T-Shirt İçinde Türkiye ve Denediğimiz Diğer Şükran Günü Hileleri

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Amerika’nın amansız yenilik dürtüsü, Anayasa’ya ve iPhone’a yol açtı. Ama daha iyi bir Şükran Günü hindisi üretti mi?

Sömürge dönemlerinde bile aşçılar, kuşun açık ateşten kaç santim uzakta tutulması gerektiğini tartışıyorlardı. 1824’te, Başkan Abraham Lincoln’ün Şükran Günü’nün Kasım ayının son Perşembe günü kutlanacağına karar vermesinden onlarca yıl önce, Mary Randall “The Virginia House-wife”da sıcak bir tüyo verdi: Daha canlı bir cilt için kuşu soğuk domuz yağıyla ezin.

Kapaklı kızartma tavası ve elektrikli ocak Amerikan mutfaklarına geldiğinde artık şablon kurulmuştu. Her Şükran Günü, mükemmel hindiyi garanti eden yeni bir teknik veya numara sunardı. Bir yıl kuru salamura, sonraki yıl ıslak salamura. Kendi kendini besleyen kuşları miras kuşları, ardından ayran kuşları izledi. (Yiyecek bölümünde biz, az önce tek bir hindi için üçlü ince ayar önererek suçumuzu kabul ediyoruz: kuru salamura, spatchcocking ve iyi bir mayonez tabakası.)

Sisifos mücadelesi mantıklı. Her yıl her seviyeden aşçı, tavuğun beş katı büyüklüğündeki bir kuşu lezzetli hale getirmeye çalışıyor ve bunu aile geleneğinin muazzam baskısı altında yapıyor.


Gourmet’in eski genel yayın yönetmeni Ruth Reichl, “Aslında herkes Susie Teyze’nin nesillerdir sofralarda olan ünlü kestane sosunu istiyor, bu yüzden insanlar hindi ile yapacak yeni şeyler arıyor” dedi.

Kişisel markalaşma ve küresel farkındalık çağında, Şükran Günü hindisini nasıl hazırladığınız kültürün, statünün ve kimliğin bir ifadesi haline geldi.

“Nasıl giyindiğin veya hangi müziği dinlediğin gibi bir şey, değil mi?” Hem America’s Test Kitchen hem de Milk Street Kitchen’ın kurucusu olarak hindi pişirmenin sayısız yolunu araştıran Christopher Kimball dedi. “İnsanlar kendilerini kavurucu, kavurucu, fritöz, mangalcı olarak tanımlarlar. Herkes kendini hindi kabilesiyle özdeşleştiriyor.”

Belki de bu türkiye turunda kabilenizi tanıyacaksınız. Yıllar içinde gelip geçen tüyolar.

Pişirme torbası, özellikle temizliği kolay olduğu için popüler bir yöntem olmaya devam ediyor. Kredi… Jodi Jacobson/Getty Images

Kavurma Torbası

Kağıt torbalarda yemek pişirmek, kısaca 20. yüzyılın başlarında bir şey haline geldi. 1917’de bir Wisconsin gazetesi “Tarif kitapları ve sayısız çanta satın aldık” diye bildirdi. “Bir süre modayı sevdik ve sonra unuttuk.” Ancak 1970’lerde, Norma Jean ve “Spoonbread & Strawberry Wine” yazan Carole Darden gibi yemek kitabı yazarları, okuyucuları doldurulmuş bir hindiyi kahverengi bir kağıt torbaya koymaya, bitkisel yağla yağlamaya ve paketi kızartmaya yönlendirdiğinde kükremeye başladı. 350 derecede bir tavada. Bu, tahmin edilebileceği gibi, fırın yangınlarına yol açtı ve kendi yangın çıkarıcı sorunlarına rağmen birçok aşçının dağınık olmayan seçimi olmaya devam eden plastik pişirme poşeti tarafından hızla popülerlik kazandı.

Pop-up zamanlayıcı zekice ama güvenilmez bir numaradır. Kredi… Ashly Covington / Alamy

Açılır Zamanlayıcı

Pek çok süpermarket hindisinin göğsüne takılan ilk plastik alet, hindiyi daha kolay pişirip daha popüler hale getirmenin bir yolunu arayan California Türkiye Üreticileri Danışma Kurulu üyeleri tarafından tasarlandı. 1966 yılında patenti alınan cihaz, belirli bir sıcaklığa ulaştığında eriyen ve yay yüklü küçük bir silindiri serbest bırakan bir bileşikle doldurulmuş plastik bir tüpe dayanıyor. Tüm etin, bakterileri öldürmek için bir hükümet standardı olan en az 165 dereceye ulaşmasını sağlamayı amaçlıyordu. Bir dezavantaj: Bir mutfak tarihçisi ve yazar olan Laura Shapiro, zamanlayıcıların son derece güvenilmez olduğunu söyledi.

“Bu bir sorunu çözmeyen bir çözüm” dedi ve zamanlayıcının – gıda endüstrisi tarafından desteklenen diğer stratejiler gibi – Şükran Günü yemeğinin hazırlanması etrafında bir kriz duygusu ürettiğini sözlerine ekledi.

Martha Stewart, hindileri nemli tutmak için tereyağı ve şaraba batırılmış temiz beyaz bir tişört kullanmanızı önerir. Kredi… Bugün

Türkiye T-Shirt

Çağdaş hindi pişirmenin en kalıcı yöntemlerinden biri, 1990’ların ortalarında düzgün bir hindi yapmanın tek yolunun tülbenti tereyağı ve şarap veya et suyuna batırıp hindinin üzerine sarmak olduğunu iddia eden Martha Stewart tarafından popüler hale getirildi. Bu fikri ilk bulan o değildi: 19. yüzyıldan kalma bazı aşçılar, aşırı kararmasını ve kurumasını önlemek için kümes hayvanlarının bacaklarının etrafına domuz yağına batırılmış kumaş şeritleri sarmayı tavsiye etti. Bayan Stewart, 2021’de “hindi sosu” terimine yeni bir anlam kazandıran bir değişiklikle, tülbentsiz aşçıları bunun yerine temiz beyaz bir tişört kullanmaya yönlendirdi.

1981 yılında başlayan Butterball Turkey Talk-Line’ı aramak, birçok aşçı için bir tatil geleneği haline geldi. Kredi… The New York Times için Danielle Scruggs

Kızgın Ocak Yardım Hattı

Butterball şirketi, 1967’de nemli kalması için salamura enjekte edilen derin kabuklu hindi ile kümes hayvanlarını geliştirme konusunda ün kazandı. Ancak en kalıcı başarısı – ve ustaca pazarlama hilesi – Butterball Turkey Talk-Line’dır. Butterball, hindi satmasına yardımcı olması için Chicago isim adamı Daniel J. Edelman tarafından yönetilen firmayı tuttu ve 1981’de altı ev ekonomistini Şükran Günü yemek tavsiyesi vermek için telefonların olduğu bir odaya koydu. 10.000 arama yaptılar; Butterball bu yıl 100.000’den fazla kişinin telefon, metin, sohbet, e-posta veya Amazon Alexa aracılığıyla ulaşacağını tahmin ediyor. Her yıl 1 numaralı soru: Hindi nasıl çözülür? (Cevap: Buzdolabında, her 4-5 pound ağırlık için bir gün. Soğuk su banyosunda, pound başına 30 dakika – ama suyu her yarım saatte bir değiştirmeniz gerekir.)


Yardım hattı, hindi kızartmanın acil müdahale gerektirecek kadar zor olduğu fikrini pekiştirerek ev aşçılarının güvensizliklerini pekala derinleştirmiş olabilir. Yine de aşçılara yardım etme konusunda ciddi. Butterball danışmanları, bu yıl fritöz kullanmayı da içeren tüm yeni teknikleri inceliyor. Ayrıca bu yıl yeni olan, 24 günlük uzman tavsiyesi ve duygusal destek sağlayan ücretsiz bir “rahatlık takvimi”.

Yapılabilir ama kimse hindiyi mikrodalgada pişirmeyi önermez. Kredi… The New York Times için Danielle Scruggs

Yeni Dalga Türkiye

Kimse mikrodalga fırında hindi pişirmek istemez ama bu fikirden bahsetmeyi hak ediyor çünkü 2018’de tartışmasız en iyi Şükran Günü sosyal medya şakası haline geldi: #25lbTurkeyChallenge. İlk Şükran Günü’ne ev sahipliği yapan Y kuşağı, ebeveynlerine mesaj atarak 25 kiloluk donmuş bir hindiyi mikrodalgada pişirmenin ne kadar süreceğini sordu ve ardından yanıtları internette yayınladı. (“Sarhoş musun?” diye yanıtladı bir ebeveyn.)

Butterball Talk-Line’da 20 yılı aşkın süredir çalışan ve bu telefon şakalarından bazılarını yürüten Nicole Johnson, kuş 12 pound veya altındaysa işin yapılabileceğini söyledi. “Çok sıkıcı. Çok zaman alıyor ve onunla ilgileniyor” dedi. “Fakat fırınınız bittiyse, bir tutam içinde yapılabilir.”

Riskleri olsa da hindiyi derin yağda kızartmak sulu sonuçlar verir. Kredi… JK Bowers/Getty Images

Cajun Bağlantısı

Büyük Louisiana eyaleti, Amerika’nın en belirgin iki hindi yeniliğinden sorumludur. The New Orleans Times-Picayune’un uzun süredir yemek editörü olan Dale Curry, 1984’te Cajun ülkesinde ortaya çıkan derin yağda kızartılmış bir hindi tarifi yayınladı. Bir hindiye yengeç kaynaması enjekte etmeyi ve ardından normalde deniz ürünlerini kaynatmak için kullanılan propan yakıtlı bir tencerede köpüren sıcak yağa atmayı gerektiriyordu. Birkaç yıl sonra, Gıda Gazetecileri Derneği yıllık toplantısını Louisiana’da yaptı ve süreci izledi. Üyeler, donmuş hindilerin patlayabileceği ve yakındaki yapıların alev alabileceğine dair çok sayıda uyarı ile tarifi okuyuculara geri taşıdı.


Daha az tehlikeli ama daha zorlayıcı turducken, kemiksiz bir ördeğe doldurulmuş kemiksiz bir tavuk, kemiksiz bir hindiye doldurulmuş ve arasına doldurulmuş. Biri New Orleans şefi Paul Prudhomme’yi içeren, ancak eski NFL yorumcusu John Madden onu bir yıldız yaptı. Girişimci bir kasap, 1996’da Bay Madden bir Saints maçı için New Orleans’tayken ona bir tane almayı başardı. Yayında bunu övdü ve Şükran Günü’nde büyük bir futbol büfesi için turducken servis etmeye başladı. Bay Madden’a ilk turducken’ini gönderen La Gretna’daki Gourmet Butcher Block, bu yıl tanesi 199 dolardan yaklaşık 4.000 17 pound harikası gönderecek.

Yemek kitabı editörü Rux Martin ve yazar olan kocası Barry Estabrook, Vermont mutfaklarında hindi salamura etme işini ele aldılar. Kredi… The New York Times için Brett Simison

Tuzlu Çözümler

Neredeyse 20 yıl boyunca, şefler ve yemek yazarları (ben dahil) Amerikalılara bira soğutucularını tuzlu su ve otlarla doldurmaları, hindiyi eklemeleri ve ardından her şeyi iki gün boyunca soğuk tutmanın bir yolunu bulmaları talimatını verdi. Islak salamura, kuşu daha sulu yaptı, ancak çok fazlası da süngerimsi bir şarküteri eti etkisi yaratabilir. Ve bu bir acıydı. Kısa süre sonra, hindiyi tuzla ovmanın (Körfez Bölgesi şefi Judy Rodgers tarafından kodlanan kuru tuzlu su yöntemi) veya zaten tuzlanmış bir koşer kuşu satın almanın veya kendi kendini yiyen bir kuşa geri dönmenin çok daha kolay olduğu anlaşıldı. .

Önceden salamura edilmiş bir hindiyi 325 derecelik bir fırına koymak, “aslında fazla pişirmediğiniz sürece hindi pişirmenin oldukça iyi bir yolu” diyor önceki ıslaklığın savunucusu Bay Kimball. salamura. Bir sistem seçmek zorunda olsaydın – bilirsin, aptallar için türkiye – bu olurdu.

Bu türkiyedeki şeytanı görüyor musun? Birçok Gurme okuyucusu 2002’de yaptı. Kredi… Gurme/Ruth Reichl’ın izniyle

Dergi Makinesi

Şükran Günü yemeği için çok yüksek beklentiler 1943’te bir dergi tarafından belirlendi: Mutlu bir ailenin bir tepside dev bir altın hindinin gelişini seyrettiği Norman Rockwell’in “İstekten Kurtulma” tablosunu taşıyan Saturday Evening Post kapağı.

Dergiler çıtayı yükseltmeye devam etti – özellikle 1990’larda ve 2000’lerin başında, Saveur, Food & Wine, Cooking Light ve Bon Appétit gibi yayınlar, baş döndürücü bir dizi yeni prosedürle aşçıları Cirque du Soleil akrobatlarına dönüştürdü: salamura, yağlama, otlar, nağmeleme, tütsüleme. 1999’dan 2009’da kapanana kadar Gourmet’e başkanlık eden Bayan Reichl, “Aşağı katta sürekli yeni fikirler hayal eden 10 aşçımız vardı” dedi. ”


Yemek web siteleri, kapakları yan yana sıraladı ve derecelendirdi. 20 yılını Food & Wine’ın baş editörü olarak geçiren Dana Cowin, “Fenaydı çünkü hindi kapağınızın dizide yer alacağını biliyordunuz” diye anımsıyor “Dört yıldızlı bir hindiniz var mıydı? Çok bronzlaşmış mıydı yoksa yeterince bronzlaşmamış mıydı?

Kapak incelemesinin yoğunluğu, 2002’de Gourmet’in kafesli erik sırlı bir hindinin sıkı bir kapak fotoğrafını çekmesiyle netleşti. İsa’nın yüzünü tortillada gören inananlar gibi, bazı okuyucular da koyu hindi derisinde Şeytan’ın yüzünü gördüler. Şikayetler yağdı. Norman Rockwell hindisi tam bir daire çizmişti.

Bu, sadeliği deneme yılı olabilir. Dünya yeterince karmaşık ve rekabetçi. Belki hindi biraz kuru olur. Belki bir Rockwell tablosuna benzemez. Sekiz yemek kitabının ortak yazarı ve kuru hindi hayranı olan bir yemek editörü olan John Willoughby’den alıntı yapacak olursak: Tanrı bu yüzden sosu icat etti.


Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst