Şirket Kafeteryası Bozuldu. Peki İşçileri Nasıl Besleyeceğiz?

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Şirket kafeteryası bugünlerde özellikle ıssız bir yer olabilir.

Raleigh, NC’deki tarım kimyasalları şirketi BASF’nin bir bölümünde çalışan 46 yaşındaki Casey Allen, “Salı günleri saat 12’de içeri girer ve bir şey almak için sırada beklerdiniz” dedi. ve genellikle ilk sıradasın.”

Sanayi Devrimi’nden doğan beyaz yakalı yaşamın ataerkil bir demirbaşı olan ofis yemek odası, yüzyılın ortalarında genişleyen banliyö ofis parklarına taşınmasından kurtuldu. Hücre kültürünün ve güçlü öğle yemeklerinin yükselişini ve düşüşünü ve daha yakın zamanlarda, Silikon Vadisi ofis öğle yemeğinin cömert fazlalığını atlattı.

Ancak Amerikan ofisi pandemik uykusundan uyanırken, kafeterya işten çıkarmalardan, bazen ana gemide sadece birkaç gün gerektiren bir çalışma haftasından ve yeni, daha talepkar bir çalışan neslinden sağ çıkabilecek mi?

Bu ay Menlo Park, Kaliforniya’daki genel merkezindeki 126 kafeterya çalışanını işten çıkaracağını açıklayan Meta gibi şirketlerde bile, çalışanlar bir an önce ofisten ayrılma arayışı içinde ücretsiz öğünleri atlıyorlar.


1987’de yüzlerce müze, üniversite ve LinkedIn gibi şirkette yemek hizmeti veren Bon Appétit Management Company’yi kuran Fedele Bauccio, “Geleneksel büyük kafeterya dünyası öldü” dedi. “Bakımları çok pahalı ve yeterince esnek değiller.”

Yine de ofis çalışanlarının yemek yemesi gerekiyor. Yani şirketler kafeteryayı havaya uçuruyor. Uzun zamandır üretkenliği teşvik etmenin bir yolu olarak görülen kafeteryalar, onlara çok ihtiyacı olan bir iş piyasasındaki genç işçileri çekmek için tasarlanmış bir mola ve eğlence olarak yeniden çerçeveleniyor.

Dinlenme ve eğlence alanları, Manhattan’daki 151 West 42nd Street’teki eskiden Condé Nast binası olarak bilinen yapının yeni modeline inşa edildi. Kredi… The New York Times için Nico Schinco
Kokteyller veya yemek pişirme dersleri, binada çalışan insanlar için olanaklardan bazılarıdır. Kredi… The New York Times için Nico Schinco

Bazı şirketler, çalışanların işten sonra rahatlamasına ve sosyalleşmesine yardımcı olmak için kokteyl barları kuruyor veya gün batımında istiridye atma partileri düzenliyor. Teknoloji devlerindeki büyük yemek salonları, boyutları günden güne büyük ölçüde değişen bir iş gücünü beslemek için yeterince esnek, daha küçük, daha ev gibi alanlara bölünüyor. Müteahhitler, sübvansiyonlu kurumsal kafeteryalar gibi işlev gören ancak halka açık restoranlar inşa ediyorlar.

LinkedIn Kuzey Amerika gıda programlama ve operasyon müdürü Andrew Montesano, “Bedava pizza artık yeterli değil” dedi.


Bay Bauccio’ya ve kurumsal yemek servisi işindeki diğerlerine göre, çalışanlar, özellikle genç olanlar, kültürel olarak daha özgün yemekler ve atıkların azaltılması gibi iklim dostu mutfak protokolleri talep ediyor. Daha az et yiyorlar ve işgücü uygulamalarını sorguluyorlar. Sağlık ve zindelik bir menü mantrası haline geldi.

Berkeley’deki California Üniversitesi’ndeki Haas İşletme Okulu’nun akademik işlerden sorumlu dekan yardımcısı Jennifer A. Chatman, dikkat etmeyen şirketlerin zarar görmesinin muhtemel olduğunu söyledi.

Akıllı liderler, gayri resmi etkileşimin, uzaktan çalışma devam ederken kurum kültürünün aşınmasını engelleyebileceğini ve gelecekte ofise gelmenin ana amacı olabileceğini biliyor.

Dr. Chatman, “Oraya ulaşmanın tek yolu bir kafeterya değil,” dedi, “ancak insanların yemek yemeye ihtiyacı var ve birlikte yemek yemenin etkileşimi teşvik ettiğini biliyoruz.”

Gıda o kadar önemli bir işe alım ve elde tutma aracı haline geldi ki, uzak işler için başvuran bazı kişilere gıda dağıtım şirketlerinden kredi veya cömert haftalık öğle yemeği maaşları bile teklif ediliyor – enflasyonun gıda maliyetlerini artırması nedeniyle özellikle değerli olabilecek avantajlar.

Dr. Chatman, ücretsiz yemeklerin psikolojik ödüller de sunabileceğini söyledi. “‘Şirketim bana her gün öğle yemeği ısmarlıyor’ diyebilmenin bir avantajı var. Şirket tarafından devaya alınıyormuş gibi hissetmenin sembolik bir değeri var.”


Güney San Francisco’daki bir biyoteknoloji kampüsünde yer alan The Anekdote, bir restoran gibi çalışıyor. Halka açık, ancak binadaki şirketler çalışanlarının yemeklerini sübvanse ediyor. Kredi… The New York Times için Carolyn Fong

Güney San Francisco kıyılarında, bir biyoteknoloji kampüsünde Mart ayında Anecdote adlı iki katlı ferah bir restoran açıldı. Kurumsal bir kafe gibi işlev görür, ancak bir restoranın görünümüne ve havasına sahiptir.


Bon Appétit Management Company, emlak geliştiricileriyle bu fikre öncülük etti. Binadaki şirketler, restoranı bazen ücretsiz veya indirimli olarak çalışanlara yemek sunmanın bir yolu olarak kullanabilir. Ancak çıtır tofu sürgüleri ve 16 dolarlık Dungeness yengeç kekleri gibi yemekler için herkes uğrayabilir.

Bon Appétit bölge müdürü Alison Harper, şirketlerin küçülmesi ve hibrit çalışma saatlerinin bu fikri ortaya çıkardığını, ancak şirketleri bol miktarda ücretsiz yiyecek sağlamayı bırakmaya zorlayan şehirlerin – özellikle Batı Kıyısındaki – buna yardımcı olduğunu söyledi. Devasa kurumsal kafeteryalar, işçilerin yerel gıda işletmelerine patronluk taslamalarını engelliyor ve mahalle için hiçbir şey sunmuyor.

“Pandemi, Körfez Bölgesi’nde ve ötesinde halihazırda meydana gelen bir paradigma değişikliği olarak düşündüğüm şeyi hızlandırdı” dedi. “Şehirler artık topluma fayda sağlamayan büyük, kapalı kafeteryalar istemediğimizi söylüyordu.”

48 yaşındaki Hans-Peter Goertz, Sitokinetik ofisine gittiği her hafta üç gün Anekdot’ta yemek yiyor. Bir dosa veya bir sipariş taze, yerel balığın hızlı ve ücretsiz olarak teslim edildiği eski işvereni Genetech’teki yemek servisinin çeşitliliğini ve hızını özlüyor. Anekdot’ta bir yemeğin daha uzun, Avrupa tarzı bir öğle yemeğine benzediğini söyledi.

Bay Goertz, “Güzel bir ortamda, yenilikçi bir menü ile 4 veya 5 $’a gerçekten kaçma yemeği yiyebilirim” dedi. “Ekonominin ötesine geçen pek çok avantaj.”

151 West 42nd Street’teki yenilenmiş bir ofis alanına daha küçük, daha samimi alanlar eklendi. Kredi… The New York Times için Nico Schinco
Durst Organizasyonu, 42. Cadde binasının yakınındaki bir çatıya arı kovanları ekledi. Bal, önceki Condé Nast’a servis edilen kafeteryada kullanılır. Kredi… The New York Times için Nico Schinco

Midtown Manhattan’daki eski Condé Nast kafeteryası, editör Anna Wintour’un kanda az bulunan burgerler sipariş ettiği ve salata barında Cameron Diaz’ı görebileceğiniz bir zamanlar özel bir güç sarayı olan kurumsal restoranların değişen talihinin daha iyi bir örneği olabilir. veya John Updike’ın bir New Yorker editörüyle öğle yemeği yemesi. Kafeterya dizisi o kadar dillere destan oldu ki “Şeytan Marka Giyer” sinemasında rol aldı. (“Selülitin mısır çorbasının ana bileşenlerinden biri olduğunu biliyorsunuz,” diyor Stanley Tucci yeni işe alınan genç bir adama birazını bir kaseye dolduruyor.)

Durst Organizasyonu, Condé Nast’ın taşınmasının ardından 2018’de 151 West 42nd Street’teki yenilenen kafeteryayı açtı. 150 milyon dolarlık yenilemesinin bir kısmı, aslen ünlü mimar Frank Gehry tarafından tasarlanan kafeteryaya bir yüz germe yapmak için harcandı. Şirketi binada yer kiralayan herkes kabul edilir.

Durst, komşu bir binanın çatısına arı kovanları koyar ve balını kafeteryada kullanır. Istakoz ve taze makarna pişirme konusunda ustalık dersleri vermeye başladı. Yiyecek artıkları, şirketin Millerton, NY yakınlarındaki 1.800 dönümlük McEnroe Organik Çiftliğine gönderiliyor ve kompost, kafeterya hattı için sebze yetiştirmek için kullanılıyor.

Rafine toplanma noktalarında servis edilen kaliteli yemek o kadar kazanan bir formül oldu ki Durst, yine 150 milyon dolarlık bir yenilemeden geçen 825 Third Avenue’daki binasında bunu kopyalıyor. Bu yaza kadar, Gotham Asset Management ve National Bank of Egypt gibi şirketlerdeki çalışanlar kafeteryada öğle yemeğinin tadını çıkarabilecek ve iş çıkışında 6.000 metrekarelik bir terasta indirimli içki saati ya da istiridye atma partisine gidebilecek.

Daha rafine bir ortamda sunulan yiyecek ve içecekler, genç bir iş gücü için giderek daha önemli hale geliyor. Kredi… The New York Times için Nico Schinco

Durst’un New York ve New Jersey Liman İdaresi ile ortak sahibi olduğu One World Trade Center’da, bir kattaki geniş, rahat ortak alan, kaliteli kahve ve içeceklerin sunulduğu hızlı servisli bir kafe sunmaktadır. Bina, Wunderkind ve Undertone gibi kendi kilerini dolduran ve bazen onları ofisin merkezi haline getiren genç, orta ölçekli teknoloji şirketlerine ev sahipliği yapıyor.

Durst için yiyecek ve içecekleri yöneten Spencer Cohn, “Gördüğümüz şey, yiyecek ve kurumsal yemek alanında rönesansın birleşmesi” dedi. “Değişim geçici değil”


Bir Durst müdürü olan David Neil, bazı şirketlerin kiralama kararlarını bir binanın yiyecek ve içecek tekliflerine göre verdiğini söyledi.

Kurumsal Amerika’nın daha az gösterişli köşelerinde şirketler, yemek seçenekleri sunmaya devam ederken, öngörülemeyen öğle yemeği kalabalıklarını yönetmenin ve işçilik maliyetlerini düşürmenin etkili yollarını bulmakta zorlanıyor. QR kodlu kolaylaştırılmış menüler ofis duvarlarına asılır ve siparişler uygulamalarda veya kiosklarda yapılır.

Bazı işletmeler, yiyecek dağıtımını sübvanse etmek için kafeteryaları tamamen terk etti. Relish by ezCater adlı bir uygulama, çalışanlardan gelen çeşitli restoran siparişlerini toplar ve hepsini aynı anda, tek tip ambalajlarda teslim eder, böylece herkes birlikte yemek yiyebilir. Büyük grupları güvenilir bir şekilde besleme yeteneklerine göre seçilen, her eyalette 104.000’den fazla restorandan oluşan bir ağ kullanıyor.

New York City’deki SeatGeek, insanları ofise geri getirmenin bir yolu olarak çalışanların öğle yemeklerini koordine etmek için Relish by ezCater uygulamasını kullanmaya başladı. Kredi… The New York Times için Nico Schinco

ezCater’in CEO’su Stefania Mallett, çalışanlarına yiyecek sübvansiyonu sağlayacağını asla düşünmediği şirketlerin, kafeterya işletmekten daha ucuz olması ve yiyeceğin bir ikramiyeden çok gereksinim haline geldiği genç çalışanları tatmin etmesi nedeniyle kaydolduğunu söyledi.

New York bilet şirketi SeatGeek, hizmeti düzenli olarak kullandığını söyledi. Relish uygulaması aracılığıyla öğle yemeğinin ödendiği günlerde, beş kat daha fazla çalışan ofise geliyor.

“Sana bir sandviç vermek, bir işçiyi değiştirmekten çok daha ucuz,” dedi.

Yine de, ülkenin eski okul kurumsal yemek odasının sürdüğü bazı bölgeleri var. Kansas City, Mo.’daki Hallmark merkezindeki kafeterya bunlardan biri.


Tebrik kartı şirketini kuran JC Hall, 1923’te ülkenin ilk kurumsal kafeteryalarından birini kurdu çünkü yakınlarda pahalı bir restoran dışında yemek yiyecek hiçbir yer yoktu. (Kahve molasını başlatan da odur.)

Nisan ayında yeniden açılan Crown Room, 1956’dan beri Hallmark çalışanlarına hizmet veriyor. Kredi… The New York Times için Anna Petrow

1956’da Bay Hall, bir aşçı ordusu, müthiş bir manzara ve şirket logosu şeklinde 36 avize ile Crown Room’u açtı. O sırada “Tebrik kartları düşünceli olmayı temsil eder ve onları yaratanların sağlayabileceğimiz en iyi koşullarda çalışması uygun olur” dedi.

Crown Room, çalışanların doğum günleri için pastalar, World Series partileri ve hediye paketleme gösterileri ile her zaman şirketin kalbi olmuştur. Gün için eve giden insanlar, kapıdan çıkarken aile için bir güveç veya biraz köfte alabilirler.

Pandeminin en yoğun olduğu dönemde, genel merkez kapalıyken, üretim tesislerinde insanları beslemek için mutfakta hâlâ paketlenmiş sandviçler ve salatalar çıkıyordu. Yemek odası Nisan ayında yeniden açıldı. Kafeteryanın Teksas kekine özellikle düşkün olan bir şirket sözcüsü olan Paul Herdtner, “Hallmarkers, Crown Room’un tekrar açılmasından heyecan duydu” dedi.

Bu, hiç kimsenin değiştirmek istemediği bir Hallmark kurum kültürü parçasıdır, ancak gerçeklik gerçekliktir. Bu günlerde kafeterya hattı haftanın sadece üç günü açık.

Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst