Restoran İncelemesi: Evelia’s Tamales, Kaldırımda Bekleme, Sokaklardan Geliyor

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Çoğu hafta içi saat 7’de, Evelia’nın Kuzey Corona, Queens’deki Tamales’i sabah koşuşturmacasındayken, tüm masaların boş olması için iyi bir şans var.

Yemek odası, yaklaşık iki düzine akşam yemeği için yeterli alana sahip yeterince davetkar. Tavana, restoranın adı ve logosu – dumanı tüten bir tamales tenceresi – desenli papel pikado bayrakları asılmış. Ön kapının yanında, bir yapay yeşillik parçasının üzerine LED neon ile yazılmış bir senaryoda “canlı aşk tamales yer” yazıyor.


Yine de o saatte Evelia’nın müşterilerinin neredeyse tamamı, kapıların sabah 5’te açıldığı anda aşağı yukarı yaptıkları gibi, doğrudan yemek masasına giderler. Çoğu, iş kıyafetleri giymiş ve inşaat tozuna bulanmış çelik burunlu çizmeler giymiş adamlardır. Kuzey Bulvarı’na park ettikleri pikaplar ve kargo kamyonetleriyle, yolun karşısındaki oto kaportacının koylarına girip çıkan ezik arabalardan buruşuk bir metal bale içinde kaçarak geliyorlar. Birkaç dakika içinde kahvaltı ve muhtemelen öğle yemeği yüklü çantaları taşıyarak araçlarına geri dönerler.

Bir guajillo-şili adobo, tamal’ı doyurur ve mısır kabuğu sargısından kanar. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.
Yaz aylarında bile champurrado adı verilen fincanlarda sıcak çikolata rağbet görüyor. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.

Köstebek tamales ve diğer standart çeşitlerin her biri 1,50 dolara satılmaktadır. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.

Tortaları stokluyorlar, hem dolgularını zar zor tutan tam ölçekli sandviçler hem de daha yönetilebilir bir yük taşıyan yarım boy tortitalar: pembe chorizo parçaları ile püresi yumuşak patatesler veya küçük bir tavuk pirzola. Aguas ebegümeci veya demirhindi freskleri için buzdolabı kasasına çarptılar. Tabii ki kahve alıyorlar ve yazın bile bir fincan Evelia’nın buharda pişirilen atole de masa’sından ya da sıcak çikolata çeşidi olan champurrado’dan, tarçınlı, tatlı ve kokulu bir fincan istiyorlar.

Yine de, sabah kalabalığının götürdüğü torbalar, sıkı bir şekilde sarılmış mısır kabuklarının içinde buharlandıkları büyük stok depolarından parmakları yakacak sıcaklıklarda koparılan tamales ile ağırdır.

Evelia’nın Tamales’i yakın zamanda Kuzey Bulvarı’nda, La Guardia Havalimanı’ndan çok uzak olmayan bir yerde açıldı. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.
Restoran, Queens için kaldırımlarda yirmi yıldır tamales satan Evelia Coyotzi’nin ilk vitrin işletmesidir. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.

Evelia’nın Tamales’i, uzun yıllardır şehrin en ünlü tamal arabası olan Roosevelt Bulvarı’nda yaklaşık yarım mil güneyde koşan Evelia Coyotzi’nin ilk mağazası. Araba, haftanın yedi sabahı, derhal 4’te iş gününe başlar, bu, tepedeki yükseltilmiş raylar boyunca çarpan 7 Nolu trenin tuttuğundan ve Bayan Coyotzi’nin müşterilerinin çoğunun daha önce işe gittikleri zamandan daha düzenli bir programdır. tamales ile silahlı.


Temel, kabuğu sarılı model, Aralık ayına kadar 1,50 dolara kadar çıkan parça başına bir dolara mal oldu. (Her ikisi de Bayan Coyotzi ve kocası Delfino García’ya ait olan arabada ve restoranda fiyatlar aynıdır.) Şehirdeki en iyi tamales bunlar mı? Bir iş, Evelia’nınki kadar özel ve yerel bir kitleye kilitlendiğinde, soru çok önemli olmayabilir. Ama özellikle New York standartlarına göre çok iyi tamalelerdir. Hamur sert ve kremsi ve Evelia’s, kaldırımdaki rakiplerinin çok azının rekabet edebileceği çeşitler bolluğu yapmak için zorlu bir mutfak ekibi kullanıyor.

Tamales, buharlaştıkları stok noktalarından doğrudan koparılır. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.
Yeni bir tamal, hafta sonları pound tarafından satılan birria ile doldurulur. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.
Evelia’nın aşçıları, yaşlı eller tamales için masa hamurunda, şimdi de taze tortilla yapıyorlar. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.

Mevcut yemek sahnesine dikkat edilerek ve her biri 2 $ ‘lık biraz daha yüksek bir fiyatla birkaç yenisi tasarlandı. Biri derinden lezzetli dana birria parçalarıyla doldurulur. Denemek istediğimde mevcut olmasa da, bir sahte et İmkansız tamal da var. Veganlar, Evelia’nın son zamanlarda tamales için masa harinasını domuz yağı yerine bitkisel yağ ile karıştırmaya başladığını bilmek isteyecektir. Anladığım kadarıyla tadı bozulmamış.

Elbette daha geleneksel tamales var. Haşlanmış domuz eti, guajillo ve pulla chiles’ten yapılmış, dumanlı ve bir miktar vişne taşıyan adobo ile unutulmaz bir şekilde kaplanmıştır. Tavuk dolgulu tamales vardır: Bir çeşit salsa verde ile buğulanır; bir diğeri salsa roja noktaları ve jalapeno rajas şeritleri ile noktalanır; üçte biri, kabuğundan çekirdeğe neredeyse siyah olacak kadar yeterli köstebek poblano ile ambalajında bulunur.

Üzümlerle süslenmiş tatlı tamalelerden biri, maraschino kirazlarının kırmızısına boyanmıştır. Doğranmış ananasla doldurulmuş bir diğeri, Mountain Dew’in rengidir. İster kahvaltı için, ister doğum günü partisi için uygun olur.

Standart tamaleslerden daha uzun ve daha kabarık olan Tamales Oaxaqueños, muz yapraklarına sarılır. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.

Yine de, Evelia’s’ta sahip olabileceğiniz en eğlenceli şeyin bir veya daha fazla tamales Oaxaqueños yemek olduğunu düşünüyorum. Bunlar için hamur, dolguların etrafında küçük yığınlar halinde yığılır ve daha sonra muz yapraklarına gevşek bir şekilde sarılır, böylece masanın kabarık kalması sağlanır; küçük yeşil paketler daha sonra eski moda bir pastaneden bir kutu gibi bir iple bağlanır. Evelia’s, haşlanmış domuz kaburgalarının veya tavuk kanatlarının büyük parçalarını nemlendirmek için baharatlı, dumanlı bir morita şili salsa kullanır. Et kemikte kalır, bu yüzden bu ikisini yemek, mısır kabuğu tamalinden daha fazla dikkat gerektirir. Tomatillo salsa’da buharda pişirildikten sonra yumuşak ve yapışkan görünen kızarmış domuz derisi şeritleri içeren Oaxacan tamales’in en iyileri için ekstra deva gerekmez.


Evelia’nın arabası, tamaleslerinin yanı sıra uzun süredir torta satıyor. Bunlar restorana geçiş yapmış; birçoğu derili, bölünmüş, soğuk sosisli sandviçleri coşkuyla kullanır ve biri, Supreme, bir Flamin’ Hot Cheetos tabakası içerir. Kulağa geldikleri kadar heyecan verici değiller.

Ancak restorandaki mutfak alanı, Bayan Coyotzi ve aşçılarına, çoğu yakındaki bir tortilleria’dan satın alınan masalarla döşenmiş yeni yollarda seyahat etme şansı veriyor. Küçük, ağız kenarlı ovaller halinde şekillendirilen masa, picadita adı verilen basit atıştırmalık yapar. En saf haliyle, bir picadita sadece salsa, çiğ soğan kreması ve ılık peynir ile süslenir. Talep üzerine mutfak, sizin mutfağınızı carne asada, tavuk veya chorizo ile de tamamlayabilir.

Restoran, tamales’in yanı sıra huitlacoche gibi dolgulu quesadilla’lar da yapıyor. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.
Picaditas, salsa, peynir ve soğanla kaplanmış küçük kenarlı ovallerdir. Kredi… New York Times için Jose A. Alvarado Jr.

Evelia’nın ekmeği, taze yapıldığını söyleyen derin bir mısır aromasına sahiptir. Daha küçük olanlar tacos içindir. Daha büyük olanlar, taze kabak çiçekleri veya mürekkepli huitlacoche üzerine katlanmış quesadillas yapmak için ızgarada çıtır çıtır.

Bu yemekler, yemek odasında bir süre kalmak için bir dava oluşturuyor. (Hiçbir quesadilla paket servis için paketlendikten sonra gelişmemiştir.) Sabah koşuşturmacasından sonra Evelia’s’a gelirseniz, masalarda Torta Supreme’in yakın çekimlerini çeken çiftler, birkaç kilo barbacoayı parçalayan arkadaş grupları görebilirsiniz. , belki bir Pazar öğleden sonra baharatlı kase pancita, işkembe çorbası olan kilise için giyinmiş bir aile. Evelia’nın daha büyük menüsü olmadan bunların hiçbiri olmayacaktı.


Yine de, tamale yemeden ya da en azından birazını sonraya saklamadan Kuzey Bulvarı’na geri dönmeyi hayal etmek zor.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst