‘Menü’ Şiş Üzerinde Kaliteli Yemek Sunar

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Yeni gerilim filmi “The Menu” kaliteli yemek durumunun bir parodisi mi? Öyle düşünebilirsiniz: Küçük bir grup insan, bir adada izole edilmek için astronomik meblağlar diler, orada mahsur kalan çalışanlar tarafından sahile vuran malzemelerle beslenir ve gizlice dolu yaratıcı bir vizyonerin misafirperverliğine maruz kalır. öfkelenmek.

Yine de bunun çoğu, popüler kültürün büyüsü haline gelen bir dünya olan modern restoranların en üst katında bir gerçekliktir.

Film, “kara komedi korku” olarak faturalandırılıyor, ancak bu Agatha Christie tarzı adanın peşini bırakmayan korku, fantezi değil; gastronomi. Dört ya da 40 çeşitten oluşan bir “şefin tadımına” hapsolmuş hisseden herkes, “Menü” denen klostrofobi ve öfori, tokluk ve açlığın inişli çıkışlı halini tanıyacaktır.

Sinemadaki yemeğin hayalini kuran insanlarla yapılan röportajlarda, çağdaş kaliteli yemek mecazlarının o kadar aşırı olduğu ve abartmaya pek gerek olmadığı konusunda fikir birliği oluştu.


Uzun yıllar yaratıcı ortağı Seth’le birlikte “The Onion” için yazmış olan ve parodi hakkında bir şeyler bilen filmin ortak yazarı Will Tracy, “Aptalca görünen bir şey hakkında ne kadar ciddiysen, iş o kadar komik oluyor,” dedi. Reiss.

Cuma günü vizyona girecek olan sinemada şef Julian Slowik rolünde Ralph Fiennes; Nicholas Hoult, kendisine tapan kendini beğenmiş dalkavuk Tyler rolünde; ve akşam yemeği randevusu olarak Anya Taylor-Joy, balonu delen pragmatist Margot.

Margot, her yemeğin yasak fotoğraflarını çekerek şefi gücendirdiği için paniğe kapılan Tyler’a gerçekçi bir tavırla, “Sen müşterisin, sana hizmet etmesi için ona para ödüyorsun,” diyor. “Seni sevip sevmemesi gerçekten önemli değil.”

Anya Taylor-Joy, solda, yemekte alaycı araya gireni oynuyor ve Nicholas Hoult agresif defans oyuncusu. Kredi… Projektör Resimleri

Kurgusal restoran Hawthorn, Kopenhag’daki Noma gibi haute-rustik destinasyonların bir karışımıdır; New York şehrinin kuzeyindeki Stone Barns’taki Blue Hill; Bask Ülkesinde Mugaritz; Kuzeybatı Pasifik’teki Willows; ve şef Francis Mallman’ın Patagonya kıyılarındaki özel adası. Eleştirmenlerin ve ödül panellerinin hayran kaldığı, ağırlıklı olarak varlıklı gastro-turistlerin ziyaret ettiği bu restoranlar, kendi edebiyatlarına göre şeflerin aşçı değil, “zaman ve mekan” üzerine “hikaye anlatıcıları” olduğu, sadece insanları doyurmadığı yerlerdir. ama “duyular, jestler ve duygulardan oluşan bir hikaye örmek.”


Hawthorn, ailesinin kaotik işini yürütmek için eve çağrılan hırslı genç bir şefin saygı uyandırmak için “evet, şef” ifadesini tanıttığı geçen yaz sevimli “The Bear”da sandviç dükkanının diğer ucunda yer alıyor. ve mutfakta arkadaşlık. “Menü”de, zalim Şef Slowik tarafından “evet, şef” talep edildiğinde, boyun eğme, gözdağı verme ve gaslighting çınlıyor.

Aksiyon gecesinde, Hawthorn her türden iğrenç, ayrıcalıklı müşteriyle doludur: hiçbir şey bilmeyen finans kankaları, erişimi seven ancak yemeği neredeyse hiç fark etmeyen zengin müdavimler, menü hakkında “önerileri” olan yatırımcılar, VIP bekleyen ünlüler bir restoranı “haritaya” koydukları için övgü alan gazetecilere muamele ve tavlama. (Ah.)

Hepsinden kötüsü, Netflix’teki “Chef’s Table”ın her bölümünü “iki veya üç kez” izlemiş ve Pacojet’in ne olduğunu bildiğini göstermekten kendini alamayan, her şeyi bilen, saldırgan Tyler. dondurma, şerbet ve kar yapan pahalı tezgah üstü dondurucu).

Yönetmen Mark Mylod, İngiltere’nin güneybatısında işçi sınıfında büyüyen ve daha sonra “Succession” ve “Succession” gibi şovlar için uzak setlerde çalışan sinemada çalışmaya başlamadan önce mutfak dünyasının bu seçkin köşesi hakkında çok az şey bildiğini söyledi. Game of Thrones.” Avrupa’daki çekimlerde, “Menü”deki gibi restoranları denediğini ve genellikle kendini yersiz ve yetersiz beslendiğini söyledi.

“Bir yabancı olarak, anlamadığınız koca bir dil var,” dedi. “Opera gibi, kulağın da bunun için eğitilmeli.”

Çoğu insan bu esrarengiz arka formu çalışmak için yeterli zamana, meraka ve paraya sahip değil, ama onun çarpık olduğunu görmek eğlenceli.

Şef Dominique Crenn tarafından tasarlanan “Ada” adlı parkur, deniz yosunu ve alglerle kaplı, tepesinde tek bir deniz tarağı olan bir kayadan oluşuyor. Kredi… Projektör Resimleri
Teknede özel adaya servis edilen bir eğrelti otu – limonlu havyarlı bir istiridye – gerçek dünya şefi Thomas Keller’ın özel bir yemeğine gönderme yapıyor. Kredi… Projektör Resimleri

Bir öğünde, senaryo sayısız kaliteli yemek klişesine çarpıyor. Restoranın kendi kabuklu deniz ürünleri yatakları vardır ve burada yemek yiyenler akşam yemeğinin hasat edilmesini izler; “İskandinav tarzı bir tütsü odası” ve serbest gezinen keçilere sahiptir; ve şaraplar “hiper dekantlanmış”. Şef erkektir, ancak yemek odasının yöneticisi, vizyonunu gerçekleştiren ve kurallarını uygulayan, ciddi bir şekilde siyah beyaz giyinmiş bir kadındır (Hong Chau tarafından canlandırılır). Yemekler, bozulmamış beyaz gömlekler ve kaba dokuma önlükler içindeki koordineli bir aşçı kadrosu tarafından teslim edilir.

Olay örgüsünde pek çok tuhaf kıvrım var, ancak yiyecekler – daldırma ve emülsiyonlardan oluşan “ekmeksiz ekmek kursu” gibi – fazlasıyla gerçek.

Birçok detay gülmek için yazılmamış, gerçek restoranlardan alınmıştır. Baharat rafları, İspanyol restoranı El Bulli’nin (artık kapalı) mutfağından kopyalanmıştır, hediye çantalarında ev yapımı granola, Eleven Madison Park’a bir selam niteliğindedir ve “tamamen olgunlaşmamış” çilek kavramı, Noma’nın şefi René Redzepi’dendir.

Sarp bir kayanın üzerine tünemiş ve özenle cımbızlanmış deniz yosunu ve alglerle çevrili tek bir çiğ deniz tarağı dizisi, üç Michelin yıldızlı bir San Francisco restoranı olan Atelier Crenn’deki gerçek bir yemekten neredeyse ayırt edilemez. Bu tesadüf değil: 10 çeşit yemekteki yemekleri tasarlamak ve diğer mutfak detaylarının gerçeğe uygun mühletini yapmak için şef Dominique Crenn getirildi.

Şef Slowik’le özdeşleştiğini söyledi: yoğunluğu, savunmasızlığı, hüsranı. “Binlerce insanı mükemmel bir yemekle beslemek için baskı altında, günde 18 saat çalışıyoruz” dedi. “Ve bir kişi restorana girip sizi yere serebilir ya da bir yazar sizi çok fazla tuz kullandığınız için yargılayabilir.”


Bay Mylod, çağdaş bir fine-dining mutfağını yeniden yaratmanın şaşırtıcı derecede rahatsız edici olduğunu söyledi. Uzun saatler, cinsel taciz ve sözlü taciz Şef Slowik’in ve temsil ettiği sistemin uyguladığı dehşetler arasında. New York Times’ın Washington Eyaleti’ndeki ücra bir adada yer alan bir restoran olan Willows ile ilgili haberi hakkında “Çekim yaparken ifşayı okuyorduk” dedi.

Filmin kurgusal restoranı Hawthorn’daki her masa, farklı tipte kötü müşterilerle dolu. Kredi… Projektör Resimleri

“O restoranda çalışan insanların her gece bu olağanüstü seviyeyi korumaları bekleniyor” dedi. “Bir noktada ‘sarma’ diyeceğim ve eve gideceğim ama onlar asla bu tür bir mola almıyorlar.”

Bu, yalnızca dünyanın yüzde 0,01’inin gerçekten deneyimlediği, akşam yemeğine çıkmanın aşırı bir versiyonu. Ancak Disney’in sahibi olduğu Searchlight Pictures, artık bu restoranları hicivden keyif alacak kadar tanıyan geniş bir izleyici kitlesi olduğuna bahse giriyor.

Film yapım ekibinin ana yemek tutkunu Bay Tracy, “Mind of a Chef” ve “Chef’s Table” olmasaydı muhtemelen bu film olmazdı” dedi. son on yılda akış başarıları.

“Menu” prodüksiyonu, ikinci birim yönetmeni olarak “Chef’s Table” serisinin yaratıcısı David Gelb’i getirerek iddialarını korudu. Ekibinin işi: Hawthorn’u daha önceki şovlarla tamamen aynı tarzda sinemaya çekmek, mavi alevlerin, parlayan cımbızların, bitki bahçelerinin ve mükemmel şekilde sıralanmış yiyecek noktalarının yakın çekimlerini çekmek.

Sahte belgesel dizisi “Documentary Now!” “Chef’s Table”ın parodisini yapan.

Bay Gelb’in ilk sinema filmi “Jiro Dreams of Sushi”, Tokyo suşi şefi Jiro Ono’nun masaj yapılması gereken ahtapot nigiri’nin her lokmasına gösterdiği olağanüstü bağlılığı göstererek, çağdaş şeflere gösterilen kutsal saygının tohumlarını taşıyordu. en az 40 dakika, elle havalandırılması gereken pirinç.


Gelb, bir yemeğin her detayını kontrol etme olasılığının şefin dehasını, tapınmasını ve deliliğini beslediğini söyledi. “Sinemanın hem komedisi hem de dehşeti bu.”


Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst