Şef ve restoran işletmecisi Ignacio Mattos, New York’a son on yılın en orijinal restoranlarından biri olan Estela’yı verdi. En son mekanı olan Corner Bar ile özgünlüğün abartıldığını kanıtlamak istiyor gibi görünüyor. Ben o süre boyunca başarılı değilim, ama o mümkün olduğunu düşündüğümden çok daha yakına geliyor.
Corner Bar bir bardan daha fazlasıdır, ancak geri kalanı yeterince basittir. Gerçekten de bir köşede, en küçük odaların şu anda gecelik 525 dolardan başlayan fiyatlarla Canal Street’te yeni bir butik otel olan Nine Orchard’ın içinde. Bina, Çin Mahallesi ile Aşağı Doğu Yakası’nın buluştuğu ve buharı bitmiş gibi göründüğü, şehir merkezinin o belirsiz bölümünde.
Dimes restoranı, gençliğin ve güzelliğin sırrının Sezar salatanıza sunchoke ve margaritalarınıza buğday çimi koymak kadar basit olduğu fikriyle gelene kadar orada yıllarca bir çıkmaz yürürlükteydi. Kısa süre sonra, bir dizi yeni bar ve demografik olarak uyumlu diğer işletmeler, o zamanlar Dimes Meydanı olarak adlandırılan mikro bölgeyi, Aşağı Manhattan’da sanatçıların, patenci çocukların, yarı zamanlı romancıların, tam zamanlı konuşmacıların ve felsefe öğrencilerinin yaşadığı son yerlerden biri haline getirdi. Garsonluk işlerinde sıkışıp kalanlar aynı uzunluktaki kaldırımı paylaşabilirlerdi.
Sade bir neon tabela ile işaretlenmiş olan Corner Bar, Nine Orchard otelin giriş katında yer almaktadır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Yemek odası bir tavernayı çağrıştırır, ancak servis ve yemek pişirme daha nadir bir deneyime ulaşır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Dimes Meydanı’nın ünü muhtemelen Haziran ayında açıldığında Corner Bar’ı haritaya koymaya yardımcı oldu. Yine de, tüm pratik amaçlar için, Dimes Meydanı kültürü Corner Bar’ın hemen dışında sona eriyor.
Clandestino’ya sürüler halinde girip çıkan bar düşkünleri, gösterişli giyimli ev sahipleri ve kapıda karşılayanlar tarafından yetersiz kalabilir. Dimes’in eriyen brokoli hayranları, Corner Bar’ın canard à l’orange ve riesling jelée ile kaz ciğeri terrine’de gözlerini kırpıştırabilir. Pét-nats ve baht soufre chenin blanc için Le Dive ve Parcelle’e yığan doğal şarap neslinin üyeleri, Corner Bar’ın üç sayfa şampanya ile başlayan ve dikkatleri üzerine çekmeden önce başlayan şarap listesinin tamamen klasisizmiyle karşı karşıya kalabilirler. Côte de Beaune ve Côte de Nuits üzerinde.
Corner Bar, hiç kimsenin son teknoloji bir restoran fikri değildir. Menü, karides kokteylinden profiterole kadar kısa, güvenli ve açıklayıcıdır. Tanıdığınız en az maceracı yiyici, iki dakikadan daha kısa sürede sipariş verecek bir şey bulabilir, ancak uzun mermer çubuğun üzerindeki bir kara tahtada genellikle bir göz çizelgesinin alt satırında görülen harflerle yazılmış özel ürünleri deşifre etmek biraz daha uzun sürebilir.
Canal Street’teki her bar, şans eseri kaşıklamak için bir tekne hollandaise soslu masalara sunucu göndermez. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Oldukça tanıdık Amerikan, Fransız ve İtalyan yemekleri sunan lüks bir oteldeki pahalı bir restoran, akla gelebilecek en öngörülebilir şey gibi geliyor. Kural olarak, yaratıcı olmayan menüler uyurgezer aşçılara yol açar. (Ya da tam tersi olabilir.) Şaşırtıcı bir şekilde, biraz kafa karıştırıcı bir şekilde, bu kural Corner Bar’da geçerli değil. Mutfak şefi Vincent D’Ambrosio’nun yönetimindeki mutfak, sanki dünyanın kaderi buna bağlıymış gibi bu rutin klasikleri yapıyor. Bu çok yüksek bir düzende yemek pişirmek.
Taze tagliatelle – yumurta sarısından ipeksi, sert olmadan sert – o mutfakta bir yerlerde, Danai Gurira’nın bir vibranyum mızrağı tutması gibi oklavayı otoriter bir şekilde tutan, gülümsemeyen bir nonna olduğunu gösteriyor. Bazı geceler erişteler, üç etli Bolognese’nin (bu durumda sığır eti, kuzu eti ve domuz eti) neden her zaman en iyisi olduğunu gösteren bir sosla parlıyor. Diğer geceler, yumuşak ve sulu ıstakoz parçaları ve yapışkan, yoğun bir ıstakoz stoğu ile fırlatılır.
Vincent D’Ambrosio, soldan ikinci, mutfağı yönetiyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Steak au poivre tam olarak kitaba göre değil; sosta kaymak varsa ben bulamadım. Ama bunu telafi etmek için yeterince tereyağı katlanmış gibi görünüyor. Karabiber ve pul pul tuzun yumrulu zırhı altındaki et, çarpıcı derecede sulu ve tatmin edici bir Wagyu etek bifteğidir.
Pommes frites’ten bahsetmek için mantıklı yer burası. Kalın ve dayanıklıdırlar ve zaman ve çaba harcanmadan elde edilemeyecek türden bir gevrekliğe sahiptirler. Ben mühlet hiçbir mutfak sadece patates kızartmasıyla değerlendirilmek istemez ama böyle patates kızartmasını tattığınızda yemek yapmayı ciddiye alan bir yerde olduğunuzu bilirsiniz.
Corner Bar, kabuklu deniz ürünleri bölümünde de ortalığı karıştırmaz. Altı uzun mavi karides, karides kokteylini oluşturur ve tam olarak doğru pişirilirler (bir karides kokteyli 35 dolara mal olduğunda olması gerektiği gibi). Kabukları, kafaları ve her şeyleriyle buharda pişirilen bu karidesler, aynı zamanda 85 $ ‘lık meyve de mer platosunun öne çıkan bir özelliği, ben yediğimde kabukları soyulmuş istiridyeler, kremalı marine edilmiş midyeler, çiğ mavi yüzgeçli çiniler ve deniz alabalığı ve yarım küçük buğulanmış ıstakoz.
Deniz ürünleri mezeleri, kabuklu deniz ürünleri ve çiğ balık tabağı gibi bir uzmanlık alanıdır. Küçük versiyonun fiyatı 85 dolar ve yarım buğulanmış ıstakoz içeriyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Hayal kırıklıkları azdır ve nispeten küçüktür – donuk griye kadar pişirilmiş bir kaz ciğeri terrine, traşlanmış beyaz yer mantarlarının altında bir omlet biraz fazla sertti. Ancak diğer, neredeyse kusursuz yemeklerin eşliğinde ve bu fiyatlarla (terrin için 34 dolar, omlet için 125 dolar) öne çıkıyorlar.
Aşırı maruz kalmaktan yorulan klasiklerin üstün yinelemelerini yapmanın yanlış bir tarafı yok. Alain Ducasse, bistro ve brasserie tadilatlarında kariyerinin son bölümünü buna adadı. Ancak kanona bazı kıvrımlar ve dönüşler getirmeye yardımcı olur. Yüksek fiyatlarla birleşen öngörülebilir bir menü, bir odadaki eğlenceyi sıkıştırmanın bir yolunu sunar.
Yumuşak servis ananas şerbeti, Enchanted Tiki Room’dan bir kült favori olan Dole Whip’ten ilham aldı mı? Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Tabii ki Corner Bar’ın havası tatlıyla hafifliyor. Klasik, sığ crême brûlée yumuşaktır ve vanilya tohumları ile doldurulur. Bir sürahi bitter çikolata sosu, profiterollerin üzerine neredeyse boşaltılır ve daha sonra kullanılmak üzere masaya konur.
Her nasılsa, düşünmeye devam ettiğim tatlı, yamaçlarından aşağı akan zümrüt fesleğen yağı akıntıları ile yumuşak servis ananas şerbetinin Matterhorn’u. Walt Disney’in Enchanted Tiki Room’undan Dole Whip’e bir övgü olabilir veya olmayabilir. Umarım öyledir. Corner Bar ciddi bir restorandır, ancak birkaç sürpriz kullanabilir.
Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
Corner Bar bir bardan daha fazlasıdır, ancak geri kalanı yeterince basittir. Gerçekten de bir köşede, en küçük odaların şu anda gecelik 525 dolardan başlayan fiyatlarla Canal Street’te yeni bir butik otel olan Nine Orchard’ın içinde. Bina, Çin Mahallesi ile Aşağı Doğu Yakası’nın buluştuğu ve buharı bitmiş gibi göründüğü, şehir merkezinin o belirsiz bölümünde.
Dimes restoranı, gençliğin ve güzelliğin sırrının Sezar salatanıza sunchoke ve margaritalarınıza buğday çimi koymak kadar basit olduğu fikriyle gelene kadar orada yıllarca bir çıkmaz yürürlükteydi. Kısa süre sonra, bir dizi yeni bar ve demografik olarak uyumlu diğer işletmeler, o zamanlar Dimes Meydanı olarak adlandırılan mikro bölgeyi, Aşağı Manhattan’da sanatçıların, patenci çocukların, yarı zamanlı romancıların, tam zamanlı konuşmacıların ve felsefe öğrencilerinin yaşadığı son yerlerden biri haline getirdi. Garsonluk işlerinde sıkışıp kalanlar aynı uzunluktaki kaldırımı paylaşabilirlerdi.
Sade bir neon tabela ile işaretlenmiş olan Corner Bar, Nine Orchard otelin giriş katında yer almaktadır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Yemek odası bir tavernayı çağrıştırır, ancak servis ve yemek pişirme daha nadir bir deneyime ulaşır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Dimes Meydanı’nın ünü muhtemelen Haziran ayında açıldığında Corner Bar’ı haritaya koymaya yardımcı oldu. Yine de, tüm pratik amaçlar için, Dimes Meydanı kültürü Corner Bar’ın hemen dışında sona eriyor.
Clandestino’ya sürüler halinde girip çıkan bar düşkünleri, gösterişli giyimli ev sahipleri ve kapıda karşılayanlar tarafından yetersiz kalabilir. Dimes’in eriyen brokoli hayranları, Corner Bar’ın canard à l’orange ve riesling jelée ile kaz ciğeri terrine’de gözlerini kırpıştırabilir. Pét-nats ve baht soufre chenin blanc için Le Dive ve Parcelle’e yığan doğal şarap neslinin üyeleri, Corner Bar’ın üç sayfa şampanya ile başlayan ve dikkatleri üzerine çekmeden önce başlayan şarap listesinin tamamen klasisizmiyle karşı karşıya kalabilirler. Côte de Beaune ve Côte de Nuits üzerinde.
Corner Bar, hiç kimsenin son teknoloji bir restoran fikri değildir. Menü, karides kokteylinden profiterole kadar kısa, güvenli ve açıklayıcıdır. Tanıdığınız en az maceracı yiyici, iki dakikadan daha kısa sürede sipariş verecek bir şey bulabilir, ancak uzun mermer çubuğun üzerindeki bir kara tahtada genellikle bir göz çizelgesinin alt satırında görülen harflerle yazılmış özel ürünleri deşifre etmek biraz daha uzun sürebilir.
Canal Street’teki her bar, şans eseri kaşıklamak için bir tekne hollandaise soslu masalara sunucu göndermez. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Oldukça tanıdık Amerikan, Fransız ve İtalyan yemekleri sunan lüks bir oteldeki pahalı bir restoran, akla gelebilecek en öngörülebilir şey gibi geliyor. Kural olarak, yaratıcı olmayan menüler uyurgezer aşçılara yol açar. (Ya da tam tersi olabilir.) Şaşırtıcı bir şekilde, biraz kafa karıştırıcı bir şekilde, bu kural Corner Bar’da geçerli değil. Mutfak şefi Vincent D’Ambrosio’nun yönetimindeki mutfak, sanki dünyanın kaderi buna bağlıymış gibi bu rutin klasikleri yapıyor. Bu çok yüksek bir düzende yemek pişirmek.
Taze tagliatelle – yumurta sarısından ipeksi, sert olmadan sert – o mutfakta bir yerlerde, Danai Gurira’nın bir vibranyum mızrağı tutması gibi oklavayı otoriter bir şekilde tutan, gülümsemeyen bir nonna olduğunu gösteriyor. Bazı geceler erişteler, üç etli Bolognese’nin (bu durumda sığır eti, kuzu eti ve domuz eti) neden her zaman en iyisi olduğunu gösteren bir sosla parlıyor. Diğer geceler, yumuşak ve sulu ıstakoz parçaları ve yapışkan, yoğun bir ıstakoz stoğu ile fırlatılır.
Vincent D’Ambrosio, soldan ikinci, mutfağı yönetiyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Steak au poivre tam olarak kitaba göre değil; sosta kaymak varsa ben bulamadım. Ama bunu telafi etmek için yeterince tereyağı katlanmış gibi görünüyor. Karabiber ve pul pul tuzun yumrulu zırhı altındaki et, çarpıcı derecede sulu ve tatmin edici bir Wagyu etek bifteğidir.
Pommes frites’ten bahsetmek için mantıklı yer burası. Kalın ve dayanıklıdırlar ve zaman ve çaba harcanmadan elde edilemeyecek türden bir gevrekliğe sahiptirler. Ben mühlet hiçbir mutfak sadece patates kızartmasıyla değerlendirilmek istemez ama böyle patates kızartmasını tattığınızda yemek yapmayı ciddiye alan bir yerde olduğunuzu bilirsiniz.
Corner Bar, kabuklu deniz ürünleri bölümünde de ortalığı karıştırmaz. Altı uzun mavi karides, karides kokteylini oluşturur ve tam olarak doğru pişirilirler (bir karides kokteyli 35 dolara mal olduğunda olması gerektiği gibi). Kabukları, kafaları ve her şeyleriyle buharda pişirilen bu karidesler, aynı zamanda 85 $ ‘lık meyve de mer platosunun öne çıkan bir özelliği, ben yediğimde kabukları soyulmuş istiridyeler, kremalı marine edilmiş midyeler, çiğ mavi yüzgeçli çiniler ve deniz alabalığı ve yarım küçük buğulanmış ıstakoz.
Deniz ürünleri mezeleri, kabuklu deniz ürünleri ve çiğ balık tabağı gibi bir uzmanlık alanıdır. Küçük versiyonun fiyatı 85 dolar ve yarım buğulanmış ıstakoz içeriyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Hayal kırıklıkları azdır ve nispeten küçüktür – donuk griye kadar pişirilmiş bir kaz ciğeri terrine, traşlanmış beyaz yer mantarlarının altında bir omlet biraz fazla sertti. Ancak diğer, neredeyse kusursuz yemeklerin eşliğinde ve bu fiyatlarla (terrin için 34 dolar, omlet için 125 dolar) öne çıkıyorlar.
Aşırı maruz kalmaktan yorulan klasiklerin üstün yinelemelerini yapmanın yanlış bir tarafı yok. Alain Ducasse, bistro ve brasserie tadilatlarında kariyerinin son bölümünü buna adadı. Ancak kanona bazı kıvrımlar ve dönüşler getirmeye yardımcı olur. Yüksek fiyatlarla birleşen öngörülebilir bir menü, bir odadaki eğlenceyi sıkıştırmanın bir yolunu sunar.
Yumuşak servis ananas şerbeti, Enchanted Tiki Room’dan bir kült favori olan Dole Whip’ten ilham aldı mı? Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Tabii ki Corner Bar’ın havası tatlıyla hafifliyor. Klasik, sığ crême brûlée yumuşaktır ve vanilya tohumları ile doldurulur. Bir sürahi bitter çikolata sosu, profiterollerin üzerine neredeyse boşaltılır ve daha sonra kullanılmak üzere masaya konur.
Her nasılsa, düşünmeye devam ettiğim tatlı, yamaçlarından aşağı akan zümrüt fesleğen yağı akıntıları ile yumuşak servis ananas şerbetinin Matterhorn’u. Walt Disney’in Enchanted Tiki Room’undan Dole Whip’e bir övgü olabilir veya olmayabilir. Umarım öyledir. Corner Bar ciddi bir restorandır, ancak birkaç sürpriz kullanabilir.
Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...