Hiçbir şarap gerçekten portakalın bir tonu olmadığı için, bir şarap kategorisini “turuncu” olarak adlandırmak bazı insanlara tuhaf gelir.
Bence portakal şarabı güzel bir terim. Hiçbir beyaz şarap aslında beyaz veya kırmızı şarap değildir, ancak biz bu ifadeleri kabul ediyoruz.
Kırmızı şarap teknikleri kullanılarak yapılan beyaz şaraplar olan portakal şarapları için alternatif tanımlayıcılar önerilmiştir. Bazıları onlara amber şarapları demeyi tercih ederken, diğerleri renkten ziyade üretim sürecini ima ederek ciltle temas eden şarapları sever. Orange biraz daha iyi yakalanmış gibi görünüyor. Yani burada, turuncu olacak.
Ama bir şarap portakalını etiketlemek ne anlama geliyor? Wine School’da geçtiğimiz ay boyunca portakal şarapları içtik ve düşündük. Birkaç okuyucunun işaret ettiği gibi, her zamanki yaklaşımımız gibi, üç şişede ele almaya çalışmak muazzam ve kafa karıştırıcı bir konudur.
San Francisco’dan VSB adlı bir okuyucu, “Portakal şaraplarının en güçlüsü: Ne bekleyeceğiniz hakkında hiçbir fikriniz yok” diye yazdı. “Portakal şaraplarının en büyük zayıflığı: Ne bekleyeceğiniz hakkında hiçbir fikriniz yok. ”
VSB, “Bir Chablis satın aldığınızda, ne alacağınız konusunda oldukça iyi bir fikriniz olur,” diye devam etti. “Portakal şarabı mı? Nereden bileceksin?”
VSB, bir Chablis gibi belirli bir şaraptan tipik olarak ne beklenebileceğine atıfta bulunan, Fransızca typeicité kelimesinden alınan, şarap profesyonelleri arasında tipiklik olarak adlandırılan bir kaliteye atıfta bulunuyordu. İnsanların Chablis’in tipikliği hakkında farklı fikirleri olabilir ve bu tür tartışmalar görünüşte her gün şarapta ortaya çıkıyor. Ama kimse portakal şaraplarının tipik olduğunu iddia edemez.
New York’tan Jason C. haklı olarak, “Turuncu şaraplar, tıpkı diğer şaraplar gibi, gerçekten kategorize edilemez veya genelleştirilemez” dedi.
Öyleyse neden bu kadar geniş bir konuyu ele alıyorsunuz?
Şarap Okulu’ndaki amacımız keşif yoluyla kolaylığa ulaşmaktır. Ne kadar çok şarap içersek, kendi zevklerimize ve tercihlerimize göre o kadar rahat oluruz.
Aynı zamanda şarap dünyasının sıra dışı ve değerli çeşitliliğinin farkına varıyoruz. Yine de yıllardır içtiğimiz sauvignon blanc markasından bir şişe açmaya karar verebiliriz ama bu, basit bir alışkanlık gücünden ziyade birçok seçeneğin farkındalığıyla verilen bir karar haline geliyor.
Portakal şarapları ile bir anlamda sıfırdan başlıyoruz. On beş yıl önce, çok az insan bu terimi duymuştu, uygulanabileceği şarapların tadına bakmamıştı bile. Bugün, cesur şarap içiciler portakal şaraplarına aşinadır, ancak daha birçok sıradan tüketici değildir.
Portakal şarabı fikrini tanıtmanın bir yolu olarak üç farklı örnek seçtim. Normalde seçeceğim şişelerin aksine, coğrafyaya veya üzümlere bağlı değildiler. Şarapların hepsi İtalyan oldu, ancak farklı bölgelerden geldiler ve farklı çeşitlerle yapıldılar. Aksine, üçü bu geniş, hantal kategoride bir arada var olur.
Üç şişe şunlardı: Montenidoli Vernaccia di San Gimignano Tradizionale 2019, COS Terre Siciliane Pithos Bianco 2020 ve Monastero Suore Cistercensi Lazio Coenobium Ruscum 2019.
Ortak noktaları üretim tekniğidir. Bu beyaz şarapların her biri, değişen derecelerde kırmızı şarap gibi yapılmıştır. Üzümler ezildikten veya hafifçe preslendikten kısa bir süre sonra meyve suyunun kabuklardan ayrıldığı tipik modern beyaz şarabın aksine, kırmızı şarapların pigment ve tanenler içeren kabuklarla yumuşamasına izin verilir.
Portakallı şaraplar böyle yapılır. Beyaz üzümlerden elde edilen meyve suyu, kırmızı şaraplarda olduğu gibi kabuklarla maserleşir, maserasyonun uzunluğuna bağlı olarak tanenleri ve pigmentleri emer. Üreticilerin web sitelerine göre, Montenidoli kabuklarla temas halinde bir haftaya kadar zaman harcadı, çok uzun sürmedi, bazı uç örneklerin kabuklara karışmak için aylar harcadığı portakal şarapları bağlamında.
Ruscum, 15 gün ve COS için bir ay boyunca derilerde kaldı. Ruscum kehribar rengi ve COS kırmızımsı ama yine de biraz soluk olduğu için tersini tahmin edebilirdim. Her ikisinin de belirgin tanenli törpüleri vardı, ancak farklılıkları tam olarak açıklamak zor. Şarapların fermente edildiği ve yıllandırıldığı kaplar gibi diğer unsurlar da rol oynar. COS amforalarda, Ruscum ise çelik ve fiberglas fıçılarda üretildi.
Çok çeşitli değişkenler göz önüne alındığında, VSB’nin şaşkınlığını anlamak kolaydır. Bu nedenle, portakal şarapları fikri daha tanıdık hale geldiğinde, araştırmayı daraltmak faydalı olacaktır.
Örneğin, asırlık bir kültürün ifadesi olan Georgia ülkesinin ciltle temas eden şaraplarının, fikrin denizaşırı bir geziden gelmiş olabileceği Kuzey Kaliforniya’daki muadilleriyle çok az ortak noktası vardır. bir grup metni.
Bu üç şaraptan da keyif aldım. Tamamen vernaccia’dan yapılan Montenidoli, sadece bir renk tonuyla geleneksel bir beyaz şaraba en yakın olan bir tür giriş örneğiydi. Ancak ince zımpara kağıdı dokusunda hissedilen, nazik olsa da fark edilebilir tanenlere sahipti. Bana kuru çiçekler ve portakal kabuğu tadı geldi.
COS, Sicilya’da Soave üzümü olan garganega olarak bilinen grecanico’dan yapılmıştır. Onu esintili kokusunda son derece taze ve enerjik, çiçeksi ve neredeyse çayır gibi buldum. Montenidoli ile karşılaştırıldığında, biraz daha tanenliydi.
Dört üzümün karışımı olan amber Ruscum da öyleydi: trebbiano, malvasia, verdicchio ve grechetto. Karanfil ve narenciye lezzetleri ile bitkisel, baharatlı ve biberliydi. Daha az taze ama eşit derecede lezzetli görünüyordu.
Bu arada Ruscum, üzüm bağlarına ek olarak organik olarak yetiştirdikleri meyve bahçeleri ve bahçeleri olan Cistercian rahibeleri tarafından bir manastırda üretilir. Ayrıca reçel, bira ve çikolata gibi ürünler de satıyorlar.
Bu şarapların resepsiyonunun karışık olduğunu söyleyebilirim. Philadelphia’lı Peter gibi bazı insanlar, Montenidoli ve COS’u geleneksel beyaz şaraplardan çok da farklı bulmadı. Peter ayrıca, kilden yapılmış ve toprağa gömülü geleneksel Gürcü amfora benzeri kapları olan qvevri’deki derilerle temas halinde beş ay kadar geçiren bir Tevza Goruli Mtsvane olan Georgia’dan bir portakal şarabı denedi. Diğer ikisinden çok daha sıradışı ve büyüleyici buldu.
Açıkçası, Şarap Okulu’nda bir ayımı bu tür Gürcü şaraplarını içmeye ayırmayı çok isterim. Ne yazık ki, ülkenin birçok yerinde onları bulmak çok zor olurdu. Yine de, ilgilenen herkesi bu büyüleyici şarapları keşfetmeye davet ediyorum.
Peter, COS’u şaşırtıcı bulmasa da, genellikle aşırıya kaçan tarafta olduğu düşünülür. Almanya’dan Olga Mosso, Sicilya’da restoran sahibinin kendisini COS’un bazılarının tuhaf bulduğu çok farklı bir şarap türü olduğu konusunda uyardığı bir restoranı ziyaret ettiğini hatırladı. Hepsini aynı şekilde sipariş etti ve sevdi.
VSB ve New York’tan Dan Barron gibi birkaç kişi, bu şaraplarla hangi yiyeceklerin servis edileceğini şaşırdı.
Portakal şaraplarını yetersiz bulan eşleştirmeler konusunda titiz bir yargıç olan Dan, “Açlık kollarını yemeğimin etrafına saran ve ‘Sen ve ben, ufaklık’ diyen bir şarap istiyorum” dedi. Montreal’den Ferd T. Elvin, bu şaraplarla harika gideceğini düşündüğüm bazı İran yemekleri önerdi.
Havai fişeklerden bağımsız olarak, genellikle birlikte iyi yemek ve iyi şaraptan memnunum. San Diego’dan Schuyler Schultz, “yiyecek ve şarabın uyumlu bir şekilde bir arada bulunduğu ve birbirleriyle hoş bir sohbetin olduğu bir tür kombinasyon” tanımladı. Bu, bu şarapları zeytinli cevizli makarna ile içmeye verdiğim tepkiyi açıklamaya yakındı.
Matching Food and Wine web sitesi bu tür konuları inceleyen Fiona Beckett, portakal şarapları için bazı genel öneriler sunuyor, ancak Jason C.’nin bu tür hakkında geniş kapsamlı konuşmak zor olduğu fikrini yinelemek için.
Philadelphia’lı John M., “Portakallı şarapların isabetli veya ıskalandığını görüyorum. ” Bu doğrudur ve dünyadaki herhangi bir şarap türü için söylenebilir. Deneyiminiz yoksa şarap yok kesindir. Bu nedenle bazı insanlar hayal kırıklığına uğramaktan korkarak, aynı yemeği belirli bir restoranda sipariş edebilecekleri gibi, aynı şarabı tekrar tekrar satın almayı tercih ederler. Bazıları ise keşfetmeyi, yeni ve farklı şarapları denemeyi tercih ediyor. Keşifler ancak keşifle gelir.
Umarım bu giriş daha fazla inceleme isteği uyandırır. Sık sık portakal şarabı içmem, ama sevdiğim ve beni etkilemeyen diğerleri var. Yine de, özellikle daha vurgulu örnekleri sık sık ikna edici buluyorum.
Yine de, bu şarapların herkes için olmadığını biliyorum. Olması gerektiği gibi. Bazıları için bir olacak ve yapılacak. Başkaları için güzel bir arkadaşlığın başlangıcı olabilir.
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
Bence portakal şarabı güzel bir terim. Hiçbir beyaz şarap aslında beyaz veya kırmızı şarap değildir, ancak biz bu ifadeleri kabul ediyoruz.
Kırmızı şarap teknikleri kullanılarak yapılan beyaz şaraplar olan portakal şarapları için alternatif tanımlayıcılar önerilmiştir. Bazıları onlara amber şarapları demeyi tercih ederken, diğerleri renkten ziyade üretim sürecini ima ederek ciltle temas eden şarapları sever. Orange biraz daha iyi yakalanmış gibi görünüyor. Yani burada, turuncu olacak.
Ama bir şarap portakalını etiketlemek ne anlama geliyor? Wine School’da geçtiğimiz ay boyunca portakal şarapları içtik ve düşündük. Birkaç okuyucunun işaret ettiği gibi, her zamanki yaklaşımımız gibi, üç şişede ele almaya çalışmak muazzam ve kafa karıştırıcı bir konudur.
San Francisco’dan VSB adlı bir okuyucu, “Portakal şaraplarının en güçlüsü: Ne bekleyeceğiniz hakkında hiçbir fikriniz yok” diye yazdı. “Portakal şaraplarının en büyük zayıflığı: Ne bekleyeceğiniz hakkında hiçbir fikriniz yok. ”
VSB, “Bir Chablis satın aldığınızda, ne alacağınız konusunda oldukça iyi bir fikriniz olur,” diye devam etti. “Portakal şarabı mı? Nereden bileceksin?”
VSB, bir Chablis gibi belirli bir şaraptan tipik olarak ne beklenebileceğine atıfta bulunan, Fransızca typeicité kelimesinden alınan, şarap profesyonelleri arasında tipiklik olarak adlandırılan bir kaliteye atıfta bulunuyordu. İnsanların Chablis’in tipikliği hakkında farklı fikirleri olabilir ve bu tür tartışmalar görünüşte her gün şarapta ortaya çıkıyor. Ama kimse portakal şaraplarının tipik olduğunu iddia edemez.
New York’tan Jason C. haklı olarak, “Turuncu şaraplar, tıpkı diğer şaraplar gibi, gerçekten kategorize edilemez veya genelleştirilemez” dedi.
Öyleyse neden bu kadar geniş bir konuyu ele alıyorsunuz?
Şarap Okulu’ndaki amacımız keşif yoluyla kolaylığa ulaşmaktır. Ne kadar çok şarap içersek, kendi zevklerimize ve tercihlerimize göre o kadar rahat oluruz.
Aynı zamanda şarap dünyasının sıra dışı ve değerli çeşitliliğinin farkına varıyoruz. Yine de yıllardır içtiğimiz sauvignon blanc markasından bir şişe açmaya karar verebiliriz ama bu, basit bir alışkanlık gücünden ziyade birçok seçeneğin farkındalığıyla verilen bir karar haline geliyor.
Portakal şarapları ile bir anlamda sıfırdan başlıyoruz. On beş yıl önce, çok az insan bu terimi duymuştu, uygulanabileceği şarapların tadına bakmamıştı bile. Bugün, cesur şarap içiciler portakal şaraplarına aşinadır, ancak daha birçok sıradan tüketici değildir.
Portakal şarabı fikrini tanıtmanın bir yolu olarak üç farklı örnek seçtim. Normalde seçeceğim şişelerin aksine, coğrafyaya veya üzümlere bağlı değildiler. Şarapların hepsi İtalyan oldu, ancak farklı bölgelerden geldiler ve farklı çeşitlerle yapıldılar. Aksine, üçü bu geniş, hantal kategoride bir arada var olur.
Üç şişe şunlardı: Montenidoli Vernaccia di San Gimignano Tradizionale 2019, COS Terre Siciliane Pithos Bianco 2020 ve Monastero Suore Cistercensi Lazio Coenobium Ruscum 2019.
Ortak noktaları üretim tekniğidir. Bu beyaz şarapların her biri, değişen derecelerde kırmızı şarap gibi yapılmıştır. Üzümler ezildikten veya hafifçe preslendikten kısa bir süre sonra meyve suyunun kabuklardan ayrıldığı tipik modern beyaz şarabın aksine, kırmızı şarapların pigment ve tanenler içeren kabuklarla yumuşamasına izin verilir.
Portakallı şaraplar böyle yapılır. Beyaz üzümlerden elde edilen meyve suyu, kırmızı şaraplarda olduğu gibi kabuklarla maserleşir, maserasyonun uzunluğuna bağlı olarak tanenleri ve pigmentleri emer. Üreticilerin web sitelerine göre, Montenidoli kabuklarla temas halinde bir haftaya kadar zaman harcadı, çok uzun sürmedi, bazı uç örneklerin kabuklara karışmak için aylar harcadığı portakal şarapları bağlamında.
Ruscum, 15 gün ve COS için bir ay boyunca derilerde kaldı. Ruscum kehribar rengi ve COS kırmızımsı ama yine de biraz soluk olduğu için tersini tahmin edebilirdim. Her ikisinin de belirgin tanenli törpüleri vardı, ancak farklılıkları tam olarak açıklamak zor. Şarapların fermente edildiği ve yıllandırıldığı kaplar gibi diğer unsurlar da rol oynar. COS amforalarda, Ruscum ise çelik ve fiberglas fıçılarda üretildi.
Çok çeşitli değişkenler göz önüne alındığında, VSB’nin şaşkınlığını anlamak kolaydır. Bu nedenle, portakal şarapları fikri daha tanıdık hale geldiğinde, araştırmayı daraltmak faydalı olacaktır.
Örneğin, asırlık bir kültürün ifadesi olan Georgia ülkesinin ciltle temas eden şaraplarının, fikrin denizaşırı bir geziden gelmiş olabileceği Kuzey Kaliforniya’daki muadilleriyle çok az ortak noktası vardır. bir grup metni.
Bu üç şaraptan da keyif aldım. Tamamen vernaccia’dan yapılan Montenidoli, sadece bir renk tonuyla geleneksel bir beyaz şaraba en yakın olan bir tür giriş örneğiydi. Ancak ince zımpara kağıdı dokusunda hissedilen, nazik olsa da fark edilebilir tanenlere sahipti. Bana kuru çiçekler ve portakal kabuğu tadı geldi.
COS, Sicilya’da Soave üzümü olan garganega olarak bilinen grecanico’dan yapılmıştır. Onu esintili kokusunda son derece taze ve enerjik, çiçeksi ve neredeyse çayır gibi buldum. Montenidoli ile karşılaştırıldığında, biraz daha tanenliydi.
Dört üzümün karışımı olan amber Ruscum da öyleydi: trebbiano, malvasia, verdicchio ve grechetto. Karanfil ve narenciye lezzetleri ile bitkisel, baharatlı ve biberliydi. Daha az taze ama eşit derecede lezzetli görünüyordu.
Bu arada Ruscum, üzüm bağlarına ek olarak organik olarak yetiştirdikleri meyve bahçeleri ve bahçeleri olan Cistercian rahibeleri tarafından bir manastırda üretilir. Ayrıca reçel, bira ve çikolata gibi ürünler de satıyorlar.
Bu şarapların resepsiyonunun karışık olduğunu söyleyebilirim. Philadelphia’lı Peter gibi bazı insanlar, Montenidoli ve COS’u geleneksel beyaz şaraplardan çok da farklı bulmadı. Peter ayrıca, kilden yapılmış ve toprağa gömülü geleneksel Gürcü amfora benzeri kapları olan qvevri’deki derilerle temas halinde beş ay kadar geçiren bir Tevza Goruli Mtsvane olan Georgia’dan bir portakal şarabı denedi. Diğer ikisinden çok daha sıradışı ve büyüleyici buldu.
Açıkçası, Şarap Okulu’nda bir ayımı bu tür Gürcü şaraplarını içmeye ayırmayı çok isterim. Ne yazık ki, ülkenin birçok yerinde onları bulmak çok zor olurdu. Yine de, ilgilenen herkesi bu büyüleyici şarapları keşfetmeye davet ediyorum.
Peter, COS’u şaşırtıcı bulmasa da, genellikle aşırıya kaçan tarafta olduğu düşünülür. Almanya’dan Olga Mosso, Sicilya’da restoran sahibinin kendisini COS’un bazılarının tuhaf bulduğu çok farklı bir şarap türü olduğu konusunda uyardığı bir restoranı ziyaret ettiğini hatırladı. Hepsini aynı şekilde sipariş etti ve sevdi.
VSB ve New York’tan Dan Barron gibi birkaç kişi, bu şaraplarla hangi yiyeceklerin servis edileceğini şaşırdı.
Portakal şaraplarını yetersiz bulan eşleştirmeler konusunda titiz bir yargıç olan Dan, “Açlık kollarını yemeğimin etrafına saran ve ‘Sen ve ben, ufaklık’ diyen bir şarap istiyorum” dedi. Montreal’den Ferd T. Elvin, bu şaraplarla harika gideceğini düşündüğüm bazı İran yemekleri önerdi.
Havai fişeklerden bağımsız olarak, genellikle birlikte iyi yemek ve iyi şaraptan memnunum. San Diego’dan Schuyler Schultz, “yiyecek ve şarabın uyumlu bir şekilde bir arada bulunduğu ve birbirleriyle hoş bir sohbetin olduğu bir tür kombinasyon” tanımladı. Bu, bu şarapları zeytinli cevizli makarna ile içmeye verdiğim tepkiyi açıklamaya yakındı.
Matching Food and Wine web sitesi bu tür konuları inceleyen Fiona Beckett, portakal şarapları için bazı genel öneriler sunuyor, ancak Jason C.’nin bu tür hakkında geniş kapsamlı konuşmak zor olduğu fikrini yinelemek için.
Philadelphia’lı John M., “Portakallı şarapların isabetli veya ıskalandığını görüyorum. ” Bu doğrudur ve dünyadaki herhangi bir şarap türü için söylenebilir. Deneyiminiz yoksa şarap yok kesindir. Bu nedenle bazı insanlar hayal kırıklığına uğramaktan korkarak, aynı yemeği belirli bir restoranda sipariş edebilecekleri gibi, aynı şarabı tekrar tekrar satın almayı tercih ederler. Bazıları ise keşfetmeyi, yeni ve farklı şarapları denemeyi tercih ediyor. Keşifler ancak keşifle gelir.
Umarım bu giriş daha fazla inceleme isteği uyandırır. Sık sık portakal şarabı içmem, ama sevdiğim ve beni etkilemeyen diğerleri var. Yine de, özellikle daha vurgulu örnekleri sık sık ikna edici buluyorum.
Yine de, bu şarapların herkes için olmadığını biliyorum. Olması gerektiği gibi. Bazıları için bir olacak ve yapılacak. Başkaları için güzel bir arkadaşlığın başlangıcı olabilir.
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...