Leticias’ta Ekvador And Dağları’ndan Lezzetler ve Meksika’ya Dostça Bir Dalga

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Citi Field ve Woodside, Queens arasındaki Roosevelt Bulvarı boyunca birkaç mil boyunca, bir takoya çarpmadan bir veya iki bloktan fazla yürümek zordur. 7 Nolu trenin 103. Cadde durağı civarında olsa da, taco yoğunluğu tabloların dışına çıkıyor. Yükseltilmiş rayların yanındaki küçük, dikdörtgen bir parkta, düzinelerce satıcı taze katlanmış quesadillas, Oaxacan tlayudas, kızarmış domuz eti parçaları, sıcak atole bardakları ve çok sayıda dolgulu tacos satıyor.

Resmi olarak National Plaza olan park, herkesin Corona Plaza olarak adlandırmasına rağmen, manyetik bir etki yapıyor ve sadece orada yemek yiyen insanlar üzerinde değil. Birkaç adım ötede Leticias adında bir Ekvador restoranının menüsünde taco bölümü var. Takolar tipik olarak Ekvadorlu bir şey değildir, ancak bu restoranın tacolarının içindeki dolgular çok Ekvadorlu şeylerdir.

Leticias, hornado ile taco yapar – yumuşak, yağda kızartılmış, marine edilmiş ve kavrulmuş domuz omzunun hala buhardayken ayrılmış topakları. Etin tepesinde soğan turşusu ve bir avuç gevrek tostados, hornado’nun sadık bir arkadaşı olan mısır fıstığı.

Diğer tacoların içi guatita, kıyılmış işkembe yahnisi ve fıstık sosunda yumuşayana kadar kaynatılan patateslerle doldurulur; organ-et keskinliği ile yatıştırıcı tadı, hiçbir şekilde işkembe yiyen bir evde büyümemiş olsam da, nedense bana evimi hatırlattı.




Ayrıca, popülaritesi Ekvador’a sıçrayan Çin esintili Peru sığır tavada kızartılmış, soya koyulaştırılmış yumuşak lomo saltadolu tacolar; Normalde yemeğin servis edildiği birkaç patates kızartması ekmeğin içine girer. Ve dilimlenmiş Ekvador churrasco ile yapılan tacolarda patates kızartması, soğan, biber ve domatesle birleşerek sos gibi bir şey oluşturan ince bir biftek var.




Ekvador repertuarı, saltado Peru’nun lomo gibi diğer ülkelerden benimsenen yemekleri içerir. Kredi… Lanna Apisukh for The New York Times










Leticias’ın sahibi ve şefi Galo Fernando Cando, Corona Plaza’nın diğer tarafındaki Tortilleria Nixtamal’dan mısır ekmeği – küçük olanlar, iki ila bir taco – satın alıyor.

Ekvador tacolarını, Ekvador, Kolombiya, Dominik Cumhuriyeti ve diğer İspanyolca konuşulan ülkelerden gelen göçmenlerle birlikte Corona’da yaşayan büyük Meksika topluluğuna dostça bir merhaba olarak görüyor. Şehirden alınan 2013 tarihli bir rapora göre, birlikte Corona’yı Queens’teki en yoğun Latin Amerika mahallesi haline getiriyorlar. Ve Roosevelt Bulvarı’nın kaldırımlarındaki ve vitrinlerindeki tüm hornado satıcılarından tahmin edebileceğiniz gibi, şehrin hiçbir yerinde Ekvador’da doğmuş daha fazla sakin yok.

Bay Cando, restorana annesi Rosa Leticia’nın adını verdi. Babası gibi, Ekvador Sierra’daki Déleg kasabasından ve yaylaların domuz sever tarzında yemek yapıyor. Çift, Bay Cando doğmadan önce Queens’e taşındı. 2016 yılında restoranını açmaya hazır olduğunda, yemek odasının bir duvarına, yaklaşık yarıya kadar arkaya, bara dönük olarak inşa edilmiş bir mutfağın gişe boyutundaki kutusuna onun tariflerini getirdi.




Şef olmadan önce bir grafik tasarımcı olan Bay Cando, renkli fotoğraflarla cömertçe resmedilmiş spiral ciltli bir kitap olan menüyü bir araya getirdi. En azından benim üzerimde iyi çalışıyor; salchipapa’yı sipariş ettiğimde, patates kızartmasının bir tabağı kızarmış sosisli sandviçle paylaştığını gösteren resminden çok etkilendim. Sosisli sandviçlerin düz uçları, onlara kısa uzantılar vermek için alt kısım boyunca işaretlenmiştir, bu da onları Pac-Man’in kovaladığı hayaletler veya dört ayaklı ahtapotlar gibi görünmelerini sağlar.

İçerisindeki boyalı duvar resimleri de onun eseridir. Kapının yanında tasvir edilen kadın onun büyükannesidir. Arkadaki beyefendi özellikle hiç kimse değil; Bay Cando’nun büyükbabasının giydiği şekle benzeyen Ekvador hasır şapkası için seçildi. Duvarda daha fazla hasır şapka asılı, domuz kafası ve gözleme kamyonunun arkası gibi bir gövdeye sahip birkaç oyma ahşap tabak var.



Daha önce grafik tasarımcı olan Galo Fernando Cando, şef ve sahibidir. Kredi… Lanna Apisukh for The New York Times








Bir tavuk yahnisi olan Seco de pollo, pilav, avokado, yumurta ve haşlanmış muz ile servis edilir.
Kredi… Lanna Apisukh for The New York Times









Tavandan teller ile asılı, pembe yazısında “Tek ihtiyacın olan encebollado” yazan bir taklit neon tabeladır. Encebollado, Ekvador’da yaygın olarak ve hevesle tüketilen bir balık çorbasıdır ve uzun bir geleneğe göre, aç kaldığınızda buna olan ihtiyacınız daha da artar. Ekvadorlu gurbetçilerin ilgisini çekmeyi uman bir Queens restorancısıysanız, encebollado’ya da ihtiyacınız var. Bay Cando’nun versiyonu, uzun kaynatılmış balık kılçığı suyundan tam gövdelidir. Çorbanın ortasında, adını aldığı salamura soğanın altında, büyük, kavisli pullara ayrılan kalın bir taze albacore parçası bulunur. Dağılma noktasına gelene kadar kaynayan yuca çorbayı koyulaştırıyor. Leticias çok fazla encebollado satıyor.

Yoğun günlerde her şeyi satıyor gibi görünüyor. Covid dönemindeki birçok restoran gibi, Leticias da paket servis müşterileri ve oturmuş akşam yemekleri için siparişler çarpıştığında yedeklenebilir. Bir gece çok uzun bir süre sonra bir kase seco de pollo geldi; et suyu sıcaktı ama içindeki tavuk soğuktu.

Vakit geçirmek için taze meyve suları, tomate de arbòl gibi meyvelerden yapılan batidolar ve birkaç hafta önce kokteyller var. Bunlar, mojito veya canelazo, bir Andean sıcak toddy gibi oldukça basit olaylardan, kızarmış bir lokumla gelen ve ayarlanması gereken bir zencefil-Jameson karışımı olan Hank gibi üç halkalı sirklere kadar uzanır. masada ateş. Bu her zaman işe yaramaz. Yine de tadı güzel olacak.




Fakat yiyecek daha çok şey var: lokmalık uzunlukta kızarmış domuz kaburga, gevrek ve sulu; llapingachos adı verilen uzun ve kabarık patates kekleri; ve ceviche de chicharrón – kireçte marine edilmiş kızarmış domuz derileri. Sadece deniz ürünlerinden yapılmış ceviche yemiş biri için ceviche de chicharrón ile ilk karşılaşma, alternatif bir zaman çizelgesine düşmek gibi olabilir. Leticias üstüne biraz kuru, gevrek domuz derisi ve bir kırmızı biber konfeti serpiyor, böylece çıtır çıtır bir şeyler oluyor ve sonra her şeyi alçak, kavisli bir olgun avokado duvarı ile çevreliyor. Menüdeki en güzel yemektir.



Menüdeki en güzel yemek marine edilmiş domuz derileri olabilir, ceviche de chicharrón. Kredi… Lanna Apisukh for The New York Times










Ne bu ne de daha az büyüleyici olan karides ceviche, özellikle baharatlı değil. Leticias’ta çok az şey, ají hariç, ev yapımı bir acı sosdur. Muhtemelen Ekvadorlu aşçılar kadar ají tarifleri de vardır; Bay Cando, diğer şeylerin yanı sıra kişniş ve serrano biberlerinden parlak yeşil bir ají yapar. Hemen hemen her şeye uygulanabilir, ancak özellikle hornado ve churrasco ile iyi sonuçlar elde edilir.

Leticias’taki chaulafan, her zamanki domuz eti yerine biftek parçalarını kullanıyor, ancak karides, tavuk, sığır eti, biber, yeşil soğan, muhtemelen biraz soğan içeren bu kızarmış pilav isyanındaki değişikliği fark etmek için dikkat etmelisiniz. bezelye, kesinlikle sahanda yumurta, muhtemelen bir veya iki havuç. Kızarmış plantain ve avokado ile tek başına servis edilir, müthiştir.

Bay Cando, kendisini lomo saltado tacos’a götüren mantığı takip ederek, bir burrito yapmak için guacamole ve kocaman bir ekşi krema parçasıyla birlikte bir un tortillasının içinde chaulafan ve avokado yuvarlar. Tekil bir eşyadır, bir tür yenilebilir Corona anıtıdır ve birini bitirirseniz ayakta kalabilmeniz uzun zaman alabilir.

Yıldızların Anlamı Pandemi nedeniyle restoranlara yıldız derecelendirmesi verilmiyor.

Okumaya devam et...
 
Üst