Arjantin ve Şili’den Aranacak 12 Şarap

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Uzun yıllar boyunca Güney Amerika şaraplarıyla nadiren duygusal bir bağ kurdum.

Kötü oldukları için değil. Arjantin’den Malbec o kadar popülerdi ki neredeyse bir marka haline geldi, Şili ise sağlam, orta fiyatlı şaraplar ve yüksek kaliteli cila ve cila şişeleri için güvenilebilir.

Şaraplar bana genel, iyi yapılmış ama nadiren ayırt edici görünüyordu. Kendi ayırt edici karakterlerini sunmaktan ziyade, pazarın algılanan arzuları tarafından şekillendirildiklerini hissettim.

Ancak son altı veya yedi yılda bir değişiklik görmeye başladım. Giderek daha fazla, klişeleri – ya da en azından benim klişelerimi – kıran duygulu şaraplar buluyordum. Bu şaraplar beni içine çekti.

Şubat ayında New York şarap mağazalarında alışverişe gittim ve Arjantin ve Şili’den hevesle tavsiye ettiğim bir düzine şişe buldum. Başka bir ay içinde farklı şişelerle alışverişe çıkmış olsaydım, tamamen farklı bir koleksiyon oluşturabilirdim.




Bu düzineyi diğerlerinden ayıran nedir? Daha önceki, daha jenerik şişelerin aksine, bunların hepsinin gerçek bir yer ve kimlik duygusu vardır. Şili örneklerinden özellikle, çiftçilerin yerel tüketim için eski üzüm bağlarından yüzyıllardır şarap yaptıkları Itata gibi güney bölgelerinden gelenlere çekildim.

Genellikle bu şaraplar cinsault ve país gibi modası geçmeyen üzümlerden ya da aslen Şili’ye asırlar önce fatihler tarafından getirilen misyon üzümlerinden yapılırdı.

Yakın zamana kadar, bu şaraplar genellikle uluslararası pazarın cabernet sauvignon ve sauvignon blanc gibi küresel üzümlerle veya Şili’nin kendine özgü üzüm yapmaya çalıştığı carménère ile daha fazla ilgilendiğini varsayan Şili’nin ana şarap endüstrisi tarafından reddedildi. Arjantin’in malbec’e yaptığı gibi.

Arjantin, geçmişini Şili kadar derinleştirmedi. Bunun yerine, en iyi üreticilerinden bazıları, meyveli, meşe gibi kalabalığı memnun etmekten memnun olmayan, daha taze şarapları daha etkileyici hale getirmeyi umarak, ana kaya toprağı bakımından zengin daha yüksek rakımlarda üzüm bağları arayarak keşfe çıktılar.

Çoğu zaman, hem geleneksel Arjantin malbec kavramını parçalayan hem de chardonnay ve pinot noir gibi diğer üzümlerin potansiyelini gösteren mükemmel örnekler oluşturarak aştılar.




Bu 12 şişe hiçbir şekilde tam bir resim değildir. Şili, Viñedo Chadwick ve Errazuriz gibi üreticilerden bazı olağanüstü yüksek kaliteli şişeler sunuyor. Michelini kardeşler gibi Arjantinli üreticiler, chenin blanc gibi ülkeyle pek ilişkilendirilmeyen üzümlerin potansiyelini inceliyorlar.

O zaman, bazı mükemmel tannatlar aldığım Uruguay ve Amerika Birleşik Devletleri’nde kolayca bulunamayan bazı olağandışı şaraplar üreten Brezilya gibi başka ülkeler var. Yeni tatlar arayan şarap severlerin Güney Amerika’da keşfedecekleri çok şey var.

İşte fiyat açısından en düşükten en yükseğe kadar önerdiğim 12 şişe.

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Pedro Parra Secano Interior Itata Imaginador Cinsault 2019, yüzde 12, 20 $

Pedro Parra, dünyanın dört bir yanındaki şarap üreticilerinin bir anlayış geliştirmesine yardımcı olan Şilili bir jeolog ve terör danışmanıdır. onların üzüm bağlarından. Ayrıca Mendoza’daki Alto Las Hormigas gibi en iyi Güney Amerika şarap üreticilerinde de parmağı var. Kendi etiketi, güney Şili’nin Itata bölgesindeki eski üzüm bağlarına, özellikle de granit topraklara ekilenlere odaklanıyor. Bu cinsault, kıyı dağ silsilesinin iç tarafında, Secano Interior’da, 45 ila 70 yıllık dört bağdan geliyor. Asmalardan bazıları, misket ve sémillon gibi diğer çeşitler arasında büyüyor. Imaginador, hafif gövdeli ve soluk yakuttur, dokusu neredeyse narindir, topraksı ve çiçeksidir. Deniz ürünleri ile servis edebileceğiniz bir çeşit kırmızıdır. (Skurnik Wines, New York)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Gustavo Riffo Lomas de Llahuen Itata Portezuelo Pipeño 2020, yüzde 12,5, 20 dolar, 1 litre

Pipeño güney Şili’de tüketilen bir şaraptır , tipik olarak taze ve olgunlaşmamış, yakındaki üzüm bağlarında yetişen üzümleri harmanlayarak karıştırılır. Bu, yerel halkın uluslararası düzeyde bir izleyici kitlesi bulabileceğini asla hayal bile edemeyecekleri türden bir şarap, ancak son on yılda olan da tam olarak bu. Bu lezzetli örnek, Gustavo Riffo tarafından organik olarak yetiştirilen, Amerika Birleşik Devletleri’nde misyon olarak bilinen país’ten yapılmıştır. Camdan fırlamış gibi görünen meyve ve çiçeklerin sulu tatları ile taze ve canlıdır. (José Pastor Selections/Llaurador Wines, Fairfax, California)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times




Rogue Vine Itata Valley Grand Itata Blanco 2020, yüzde 12,5, 20 $

Rogue Vine, güney Şili’deki eski üzüm bağlarından yapılan şarapların çekiciliğini göstermede liderlerden biri olmuştur. Rogue’daki ortaklardan biri olan Leonardo Erazo, bir başka Itata yapımcısı olan A Los Viñateros Bravos da dahil olmak üzere birçok istisnai şirkette görev aldı. Rogue, özellikle, asmaların, genellikle İngilizce’de baş eğitimli veya çalı sarmaşıkları ve Fransızca’da gobelet olarak adlandırılan, kafessiz, kadeh şekillerine dönüştürüldüğü yamaç üzüm bağlarına çekilir. Bu beyaz yüzde 45 misket, yüzde 30 riesling ve yüzde 25 sémillon. Çiçeksi, neredeyse ballı bir aroması ve yuttuktan sonra uzun süre devam eden hafif meyveli, taşlı tatlar. (Brazos Wine Imports, Brooklyn, NY)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Luyt Pipeño Blanco Itata Carrizal Familia Ernesto Soto 2021, yüzde 12,7, 25 dolar, 1 litre

Pipeño beyaz da olabilir kırmızı olarak. Fransız olan ve Şili’de yaşayan Louis-Antoine Luyt, kendi şaraplarını yaparken ilginç toprakları ve yetiştiricileri de öne çıkarıyor. Bu durumda, Itata’daki Carrizal bölgesinde eski çalılık asmaları yetiştiren Ernesto Soto ailesidir. Bu bulutlu, filtrelenmemiş beyaz, aksi takdirde torrontes olarak bilinen muscat, chasselas, sémillon ve torontel’den yapılmıştır. Lezzetli ve ferahlatıcı, kurutulmuş çiçek aromaları ve bir tür misk kalitesi ile kokulu, tropik meyvelerin aromalarıyla güzel dokulu. (Louis/Dressner Selections, New York)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Cara Sur Calingasta Valley Finca Maggio 2018, yüzde 13,5, 25 $

Malbec, Arjantin’de yetişen tek kırmızı üzüm değil. Mendoza’nın kuzeyindeki San Juan’daki Calingasta Vadisi’nden gelen bu kırmızının, Arjantin’de en çok yetiştirilen ikinci kırmızı üzüm olarak adlandırılan İtalya’nın Piedmont bölgesinden bir üzüm olan bonarda’dan yapıldığı söyleniyor. Bununla birlikte, araştırmalar Arjantin’de bonarda adı verilen üzümlerin kuzeybatı İtalya veya güneydoğu Fransa’dan gelen herhangi bir sayıda belirsiz üzüm olabileceğini göstermiştir. Cara Sur, Uco Vadisi’ndeki Zuccardi markasının sahibi Sebastian Zuccardi ve üç ortağın kişisel bir projesidir. Beton yumurtalarda yıllandırılan şarap, hafif tanenlidir, topraksı, taşlı tatları vardır. Bu şarap için bağdaki 15’ten fazla farklı üzüm kullanılır, bu karışıma kısaca “viejas tintas” veya eski kırmızı üzüm denir. (Brazos Şarap İthalatı)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Herrera Alvarado Cuero de Vaca Marga Marga Valley 2020, yüzde 11, 28 $

Şaraplar, Marga’dan gelen bu kırmızıdan çok daha geleneksel hale gelmez Valparaiso’nun doğusunda, Şili’nin merkezindeki Marga Vadisi. Carolina Alvarado ve Arturo Herrera, asırlardır ev tüketimi için şarap yapan yaşlı çiftçilerin yöntemlerini kullanarak eski pinot noir asmalarını hasat ediyor ve kerpiç bir tesiste elektriksiz şarap yapıyor. Meyve suyu, eski inek derileri üzerinde fermente edilir ve daha sonra bir tür doğal filtre olarak kullanılarak deriden preslenir. Eşsiz veya kösele tadı yerine, bu taze ve sulu, neredeyse bir nouveau gibi. Size geleneksel pinot noir’i hatırlatmayacak, ancak tekil ve güzel. (José Pastor Selections/Llaurador Wines)



Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Carmelo Patti Mendoza 2017, yüzde 13,5, 34 $

Carmelo Patti Mendoza’da uzun süredir her şeyi kendi bildiği gibi yapan ikonoklastik bir şarap üreticisi. Onun yolu, şarapları yalnızca yerli maya ile beton fıçılarda fermente etmek ve şarabın piyasaya sürülmeye hazır olduğuna karar verene kadar, genellikle dört veya beş yıl, tipik olandan birkaç yıl daha uzun süre yaşlanmak anlamına geliyor. 2017 şu anki bağbozumu. Taze, sulu, topraksı, koyu meyve ve çiçek aromalarıyla yoğun ve gösterişsizdir. (İksir Şarap Grubu, Bend, Ore.)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Zuccardi Uco Valley Paraje Altamira Concreto Malbec 2019, yüzde 14, 45 $

Zuccardi, Arjantin’deki en iyi üreticilerden biridir. Uco Vadisi’ndeki yüksek rakımlı üzüm bağlarının yetiştirilmesinde uzmanlaşmış, hem orta fiyatlı bölgesel şaraplar hem de Uco terörlerinin inceliklerini inceleyen daha pahalı şaraplar üretmektedir. Concreto benim en sevdiğim malbeclerden biridir. Kayalık kireçtaşı topraklardan gelen bütün üzüm salkımları, beton fıçılarda basitçe fermente edilir ve yaşlandırılır. Çiçeksi, bitkisel ve hafif meyvemsi, yoğun kireçli tatlara sahiptir. (Şarapçılar, Niles, İl.)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Altos Las Hormigas Mendoza Temyiz Gualtallary Malbec 2018, yüzde 13,5, 49$

Altos Las Hormigas 12$’lık harika bir malbec kazanıyor. Bu, daha pahalı olmasına rağmen, sadece hoş değil, aynı zamanda zorlayıcı. Hormigas, Mendoza’nın karmaşık topraklarını keşfetmeye yardımcı olmak için Şilili jeolog Bay Parra ile birlikte çalışan bir İtalyan-Arjantin ortaklığıdır. Bu şişe, Gualtallary’de kumlu kireçtaşı toprakları olan yaklaşık 4000 fit yüksekliğindeki bir bağdan geliyor. Karşı konulmaz bulduğum yoğun bir mineralliğe sahip, tüylü. (Skurnik Wines)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times




Bodega Chacra Patagonia Pinot Noir Cincuenta y Cinco 2020, yüzde 13, 53 $

Piero Incisa della Rocchetta, Toskana’daki ünlü Sassicaia olan aile şarapçılık işinden kendi yoluna gitmek için Arjantin’deki Rio Negro Vadisi’nden daha ücra bir alan bulamazdı. Arjantin’in daha tanıdık şarap bölgesi Mendoza’dan çok uzakta olan bu bölge, aradığı şeye sahipti: Pinot noir’in eski üzüm bağları, aslında şu anda feshedilmiş bir köpüklü şarap projesi için dikilmiş. Bu şarap, Cincuenta y Cinco, adını 1955’te ekilen ve şimdi biyodinamik olarak yetiştirilen asmalardan alıyor. Güzel – hafif gövdeli ama yoğun, çiçeksi, taşlı, meyve aromaları ile zamanla daha derin ve daha karmaşık hale gelecek, ancak şimdi lezzetli. (Grand Cru Selections, New York)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Leonardo Erazo Itata Valley Tinajacura Alto Cinsault Amigo Piedro 2019, yüzde 13,5, 72 $

Rogue için yaptığı şaraplara ek olarak Asma ve A Los Viñateros Bravos, Bay Erazo, Itata’da kendi etiketi için kullandığı küçük asma paketleri satın almaya başladı. Bu şişe, bol kuvars içeren granit içinde yetişen cinsaultun eski sarmaşıklarından yapılmıştır. Muhteşem, zarif, hafif çiçeksi ve meyvemsi, ancak güçlü taşlı alt tonlara sahip. Servis yapmadan iki saat önce dekante edilmesini önerir. Bu şarabın nasıl yaşlandığını görmek büyüleyici olacak. (Ripe Wine Imports, New York)

Kredi… Tony Cenicola/The New York Times


Catena Zapata Mendoza Adrianna Vineyard White Bones Chardonnay 2019, yüzde 13, 125 $

Tavsiye ettiğim şarapların çoğundan daha pahalı, bu şarap Mendoza’da henüz büyük ölçüde çözülmemiş teröristlerin potansiyelini gösteriyor. Catena Zapata, Gualtallary’de yaklaşık 5.000 fit yüksekliğindeki Adrianna Üzüm Bağı’ndan, farklı topraklara sahip yakındaki parsellerden iki olağanüstü chardonnay yapar. Biri, Beyaz Taşlar, çakıllı bir bölgeden yapılır ve daha çiçekli ve bitkisel olma eğilimindedir. Bu şarap, fosilleşmiş kemiklerin sıklıkla bulunduğu, daha fazla kireçtaşı olan bir arsadan, dolayısıyla adı. Genellikle daha taşlı ve sadedir. Her iki şarap da ince, nüanslı ve zarif, sinsi ve neredeyse şaşırtıcı derecede yoğun. (Winebow, New York)




Twitter’da takip edin NYT Food ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den yemek tarifi önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst