Restorasyon Donanımı Olarak Bilinen Şirket Evvel Restoranlar Açıyor. Neden? Niye?

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Geçenlerde bir gece, eski adıyla Restoration Hardware olarak bilinen ev tasarımı şirketinden bir restoran olan RH Guesthouse New York’taki Yemek Odasında, sunucu masa başında konuşmasına çevreye bir övgüyle başladı: “Çok bej rengi alanımıza hoş geldiniz.”

Oda, beyaz meşe ve İtalyan traverteninden inşa edildiğini açıkladı. Her masa, sandalye ve aydınlatma armatürü özel olarak yapılmıştır. Ocak tek bir taş levhadan oyulmuştur. Arkası olmayan üst düzey bir arka müzeye benzeyen alanı yaratmak yaklaşık yedi yıl sürdü.

Yemek kısa bir söz aldı. Havyarla kaplanmış ızgara bir avokado var (52 $); peynirli ve karamelize soğanlı bir burger (38$); ve kızarmış patateslerin üzerine servis edilen ızgara maitake mantarı (36 $). Çoğu keyifliydi. Pek bir şey unutulmazdı.

Konuklar, yemeklerinin değil, İtalyan yünlü kadife sandalyelerin ve kesonlu tavanın fotoğraflarını çekti.


Eylül ayında Manhattan’ın et paketleme bölgesinde açılan restoran hakkında konuşan 29 yaşındaki Brandon Elias, “Burası çok Avrupai hissettiriyor” dedi. “Tasarım gerçekten çok şık.”

RH restoranlarının çoğu lüks mobilya galerileriyle bağlantılıdır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Restoranlar (burada resmedilen New York’taki RH Guesthouse’daki Yemek Odası dahil), showroomlar kadar titizlikle tasarlanmıştır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

RH, son on yılda Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’da bu restoranlardan 15’ini açtı, bunların çoğu mağazalara bağlı ve birçoğu dekor tarafından çizilen lokantalarla açıkça rezonansa girdi. Şirketin CEO’su Gary Friedman, her restoranın yılda ortalama 10 milyon dolar kazandığını söyledi. (Ulusal Restoranlar Birliği’nin 2022 raporuna göre bu, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tipik bir restoranın yıllık satışlarının 10 katından fazladır.)

Mağazaların içindeki restoranlar yeni bir fikir değil ve Ikea ve Neiman Marcus gibi şirketler kendi restoranlarıyla tanınıyor. Ancak hiçbiri, West Palm Beach, Fla. ve Columbus, Ohio gibi şehirlerdeki çatıları ve avluları, varlıklı lokantalar için nötr renkli cennetlere dönüştürerek, RH’nin sahip olduğu kadar cömertçe donatmadı.

RH restoranları sadece alışveriş yapanları çekmenin bir yolu değildir. Bay Friedman’ın RH’yi lüks bir şirket olarak tanıtma hedefinin merkezinde yer alıyorlar. (RH’nin ayrıca kiralık özel bir jeti, kiralanabilen bir yat ve odaların gecelik 3,500 dolardan başladığı New York’ta adı geçen misafirhanesi vardır.)


Stephen Gordon’un 1979’da Kaliforniya, Eureka’da kurduğu Restorasyon Donanımı, eski bir sosyal hizmet uzmanı olan Bay Gordon’un seyahatlerinde bulduğu eski tornavidalar, antika ahşap sandıklar ve diğer retro ev eşyalarını satma konusunda bir üne sahipti.


2001’den beri CEO olan Gary Friedman, gözünü RH’yi lüks bir marka olarak yeniden şekillendirmeye dikti. Kredi… The New York Times için Andres Kudacki

Williams-Sonoma’nın eski başkanı Bay Friedman, 2001 yılında şirketi devraldı ve sonunda şirketin adını değiştirdi, iç tasarım hizmetleri ekledi ve üst düzey showroomlar ve restoranlar açtı.

Şefin ismini vermeyi reddetmesine rağmen, restoranların menüleri hakkında tavsiye almak için “tartışmasız dünyanın en iyi şefine” döndüğünü söyledi. RH’nin mutfak programını kimin yürüttüğü sorulduğunda, bir şirket reklamcısı “restoranların isimlendirilmiş bir şefi yok” dedi.

Bazı yönlerden Bay Friedman rolü kendisi benimsemiş. RH San Francisco’daki Palm Court Restaurant’ın menü geliştirmesini denetlerken, döner tavuğun çok baharatlı görünen bir versiyonunu tattıktan sonra mutfaktan karabiberi yasakladığını söyledi. Ve avokado mezesindeki havyarın tadı ekşidiğinde, havyar şirketinden biri sorunu değerlendirmek için içeri uçtu. Bir aşçı üzerine limon sıkmıştı. Bay Friedman limonu yasakladı. (O zamandan beri biber ve limonun içeri girmesine izin verdi.)

Yemeğin kendisi için restoranların görünüşünden çok daha önemli olduğunu söyledi. “Yemekler berbatsa odanın güzel olup olmaması kimsenin umrunda değil.”

Bay Friedman, restoranlar için menü geliştirmeye çok dikkat etti. Döner tavuk birçok yinelemeden geçti. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Menüler çizburger gibi basit yemekler içerir. Kredi… The New York Times için Karsten Moran
Bir ızgara avokado mezesinde 15 gram havyar bulunur. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Yine de, hepsi mağazanın müşterisi olan birkaç RH lokantası, yemek için değil, estetik için geldiklerini söyledi.

RH Guesthouse’daki Yemek Odasının hemen köşesinde bulunan RH New York’taki RH Rooftop Restaurant’ı ziyaret eden California, Newport Beach’ten 55 yaşındaki Christy Clarey, “Wolfgang Puck gibi değil” dedi. “Bu onun markası. O şef. Bu sadece iyi bir temel olmalı. ”

RH Dallas’taki RH Rooftop Restaurant’ın bir müşterisi olan 45 yaşındaki Anuja Beauchamp, yemek odasındaki “avizeleri değiştirip satmayacaklarını görmek için” restorana döndü. Yemek konusunda yüksek beklentileri olmadığını, ancak beklediğinden daha iyi olduğunu söyledi.

Dallas’ta bir başka konuk olan 25 yaşındaki Faith Wilde, bu günlerde bir restoranın görünümüyle daha çok ilgilendiğini söyledi. “Böyle görünmüyorsa, muhtemelen gitmeyeceğiz bile” dedi.

RH, ilk restoranını 2015 yılında Chicago’nun zengin Gold Coast semtindeki tarihi bir binanın avlusunda açtı. Çoğu mekan kabaca aynı mobilyaları (avizeler, zeytin ağaçları, çeşme) ve menüyü (hamburgerler, tavuk, Sezar salataları) paylaşır. Ve Paris, Londra, Palo Alto, Kaliforniya ve Aspen, Colo’da açılma planları olan daha fazla restoran yolda.

Pek çok RH lokantası, restoranları tavuk için değil, şirketin gösterişli bir şekilde döşenmiş showroomlarına çok benzeyen iç mekanlar için ziyaret ediyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Bay Friedman, tüm bu yerlere yoğun bir hazırlık yapıldığını söyledi. Bir noktada, o ve ekibi plastik köpükten bir mutfak maketi yaptı ve sanki bir oyun için prova yapıyormuş gibi serviste koşma alıştırması yaptı.


Yine de son bir akşam, RH New York’taki RH Rooftop Restaurant’ın daha fazla pratiğe ihtiyacı olabilir.

Akşam yemeğine bir saatten biraz daha fazla bir süre kala bir sunucu muhabirin masasına yaklaştı ve grubumuza -hala tatlı yerken- diğerlerinin oturabilmesi için ayrılmamız gerektiğini söyledi. Yemek yiyenlerin restorandan çıkmak için sağdaki showroom’dan geçmeleri gerekiyor, ancak biz güzel bir kesitteki deriyi hayranlıkla seyretmek için durduğumuzda, bir pazarlamacı restoran açıkken showroom’un açık olmadığını söyledi ve hızlı bir şekilde bize eşlik etti.

Deri hakikiydi. Konukseverlik, daha az.

Okumaya devam et...
 
Üst