Rockefeller Center, Yılın New York Restoran Etkinliği

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Emlak firması Tishman Speyer, şefleri Rockefeller Center’da bir katiller sırasına dönüşen restoranlara katılmaya ikna etmeye çalışırken, ticarette standart olan anlaşma tatlandırıcıların çoğunu kullandı: daha düşük kiralar, birinci sınıf yerler, inşaat maliyetleri konusunda yardım.

Ancak firma aynı zamanda bir rüya da sunuyordu. Bir şef kendisine, “Rockefeller Center’ı New York City için yemeklerin merkez üssü yapabilirsiniz” dedi.

Standart gayrimenkul abartısını hesaba katsanız bile, bu yine de oldukça cesur bir vizyon. Herkesin hatırlayabildiğinden daha uzun bir süredir, New York’ta yemek yeme konusundaki konuşmada Rockefeller Center’ın yeri esasen yoktu. Orada birçok insan yemek yedi ama kimse bundan bahsetmedi.

Son üç yılda, Rockefeller Plaza’da ve altındaki yeraltı koridorlarından oluşan yolcu salonunda 12 oturmalı restoran ve yedi başka yeme-içme yeri açıldı. Dört tane daha gelecek yıl gelecek.


Kompleksin eski yemekhane kiracıları, yolcu salonundaki ulusal zincirlerin ve zemin seviyesinde yetkin ancak kurumsal operasyonların bir karışımıydı. Yeni gelenlerin daha butik hassasiyetleri var. Daha büyük restoranlar, onları işleten şeflerin belirgin izlerini taşır ve yolcu salonunda hala bazı zincirler olsa da, bunlar küçük olma eğilimindedir, Ace’s Pizza ve Other Half Brewing gibi yerel olanlar. Benzer bir değişiklik, plak ve kitapçı Rough Trade gibi artık belirgin bir şekilde zincirsiz duyarlılığa sahip birkaç mağazanın bulunduğu merkezin perakende alanlarında da yaşanıyor.

Yeni yemek yenecek yerlerden ne kadarının önemli, hatta iyi olacağını söylemek için henüz çok erken. Ama bir açıdan zaten başardılar: İnsanlar onlar hakkında konuşuyor.


Fransız restoranı Le Rock, kompleksin bir dayanağıdır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

İnsanların söylediği daha az algısal şeylerden biri, Rockefeller Center’da sadece turistlerin yemek yediğidir. Bu tek kelimeyle yanlıştır. Her gün binlerce New Yorklu kompleksin içinde çalışıyor veya buradan geçiyor. Hatta bazılarımız dört gözle bekliyor.

Yeni başlayanlar için mimari, şehrin en güvenilir heyecanlarından biridir. Elliot Willensky ve Norval White burayı “The AIA Guide to New York City”de “20. yüzyılın en büyük kentsel kompleksi” olarak adlandırdılar. Rockefeller Center’da New York’a karakterini veren tüm unsurları görüyoruz – yoğunluk, ızgara, kalabalık, binaların hacmi ve inanılmaz yükseklikleri. Bütün bunlar vurgulandı, bu yüzden gücünü hissediyoruz. Aynı zamanda kontrol edildi, bu yüzden gerçekten zevk alabiliriz.


Hepsini almak için en iyi noktalardan ikisi yeni restoranlar. Rockefeller Plaza’nın güney tarafındaki Lodi ve kuzeydeki Le Rock, esasen Tishman Speyer’in revizyonunun ana kiracılarıdır. Lodi küçük, hassas ve İtalyan. Le Rock büyük, meşgul ve Fransız. Her biri saat gibi hareket eder. Her iki restoranda da oturduğunuzda, New York’ta olduğunuzu ve başka hiçbir yerde olmadığınızı bilirsiniz.

Rockefeller Plaza’daki ilk yeni restoranlardan biri olan Lodi, NBC Studio 1A’nın karşısında yer almaktadır. Kredi… The New York Times için Colin Clark
Lodi, kuzey İtalya’daki kafelerden esinlenmiştir. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Buz pateni pistine giden girintili çıkıntılı alanı ve Prometheus’un yaldızlı heykeliyle plazanın tasarımı, enerjiyi yer altı alanlara da akıtıyor. Geçen hafta pistin hemen dışında açılan İtalyan restoranı Jupiter, şehrin başka bir yerindeki bir sokak köşesinde görebileceği kadar yaya trafiği görüyor.

King adlı şehir merkezindeki bir restoran, Jüpiter’in sahibi olan üç kadının ana üssü. King’in yaklaşık 120 koltuğu ve her gece değişen küçük bir menüsü var. Aldığınız her şey, her zaman tesadüfen harika görünüyor. 25 koltuklu Jüpiter, sekiz makarna, bir risotto ve bir sürü başka şey sunuyor. Açılış gününde karabuğday eriştesini patates, lahana ve fondüta ile denedim; bu yemek, aşağı Alpler’de kayak yapmaktan yeni gelseydim zenginliğini memnuniyetle karşılayacağım bir yemek ve bir kase alfabe makarnası – harfler Jüpiter’i heceledi – brodo bu hindistancevizi ile parladı. Jüpiter ne olursa olsun, standart bir masraf hesabı olan İtalyan değildir.

Naro, geleneksel Kore mutfağından hazırlanan tadım menüleri sunmaktadır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Pistin diğer tarafında Ellia ve Junghyun Park’ın sahibi olduğu NARO var. Parklar, restoranları Atomix’in at nalı şeklindeki tezgahında, Kore kültürünü aydınlatmak için tadım menülerini ustaca kullanıyor. Aynı format, yolcu salonundaki NARO’nun cam kutusunun içinde çalışabilir mi? 10 çeşit, 195 dolarlık akşam yemeğimi yerken kendimi bir kasede balık gibi hissettim.


Şef Greg Baxtrom, Five Acres’ta yemek yemek için başka bir yaklaşım benimsemiştir. Lokantalar, küçük bir korkuluğun arkasında açıkta otururken, yolcular her iki taraftan da akıp geçiyor. Kulağa rahatsız edici geliyor ama ben öyle bulmadım. Bay Baxtrom’un bir duman girdabını ortaya çıkarmak için kaldırılan camın altında kokteyller, istiridyeler ve s’mores servis etmeyi sevdiği düşünülürse, dikkati en çok dağılanlar işe gidip gelenler olabilir.

Jüpiter’de yemek yiyenler, buz pateni pistinde dolaşan patencileri izlerken makarnayı döndürebilir. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Tanıdığım tüm restoran avcıları, Tishman Speyer’in bu şeflerin ve restoran işletmecilerinin çoğunu henüz söyleyecek yeni şeyleri varken yakalamış olmasından etkilendi. Manhattan’daki büyük gelişmelerde bu her zaman böyle olmadı. Masa Takayama, Thomas Keller ve Gray Kunz eskiden Time Warner Merkezi olan yere vardıklarında, çoktan önemli açıklamalarını yapmışlardı. Neredeyse her zaman hala kanıtlayacak bir şeyi olan birinin restoranında yemek yemeyi tercih ederim.

Yeni seri, daha fazla çeşitliliğe doğru bazı adımlar atıyor, bu özellikle dikkate değer çünkü Rockefeller Center dünyanın en halka açık meydanlarından biri. Bayan Park, Güney Kore’deki annesine, kızının şu anda plazanın ilk Kore restoranını işlettiği yeri tam olarak görebilmesi için seyahat rehberlerinde Rockefeller Plaza’nın resimlerine bakmasını söylediğini söyledi.

Noel ağacını görmek için Nijerya’dan seyahat eden biri, Siyah şef JJ Johnson’ın sahibi olduğu FieldTrip’te bir pirinç kasesi yiyebilir. Buz pateni pistinde kayan genç bir kız sağına baktığında üç kadına ait bir restoran görebilir.

Batık yolcu salonu, sokak seviyesindeki kaldırımlar kadar yaya trafiği görebilir. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Yine de Rockefeller Center, Birleşmiş Milletler yiyeceklerinden çok uzak. İtalya dışında Çin, Hindistan, Meksika, Karayipler veya New York’a gelen diğer önemli göçmen kaynaklarının çoğunu temsil eden hiçbir restoran yok ve bir Japon restoranı olan Blue Ribbon Sushi Bar’ın Japon olmayan sahipleri var. Tishman Speyer’in amacı, Rockefeller Center’ı New York’un geri kalanı gibi hissettirmek. Ancak göçmenlerin sahip olduğu işletmeler, şehrin sokak yaşamının itişip gidişine o kadar çok katkıda bulunuyor ki, merkezden çıkarılmaları tuhaf.

Yeni restoranların yapabildikleri ve hâlihazırda yapmakta oldukları şey, müşterileri kasıtlı olarak Rockefeller Center’da yemek yemeye ikna etmektir. Bu oldukça yeni bir fenomen, ama sonuçta Tishman Speyer’in inşa ettiği şey, geliştiricilerin Gotham West Market, Hudson Yards, Tin Building ve diğer yerlerde yapmaya çalıştıklarından çok da farklı değil. Bu ekilmiş yeme işletme kümeleri, geliştiricilerin yeni bir kuş türü çekmek istediklerinde yere saçtıkları tohumlardır. Kuşlar olarak, durumun doğal olmadığını bilsek bile ne kadar yiyecek bulduğumuzdan etkilenebiliriz.


Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst