New York’un 2021’in En İyi 10 Yeni Restoranı

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
“Her yemeği son yemeğinmiş gibi ye” dedi Nora Ephron bir keresinde, “çünkü sonuncusu geldiğinde muhtemelen aç olmayacaksın. ” Bu sözün darağacı mizahını her zaman takdir etmişimdir, ancak tavsiyesi bana akılsız geldi. Her öğün? Seni seviyorum Nora ama sabahları okul yemeği hazırlamam gerekiyor.

Ya da okul kapanana kadar yaptım. Şehir Covid’in pençesine düştüğünde, geç uyumak için birçok fırsatım oldu. Sahip olmadığım şey, kendi dairemin dışında yemek, içmek ve devam etmek için bir yerdi. Ve bakın, birçok insanın benden daha kötü durumda olduğunu biliyorum ama dışarı çıkmak benim işim. Geçen kış bir noktada, kapalı mekanda yemek yemenin riskleri hakkında yazarken, editörlerimin, zamanının çoğunu insanlara restoranlarda yemek yememelerini söyleyerek geçiren bir restoran eleştirmenine gerçekten ihtiyaç duyup duymadıklarını soracaklarını merak etmeye başladım. .

Spoiler uyarısı: Hala buradayım. Ama annemin ve birçok idolümün öldüğü son iki yılda, olayları Nora’nın yolundan görmeye daha da yaklaştım. Artık oburluk ve akşamdan kalmalık tavsiye etmediğine inanıyorum. Her yemeği son yemeğinizmiş gibi yemek, aynı kolaylıkla, sizi canlı hissettiren yiyecek ve içecekleri ve arkadaşları seçmek anlamına gelebilir.

En azından, bu yıl incelediklerim arasında en sevdiğim 10 yeni restoranı sıralarken yol gösterici düşüncem buydu. Geçen Aralık ayında, bu yıllık ritüelin zamanı geldiğinde, yapamadım. 2020’de bir avuçtan fazla inceleme yazamamıştım. Ancak Şubat ayından beri aşağı yukarı haftalık olarak incelemeler gönderiyorum. O zaman işe geri döndüğüm için minnettardım ve hala bunu ya da başka bir şeyi kabul etmiyorum. Pandemi restoran eleştirmenleri için neredeyse ölüme yakın bir deneyim değilse, beklediğimden daha yakındı.


Ve daha çok istediğim yemekler konusunda bende daha keskin bir his bıraktı. Sanırım artık daha az sabırlıyım, saatlerce oturup, resmini çekmek için gerekenden daha kısa sürede kaybolan, zarif bir şekilde düzenlenmiş oyuncak bebek tabağını beklemekle her zamankinden daha az ilgileniyorum. Daha az ritüel, daha çok ödül istiyorum. Masadaki diğer insanlarla paylaşabileceğim yiyecekler istiyorum – bana “Bunu denemelisin. “Beni hayatta olduğumuza sevindirecek yiyecekler istiyorum.

1. Dhamaka


Dhamaka’daki yiyeceklerde gri olan hiçbir şey yok. Kredi. . . The New York Times için Jenny Huang
Dhamaka’daki yemek odası. Kredi. . . The New York Times için Emon Hassan
Macher jhol, Bengal usulü bir köri balığıdır. Kredi. . . The New York Times için Emon Hassan

