Restoran İncelemesi: Claud, Çok Daha Yüksek Amaçlı Bir Bodrum Yemek Odası

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Bazı insanlar için kötü bir masa, kimsenin onları göremediği bir masadır. Diğerleri için, herkesin yapabileceği bir yer. Benim kitabımda, bir masa sizi oturmaktan ve yemeğe dikkat etmekten alıkoyuyorsa kötüdür.

East Village’ın yeni restoranı Claud’da buna benzer bir masa var, ev sahibi standının arkasındaki küçük, öksüz bir duvara yaslanmış iki kişilik yalnız bir masa. Girişten arka bahçeye uzanan merkezi arterin hemen yanında yer alır ve tuvaletlere giden yolun hemen yanındadır. Birisi her zaman başka bir yere giderken yanından veya çevresinden geçiyor.

Son zamanlarda orada yedim ve yiyecekler gelmeye başladığında ürkek ve dikkatim dağılmıştı. Park Avenue’nun orta şeridindeki bir çiçek tarhında piknik yapmak gibiydi – her şeyin merkezinde ama hiçbiriyle bağlantılı değil.


Sonra yedim. Tatlar o kadar doğrudandı ki, her yemeğin noktası o kadar berraktı ki, her küçük rahatsızlık eriyip gitti.

Claud, Ağustos ayında East Village’daki bir bodrum katında açıldı. Kredi… The New York Times için Daniel Krieger
Masada zeytinyağında kırmızı karides pişirilir. Kredi… New York Times için Daniel Krieger

Menüde “Kırmızı karides, sarımsak, zeytinyağı” olarak listelenen yemek, İspanyol gambas al ajillo’nun kendi kendine pişen bir versiyonu çıktı. Karidesler az önce çiğ olmuştu ve kremsi pembe etleri parlak mercan rengine dönerken küçük bir dökme demir tava ağzına kadar gelen sıcak yağda tısladılar. Gittiklerine göre, yağın içine atmak için iyi ekşi maya parçalarım vardı, artık orada baştan beri parıldayan bir karanfil ve kuru şili tadı vardı. Böyle bir şey yerken kötü masa olmaz. Ve “böyle bir şey” Claud’un hizmet ettiği hemen hemen her şey için geçerlidir.

Claud, Ağustos ayında Doğu 10. Cadde’deki mütevazı bir bodrum katında açıldı. Sahiplerinden biri olan Chase Sinzer de şaraptan sorumlu. Diğeri, Joshua Pinsky, şef. İkisi yaklaşık sekiz yıl önce Momofuku Ko’da Extra Place’deki ikinci, daha soigné enkarnasyonunda çalışırken tanıştılar. Devam ettiler; Bay Pinsky daha sonra başka bir David Chang restoranı Momofuku Nishi’de mutfağı işletti ve Bay Sinzer, perakende sektöründe nadir şarap uzmanı olarak işe başladı.


Solda Chase Sinzer ve sağda Joshua Pinsky, Kai Christensen ile tabak hazırlıyor. Kredi… New York Times için Daniel Krieger
Salyangoz kroketleri, küçük ve potansiyel olarak patlayıcı bir miktar sıcak sarımsak yağı içerir. Kredi… New York Times için Daniel Krieger
Domuz pirzolası kömürde ızgara edilir ve tütsülenmiş soğan jus ile servis edilir. Kredi… New York Times için Daniel Krieger

Bay Pinsky’nin Claud’daki yemeklerinde biraz Ko’dan fazlası var. Sessiz disiplin var; fikirlerin özüne damıtılmasında gerçek karmaşıklığın yattığı anlayışı; puf böreği ile şaşırtıcı beceri. Eylül ayında Claud’da, sulu, yağda haşlanmış kiraz domatesleri ve Vermont’ta yapılan Brie’ye bir övgü olan erimiş Moses Sleeper peynirli, kulüp sandviçi tutarında bir mille-feuille yedim. . Bunu aklımdan çıkaramadım, domates mevsimi bittiğinde daha da kötüleşen bir durum ve menüden düştü.

Onu aramanız gerekir, ancak bazı küçük tabaklarda bir Fransız şarap barının ana hatlarını ayırt etmek mümkündür. Sirkeli salatalık ve turp turşusundan oluşan gevrek bir salatanın çevrelediği ördek rillettes höyüğünde ve bifteğe katlanmış tatlı ızgara biberlerin ateşli kırmızısı dana tartarında. Sarımsak kokulu ve maydanoz serpilmiş salyangoz kroketlerinde bile bulabilirsiniz, ancak ilk fark edeceğiniz şey, koyu renkli ve sarp kızarmış panko kabuklarının altında küçük bir sıcak sarımsak yağı patlaması gizledikleridir. Tüm kroketi bir lokmada yemeyi başaramazsanız, gömleğinizin önüne koyun.

Kelebekli alabalık, bir bitki yağının altında aioli ile servis edilir. Kredi… The New York Times için Daniel Krieger

Ana yemeklerdeki et ve balık kesimleri neredeyse tamamen süssüz. Bu, Claud’un aioli ve bitki yağı havuzunda kelebeklenmiş bir alabalıktan veya tütsülenmiş soğanlı kömürde ızgara domuz pirzolasından aldığı derin ve kalıcı tatlarla karşılaştığınızda neler olduğunu kavramanızı zorlaştırabilir. ya da suyuyla birlikte parçalara ayrılmış kızarmış tavuk. Tavuk sularının kaz ciğeri yağıyla parıldamasına yardımcı olduğuna şüphe yok, ama kesinlikle hikayenin tamamı bu değil.

Bay Sinzer’in Ko’da bakımına yardım ettiği şarap listesi gibi, Claud’da nezaret ettiği kişi de trendden çok gelenek tarafından yönlendiriliyor, tırnaklarının altında kir olan şarap üreticileri tarafından küçük miktarlarda üretilen elde edilmesi zor şaraplar taşıyor, Burgundy’de büyük. ve olması gerektiği kadar 75 doların altında şişe yok. Bu, Ko’dan daha az lüks olan ve bizi garip ve tanıdık olmayan şeylere çevirmek istiyor gibi görünen Claud için ülkü değil. Bardakta şarap listesi daha iyidir; sizi örneğin California’daki San Joaquin County’den bir zinfandel rosé’ye bir şans vermeye davet ettiği için 20 doların üzerine çıkmıyor.

Altı katlı şeytanın yemek pastası, yemek odasındaki en göze çarpan nesne olabilir. Kredi… The New York Times için Daniel Krieger

Ampul takolarına benzeyen bazı tavan armatürlerinin yanı sıra, yemek alanı dikkatinizi çekmek için zorlanmıyor. Claud’un görünüşü hakkında çok az şey size East Village’ın birkaç yıldır gördüğü en etkileyici yeni restoranlardan birinde olduğunuzu söylüyor. Kesinlikle bir şef tezgahı değil, bir avuç koltuk açık mutfağa, arka kapının yaklaşık yarısına baksa da. Malzemelerin ve kaynakların sessiz anlatımları veya yemeği tabağınızdan ağzınıza en iyi şekilde nasıl aktaracağınıza dair talimatlar yoktur. Servis sakin, ortalanmış, ne olursa olsun.


Bütün mekandaki en dikkat çekici nesne, bir ortaçağ kalesi gibi mutfağın yanındaki tezgahın üzerinde duran şeytanın yemek pastası. Bundt’un dikkate alması gereken çok güzel bir fıstık olmasına ve dondurmalar da iyi olmasına rağmen – tüm tatlıları Bay Pinsky ve aşçıları yapar – şeytanın yemek pastasını unutmak zordur, daha önce yarım düzine karanlık ve beyaz bir yemek tabağına yayılan ışıltılı katmanlar.

O andan itibaren, kaç tane siparişin tezgahtan çıktığını ve pasta kama kama kaybolurken kaç tane kaldığını saymaya başlayacaksınız.

Yıldızların Anlamı Derecelendirmeler sıfırdan dört yıldıza kadar değişir. Sıfır, zayıf, adil veya tatmin edicidir. Bir yıldız, iyi. İki yıldız, çok iyi. Üç yıldız, mükemmel. Dört yıldız, olağanüstü.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst