Şarap (ve Viski) Üzerine Yılın En İyi Kitapları

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Şarap ve alkollü içkiler, binlerce yıldır bizimle, medeniyet için çok önemli ve sürekli değişiyor. Yeni stiller ortaya çıkıyor, yeni bakış açıları ortaya çıkıyor ve orijinal sesler kışkırtıcı görüşler sunuyor. İşte 2022’de en ilginç bulduğum şarap ve alkollü içkiler hakkında belirli bir sırayla beş kitap.

Alice Feiring’in ‘Aşık Olmak İçin Bunu İç: Bir Şarap Yazarının Anıları’

Alice Feiring, doğal şarapların ilk ve en iddialı Amerikan şampiyonu olarak bilinir. Aşağı yukarı bu temaya odaklanan beş kitap yazdı. Altıncı kitabı, “Aşık Olmak, Bunu İçmek: Bir Şarap Yazarının Anıları” (Scribner), şimdiye kadarki en iyisi. Bu onun en anlayışlısı, hem hassas hem de alaycı ama yine de güçlü. Paradoksal olarak, doğal şaraba en az odaklanan ve konunun özüne inme konusunda en başarılı kitap.

Kendisini “güneşte kalmaya asla tahammülü olmayan, solgun, kızıl saçlı bir yeşiva kızı” olarak tanımlayan Bayan Feiring, paradoksların en büyüğü olabilir. Bu utangaç, neredeyse içe dönük çocuk, nasıl olur da işlevsiz bir ailede gezinmek için büyür, bir seri katilin pençelerinden kaçıp yıllar sonra onunla yeniden yolları kesişir, kendini Nina Simone ile köpüklü Vouvray içerken bulur ve şarap konusunda görüşlerine başvurulan bir otorite olur. dünya çapında?

Kitap, bu soruyu açıkça cevaplamaya çalışmıyor. Şaşırtıcı derecede uygun şekillerde kesişen şaraplarla ustaca örülmüş bir dizi makale kadar tutarlı bir anlatı değil.


Hikayeler yavaş yavaş ortaya çıktıkça, şarabın Bayan Feiring için taşıdığı derin anlam netleşiyor. Bu sadece güzel kokan ve tadı olan, hatta ilginç bir içecek meselesi değildir. Derin, altta yatan sorunlarla dolu bir dünyada şarabın anlamsız görünebileceğini kabul ediyor. Ama iyi şarabı toplumun ve sosyal bağlarımızın temeli olarak görüyor. Sadece törensel değil. Bir yerin ve kültürün aktif bir ifadesidir.

Bu güçlü içgörü, onun en iyi çalışmasını şekillendirdi. Polemik içermeyen ve kendi yaşamı bağlamında sunulan bilgelikle bu kitap, onun en ikna edici kitabıdır.

Joshua David Stein ile Joe Campanale’den ‘Vino: Gerçek İtalyan Şarabı İçin Temel Kılavuz’

İtalya dışında bulunan İtalyan şaraplarının genişliği ve derinliği son 25 yılda katlanarak arttı. İtalyan şarabı, dünya çapındaki popülaritesine rağmen, çoğu güncelliğini yitirmiş çok az değerli rehber kitabına konu olmuştur. Bu, Joe Campanale’nin Joshua David Stein ile birlikte yazdığı “Vino: Gerçek İtalyan Şarabı için Temel Kılavuz” (Clarkson Potter, 35 $) yapar, özellikle şimdi hoş geldiniz.

Bay Campanale, New York’ta İtalyan şaraplarının mükemmel listelerini bir araya getirme konusunda uzmanlık yapmış bir restoran işletmecisi ve sommelier. Kimlik bilgilerini göstermek yerine, kendisini “Queens’ten Joey” olarak tanıtıyor. Bu silahsızlandırıcı kalite, bu güler yüzlü, pratik, iddiasız kılavuzu besliyor. Okuması ve sindirmesi kolay, üzerinde düşünülmüş gözlemler ve mükemmel önerilerle dolu.

“Vino” tarafsız değildir. Objektifmiş gibi davranmıyor. Düşünceli ve bakış açısı hakkında canlandırıcı bir şekilde net.


Bay Campanale, İtalyan şarabının resmi yapılarına sözde bağlılık gösteriyor, ancak (doğru bir şekilde) onları yararsız olarak görmezden geliyor. Bunun yerine, yerli İtalyan üzümlerinin, istisnai teruarların ve zanaatkâr şarap yapımının bir kesişimi olarak tanımladığı kaliteyi değerlendirmek için kendi yolunu öneriyor. Bu mantıklı bir yaklaşım ve birçok yetiştiricinin kendi yerli çeşitleri yerine uluslararası üzümleri tercih ettiği güvensiz 20. yüzyıl yıllarını telafi etmeye yardımcı oluyor.

Bay Campanale, İtalyan şarap bölgeleri gezisinde, zaten harika olarak kabul edilenlerin yanı sıra daha az bilinen unvanlara da dikkat ediyor. Favori üreticilerden ve tercih edilen şaraplardan bahsediyor. Bunlar nadiren bariz seçimlerdir ve bu da bu kitabı keşfedilecek yeni yollar ve tatlar arayan okuyucular için daha da faydalı hale getirecektir.

‘Şarap İncil’ 3. Baskı, Karen MacNeil

Karen MacNeil’in “Şarap İncili” 2001’de ilk kez yayınlandığında, şarap hakkında bilgi edinmek isteyen herkes için neredeyse anında en iyi tek ciltlik referans tavsiyem haline geldi. Kısa ve özdü ve Bayan MacNeil, sıcak ve uyumlu olmakla birlikte aynı zamanda otoriterdi.

Şarabın hızlı değişimi ile kısa sürede güncelliğini yitirdi ve bir sonraki baskı 2015’e kadar yayınlanmadı. Neyse ki, “Şarap İncil” in revize edilmiş 3. baskısı için bu kadar uzun süre beklemek zorunda kalmadık (İşçi, 40 dolar).

Bayan MacNeil’i okumak bir zevk. Sesi net ve davetkar olmaya devam ediyor ve kitap, kısa kutular, üzüm listeleri, unvanlar ve bilinmesi gereken üreticilerin yanı sıra yiyecekler, gelenekler ve diğer yerel meraklar hakkında kısa konuşmalarla dolu, taklit edilemez Workman tarzında düzenlendi. Tarihsel olarak önemli şarap bölgeleriyle ilgili kilit noktaları özetleyen harika bir iş çıkarıyor.

Kitap güncel meselelere dikkat çekerken, genellikle geçiştiriyor. Örneğin, son 20 yılda şarap üzerinde derin bir etkisi olan doğal şarap, neredeyse hiç fark edilmedi.

Birçok yönden, “Şarap İncili”, ister şarabı yemekle eşleştirmek olsun, geleneksel bilgeliğin tam tanımıdır; şarabın nasıl saklanacağını, servis edileceğini ve tadına bakılacağını öğrenmek; veya üreticilerin seçiminde vurgulamak için.


Bu, özellikle şaraba temellerini atmaya çalışan yeni başlayanlar için mutlaka kötü bir şey değildir. Hangisinin çiğnenebileceğini bilmek için kuralları anlamanız gerekir. “Şarap İncili” yeni gelenleri en önemli şey olan şarap konusunda rahatlatacaktır. Kişi, yalnızca “Şarap İncili”nin geliştirmeye yardımcı olacağı deneyimle, neyin güvenli bir şekilde unutulabileceğini anlama bilgeliği kazanır.

Aaron Ayscough’dan ‘Doğal Şarap Dünyası: Nedir, Kim Yapar ve Neden Önemlidir’

“Şarap İncili”ne mükemmel bir kontrpuan için Aaron Ayscough’un (Artisan, 40 $) yazdığı “Doğal Şarap Dünyası: Nedir, Kim Yapar ve Neden Önemlidir?” önemi ve şaraba geleneksel yaklaşımı nasıl değiştirdiği için.

Doğal şarabın güzelliklerinden biri, karmaşıklığı tanıması ve kabul etmesidir. Fikirleri siyah beyaza basitleştirmek pazarlamadır, dürüstlükle çoğu doğal şarap üreticisinin inatla karşı çıktığı bir şey.

Kitap, doğal şarabı karmaşıklıklarını tanıyan açık ve kapsamlı bir şekilde sunuyor. Bu bir başarı ve doğal şarabı merak eden veya zaten bir hayran olan herkes tarafından sıcak bir şekilde karşılanmalıdır.

Doğal şarap haber bülteni “Zehir İçmemek” yazan eski bir sommelier olan Bay Ayscough, yıllarca bu konunun içine daldı ya da daha doğrusu, yaşadığı Fransa’da “şarap karşı kültürü” dediği şeyin içine daldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, kitap frankosentriktir, ancak Bay Ayscough, dünya çapında ona rehberlik eden standartları ve değerleri belirleyen doğal şarabın Fransa’da ortaya çıktığını öne sürüyor.

O, doğal şarabın tarihi boyunca, onu yapan ve dünyanın geri kalanında daha küçük bölümlerle Fransa’da nerede bulunabileceği konusunda cana yakın ve kararlı bir rehberdir. Yol boyunca, sizi genel olarak şarap hakkında düşündürecek ve belki de şarapta kusur oluşturan şeyler gibi birçok gizli inancı yeniden gözden geçirecektir.

Şarap dolandırıcılığının tarihine atıfta bulunarak şöyle yazıyor: “Doğal şarabı tercih etmek, dönüştürücü çağdaş enolojinin yeni şarap dolandırıcılığı olduğunu kabul etmektir. Yabancı şarapları harmanlamanın ve önceki şeker ilavesinin yıkıcı çiftçiliği düzeltmede ve mümkün kılmada oynadığı rolün aynısını oynuyor.”


Andrew Jefford’dan ‘Valkyrielerle İçmek: Şarap Üzerine Yazılar’

Andrew Jefford, yıllardır İngiliz dilinin şarap üzerine en düşünceli yazarlarından ve stilistlerinden biri olmuştur. Asla klişeyle yetinmez veya eski testereleri ezberden okumaz. Neredeyse her zaman orijinal ve kışkırtıcıdır, ancak kesinlikle bir provokatör değildir.

“Valkyries ile İçmek: Şarap Üzerine Yazılar” (Academie du Vin Library, 35 $), son on yılda şarap dergilerinde yayınlanan çalışmalarının bir koleksiyonudur. Çoğunlukla kısa ve kolayca sindirilebilir, burada burada tüketilebilirler, ancak merakını ve içgörüsünü tam olarak kavramak için zamanla onlarla birlikte oturmak daha da eğlencelidir.

Esas olarak Japonya’nın Yamanashi bölgesinde yetiştirilen bir üzüm ve şarap olan koshu hakkında “Japon güzelliği doğanın küçümsemesinden kurtarıyor” diye yazıyor. İlk başta “bandaj ve yeşil fasulye” gibi kokan, ancak dört gün içinde gelişen, ünlü Château Musar’dan bir Lübnan beyaz şarabının gizemi üzerine düşünüyor: “Sonunda onun kokusunu seviyorum, her zamankinden daha taze. , sanki gün ağaracakmış gibi, fırıncılar pişiyor, ekmeklerinin üzerine zeytinyağı serpiyor ve limon sıkıyorlar.”

İngiliz olan Bay Jefford dünyanın her yerinde bulundu ve şimdi Fransa’da yaşıyor. Şarap hakkında yazmadığı zamanlarda, Bay Jefford bir şairdir ve teknik ayrıntılardan çok şarabın şiiriyle – neden olduğu nakletici düşünceler ve rüya gibi hayallerle – çok daha fazla ilgilenir. Ara sıra, sanki orijinal görüntüler için netlikten ödün vermeye değermiş gibi, dil biraz zorlama geliyor. Ama çoğu zaman hedefte ve okumak bir zevk.

Dave Broom’dan ‘A Sense of Place: İskoçya’nın Viski Etrafında Bir Yolculuk’

“Yer duygusu”, üzümlerin yetiştirildiği bölgenin ve onu üreten insanların ve kültürün niteliklerini ve karakterini ifade eden bir şaraba en çok atfedilen bir ifadedir. Dave Broom’un (Mitchell Beazley, 50 $) yazdığı “A Sense of Place: A Journey Around Scotland’s Whisky”, İskoçya’nın tek maltları için eşit derecede geçerli olduğunu inandırıcı bir şekilde ortaya koyuyor.

Glasgow’da doğan ve onlarca yıldır ruhlar hakkında yazan Bay Broom, bu güzel, çağrışım yapan kitap için mükemmel bir yazar. Viski bölgesini ve insanları yakından tanıyor ve onları birbirine bağlayacak merak, empati ve tarih duygularına ve ayrıca tuzlu havanın kokusunu, rüzgarda parıldayan arpanın sesini uyandırma becerisine sahip. , bakırı şekillendiren çekiçlerin titreşimleri ve bir fıçıcı onları ateşte bükerken meşe çıtaların yanması.

Bu bir viski rehberi veya atlas değildir, ancak bu kitabın İskoçya’daki yolculuğu için Bay Broom’un “Viski: El Kitabı” ve “Dünya Viski Atlası” gibi diğer kitaplarına başvurmak isteyebilirsiniz. Bay Broom, uzak kuzeydoğudaki Orkney Adaları’ndan güneybatıdaki Islay’e kadar uzanır ve zanaatkarları, garajlarda ve mega içki fabrikalarında çalışan yeni kurulan içki fabrikalarını ziyaret eder. Karakterleri ve ortamları çiziyor ve merkezde viski ve geçmişle bugünü birbirine bağlayan temel taşıyla bağlantıları buluyor.


Christina Kernohan’ın güzel fotoğraflarının yer aldığı bu kitap, tek malt sevenlere en sevdikleri viskiden bir şişeyle birlikte verilecek bir kitap.


Takip et Instagram’da New York Times Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst