Karanlık çağlar muhtemelen Gökkuşağı Odası’nın rezervasyon almayı bırakıp bir düğün salonuna dönüşmesiyle başladı. Bundan sonra, Rockefeller Center, gerçekten yolunuza çıkmayacağınız bir restorana sahip olmadan yıllarca gitti. Bu çoğu kişiye tuhaf gelmedi. Yemek sahnesinin ağırlık merkezi o kadar uzun zaman önce şehir merkezine taşındı ki, sıradanlık Midtown’ın doğal hali gibi görünüyor.
Ancak bu konuda önceden belirlenmiş hiçbir şey yok ve Rockefeller Center’ın şu anki sahibi Tishman Speyer yönetimindeki evrimi bunun kanıtı. Şef Ignacio Mattos’un geçen yıl buz pateni pistinin hemen güneyinde bir noktada açtığı Milano tarzı küçük kafe Lodi, çağlardan beri plazada yemek yenebilecek ilk ilginç yerdi. Le Rock’ın bu yaz pistin karşı tarafına gelmesiyle birlikte işler gerçekten heyecan verici olmaya başladı.
Bazı Midtown mutfaklarının sloganı da “Atları korkutma” olabilir. Kan sosislerinin, salyangozların ve tablier de sapeur’ün, Lyon’un bağırsaklarından çıkmış ekmekli ve kızartılmış bir işkembe tahtasının olduğu Le Rock’ta değil. Menü, genellikle şehir merkezine gitmeniz gereken bir macera duygusuna sahiptir ve sahiplerinin, şefler Riad Nasr ve Lee Hanson’ın kariyerlerinin çoğunu harcadıkları yer.
Ortada Walker Stern, mutfağı sahiplerin, soldaki Lee Hanson ve Riad Nasr’ın rehberliğinde yönetiyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Le Rock, TriBeCa’daki Frenchette’den sonra birlikte sahip oldukları ikinci restoran. Frenchette’in modelini genişlettiler; yemek odası yaklaşık üçte bir oranında daha fazla sandalyeye sahip ve menü kabaca iki kat daha uzun. Le Rock’ın yönetici şefi Walker Stern ile birlikte Bay Nasr ve Bay Hanson, Frenchette’i bu kadar çekici yapan mutfak ruhunu – kaslı ama kesin – korudu. Birkaç süsleme eklediler, ancak yemek pişirmenin çok zor olmasına izin verilmedi.
New York’ta lüks mutfağın peşinden gitmeyen çoğu Fransız restoranı gibi, Le Rock da Fransa’nın bistrolarından, birahanelerinden ve büyük kafelerinden öğeler seçiyor. Bu, birçok seçenek için tüm Amerikan talebini karşılamasını sağlar.
Yemeğin erken kısmı herhangi bir yöne gidebilir.
Frenchette’in baharatlı kırmızı parmak uzunluğunda chipolata sosisli altı istiridye sunduğu yerde, Le Rock, daha küçük ölçekte olsa da, Boulevard Montparnasse birahanesi gibi, soğutulmuş kabuklu deniz ürünlerinden oluşan bir cephanelik bulundurur. “Piyasa fiyatını” (benim sahip olduğumda 68 dolar) artırmak isteyen herkes, çizgili frenk soğanı, kapari ve rendelenmiş yumurta sıralarının altına gizlenmiş yaban turpu-hardal mayonezindeki et parçaları için bir Dungeness yengecinin gövdesine taban yapabilir.
Bunda hiç de yanlış bir şey yok, ancak daha ucuz seçeneklerden bazıları, kişniş ve bir damla limon suyuyla kabuğuna geri yığılmış ince dilimlenmiş bir jilet istiridyesi gibi daha dinamikti. Karideslerin başlarından sıkılmış zengin ve salamura goo ile yapılan limon salata sosu havuzunun ortasında.
Menü, pazı ile doldurulmuş kızarmış makarna olan barbajuanlar için Monako’ya gidiyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Burgonya tarzı salyangozlar gibi standartlar beklenmedik şekillerde ortaya çıkıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Ya da menünün “eğlendirmek” dediği şeyle yemeğinizi kolaylaştırabilirsiniz. Frenchette de bunlardan var ama neredeyse meze boyutundalar. Le Rock’takiler daha çok bar aperatifleri gibidir ve bu şekilde fiyatlandırılır: 6 dolara, Lyon’luların cervelle de canut dediği kremalı küçük bir otlu peynir varilini yiyebilirsiniz; mor bir jöle yaprağının altında birkaç kaşık pembe tavuk ciğer köpüğü; ya da eski tereyağlı bukleler ile gevrek kahvaltı turpları. Yaklaşık iki kat daha pahalı ama yine de bu menünün standartlarına göre ucuz falafel o kadar yumuşak ve iyi ki onları neyin Fransız yaptığını umursamayı bıraktım ve Monako yoluyla otlar, pazı ve ricotta ile doldurulmuş gerçekten lezzetli kızarmış mantı ve seyahat barbajuans adı altında.
Bu gömlek cebi boyutundaki eğlenceleri beğenmek kolaydır, ancak hepsinin paylaşılması kolay değildir ve çoğu bir kişi için meze yapacak kadar büyük değildir. Daha küçük olanlardan bazıları, domuz pastırmasına sarılmış antep fıstıklı kalın pate maison’un kalın tahtası veya sarımsaklı sıcak tereyağını içecek tosttan yapılmış kapakların altındaki ayrı porselen kaplardaki salyangozlar gibi resmi mezelerin gölgesinde kayboluyor. ve maydanoz ve kızarmış pancetta parçaları. Ve pırasa salata sosu – kavrulmuş pırasa beyazları, pırasa yeşillikleri içinde paketlenir ve daha sonra masaya açılmadan önce ızgarada pişirilir ve zümrüt tonlu bir bitki yağı ile süslenmiş, şüphesiz daha fazla pırasa ile – alevli bir ördeği canlandırabilir.
Pırasa yeşilliklerinde kavrulmuş pırasa salata sosu, sofrada ambalajından çıkarılır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Bu çok ağır menü, yemeğin başlangıcını biraz kaotik hale getirebilir. Ana yemekler masaya geldiğinde, Le Rock’ın kalbinin kollarını sıvama, yakana peçete sokma bistro geleneğinde yattığı açık. Tabii ki biftek var, ama biberler keskin yeşil turşular ve et, sığır etinde asla bulamayacağınız bir hassasiyete sahip, tavada kızartılmış büyük bir bizon filetosu.
Kielbasa gibi bir şey olan ama derisine Comté parçalarıyla doldurulan ve neredeyse görünmez bir şekilde duman ve sarımsak kokulu domuz eti içinde eriyen ev yapımı sosis konusunda biraz takıntılıyım.
Esasen çöreksiz bir burger olan biftek haché, mümkün olduğunu düşünmediğim Via Carota’daki svizzerina’ya eşit olabilir. (Patates kızartmasıyla gelmenin muhtemelen haksız bir avantajı var; Bay Nasr ve Bay Hanson, şehrin en büyük patates kızartması ustaları olabilir.)
Bay Walker’ın mutfağında da balık ustalığı var. Kılıçbalığı, aşağıdaki çalı fasulyesi ve karahindiba yeşilliklerine girebilmeleri için meyve suları bozulmadan kavurucu sıcak bir ızgaradan çıkar. Kalın bir halibut filetosu, etrafı tamamen birbirine geçen vin jaune kremalı sosla çevrili bir ıspanak yatağının üzerinde yatıyor.
İç mekan, Arka Deco’yu taklit etmeden hatırlıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Bijou’nun bir çeşidi olan Bijou blanc, kuru vermut ile yapılır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Rockefeller Center’ın manzaraları arasında Isamu Noguchi’nin dökme çelik heykeli “Haberler” yer alıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Tatlılar için kredi, böyle bir restoranın kanunen profiterol olması gerektiğini anlayan Marian Neston ve Michelle Palazzo’ya gidiyor; Le Rock yapar ve kremalı ponponlar gevrek, pürüzlü, şekerli bir craquelin yüzeyine sahip türdendir. Odadaki herkesin size bakmasını istiyorsanız, devam edin ve üç katlı dokuz farklı mini şeker içeren mignardise tabağı sipariş edin, ama hepsini düz tutmaya çalışırken biraz kayboldum.
Tüm dikkatimi babaya vermeyi tercih ederim. Her zamanki rom, Le Rock’s pandispanya yerine, evde kırılmış pelin gibi bir tada sahip bitkisel bir likör olan génépy’ye batırılır. Bir porsiyon, lastik değiştirirken arabanızın tekerleklerinin arkasına yerleştireceğiniz takoz büyüklüğünde bir kamadır.
Baba aux muses verte, sunucular masaya başka bir büyük kıvılcımla vurduğunda zaten bitkisel liköre batırılmış durumda. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Şarap listesi kendi başına bir maceradır, 200’den fazla şişe, doğal şarapla ilgili en son metinleri okurken geceleri kalmadığınız sürece birkaçını tanıyacağınız bir maceradır. Evanjelistler bu şarapların tadı canlı olduğunu söylemeyi severler. Her zaman doğru değil ama bu kelime Le Rock’ta içtiğim kelimelere uyuyor. Neredeyse kinetiklerdi, bu da yemek ve oda için doğru.
Şu anda Le Rock, hakkında konuşulan birçok noktanın koşularının başlarında sahip olduğu yarış nabzına sahip. Aldatma sona erdiğinde bunların bir kısmı kaybolabilir, ama hepsinden şüpheleniyorum. Yemek odası, kalabalığın enerjisini ve gürültüsünü hapsetmek ve büyütmek için inşa edilmiştir, ancak olması gerektiği kadar yüksek değildir. Koltuklar, halı kaplı ve geniş aralıklı masalar, avukatların ve genel müdür yardımcılarının hala bir konferans odasındaymış gibi konuşmalarına izin verdiği pahalı Midtown restoranlarına göre daha dar.
Enerjinin çoğu Rockefeller Center’ın kendisinden geliyor. Gökyüzüne 70 katlı yolculuğunun başlangıcındaki 30 Rock’ın tabanı herhangi bir masadan görülemez. Tasarım firması Workstead, pencerelerin dışındaki mimariyle konuşuyormuş gibi görünen bir bar ve yemek odası tasarladı. Masalardaki maun loş parıltısı ve yeşil deri banketlerin yumuşak kıvrımları, Radio City Music Hall’un iç mekanlarında çalışan Donald Deskey’in mobilyalarını hatırlatıyor. Le Rock, Arka Deco’yu taklit etmeden size hatırlatıyor. New York’tan borç alıp borcunu faiziyle ödeyen bir restoran. Rockefeller Center, şehrin nasıl olabileceğine dair bir vizyon olarak inşa edildi; Le Rock, Rockefeller Center’ın ne olabileceğine dair bir vizyondur.
Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
Ancak bu konuda önceden belirlenmiş hiçbir şey yok ve Rockefeller Center’ın şu anki sahibi Tishman Speyer yönetimindeki evrimi bunun kanıtı. Şef Ignacio Mattos’un geçen yıl buz pateni pistinin hemen güneyinde bir noktada açtığı Milano tarzı küçük kafe Lodi, çağlardan beri plazada yemek yenebilecek ilk ilginç yerdi. Le Rock’ın bu yaz pistin karşı tarafına gelmesiyle birlikte işler gerçekten heyecan verici olmaya başladı.
Bazı Midtown mutfaklarının sloganı da “Atları korkutma” olabilir. Kan sosislerinin, salyangozların ve tablier de sapeur’ün, Lyon’un bağırsaklarından çıkmış ekmekli ve kızartılmış bir işkembe tahtasının olduğu Le Rock’ta değil. Menü, genellikle şehir merkezine gitmeniz gereken bir macera duygusuna sahiptir ve sahiplerinin, şefler Riad Nasr ve Lee Hanson’ın kariyerlerinin çoğunu harcadıkları yer.
Ortada Walker Stern, mutfağı sahiplerin, soldaki Lee Hanson ve Riad Nasr’ın rehberliğinde yönetiyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Le Rock, TriBeCa’daki Frenchette’den sonra birlikte sahip oldukları ikinci restoran. Frenchette’in modelini genişlettiler; yemek odası yaklaşık üçte bir oranında daha fazla sandalyeye sahip ve menü kabaca iki kat daha uzun. Le Rock’ın yönetici şefi Walker Stern ile birlikte Bay Nasr ve Bay Hanson, Frenchette’i bu kadar çekici yapan mutfak ruhunu – kaslı ama kesin – korudu. Birkaç süsleme eklediler, ancak yemek pişirmenin çok zor olmasına izin verilmedi.
New York’ta lüks mutfağın peşinden gitmeyen çoğu Fransız restoranı gibi, Le Rock da Fransa’nın bistrolarından, birahanelerinden ve büyük kafelerinden öğeler seçiyor. Bu, birçok seçenek için tüm Amerikan talebini karşılamasını sağlar.
Yemeğin erken kısmı herhangi bir yöne gidebilir.
Frenchette’in baharatlı kırmızı parmak uzunluğunda chipolata sosisli altı istiridye sunduğu yerde, Le Rock, daha küçük ölçekte olsa da, Boulevard Montparnasse birahanesi gibi, soğutulmuş kabuklu deniz ürünlerinden oluşan bir cephanelik bulundurur. “Piyasa fiyatını” (benim sahip olduğumda 68 dolar) artırmak isteyen herkes, çizgili frenk soğanı, kapari ve rendelenmiş yumurta sıralarının altına gizlenmiş yaban turpu-hardal mayonezindeki et parçaları için bir Dungeness yengecinin gövdesine taban yapabilir.
Bunda hiç de yanlış bir şey yok, ancak daha ucuz seçeneklerden bazıları, kişniş ve bir damla limon suyuyla kabuğuna geri yığılmış ince dilimlenmiş bir jilet istiridyesi gibi daha dinamikti. Karideslerin başlarından sıkılmış zengin ve salamura goo ile yapılan limon salata sosu havuzunun ortasında.
Menü, pazı ile doldurulmuş kızarmış makarna olan barbajuanlar için Monako’ya gidiyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Burgonya tarzı salyangozlar gibi standartlar beklenmedik şekillerde ortaya çıkıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Ya da menünün “eğlendirmek” dediği şeyle yemeğinizi kolaylaştırabilirsiniz. Frenchette de bunlardan var ama neredeyse meze boyutundalar. Le Rock’takiler daha çok bar aperatifleri gibidir ve bu şekilde fiyatlandırılır: 6 dolara, Lyon’luların cervelle de canut dediği kremalı küçük bir otlu peynir varilini yiyebilirsiniz; mor bir jöle yaprağının altında birkaç kaşık pembe tavuk ciğer köpüğü; ya da eski tereyağlı bukleler ile gevrek kahvaltı turpları. Yaklaşık iki kat daha pahalı ama yine de bu menünün standartlarına göre ucuz falafel o kadar yumuşak ve iyi ki onları neyin Fransız yaptığını umursamayı bıraktım ve Monako yoluyla otlar, pazı ve ricotta ile doldurulmuş gerçekten lezzetli kızarmış mantı ve seyahat barbajuans adı altında.
Bu gömlek cebi boyutundaki eğlenceleri beğenmek kolaydır, ancak hepsinin paylaşılması kolay değildir ve çoğu bir kişi için meze yapacak kadar büyük değildir. Daha küçük olanlardan bazıları, domuz pastırmasına sarılmış antep fıstıklı kalın pate maison’un kalın tahtası veya sarımsaklı sıcak tereyağını içecek tosttan yapılmış kapakların altındaki ayrı porselen kaplardaki salyangozlar gibi resmi mezelerin gölgesinde kayboluyor. ve maydanoz ve kızarmış pancetta parçaları. Ve pırasa salata sosu – kavrulmuş pırasa beyazları, pırasa yeşillikleri içinde paketlenir ve daha sonra masaya açılmadan önce ızgarada pişirilir ve zümrüt tonlu bir bitki yağı ile süslenmiş, şüphesiz daha fazla pırasa ile – alevli bir ördeği canlandırabilir.
Pırasa yeşilliklerinde kavrulmuş pırasa salata sosu, sofrada ambalajından çıkarılır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Bu çok ağır menü, yemeğin başlangıcını biraz kaotik hale getirebilir. Ana yemekler masaya geldiğinde, Le Rock’ın kalbinin kollarını sıvama, yakana peçete sokma bistro geleneğinde yattığı açık. Tabii ki biftek var, ama biberler keskin yeşil turşular ve et, sığır etinde asla bulamayacağınız bir hassasiyete sahip, tavada kızartılmış büyük bir bizon filetosu.
Kielbasa gibi bir şey olan ama derisine Comté parçalarıyla doldurulan ve neredeyse görünmez bir şekilde duman ve sarımsak kokulu domuz eti içinde eriyen ev yapımı sosis konusunda biraz takıntılıyım.
Esasen çöreksiz bir burger olan biftek haché, mümkün olduğunu düşünmediğim Via Carota’daki svizzerina’ya eşit olabilir. (Patates kızartmasıyla gelmenin muhtemelen haksız bir avantajı var; Bay Nasr ve Bay Hanson, şehrin en büyük patates kızartması ustaları olabilir.)
Bay Walker’ın mutfağında da balık ustalığı var. Kılıçbalığı, aşağıdaki çalı fasulyesi ve karahindiba yeşilliklerine girebilmeleri için meyve suları bozulmadan kavurucu sıcak bir ızgaradan çıkar. Kalın bir halibut filetosu, etrafı tamamen birbirine geçen vin jaune kremalı sosla çevrili bir ıspanak yatağının üzerinde yatıyor.
İç mekan, Arka Deco’yu taklit etmeden hatırlıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Bijou’nun bir çeşidi olan Bijou blanc, kuru vermut ile yapılır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Rockefeller Center’ın manzaraları arasında Isamu Noguchi’nin dökme çelik heykeli “Haberler” yer alıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Tatlılar için kredi, böyle bir restoranın kanunen profiterol olması gerektiğini anlayan Marian Neston ve Michelle Palazzo’ya gidiyor; Le Rock yapar ve kremalı ponponlar gevrek, pürüzlü, şekerli bir craquelin yüzeyine sahip türdendir. Odadaki herkesin size bakmasını istiyorsanız, devam edin ve üç katlı dokuz farklı mini şeker içeren mignardise tabağı sipariş edin, ama hepsini düz tutmaya çalışırken biraz kayboldum.
Tüm dikkatimi babaya vermeyi tercih ederim. Her zamanki rom, Le Rock’s pandispanya yerine, evde kırılmış pelin gibi bir tada sahip bitkisel bir likör olan génépy’ye batırılır. Bir porsiyon, lastik değiştirirken arabanızın tekerleklerinin arkasına yerleştireceğiniz takoz büyüklüğünde bir kamadır.
Baba aux muses verte, sunucular masaya başka bir büyük kıvılcımla vurduğunda zaten bitkisel liköre batırılmış durumda. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Şarap listesi kendi başına bir maceradır, 200’den fazla şişe, doğal şarapla ilgili en son metinleri okurken geceleri kalmadığınız sürece birkaçını tanıyacağınız bir maceradır. Evanjelistler bu şarapların tadı canlı olduğunu söylemeyi severler. Her zaman doğru değil ama bu kelime Le Rock’ta içtiğim kelimelere uyuyor. Neredeyse kinetiklerdi, bu da yemek ve oda için doğru.
Şu anda Le Rock, hakkında konuşulan birçok noktanın koşularının başlarında sahip olduğu yarış nabzına sahip. Aldatma sona erdiğinde bunların bir kısmı kaybolabilir, ama hepsinden şüpheleniyorum. Yemek odası, kalabalığın enerjisini ve gürültüsünü hapsetmek ve büyütmek için inşa edilmiştir, ancak olması gerektiği kadar yüksek değildir. Koltuklar, halı kaplı ve geniş aralıklı masalar, avukatların ve genel müdür yardımcılarının hala bir konferans odasındaymış gibi konuşmalarına izin verdiği pahalı Midtown restoranlarına göre daha dar.
Enerjinin çoğu Rockefeller Center’ın kendisinden geliyor. Gökyüzüne 70 katlı yolculuğunun başlangıcındaki 30 Rock’ın tabanı herhangi bir masadan görülemez. Tasarım firması Workstead, pencerelerin dışındaki mimariyle konuşuyormuş gibi görünen bir bar ve yemek odası tasarladı. Masalardaki maun loş parıltısı ve yeşil deri banketlerin yumuşak kıvrımları, Radio City Music Hall’un iç mekanlarında çalışan Donald Deskey’in mobilyalarını hatırlatıyor. Le Rock, Arka Deco’yu taklit etmeden size hatırlatıyor. New York’tan borç alıp borcunu faiziyle ödeyen bir restoran. Rockefeller Center, şehrin nasıl olabileceğine dair bir vizyon olarak inşa edildi; Le Rock, Rockefeller Center’ın ne olabileceğine dair bir vizyondur.
Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...