Dhamaka’nın başarısının yarısı zamanlaması olmalı. New York, Şubat ayında açıldığında hâlâ bir pandemi-kapanma sisinden çıkıyordu, bir arızalı görüntülü aramalar, tanımsız çalışma saatleri, sürünen endişeler, yeniden ısıtılan yemek artıkları ve bastırılmış zevkler. Hayat erken grileşmişti. Yine de Dhamaka’daki yiyeceklerde gri bir şey yok. Her yemek sanki seninle evlenmek ya da seni öldürmek istiyormuş gibi sana gelir. Şef Chintan Pandya, Long Island City’deki Adda Indian Cuisine’de kibar kentsel sofistikelikten uzaklaşmaya başlamıştı; Dhamaka ile birlikte Hindistan’ın büyük şehirlerini geride bırakarak, ilham almak için küçük köylere ve ev aşçılarına seyahat etti. Gıda acımasızca unfussy. Biryani için keçi kemik üzerinde bırakılır – kesin olarak boyun kemiği. Tavuk pulaosu, buharda pişirildiği düdüklü tencerede, basmati pirinci yatağıyla birlikte servis edilir – böylece tencerenin altındaki altın kabuğu kazıyabilirsiniz. Bay Pandya her yemeği acı biberle doldurmaz ama kendini de tutmaz. Yemek pişirmesindeki tüm hararet ve baharata rağmen, kalbiniz atmayı bıraktığında takdir edilecek pek çok nüans vardır.

119 Delancey Caddesi (Essex Caddesi), Aşağı Doğu Yakası; 212-204-8616; dhamaka. nyc


2. CheLi

Tatlı karides CheLi’de bir kuru buz sisi girdabına dönüşüyor. Kredi. . . The New York Times için Evan Sung
Song Hanedanı’nın buğulanmış çöreği, restoranın adıyla damgalanmıştır. Kredi. . . The New York Times için Evan Sung
Yemek odası, geleneksel bir köyden esinlenmiştir. Kredi. . . The New York Times için Evan Sung

Diğer Çin restoranları New York’a, St. Marks Place’e sızan ve birkaç ay boyunca kendi hareketlerini uyguladıktan sonra şeflerini gönderen CheLi’den daha büyük bir tantanayla geldi (Wang Lin Qun ve karısı Fang). Fang) bir Queens konumu açmak için Flushing’e gidin. Ancak alçakgönüllülüğüne aldanmayın: CheLi’nin ilk çıkışı büyük bir olaydı. Odak noktası Şanghay mutfağı. Bu, CheLi’nin diğer küçük çörekler ve dim sum ikramları gibi onları çok iyi yapmasına rağmen, sadece xiao uzun bao’dan daha fazlası anlamına gelir. Menünün kalbi, Shaoxing şarabı ve ana malzemeleri boğmak yerine destekleyen diğer ince, aromatik baharatlarla hazırlanan deniz ürünleridir. Bir kuru buz sisi girdabında ortaya çıkan tatlı küçük karidesler, Dragon Well çayı ile sessizce vurgulanır; kurutulmuş şeftali özü, yengeç eti güvecini koyulaştırır ve lezzetlendirir; yeşil ve kırmızı biberler, Qianlong’un En Sevdiği Balık Kafasının kızartıldığı et suyunu boğmaz. Bütün bunlar, Çin’in neredeyse tamamen topraklarından sildiği türden geleneksel bir köye benzeyecek şekilde inşa edilmiş bir odada servis ediliyor; Artık ülke tamamen modernize edildiğinden, rustik nostalji, sofistike anlamına geliyor.

19 St. Marks Place (İkinci Cadde), Doğu Köyü; 646-858-1866; che-li. com

133-42 39th Avenue (Prince Street), Flushing, Queens; 917-285-2555; che-li. com

3. Ernesto’nun

Ernesto’s, ızgara halibut gibi Bask yemeklerinin kaba, keskin kalitesini koruyor. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark
Milhojas, bir tür Napolyon. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark
Ernesto’daki kaldırım masaları. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark

San Sebastián’ın Bask mutfağına bir övgü olan Ernesto’s, New York’ta insanların İspanya’da gerçekten yedikleri yemeklerin en filtrelenmemiş temsili olabilir. Ryan Bartlow, başka bir yerel şefin düzene koymaya veya en azından dizginlemeye çalışabileceği kaba, kör nitelikleri koruyor: sarımsak başları, soğan kasaları, zeytinyağı duşları, organ etlerinin geçit töreni. Bazen hepsi tek bir tabakta buluşurlar, tıpkı Madrid usulü işkembede ya da çiğ soğanlı çörek üzerinde servis edilen parlak bir jöle içinde baş peynirli bar sandviçinde olduğu gibi. Kızarmış yeşil biberlerle kaplı tuzlu morina balığı çubukları veya naneli bezelye kalabalığına bakan ızgara domuz tasması gibi daha az çatışmacı yemekler de ortalıkta dolaşmıyor.

259 Doğu Broadway (Montgomery Caddesi), Aşağı Doğu Yakası; 646-692-8300; ernestosnyc. com

4. içerik

Contento, Fransız, Peru ve diğer mutfakları sohbet etmeye davet ediyor. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark
İki seviyeli tezgah, tekerlekli sandalyeli insanlar için barda yemek yemeyi sağlar. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark
Ahtapot siyah chimichurri ile giyinmiş. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark

Contentico’nun sahipleri, engellilerin yemek odasında neredeyse hiç telaşlanmadan herhangi bir yere gidebilmeleri gerektiği fikriyle yola çıktılar. Sonunda engelleri kaldırmaktan fazlasını yaptılar; tamamen yeni bir konukseverlik fikri buldular. Evet, herhangi bir gece, masaların yanında rehber köpekler, barda tekerlekli sandalyeler ve el titremesi olan kişiler tarafından tutulacak şekilde tasarlanmış bıçak ve çatallar olabilir. Ama dahası da var: Odadaki herkes sanki oraya aitmiş gibi hissediyor. Tabii ki, Contento’nun, siz de ait olana kadar geri gelmek istemenize yetecek kadar iyi şeylere sahip olmasına yardımcı olur. Şef Oscar Lorenzzi, Fransız, Peru ve diğer mutfakları nasıl aynı sohbete dahil ettiği konusunda sofistike bir anlayışa sahip. Contento, yalnızca şarap listesinin gücüyle bir destinasyon olacaktır; Soru sormak istemenizi sağlar ve ardından daha önce hiç duymadığınız bir şeyi içerek cevapların peşinden gidersiniz.

88 Doğu 111. Cadde (Park Caddesi), Doğu Harlem; 646-410-0111; içerik com

5. sükette

Shukette’deki yemek Orta Doğulu, ton coşkulu. Kredi. . . The New York Times için Lanna Apisukh
Gözleme ve diğer ekmekler fırından sıcak çıkıyor. Kredi. . . The New York Times için Lanna Apisukh
Şef, Ayesha J. Nurdjaja. Kredi. . . The New York Times için Lanna Apisukh

Yemek Orta Doğulu ve tonu coşkulu. Ayesha J. Nurdjaja, turşu sevgisi, soslar ve kömürde ızgara şiş tutkusu, fırından sıcacık ekmek çılgınlığı yayan Shukette’de elindeki her şeyi menüsüne atıyor gibi. Taze otlar, humusun, salataların ve etlerin üzerine kısıtlama olmaksızın atılır. Gazoz denilen özenle hazırlanmış gazozlara bile giriyorlar; Tel Aviv’de büyük bir hit, seltzer’de asılı çiçek aranjmanlarına benziyorlar. Enerjik yaklaşımın yemek odasına kadar uzandığını söylemeye gerek yok. Tabaklar sipariş edildikten birkaç dakika sonra yağar, en iyi yemek yiyenler bile uzanır, yakalar ve dürter ve sessizlik, boş bir metrekarelik masa üstü kadar azdır.

230 Ninth Avenue (Batı 24. Cadde), Chelsea; 212-242-1803; shukettenyc. com

6. Gage & Tollner

Gage & Tollner’daki domuz çömlekleri ve diğer yemekler, Gilded Age hoşgörüsünün çağdaş bir görüntüsünü sunar. Kredi. . . The New York Times için Emon Hassan
19. yüzyıldan kalma yemek odası yumuşak, ballı bir parıltıya sahiptir. Kredi. . . The New York Times için Emon Hassan
Mükemmel Martini, menünün içkiyle ilgili yedi çeşidinden biridir. Kredi. . . The New York Times için Emon Hassan

İlk olarak, Gage & Tollner hakkında konuşacağımıza sevinmek için bir dakikanızı ayıralım. 2004’te Downtown Brooklyn’deki Viktorya tarzı yemek odasındaki gazlı avizeler son kez söndürüldüğünde neredeyse kaybediyorduk. New York Paris olsaydı, Alain Ducasse, Jean-François Piège ya da klasik restoranların paslarını kazıma becerisine sahip başka bir şef, yıllar önce alanı kaplardı. Ancak New York’ta, sonuç ne kadar korkunç olursa olsun, mülk en yüksek teklifi verene gidiyor. Sohui Kim, Ben Schneider ve St. John Frizell’in kira sözleşmesini ellerine alıp Gage & Tollner’ı hayata döndürmeden önce, bir pandemi olsun ya da olmasın, neredeyse yirmi yıl sürdü. Avizeler şimdi elektrikli ama odanın yumuşak, ballı bir ışıltısı var; ruh hali Edison’dan önceki hayattır, Zuckerberg’den önceki hayat hakkında hiçbir şey söylemez ve menü, Parker House ruloları, istiridye tabakları ve Edna Lewis’in dişi yengeç çorbasından oluşan kaselerle başlayarak, Gilded Age hoşgörünün çağdaş bir görünümünü sunar; biftek, pirzola ve (yine Lewis’in eli) kızarmış tavuk yapmak; ve yünlü bir mamut kafası büyüklüğünde pişmiş bir alaska ile bir kreşendoya ulaşmak. Bütün bunlar ve özenle hazırlanmış bir veya iki kokteyl, gut için bir tedavi olup olmadığını merak etmenize neden olabilir. Ancak alan, Brooklyn’in sivil yaşamına, şu anda scrunchies ve cep telefonu kılıfları satan bir mağazadan daha fazlasını veriyor.

372 Fulton Caddesi (Smith Caddesi), Brooklyn Şehir Merkezi; 347-689-3677; gageandtollner. com


7. İris

Ege kıyılarında yemek pişirme, Iris’teki temadır. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark
Şef, John Fraser. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark
Izgaradan bütün bir kalkan. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark

John Fraser ve Rob Lawson bize Ege kıyılarının İris’teki Yunan ve Türk yemeklerine yeni bir bakış sunuyor. Yunan mutfağı söz konusu olduğunda genellikle titiz bir sadelik hüküm sürer, ancak iki şef konuyu karıştırmadan resmi karmaşıklaştırmayı başarır. Patlıcan püresi salatasına közlenmiş biber, kavrulmuş çam fıstığı, taze otlar ve bir damla sirkeden fazlasını eklerler. Humus hem limon suyu hem de sumak ile ekşitilir, ardından susam ile bitirilir. Kano şeklinde beyaz peynirli bir Türk pidesi, pırasa, taze dereotu ve gevrek pembe soğan turşusu ile tatlandırılır. Amy Racine’in şarap listesi de orijinal yönlere gidiyor; Şehirdeki herhangi bir restoranın Türkiye’den bu kadar çok şişe sattığından şüpheliyim ve stil yelpazesi yeni okuldan eski okula kadar uzanıyor.

1740 Broadway (Batı 56. Cadde), Midtown; 212-970-1740; restoran. nyc

8. kadans

Bir Buffalo mantarlı sandviç, Cadence’ın kolunu kaldırdığı sürprizlerden biridir. Kredi. . . The New York Times için Jenny Huang
Ayakkabıcı, Cadence’deki tüm yiyecekler gibi vegandır. Kredi. . . The New York Times için Jenny Huang
Şef Shenarri Freeman, doğru. Kredi. . . The New York Times için Jenny Huang

2021’in bitki bazlı restoranların yılı olduğunu söylemeye can atıyorum, ancak 2022’nin de yoğun bir şekilde bitki bazlı olacağına dair bir his var. Yeni mahsulün dışında en çok sürprizi Cadence olabilir. Şef Shenarri Freeman, şuruplu nefis bir yumuşak gözleme sunuyor, ancak meyilli hem sarımsak hem de börülce içeriyor ve şurup taze adaçayı ile yeşil. Sahte etli Bolonezli lazanya, manicotti gibi sarılır, ancak aynı zamanda yayın balığı gibi panelenir ve kızartılır. Ve birincisi, platonik ideal piknik patates salatası nihayet New York’a geldiğinde, East Village’daki bir vegan tadım tezgahında servis edilmesini beklemiyordum.

122 Doğu Yedinci Cadde (Avenue A), Doğu Köyü; 833-328-4588; aşırı misafirperverlik. com

9. Chapli ve Cips

Chapli & Chips, geleneksel olmayan nohut versiyonu da dahil olmak üzere chapli kebaplarda uzmanlaşmıştır. Kredi. . . The New York Times için Adam Friedlander
Sepet, içindeki dökme demir tavaların rengidir. Kredi. . . The New York Times için Adam Friedlander
Tavuktan yapılan bir chapli kebabı. Kredi. . . The New York Times için Adam Friedlander

Elle düzleştirilmiş ve dökme demir tavada kızartılmış baharatlı sığır eti, kuzu eti veya nohuttan oluşan Peştun usulü köfteler, Queens’in doğu ucunda bir kaldırım arabası olan Chapli & Chips’in spesiyalitesidir. Köfte hala yağdan cızırdamaya devam ederken, şeritler halinde kesilir ve ya burritolar için tasarlanmış bir un tortilla içinde yuvarlanır ya da karanfil ve tarçınla buğulanmış uzun Pakistan sella pirinci taneleri üzerine yerleştirilir. Hem sandviç hem de tabak, arabanın sahibi Karim Khan tarafından hazırlanan birçok sosu, özellikle de dumanlı ve parlak baharatlı acı sosu dağıtmak için fırsatlardır. Arabanın yan tarafına monte edilmiş elle çalıştırılan bir preste siparişe göre kesilen patates kızartmasına kadar tüm detaylar özenle eğiliyor.

257-03 Hillside Avenue (257th Street), Bellerose Manor, Queens

10. Yoon Haeundae Galbi

Yoon Haeundae Galbi, Güney Kore’den ithal edilen bir teknikle kısa kaburgaları yumuşatıyor. Kredi. . . The New York Times için Cole Saladino
Tofu ve dana eti ile soya güveç. Kredi. . . The New York Times için Cole Saladino
Galbi ile doldurulmuş buğulanmış köfte. Kredi. . . The New York Times için Cole Saladino

Yoon Haeundae Galbi, Güney Kore’nin Busan kentinde bulunan ve dört üründe uzmanlaşmış onlarca yıllık bir restorana bir övgüdür: ızgara kısa kaburga, ızgara marine edilmiş kısa kaburga, bulgogi ve soya fasulyesi yahnisi. Et, eski bir savaşçının miğferine benzeyen bir şey üzerinde pişirilir; tüm yağlar ve meyve suları ağzına kadar akar. Et bittiğinde, baharatlı susam tuzuna daldırıp marulda sarabilirsiniz; etin lezzetini o kadar çok alıyorlar ki, neredeyse ayrı bir sığır eti kesimi olarak nitelendiriliyorlar.

8 Batı 36. Cadde (Beşinci Cadde), Midtown; 212-691-8078; yoon-nyc. com


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst