BATON ROUGE, La. — Hoppy’s Corner Tiger Bagaj Kapağı üyeleri, 1970’lerden bu yana neredeyse her Louisiana Eyalet Üniversitesi iç saha maçı için Tiger Stadyumu’nun karşısındaki caddede bir şekilde aynı noktada toplandı. Ancak bütün timsahları kavurma gelenekleri, Florida Gators Üniversitesi hayranlarını kandırmanın bir yolu olarak yaklaşık 12 yıl öncesine kadar başlamamıştı.
Thibodaux, La.’den 41 yaşındaki Lance Cortez, Ekim ayında soğuk bir Cumartesi günü, çektiği vahşi bir timsahın üzerine Tony Chachere’in Orijinal Creole Baharatını ve sarımsak tozunu sürerken, “Onu hendeğimden çıkarmam gerekiyordu,” diye şaka yaptı. bir soğutucuda bagaj kapağına. Sırtında kalan deri parçası L.S. U.
Bay Cortez’in timsahı ve çiftlikte yetiştirilmiş daha büyük bir timsah, bir ön cam silecek motoruyla yapılmış ev yapımı bir et lokantasına bağlanmıştı. Ağızları elma ile doldurulmuş sürüngenler, sıcak kömürlerin üzerinde saatlerce dönerdi.
Bagaj kapağındaki yemeğin neredeyse oyun kadar önemli olduğu Baton Rouge’da, timsah – kömürde kızartılmış, karartılmış, kızartılmış, güveçte veya kavrulmuş halde – hem bir uzmanlık hem de şehir dışında alay etmek için bir fırsat Timsah hayranları.
Sn. Folse, baharat karışımına sürerek bütün bir timsahı hazırlıyor. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Louisianalı bir şef ve Cajun ve Creole mutfağı üzerine kitapların yazarı olan John Folse, oyun için kendi kızarmış timsahını hazırlarken, beyazı enjekte ederek “Bu hafta sonundan daha fazla yenen timsah olduğunu sanmıyorum” dedi. – etli, hafif aromalı et, şişene kadar tuzlu su ile ve timsahı bira ile ıslatmak.
Tavuk gibi görünen ve tadı (evet) olan timsah eti, Louisiana’da her zaman bir besin kaynağı olmuştur; bir bileşen olarak kullanımı, devletin Kızılderili kabilelerine kadar uzanır. Ancak ülke genelinde, modern tarım yöntemleri ete erişimi artırdığı için menülerde bir yenilik öğesi olarak daha popüler hale geldi.
Yıllar boyunca, vahşi timsahlar genellikle etleri için olduğu kadar lüks mallarda kullanılan derileri için avlandı ve kontrolsüz avlanma nüfusun azalmasına neden oldu. ABD Balık ve Yaban Hayatı Servisi’ne göre, timsah 1967’de Nesli Tehlike Altındaki Türler Yasası’ndan önce gelen bir yasa uyarınca nesli tükenmekte olarak sınıflandırıldı. 1970’lerde ve 80’lerde yönetim çabaları vahşi timsahın yenilenmesine yardımcı oldu ve daha sürdürülebilir deri ve et üretmek için çiftlikler kuruldu.
Cut Off, La’da üçüncü nesil bir timsah avcısı olan 56 yaşındaki Joe Autin, “Tuzakçılık ve timsah avcılığı ve balıkçılığı, geçiminizi sağlamak zorundaydınız” dedi. işleri var. Geçimini topraktan sağladın. ”
Timsah av mevsimi burada ağustos sonundan ekime kadar sürer, ancak ağustos ayında Ida Kasırgası Louisiana’yı hırpalayınca, Bay Autin’in sık sık gittiği bataklık yerle bir oldu ve bu yıl, her zamanki yaşamını sürdüremedi.
Louisiana Yaban Hayatı ve Balıkçılık Departmanına göre, son 50 yılda çiftçilik ve avcılık düzenlemeleri, timsah nüfusunun 100.000’den yaklaşık iki milyona çıkarılmasına yardımcı oldu.
Bay Folse, vahşi bir timsahın tüm hayatı boyunca toprak ve yiyecek için mücadele ettiğini ve bunun etini daha sert hale getirdiğini söyledi. Çiftlik timsahı, çok fazla çalışması gerekmeyen düzenli bir diyetle yetiştirilir. Ayrıca en az üç fit uzunluğunda belirli bir boyuta ulaştığında da kesilir.
Çiftlik eti artık yabani timsahtan daha güvenilir bir şekilde tutarlı. Eunice, La.’daki Riceland Crawfish gibi işleme tesisleri, tedarikçilere dağıtmadan önce döner bıçaklı mekanik bir yumuşatıcı kullanarak eti daha da yumuşatır.
Bay Folse, timsahın en hassas kesimlerinin kuyruk ve çeneden geldiğini söyledi. Timsah pişirirken doku çok önemlidir; özel hazırlık olmadan et çiğnenebilir.
Riceland Crawfish’in sahipleri Doug Guillory ve kız kardeşi Holly Manuel, timsahı işliyor ve hazırlıyor. Son 15 yılda satışlarında bir artış yaşadılar. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Bir işletme sahibi olan 43 yaşındaki Doug Guillory, adından da anlaşılacağı gibi Riceland Crawfish’in kerevit işlemeye başladığını söyledi. Ancak 1990’larda babası vahşi yakalanmış timsahı temizlemeye başladı. Son 15 yılda, timsah satışı, aile şirketinin önemli bir parçası haline geldi.
Çoğu insan timsah kuyruğu etini, marine edilmiş, dövülmüş ve tavuk kanadı gibi derin yağda kızartılmış ısırık büyüklüğünde parçalar halinde yer. Ancak Louisiana’nın her yerinde timsah, düzinelerce başka şekilde yenir.
36 yaşındaki genel müdür Matthew Mead, Lafayette, La.’daki bir Cajun restoranı olan Prejean’da timsah bacaklarının yıl boyunca en çok satanlardan bazıları olduğunu söyledi. Ayranda en az üç saat marine edilir, ardından panelenir ve tavuk kanadı gibi kızartılır. Biri ısırırken timsahın suyu parlıyor.
Restoranın şefi ve yönetici ortağı 36 yaşındaki Joshua Hebert, Baton Rouge’daki Roux 61’in, Louisiana’nın yemek kültürüne saygılarını sunarken alışılmadık şekillerde timsah servis etmekten keyif aldığını söyledi. Maç günü, yerel olarak yapılmış ekmeği ve salamura yeşil domates ile özel karartılmış bir timsah taco servis etti.
La Baton Rouge’da bir restoran olan Roux 61, Tigers-Gators maçı sırasında yaklaşık 200 pound timsah servis ediyor. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Roux 61’in şefi ve yönetici ortağı Joshua Hebert, her gün zengin bir karides ve timsah sosisli cheesecake ve kızarmış timsah hazırlamaya yardım ediyor. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Tigers-Gators maçı sırasında Roux 61’de, salamura yeşil domatesli karartılmış timsah tacoları özel olarak servis edilir. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Yemek yiyenler, kızarmış timsah ısırıklarını Roux sosuna batırıyor, restoran, tipik olarak deniz ürünleri ile eşleştirilen mayonez ve ketçap bazlı Louisiana çeşnisini alıyor.
Timsah, yüzlerce yıldır bu bölgede Kızılderili yaşamında yer almıştır. Timsah klanının kökeni hikayesinde, eyaletin güneybatısındaki Louisiana’daki Coushatta Kabilesi, bazı üyelerin kurumuş bir göletin deliğine sıkışmış bir timsah bulduğunu anlatıyor. Timsah onlardan yakındaki bir nehre dönmesine yardım etmelerini istedi ve orada gücünü yeniden kazandığında onları ödüllendireceğine söz verdi.
Timsah o kadar minnettardı ki, kabile kültürünün bir parçası haline getirilmesi istendi. 23 yaşındaki kabile hikayesi anlatıcısı ve kabilenin tarihine aşina olan aktivist Eli Langley, bunun kabile üyelerinin yeni bir Coushatta klanı oluşturarak kendilerine timsahın adını vermelerine izin verdiğini söyledi.
Kabile tarihi koruma görevlisi 51 yaşındaki Kimberly Walden, Louisiana’nın Chitimacha Kabilesi’nin timsahları çoğunlukla ateşte bütün olarak ya da ayı yağında kızarttığını söyledi. “Oldukları kadar büyük oldukları için gerçekten uygun bir besin kaynağıydılar” dedi.
Bayan Walden, Fransız hükümet yetkilileri Louisiana bir koloni olmadan önce bölgede Yerli Amerikalılarla ittifak kurmaya çalıştığında, Chitimachas’ın onlara bir timsah ziyafeti verdiğini söyledi.
Fransa’dan Kanada’dan sürülen Acadian halkı olan Cajun’lar, 1700’lerin sonlarında geldi. Coushatta kabilesinden Bay Langley, “Cajunlarla her zaman bu dostluk ve ortak yön ilişkimiz vardı” dedi. “Neredeyse bir baskı akrabalığı falandı. İkimiz de topraklarımızdan sürülmüştük. Gelenekleri ve toprak hakkındaki bilgimizi paylaştık. ”
1700’lerde Chitimacha halkı köleleştirildiğinde, bir kadın kabile üyesi yaklaşan bir timsahı geri çekilmek için burnuna bir sopayla vurdu ve onu köleleştiren sömürgeciye hayvanı vurmanın gerekli olmadığını öğretti, Bayan Walden. dedim.
Bayan Walden, yabancılara Chitimacha’nın nasıl geliştiğini sorduğunda, timsahları nasıl avlayacaklarını ve yiyeceklerini öğretmek muhtemelen doğal olarak geldi, dedi. “Kendimize nasıl bakacağımızı biliyorduk” dedi. “Kendi boynuzumuzu çalmamaya çalışıyoruz, ama mantıksal olarak, aşina olmadığınız bir alana geliyorsunuz, hayatta kalmanıza yardımcı olacak birine ihtiyacınız olacak. ”
Bay Folse, bataklığın Cajun ve Creoles için kiler haline geldiğini söyledi. Tigers-Gators maçı sırasında tecrübeli timsahını kızartmak ve tüttürmek için bir tel kafesin üzerine yerleştirip bağlarken, “Öldürürsek, yeriz,” dedi.
Corey Landry ve Wayne Knight, Hoppy’nin Köşe Bagaj Kapağında. Bay Knight, dönen timsah şişini bir ön cam motoru kullanarak yaptı. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Bütün timsahlar, sıcak kömürler üzerinde pişirilmeden önce Creole baharatı ve sarımsak tozu ile terbiyelenir. Bir elma ve daha sonra bir bira kutusu ile doldurulmuşlardı. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Maçtan önceki günlerde, Baton Rouge restoranları, tipik olarak hizmet ettikleri timsah miktarını ikiye katlar, yumuşatır ve sezonlar. Birçoğu futbol taraftarlarına hitap etmek için özel ürünler geliştirse de, timsahlara normal menüde önemli bir yer vermeye devam ediyor.
L. S. U.’nun karşısındaki caddede bir restoran olan Chimes, oyun gününde en az 60 pound timsah satıyor, normalde yaklaşık bir hafta içinde satacağı kadar. Başlamadan önce saatlerce bekleyen bir kalabalık, özel timsah biberi ve külçeler – kızartılmış, karartılmış veya kömürleşmiş – sipariş etti.
Birçok aşçı size şunu söyleyecektir: Timsahı lezzetli hale getirmenin anahtarlarından biri onu marine etmektir. Çanlarda kuyruk eti bir gün soya sosu, toz ve kıyılmış sarımsak ve portakal suyu ile yıkanır. Turşu ayrıca eti yumuşatır.
Restoranın yöneticisi 46 yaşındaki Brent McLellan, “Birçok şeyi iyi yapıyoruz ve bunlar değiştirmemeye çalıştığımız şeyler” dedi. Timsah, 1986’da Chimes açıldığından beri menüdeki en popüler öğelerden biri olmuştur.
Hoppy’s Corner Tiger Bagaj Kapağı’nda bir kase timsah soslu piquante, sürüngen eti ile domates benzeri bir güveç, pilav üzerinde servis edilir. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Hoppy’s Corner Tiger Bagaj Kapısı’nda, insanlar bütün öğleden sonra pirinç üzerine servis edilen domates bazlı bir güveç olan derin yağda kızartılmış timsah külçelerini ve timsah soslu piquante’yi yediler ve L.S.U. her gol attığında bir tezahürat yaptı.
Adı geçen Hoppy Howard Benoit, yaklaşık 50 yıl önce başlattığından beri bagaj kapılarının nasıl geliştiğini hatırlayınca duygulandı. Lafourche Parish, La.’dan 69 yaşındaki Bay Benoit, gelen herhangi bir futbol taraftarını, hatta rakip takım için kök salmış olsa bile davet etmesi ve beslemesiyle tanınır.
Eskiden sadece domuz sosisi ve boudin pişirdiğini hatırlayarak, “Her şeyi arabaya atmamdan geldi, buna” dedi.
Oyun sona ererken, tüm timsahlar altın kahverengiye dönene kadar pişirmeye devam etti. Lokantayı inşa eden Baton Rouge’dan 76 yaşındaki Wayne Knight, oyundan sonra kampüsten ayrılan taraftarlara servis edilmeye hazır olana kadar nemli kalmaları için gün boyunca elma suyu sıkmıştı.
Timsahlara sadık olanlarla alay etmek için timsahları kızartmak onun fikriydi. “Florida hayranları da bizim kadar eğleniyor” dedi.
Soldan üçüncü Lance Cortez ve Hoppy’s Corner Tiger Bagaj Kapağı’nın diğer üyeleri, Tigers maçı kazandıktan sonra kavrulmuş timsah şeritlerini dilimledi ve taraftarlara yedirdi. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Bazıları, West Palm Beach, Fla.’dan 49 yaşındaki Derrick Andres gibi, birkaç yıl oyunlara gittikten sonra bagaj kapıcılarıyla arkadaş oldu. Bay Andres, stadyuma giderken Bay Cortez’in timsah soslu pikantesinden bir kase aldı.
Timsahlar bu yılki oyunu kaybettikten sonra, Bay Andres, üyelerin çakılarını çıkardıkları ve timsahı kestikleri ve etten şeritler halinde yürüyen hayranlara dağıttıkları bagaj kapısına geri döndü.
“Diğer takımlar için timsah pişiriyor musunuz?” Bay Andres sordu. Bay Cortez yapmadığını söyledi. Bay Andres gülerek, “Bu daha da iyi. ”
Yemek tarifi: Timsah Biber
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
Thibodaux, La.’den 41 yaşındaki Lance Cortez, Ekim ayında soğuk bir Cumartesi günü, çektiği vahşi bir timsahın üzerine Tony Chachere’in Orijinal Creole Baharatını ve sarımsak tozunu sürerken, “Onu hendeğimden çıkarmam gerekiyordu,” diye şaka yaptı. bir soğutucuda bagaj kapağına. Sırtında kalan deri parçası L.S. U.
Bay Cortez’in timsahı ve çiftlikte yetiştirilmiş daha büyük bir timsah, bir ön cam silecek motoruyla yapılmış ev yapımı bir et lokantasına bağlanmıştı. Ağızları elma ile doldurulmuş sürüngenler, sıcak kömürlerin üzerinde saatlerce dönerdi.
Bagaj kapağındaki yemeğin neredeyse oyun kadar önemli olduğu Baton Rouge’da, timsah – kömürde kızartılmış, karartılmış, kızartılmış, güveçte veya kavrulmuş halde – hem bir uzmanlık hem de şehir dışında alay etmek için bir fırsat Timsah hayranları.
Sn. Folse, baharat karışımına sürerek bütün bir timsahı hazırlıyor. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Louisianalı bir şef ve Cajun ve Creole mutfağı üzerine kitapların yazarı olan John Folse, oyun için kendi kızarmış timsahını hazırlarken, beyazı enjekte ederek “Bu hafta sonundan daha fazla yenen timsah olduğunu sanmıyorum” dedi. – etli, hafif aromalı et, şişene kadar tuzlu su ile ve timsahı bira ile ıslatmak.
Tavuk gibi görünen ve tadı (evet) olan timsah eti, Louisiana’da her zaman bir besin kaynağı olmuştur; bir bileşen olarak kullanımı, devletin Kızılderili kabilelerine kadar uzanır. Ancak ülke genelinde, modern tarım yöntemleri ete erişimi artırdığı için menülerde bir yenilik öğesi olarak daha popüler hale geldi.
Yıllar boyunca, vahşi timsahlar genellikle etleri için olduğu kadar lüks mallarda kullanılan derileri için avlandı ve kontrolsüz avlanma nüfusun azalmasına neden oldu. ABD Balık ve Yaban Hayatı Servisi’ne göre, timsah 1967’de Nesli Tehlike Altındaki Türler Yasası’ndan önce gelen bir yasa uyarınca nesli tükenmekte olarak sınıflandırıldı. 1970’lerde ve 80’lerde yönetim çabaları vahşi timsahın yenilenmesine yardımcı oldu ve daha sürdürülebilir deri ve et üretmek için çiftlikler kuruldu.
Cut Off, La’da üçüncü nesil bir timsah avcısı olan 56 yaşındaki Joe Autin, “Tuzakçılık ve timsah avcılığı ve balıkçılığı, geçiminizi sağlamak zorundaydınız” dedi. işleri var. Geçimini topraktan sağladın. ”
Timsah av mevsimi burada ağustos sonundan ekime kadar sürer, ancak ağustos ayında Ida Kasırgası Louisiana’yı hırpalayınca, Bay Autin’in sık sık gittiği bataklık yerle bir oldu ve bu yıl, her zamanki yaşamını sürdüremedi.
Louisiana Yaban Hayatı ve Balıkçılık Departmanına göre, son 50 yılda çiftçilik ve avcılık düzenlemeleri, timsah nüfusunun 100.000’den yaklaşık iki milyona çıkarılmasına yardımcı oldu.
Bay Folse, vahşi bir timsahın tüm hayatı boyunca toprak ve yiyecek için mücadele ettiğini ve bunun etini daha sert hale getirdiğini söyledi. Çiftlik timsahı, çok fazla çalışması gerekmeyen düzenli bir diyetle yetiştirilir. Ayrıca en az üç fit uzunluğunda belirli bir boyuta ulaştığında da kesilir.
Çiftlik eti artık yabani timsahtan daha güvenilir bir şekilde tutarlı. Eunice, La.’daki Riceland Crawfish gibi işleme tesisleri, tedarikçilere dağıtmadan önce döner bıçaklı mekanik bir yumuşatıcı kullanarak eti daha da yumuşatır.
Bay Folse, timsahın en hassas kesimlerinin kuyruk ve çeneden geldiğini söyledi. Timsah pişirirken doku çok önemlidir; özel hazırlık olmadan et çiğnenebilir.
Riceland Crawfish’in sahipleri Doug Guillory ve kız kardeşi Holly Manuel, timsahı işliyor ve hazırlıyor. Son 15 yılda satışlarında bir artış yaşadılar. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Bir işletme sahibi olan 43 yaşındaki Doug Guillory, adından da anlaşılacağı gibi Riceland Crawfish’in kerevit işlemeye başladığını söyledi. Ancak 1990’larda babası vahşi yakalanmış timsahı temizlemeye başladı. Son 15 yılda, timsah satışı, aile şirketinin önemli bir parçası haline geldi.
Çoğu insan timsah kuyruğu etini, marine edilmiş, dövülmüş ve tavuk kanadı gibi derin yağda kızartılmış ısırık büyüklüğünde parçalar halinde yer. Ancak Louisiana’nın her yerinde timsah, düzinelerce başka şekilde yenir.
36 yaşındaki genel müdür Matthew Mead, Lafayette, La.’daki bir Cajun restoranı olan Prejean’da timsah bacaklarının yıl boyunca en çok satanlardan bazıları olduğunu söyledi. Ayranda en az üç saat marine edilir, ardından panelenir ve tavuk kanadı gibi kızartılır. Biri ısırırken timsahın suyu parlıyor.
Restoranın şefi ve yönetici ortağı 36 yaşındaki Joshua Hebert, Baton Rouge’daki Roux 61’in, Louisiana’nın yemek kültürüne saygılarını sunarken alışılmadık şekillerde timsah servis etmekten keyif aldığını söyledi. Maç günü, yerel olarak yapılmış ekmeği ve salamura yeşil domates ile özel karartılmış bir timsah taco servis etti.
La Baton Rouge’da bir restoran olan Roux 61, Tigers-Gators maçı sırasında yaklaşık 200 pound timsah servis ediyor. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Roux 61’in şefi ve yönetici ortağı Joshua Hebert, her gün zengin bir karides ve timsah sosisli cheesecake ve kızarmış timsah hazırlamaya yardım ediyor. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Tigers-Gators maçı sırasında Roux 61’de, salamura yeşil domatesli karartılmış timsah tacoları özel olarak servis edilir. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Yemek yiyenler, kızarmış timsah ısırıklarını Roux sosuna batırıyor, restoran, tipik olarak deniz ürünleri ile eşleştirilen mayonez ve ketçap bazlı Louisiana çeşnisini alıyor.
Timsah, yüzlerce yıldır bu bölgede Kızılderili yaşamında yer almıştır. Timsah klanının kökeni hikayesinde, eyaletin güneybatısındaki Louisiana’daki Coushatta Kabilesi, bazı üyelerin kurumuş bir göletin deliğine sıkışmış bir timsah bulduğunu anlatıyor. Timsah onlardan yakındaki bir nehre dönmesine yardım etmelerini istedi ve orada gücünü yeniden kazandığında onları ödüllendireceğine söz verdi.
Timsah o kadar minnettardı ki, kabile kültürünün bir parçası haline getirilmesi istendi. 23 yaşındaki kabile hikayesi anlatıcısı ve kabilenin tarihine aşina olan aktivist Eli Langley, bunun kabile üyelerinin yeni bir Coushatta klanı oluşturarak kendilerine timsahın adını vermelerine izin verdiğini söyledi.
Kabile tarihi koruma görevlisi 51 yaşındaki Kimberly Walden, Louisiana’nın Chitimacha Kabilesi’nin timsahları çoğunlukla ateşte bütün olarak ya da ayı yağında kızarttığını söyledi. “Oldukları kadar büyük oldukları için gerçekten uygun bir besin kaynağıydılar” dedi.
Bayan Walden, Fransız hükümet yetkilileri Louisiana bir koloni olmadan önce bölgede Yerli Amerikalılarla ittifak kurmaya çalıştığında, Chitimachas’ın onlara bir timsah ziyafeti verdiğini söyledi.
Fransa’dan Kanada’dan sürülen Acadian halkı olan Cajun’lar, 1700’lerin sonlarında geldi. Coushatta kabilesinden Bay Langley, “Cajunlarla her zaman bu dostluk ve ortak yön ilişkimiz vardı” dedi. “Neredeyse bir baskı akrabalığı falandı. İkimiz de topraklarımızdan sürülmüştük. Gelenekleri ve toprak hakkındaki bilgimizi paylaştık. ”
1700’lerde Chitimacha halkı köleleştirildiğinde, bir kadın kabile üyesi yaklaşan bir timsahı geri çekilmek için burnuna bir sopayla vurdu ve onu köleleştiren sömürgeciye hayvanı vurmanın gerekli olmadığını öğretti, Bayan Walden. dedim.
Bayan Walden, yabancılara Chitimacha’nın nasıl geliştiğini sorduğunda, timsahları nasıl avlayacaklarını ve yiyeceklerini öğretmek muhtemelen doğal olarak geldi, dedi. “Kendimize nasıl bakacağımızı biliyorduk” dedi. “Kendi boynuzumuzu çalmamaya çalışıyoruz, ama mantıksal olarak, aşina olmadığınız bir alana geliyorsunuz, hayatta kalmanıza yardımcı olacak birine ihtiyacınız olacak. ”
Bay Folse, bataklığın Cajun ve Creoles için kiler haline geldiğini söyledi. Tigers-Gators maçı sırasında tecrübeli timsahını kızartmak ve tüttürmek için bir tel kafesin üzerine yerleştirip bağlarken, “Öldürürsek, yeriz,” dedi.
Corey Landry ve Wayne Knight, Hoppy’nin Köşe Bagaj Kapağında. Bay Knight, dönen timsah şişini bir ön cam motoru kullanarak yaptı. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Bütün timsahlar, sıcak kömürler üzerinde pişirilmeden önce Creole baharatı ve sarımsak tozu ile terbiyelenir. Bir elma ve daha sonra bir bira kutusu ile doldurulmuşlardı. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Maçtan önceki günlerde, Baton Rouge restoranları, tipik olarak hizmet ettikleri timsah miktarını ikiye katlar, yumuşatır ve sezonlar. Birçoğu futbol taraftarlarına hitap etmek için özel ürünler geliştirse de, timsahlara normal menüde önemli bir yer vermeye devam ediyor.
L. S. U.’nun karşısındaki caddede bir restoran olan Chimes, oyun gününde en az 60 pound timsah satıyor, normalde yaklaşık bir hafta içinde satacağı kadar. Başlamadan önce saatlerce bekleyen bir kalabalık, özel timsah biberi ve külçeler – kızartılmış, karartılmış veya kömürleşmiş – sipariş etti.
Birçok aşçı size şunu söyleyecektir: Timsahı lezzetli hale getirmenin anahtarlarından biri onu marine etmektir. Çanlarda kuyruk eti bir gün soya sosu, toz ve kıyılmış sarımsak ve portakal suyu ile yıkanır. Turşu ayrıca eti yumuşatır.
Restoranın yöneticisi 46 yaşındaki Brent McLellan, “Birçok şeyi iyi yapıyoruz ve bunlar değiştirmemeye çalıştığımız şeyler” dedi. Timsah, 1986’da Chimes açıldığından beri menüdeki en popüler öğelerden biri olmuştur.
Hoppy’s Corner Tiger Bagaj Kapağı’nda bir kase timsah soslu piquante, sürüngen eti ile domates benzeri bir güveç, pilav üzerinde servis edilir. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Hoppy’s Corner Tiger Bagaj Kapısı’nda, insanlar bütün öğleden sonra pirinç üzerine servis edilen domates bazlı bir güveç olan derin yağda kızartılmış timsah külçelerini ve timsah soslu piquante’yi yediler ve L.S.U. her gol attığında bir tezahürat yaptı.
Adı geçen Hoppy Howard Benoit, yaklaşık 50 yıl önce başlattığından beri bagaj kapılarının nasıl geliştiğini hatırlayınca duygulandı. Lafourche Parish, La.’dan 69 yaşındaki Bay Benoit, gelen herhangi bir futbol taraftarını, hatta rakip takım için kök salmış olsa bile davet etmesi ve beslemesiyle tanınır.
Eskiden sadece domuz sosisi ve boudin pişirdiğini hatırlayarak, “Her şeyi arabaya atmamdan geldi, buna” dedi.
Oyun sona ererken, tüm timsahlar altın kahverengiye dönene kadar pişirmeye devam etti. Lokantayı inşa eden Baton Rouge’dan 76 yaşındaki Wayne Knight, oyundan sonra kampüsten ayrılan taraftarlara servis edilmeye hazır olana kadar nemli kalmaları için gün boyunca elma suyu sıkmıştı.
Timsahlara sadık olanlarla alay etmek için timsahları kızartmak onun fikriydi. “Florida hayranları da bizim kadar eğleniyor” dedi.
Soldan üçüncü Lance Cortez ve Hoppy’s Corner Tiger Bagaj Kapağı’nın diğer üyeleri, Tigers maçı kazandıktan sonra kavrulmuş timsah şeritlerini dilimledi ve taraftarlara yedirdi. Kredi. . . The New York Times için Edmund D. Çeşmesi
Bazıları, West Palm Beach, Fla.’dan 49 yaşındaki Derrick Andres gibi, birkaç yıl oyunlara gittikten sonra bagaj kapıcılarıyla arkadaş oldu. Bay Andres, stadyuma giderken Bay Cortez’in timsah soslu pikantesinden bir kase aldı.
Timsahlar bu yılki oyunu kaybettikten sonra, Bay Andres, üyelerin çakılarını çıkardıkları ve timsahı kestikleri ve etten şeritler halinde yürüyen hayranlara dağıttıkları bagaj kapısına geri döndü.
“Diğer takımlar için timsah pişiriyor musunuz?” Bay Andres sordu. Bay Cortez yapmadığını söyledi. Bay Andres gülerek, “Bu daha da iyi. ”
Yemek tarifi: Timsah Biber
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...