebbiolo’ya adadı, ancak Aeris anlaşmasını imzalayan şey onun keşfiydi carricante. Anlattığına göre, 17 yıl önce eşiyle birlikte İtalya’daydı ve daha önce hiç denemediği şaraplarla dolu bir dükkanda durdu. Biri, Bay Foti tarafından tamamen carricante’den yapılmış bir Etna Bianco Superiore olan Benanti’den 2001 Pietra Marina’ydı.

“İçtik ve aydınlatıcıydı,” dedi Bay Harvey, Sonoma carricante’nin genç sıralarında yürürken. “Grand Cru Burgundy ile Grand Cru Alsace Riesling’in buluşması gibiydi. Bu beni gerçekten büyüledi.”

Bay Foti’yi takip etti ve tanıştılar.

“Carricante hakkında konuştuk” diye hatırlıyor Bay Harvey. “Aklımı uçuran şey, 2010’da ne kadar az, belki de 10 dönüm olduğuydu.

“Çok az örnek vardı ve merak ettim, neden biraz carricante ekmiyorsunuz? Salvo’nun harika bir planı vardı ama bunu göze alamazdı. ‘Konuşalım’ dedim.

2016 itibariyle, Bay Foti ve Bay Harvey, ana carricante bölgesi olan Etna’nın doğu yüzünde Milo’da 15 dönümlük bir carricante bağına sahipti.

“Bir bağ sahibi olmayı düşünmemiştim ama bunu mantıklı olmak için yapmadım” dedi Bay Harvey.

Bay Harvey’in “yerli üzümlerin baş rahibi” olarak adlandırdığı Bay Foti de Etna’da yüksek rakımlı eski nerello mascalese bağlarını arıyordu. Etna’nın kuzey yüzünde, Montelaguardia kasabası yakınlarında 2.000 ila 3.000 fit yükseklikte büyük ölçüde terk edilmiş asırlık asma üzümleri bulduğunda, Bay Harvey devreye girdi. Aeris’in başka bir Etna bağı vardı.




“Nerello, Aeris haline gelen taburenin üçüncü ayağıydı” dedi.



Bay. Harvey, Kaliforniya’daki bu İtalyan çeşitleri için uygun bir yer bulmak için özenli bir deva aldı. Kredi… The New York Times için Francesca Tamse



California planları aynı anda gelişiyordu. Bay Harvey, iklim değişikliğine olası bir yanıt olarak gördüğü carricante konusunda özellikle heyecanlıydı.

“Sıcak bir iklimde düşük alkollü ve yüksek asitli harika bir şarap yapar” dedi. “Kaliforniya için çok uygun.”

Nebbiolo’nun kuzey İtalya’daki evi ile carricante’nin Sicilya’daki evi arasındaki mesafe, nerello mascalese ile birlikte her ikisini de barındıracak tek bir yer bulmayı engelleyebilir. Ama Bay Harvey’in araştırması aksini gösteriyordu.

“İnsanlar nebbiolo’nun serin iklim üzümü olduğunu düşünüyor ama aslında sıcak” dedi. Nebbiolo’nun kuzey İtalya dışında bu kadar başarısız olmasının nedeninin yanlış iklimde dikilmiş olması olduğunu söyledi.

Kaliforniya’da, yüksek gündüz sıcaklıkları ile düşük gece sıcaklıkları arasında büyük bir günlük değişim, cabernet sauvignon gibi Fransız çeşitlerinde tazelik ve asitliğin korunmasında çok önemli olabilir. Ancak, Bay Harvey, doğası gereği asitliği yüksek olan birçok İtalyan çeşidiyle çalışmadığını söyledi.

“İtalyan çeşitleri için günlük bir değişim aslında ölümcül” dedi. “Soğuk geceler asitliği çok yüksek bırakır ve sıcak günler meyve pişirir. Küçük bir günlük değişim çok önemlidir.”




Kaliforniya’daki en iyi yerin, gündüz sıcağının yumuşatılacağı ve soğuk havanın ılıman olacağı yeterince yüksek bir yükseklikteki kıyı dağ sıralarında olacağını belirledi. gece vadi tabanlarına itilirdi. Beyaz meşe ve manzanita bahçeleri arasında sarmaşıklar için kullanılabilecek çimenli araziye sahip 900 dönümlük eski bir koyun çiftliği olan Centennial Dağı’nda bu siteyi bulduktan sonra, üç yıl boyunca iklimi doğrulamak için hava istasyonları kurdu. Umduğu gibi kontrol etti.

Buradaki toprak, Langhe’nin kireçtaşı marnı veya Etna’nın volkanik topraklarından ziyade büyük ölçüde kayalık şisttir.

“Çoğaltmaya çalışmaktan vazgeçmiyorum” dedi Bay Harvey. “Benzersiz site ifadeleriyle daha çok ilgileniyorum.”



Bay. Tapia, nerello mascalese’ye olan bağlılığını gösteriyor. Kredi… The New York Times için Francesca Tamse



Rhys ekibinin aynı zamanda Aeris’te çalışan iki üyesiyle – şarap üreticisi Jeff Brinkman ve bağlılığını “Nerello” lisans etiketiyle gösteren bağ yöneticisi Javier Tapia – Bay Harvey 2013’te süreci başlattı kabaca 10 dönüm nebbiolo koymak; 4.5 dönüm carricante ve nerello mascalese; Etna’da mascalese’nin sıklıkla karıştırıldığı 2 adet nerello cappuccio; 2 dönüm zinfandel’in yanı sıra; 1 primitivo, zinfandel’in Pugliese kardeşi; ve bir dönümlük barbera.

Neden zinfandel? Bay Harvey, Ridge Vineyards’ın uzun zamandır başkanı olan Paul Draper’ın tavsiye ettiğini söyledi.

Amerikan etiketleme yasalarının bir tuhaflığında, iki üzüm arasında kesin bir genetik bağlantı kurulmamış olsa da, nerello cappuccio “carignan” olarak adlandırılmalıdır.

Aeris’in ilk California şarapları 2017’de yapıldı. 2018’leri geçen ay bağa bakan hoş bir terasta tattım. Aeris iki beyaz yayınlıyor: Centennial Mountain Bianco ve Centennial Mountain Carricante.




Bianco, tuzlu, topraksı ve tuzlu temel bir carricante şişelemedir. Şu anda içimi yumuşak ve lezzetli bir şekilde kolay. Carricante bir adım yukarı, daha yoğun, daha konsantre ve daha ağır olmasa da sıkıca sarılır. Açılması birkaç yıl sürebilen çiçek ve mineral aromaları ile keskin ve tuzludur.

Aynı şekilde yoğun ve konsantre olan ancak daha belirgin tuz ve kaya aromalarına sahip olan 2018 Etna Bianco Superiore ile karşılaştırmak muhteşem ve büyüleyiciydi.

2018 Centennial Nerello Mascalase, kırmızı meyve ve bitkilerin patlayıcı aromalarıyla yapılandırılmış ve dünyeviydi. Yoğun, son derece çiçeksi ve son derece tannik olan 2018 Centennial Nebbiolo’da olduğu gibi gevşemek için birkaç yıla ihtiyacı olacak.

“Nebbiolo’nun ihtiyaç duyduğu zamana ihtiyacı var,” dedi Bay Harvey.

Yüzde 50 nebbiolo, yüzde 15 nerello mascalese, nerello cappuccio ve primitivo ve yüzde 5 barbera karışımından oluşan 2018 Centennial Bricco Rosso, kırmızı meyvelerin karmaşık aromalarıyla hala tanenli olmasına rağmen çok daha erişilebilirdi ve otlar.



Çok genç nerello mascalese üzüm salkımları. Kredi… The New York Times için Francesca Tamse



Şaraplar, Mendocino’daki Ukiah’da, Bay Harvey’in Santa Cruz Dağı tesisini tamamlamak için inşa ettiği bir tesiste yapılır, çünkü aralarında Rhys ve Aeris artık San Francisco’nun kuzeyinde 75 dönüm ve güneyde 75 dönümdür. 2018’lerden şimdiye kadar sadece Bianco (45 $) ve Bricco Rosso (59 $) piyasaya sürüldü.

“Sicilya’da üzüm yetiştirmek çok daha ucuz,” dedi Bay Harvey, yüksek işçilik maliyetine, katı Kaliforniya düzenlemelerine ve kenevir endüstrisinden işçiler ve su için rekabete dikkat çekerek.




Aeris, bu yılın başlarında, yaklaşık 30 mil güneydoğudaki Healdsburg’da halkın şarapları tattığı bir tadım odası açtı.

“Kimse ne olduğunu bilmese de carricante’yi seviyorlar,” dedi Bay Harvey.

Bu şaraplara bakılırsa Bay Harvey, özellikle carricantes ile estetik olarak başarılı olmuş. Nihayetinde, şaraplar, İtalyan üzümlerinin İtalya dışındaki başarısından daha önemli bir şey gösterebilir.

“Rhys tamamen terör ve harika pinot noir yapabilen sitelerle ilgiliydi” dedi. “İtalyan çeşitleri eklemek ve doğru yerleri bulmak, daha sıcak bir gelecekte önemli ve muhtemelen daha fazla olacaktır.”




Takip edin NYT Food Twitter’da ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst