New Orleans’ta King Cake, Sevinç Yapmanın Bir Yoludur

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
NEW ORLEANS — Dominick Lee 1990’larda ilkokuldayken, her yıl On İkinci Gece için öğretmen sınıfın paylaşması için bir kral pastası getirirdi. O ve sınıf arkadaşları, hangi parçanın içinde küçük plastik bir bebeğin gizlendiğini görmek için – mor, altın ve yeşil şekerlerle süslenmiş – dilimlerini beklerlerdi. Onu bulan kişi, gelecek hafta okula başka bir kral pastası getirmekten sorumluydu ve döngü, Karnaval sezonu boyunca, Mardi Gras’a kadar devam edecekti.

New Orleans’ta doğup büyüyen bir şef olan Bay Lee, “Gerçekten harika bir çocukluk anısıydı ve bu güne kadar benimle kaldı” dedi.

Neredeyse her New Orleanslının benzer bir hikayesi vardır. Kral pastası, değerli bir tatlı ve sevilen bir Karnaval geleneğidir.


Ve Katolikliğin hâlâ baskın din olduğu New Orleans’ta, burada 6 Ocak’ta kutlanan On İkinci Gece, derin bir öneme sahiptir. Dünya çapında Epifani veya Üç Kral Günü olarak da bilinen tarih, üç Magi veya kralın Beytüllahim’deki bebek İsa’ya ulaştığı anı işaret ediyor. Kutlamalar değişebilir, ancak New Orleans’ta Onikinci Gece, aynı zamanda birçok plastik bebeğin gelişiyle birlikte kral kekleri pişirme ve yeme döngüsü olan Lenten Karnavalı öncesi sezonun başlangıcıdır.

Karnaval sezonu 6 Ocak’ta New Orleans’ta başlıyor. Zulu Sosyal Yardım ve Zevk Kulübü üyeleri, şehrin belediye başkanı LaToya Cantrell ile 2021’de düzenlenen bir etkinlikte sezonun başlangıcını kutluyor. Kredi. . . Max Becherer/The Times-Picayune/New Orleans Avukatı, Associated Press aracılığıyla

New Orleans’ta bir yazar olan Poppy Tooker, kral pastasının Antik Roma’ya ve tanrı Satürn’ün bir kutlaması olan Saturnalia Festivali’ne kadar uzandığını söyledi.

Bayan Tooker, “Gelenek devam ediyor, fasulyeyi pastanın içine pişiriyorlar, bu da gerçekten bir kral pastası gibi ses çıkarıyor” dedi. “Roma çöktüğünde, Avrupa’daki Katolik Kilisesi’nde olduğu gibi, bu pagan geleneklerini aldılar ve uyarladılar. ”

New Orleans’ta kral pastalarına saygı duyulur, o kadar ki, 6 Ocak’tan önce bir tane yemek kutsal kabul edilir. 18. yüzyıla kadar, kral pastası Noel sezonunun sona erdiğini belirtmek için büyük ölçüde sadece o gün yenilirdi. Ancak 1900’lerin başlarında, Twelfth Night Revelers gibi bazı Karnaval ekibi (geçit organizatörleri olarak bilinir) toplara ev sahipliği yapmaya başladılar, burada kral pastası servis ettiler, misafirin küçük bibloyu bulduğu “kral” veya “kraliçeyi” seçtiler. ya da ateşli, kekin içinde saklı.

Bayan Tooker’in büyük olasılıkla 18. yüzyıl Fransız ve İspanyol kolonistleri tarafından geliştirildiğini söylediği pastanın New Orleans versiyonu, başlangıçta temel bir yapı izledi: Oval şekilli hamur işleri, vanilya ipuçlarına sahip bir çörek hamurundan oluşuyordu ve üzeri kapatılmıştı. renkli şekerli kristallerle ve başlangıçta bir fasulye olan fesleğenle doldurulmuş. 19. yüzyılda porselen bebekler en çok tercih edilenlerdi; 20. yüzyılda, 2001’de kapanan yerel bir zincir olan McKenzie’s Pastry Shoppes, plastik bebek kullanan ilk ticari fırınlar arasında yer aldı ve bunu kısa süre sonra diğerleri izledi. Kral kekleri ticari olarak popüler hale geldikçe, kekler de daha tatlı ve Danimarkalı gibi oldu.


Yemek tarihçisi Lolis Eric Elie “Bu, zamanın simgesel tatlısı” dedi.

Bugün, pasta New Orleans’ta kendi başına bir hayat sürdü. Gambino’s, diğer çeşitlerin yanı sıra Bavyera kremalı kral keki ve pralin ve krem peynirli kral keki sunmaktadır. Bywater Bakery, boudin, kerevit veya ıspanak ve enginar sosuyla doldurulmuş kekler sunan lezzetli tatlar denedi. Haydel’s Bakery’nin klasik versiyonu popüler bir favori. La Boulangerie ve Croissant D’or gibi birkaç fırın da galettes des rois servis etmektedir.

Şehrin en lezzetli keklerinden bazılarını içeren “The Big Book of King Cake”in yazarı Matt Haines, “Kral pastası sezonu, genel olarak Mardi Gras New Orleans’ı tanımladığını düşündüğüm bu gerçekten toplumsal deneyim” dedi.

New Orleans Doğu’daki Dong Phuong Bakery’de, kral keklerinde bol miktarda buzlanma var. Kredi. . . L. New York Times için Kasımu Harris

New Orleans Doğu’daki Dong Phuong Bakery, bu fikri benimsedi. Vietnam fırını ilk olarak 2008’de pasta yapmaya başladı ve tüm sezon boyunca yaklaşık 100 kek sattı. Şimdi, ortalama 50.000 civarında.

Fırının başkanı Linh Garza, “Topluma bir teklif yaratmak istedik” dedi. “Ama onu topluluğumuza ve zevklerimize uyarlamak istedik. ”

Bayan Garza’nın ailesi, 1982’de mülteci olarak New Orleans’a göç ettikten sonra fırını açtı. Dong Phuong, bölgenin Vietnam topluluğu için bir mutfak molası oldu. Ve Bayan Garza’nın annesi Huong Tran, sonunda fırının kral pastasının arkasındaki beyni oldu. Tarif, krem peynirli kremayı tercih ediyor ve diğer versiyonlardan daha fazla nem ve oldukça kabarık bir ısırık sunan lapa lapa, çörek hamuru kullanıyor. Daha önce terzi olarak çalışan Bayan Tran, pastalarına derin kesikler ekledi.

Mid-City’deki Norma’s Sweets Bakery’de José Castillo, Honduras geçmişine hitap eden kral kekleri satıyor. Kredi. . . L. New York Times için Kasımu Harris

José Castillo, ailesi 1981 yılında Honduras, Villanueva’dan New Orleans’a geldiğinde 5 yaşındaydı. Okulda Üç Kral Günü geleneğini gördükten sonra eve geldi ve annesi Norma Castillo’ya kendisine bir kral pastası alması için yalvardı. .

“O, ‘Gerçekten mi? Bu ülkeye daha yeni geldik!”

Mid-City’deki Norma’s Sweets Bakery’de – Bay Castillo, annesinin fırınının bu ikinci yerini yönetiyor – kral pastası önemli bir öğe haline geldi. Guava ve krem peynirle doldurulmuş ve hafif bir krema tabakasıyla kaplanmış Norma’nın keki, hafif tatlılığın gücüyle oynuyor ve kendini şımartan herkes için gevrek, meyveli bir ısırık sağlıyor.

Bay Castillo, onların guava dolgusu kullanımı hakkında “Topluluğa biraz Latin ürününü tattırmak istedik” dedi. “Guava, Honduras’taki çileğimiz ve topluluğun bir parçası olmamıza izin veren bir şey yapmak istedik, ama bu aynı zamanda nereden geldiğimizi de yansıtıyordu. ”

Guava ve krem peynir dolguları Norma’s’ta bir uzmanlık alanıdır. Kredi. . . L. New York Times için Kasımu Harris

Fransız Mahallesi’nde, Brennan’s sadelik ve yenilik arasında hoş bir kesişme noktası buldu. Katlı restoran, her lokmada tarçın ve tereyağı notaları içeren geleneksel bir yemek de dahil olmak üzere 2021’de ulusal olarak kral kekleri satmaya başladı.

Bir işletme sahibi olan Ralph Brennan, “Şehir için gerçekten eğlenceli bir zaman” dedi. “Hepimizin en sevdiğimiz kral pastasını yemeye ve geçit törenine katılmaya dair bu inanılmaz anıları var ve gelecek nesil için bu anıların bir parçası olmak istiyoruz. ”

2019’da Will ve Jennifer Samuels, yerel halk için çeşitli kral pasta seçeneklerini merkezileştirmek için King Cake Hub’ı kurdu. Çift, Karnaval sezonunda yerel fırınlar ve restoranlarla ortaklık kurdu ve sonunda New Orleans’taki teslim alma noktalarından günde yaklaşık 1.000 kral kek sattı. Bay Samuels Eylül ayında ölmüş olsa da, Bayan Samuels, birçok yerlinin bir nimet olarak gördüğü merkezi koruyacağını söyledi.


“Bununla çok eğlendim, bu yüzden bırakmayı pek düşünmedim” dedi Bayan Samuels. “Fırınlardan aldığım geri bildirimler, özellikle geçtiğimiz yıl merkezin bir parçası olmaktan ne kadar memnun olduklarıyla ilgiliydi. Bazıları için işler biraz sallantılı görünüyordu ve her gün garantili satışlarla onları sağlam bir zemine oturtmaya yardımcı olduk.

“Bu sadece dürüstçe şehrin ruhu” diye ekledi. “New Orleans, insanların neşe duymanın bir yolunu bulduğu bir yerdir. ”

Yemek tarifi: Karamelize Elmalı Kral Kek


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst