Normalde şarap yapmanın ayrıntılarına çok fazla girmeyiz, ancak bir sonraki konumuz olan amber şarapları veya ciltle temas eden beyazlar olarak da bilinen portakal şarapları ile ilgileneceğiz.
“Portakal şarabı” tabiri 20 yıl önce bilinmiyordu, ancak şarapları üretme tarzı ve teknikleri binlerce yıl öncesine uzanıyor.
Esasen, portakal şarapları, kırmızı yapma teknikleri kullanılarak üretilen beyazlardır, tıpkı güllerin beyaz yapma yöntemleri kullanılarak üretilen kırmızılar olması gibi. Evet, portakal rosé’nin tersidir.
Doğal şaraplarda olduğu gibi, portakal şarapları da tüketicilerin sadece küçük bir öncüsü tarafından bilinen niş şişelerden ana akıma yaklaşan bir şeye taşındı. Ticari olarak yönlendirilmiş birkaç üreticiden daha fazlası artık portakal şarapları yapsa da, onları hiçbir şekilde geleneksel veya yaygın olarak adlandırmam.
Süpermarketlerde birkaç şişe bulabilecek olsanız da, yıllar içinde önemli ölçüde büyümüş olsa bile, portakal şarapları hala bir niş işgal ediyor.
Pek çok insan portakal şaraplarını doğal şaraplar olarak düşünür ve birçoğu hak kazanır. Fakat hepsi değil. Doğal şaraplar, üzümlerin nasıl yetiştirildiğinden şarabın nasıl yapıldığına kadar çok çeşitli zorunluluklara bağlı kalmalıdır. Portakal şarapları sadece belirli şarap yapım tekniklerinden doğar. Yine de, çok çeşitli doğal şaraplara sahip dükkanlar, muhtemelen portakal şarapları bulmak için en iyi yerlerdir.
Bazı şarap uzmanları, tarzı geçici bir heves olarak ya da terör yerine tekniği vurgulamak için portakal şaraplarına saldırdı. Bu küçük örnekle bu sorunları çözemeyebiliriz ama en azından bunları düşünebiliriz.
İşte aramanızı önerdiğim üç şarap:
Karadağlı Vernaccia di San Gimignano Tradizionale 2019 (Artisan Wines, Norwalk, Conn.) 25 $
Monastero Suore Cistercensi Lazio Coenobium Ruscum 2019 (Rosenthal Şarap Tüccarı, New York) 32 $
COS Terre Siciliane Pithos Bianco 2020 (Polaner Selections, Mount Kisco, N.Y.) 35 $
Bu üç şişenin İtalyan olduğunu fark etmişsinizdir. Stil İtalya’da nispeten popüler olmasına rağmen, tesadüfi. Antik kökenlerini keşfetmek istiyorsanız, Georgia ülkesinden, Pheasant’s Tears veya Okro’s gibi bir üreticiden bir şarap deneyin.
Daha yeni tezahürü, kuzeydoğu İtalya’daki Friuli-Venezia Giulia’nın Slovenya sınırıyla buluştuğu yerde başladı. Gravner, Radikon, Skerk, Vodopivec ve Zidarich gibi harika yapımcıları arayın. Bunlar, Georgia’dan gelen şişelerle birlikte, kesinlikle tanenli ve geleneksel beyaz şaraplardan tamamen farklı olabildikleri için zor görünebilir. Ancak çoğu zaman fevkalade lezzetlidirler.
Güney Oregon’daki Troon ve California’daki Donkey & Goat, Forlorn Hope, AmByth Estate, La Clarine Farm ve Two Shepherds’dakiler gibi Batı Kıyısı’nda daha hafif örnekler bulunabilir.
Orada daha birçok şişe var. Bunlardan hiçbirini bulamazsanız en iyisi iyi bir şarap dükkanındaki bir tüccara danışmaktır. Portakal şarapları hakkında daha fazla bilgi için Simon J. Woolf’un “Amber Revolution: How the World Learned to Love Orange Wine” kitabı mükemmel bir kitap ve harika bir kaynaktır.
Bu şişelerle ne yiyeceğinize gelince, biraz tannik olmaları gerektiğini unutmayın, bu yüzden beyaz şarapla servis edebileceğiniz daha hassas yemeklerden bazılarından kaçınırım. Sık sık söylediğim gibi, ancak bu örneklerde vurgulayarak, soğuk servis yapın, ancak soğuk değil.
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
“Portakal şarabı” tabiri 20 yıl önce bilinmiyordu, ancak şarapları üretme tarzı ve teknikleri binlerce yıl öncesine uzanıyor.
Esasen, portakal şarapları, kırmızı yapma teknikleri kullanılarak üretilen beyazlardır, tıpkı güllerin beyaz yapma yöntemleri kullanılarak üretilen kırmızılar olması gibi. Evet, portakal rosé’nin tersidir.
Doğal şaraplarda olduğu gibi, portakal şarapları da tüketicilerin sadece küçük bir öncüsü tarafından bilinen niş şişelerden ana akıma yaklaşan bir şeye taşındı. Ticari olarak yönlendirilmiş birkaç üreticiden daha fazlası artık portakal şarapları yapsa da, onları hiçbir şekilde geleneksel veya yaygın olarak adlandırmam.
Süpermarketlerde birkaç şişe bulabilecek olsanız da, yıllar içinde önemli ölçüde büyümüş olsa bile, portakal şarapları hala bir niş işgal ediyor.
Pek çok insan portakal şaraplarını doğal şaraplar olarak düşünür ve birçoğu hak kazanır. Fakat hepsi değil. Doğal şaraplar, üzümlerin nasıl yetiştirildiğinden şarabın nasıl yapıldığına kadar çok çeşitli zorunluluklara bağlı kalmalıdır. Portakal şarapları sadece belirli şarap yapım tekniklerinden doğar. Yine de, çok çeşitli doğal şaraplara sahip dükkanlar, muhtemelen portakal şarapları bulmak için en iyi yerlerdir.
Bazı şarap uzmanları, tarzı geçici bir heves olarak ya da terör yerine tekniği vurgulamak için portakal şaraplarına saldırdı. Bu küçük örnekle bu sorunları çözemeyebiliriz ama en azından bunları düşünebiliriz.
İşte aramanızı önerdiğim üç şarap:
Karadağlı Vernaccia di San Gimignano Tradizionale 2019 (Artisan Wines, Norwalk, Conn.) 25 $
Monastero Suore Cistercensi Lazio Coenobium Ruscum 2019 (Rosenthal Şarap Tüccarı, New York) 32 $
COS Terre Siciliane Pithos Bianco 2020 (Polaner Selections, Mount Kisco, N.Y.) 35 $
Bu üç şişenin İtalyan olduğunu fark etmişsinizdir. Stil İtalya’da nispeten popüler olmasına rağmen, tesadüfi. Antik kökenlerini keşfetmek istiyorsanız, Georgia ülkesinden, Pheasant’s Tears veya Okro’s gibi bir üreticiden bir şarap deneyin.
Daha yeni tezahürü, kuzeydoğu İtalya’daki Friuli-Venezia Giulia’nın Slovenya sınırıyla buluştuğu yerde başladı. Gravner, Radikon, Skerk, Vodopivec ve Zidarich gibi harika yapımcıları arayın. Bunlar, Georgia’dan gelen şişelerle birlikte, kesinlikle tanenli ve geleneksel beyaz şaraplardan tamamen farklı olabildikleri için zor görünebilir. Ancak çoğu zaman fevkalade lezzetlidirler.
Güney Oregon’daki Troon ve California’daki Donkey & Goat, Forlorn Hope, AmByth Estate, La Clarine Farm ve Two Shepherds’dakiler gibi Batı Kıyısı’nda daha hafif örnekler bulunabilir.
Orada daha birçok şişe var. Bunlardan hiçbirini bulamazsanız en iyisi iyi bir şarap dükkanındaki bir tüccara danışmaktır. Portakal şarapları hakkında daha fazla bilgi için Simon J. Woolf’un “Amber Revolution: How the World Learned to Love Orange Wine” kitabı mükemmel bir kitap ve harika bir kaynaktır.
Bu şişelerle ne yiyeceğinize gelince, biraz tannik olmaları gerektiğini unutmayın, bu yüzden beyaz şarapla servis edebileceğiniz daha hassas yemeklerden bazılarından kaçınırım. Sık sık söylediğim gibi, ancak bu örneklerde vurgulayarak, soğuk servis yapın, ancak soğuk değil.
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...