Batı Afrika’nın Bitki Tabanlı Geçmişiyle Bağlantı Kurmak

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Yurt dışında yaşayıp çalıştıktan sonra 2010 yılında Lagos’a geri döndüğünde, Affiong Osuchukwu, sevdiği Nijeryalı yemeklerinin çoğunun et merkezli hale geldiğini fark etti. Bulaşıkların özü değişmemiş olsa da, ona daha etli görünüyorlardı.

“Bugün gördüğüm kadar et ve balık içeren bir kap çorbayı hiç hatırlamadım” dedi. “Koşu şakam ‘Çorbadaki çorba nerede?’ Çünkü tek gördüğüm hayvan parçaları. Çorba orada değil. ”

Bayan Osuchukwu, Nijerya mutfağına bitki temelli yaklaşımlara odaklanan bir web sitesi olan Plant Food Federation’ı yönetiyor ve Batı Afrika ve diasporadaki birçok aşçıdan biri ve yemek hakkında belirli fikirleri olan bir kültürde vegan olma deneyiminde geziniyor. Aynı zamanda, Batı Afrika malzemelerini kullanarak etsiz bir diyet yemenin zor ve hatta sınırlayıcı olduğuna dair bir yanılgı ile yüzleşmeye çalışan, sayıları giderek artan insanların da bir parçası.

Aksine, aslen Güney Nijerya’daki Calabar’dan olan Bayan Osuchukwu, ülke genelinde geleneksel yemekleri bitki bazlı bir diyete uyarlamak için kullanılabilecek, dilimlenmiş ugba, fermente bir yağ gibi birçok bileşen olduğunu söyledi. yerli pirinçte ve abakada kurutulmuş ve tütsülenmiş balıklar için devreye giren fasulye tohumu, rendelenmiş manyok, kırmızı palmiye yağı ve taze otlardan oluşan bir salata.


“İnsanlar her zaman Nijerya’da vegan veya bitki bazlı olmakla nasıl başa çıktığımı soruyorlar çünkü burada yiyecek çeşitliliğimiz olmadığına inanıyorlar” dedi ve “onlara her zaman ‘Hayır, aslında, burada, dünyanın birçok farklı yerinde olduğundan daha fazla gıda çeşitliliğine sahibiz. ‘ ”

Batı Afrikalılar, yemeklerine uyarlama konusunda tutkulu. Yeni yaklaşımlar sorgulanıyor ve sevilen tariflerin geleneksel yöntemlerle yapılması destekleniyor. Ancak bitki bazlı içerikler bu tariflerde sadece etin yerini almıyor; tanıdık tatlara yeni yollar açıyorlar.

Kabarık bir fasulyeli kek olan Moin moin, muz yapraklarında buğulanır ve burada mantarla doldurulur. Kredi. . . The New York Times için Kelly Marshall. Yemek Stilisti: Roscoe Betsill. Prop Stilisti: Getteline Rene.

Moin moin, et, balık veya yumurta (bazen üçü birden) ile paketlenebilen ve genellikle tatil kutlamalarında servis edilen buğulanmış fasulye kekleri gibi tariflerden hayvansal ürünlerin çıkarılması; gizdodo, bir tavuk taşlığı ve muz yemeği; ve kokoyam yapraklarıyla yapılan bir kavun tohumu çorbası olan kontomire güveci, hayal edilebilecek türden bir mutfak boşluğu yaratmadı.


Moin moin, örneğin, Lagos’ta her yerde yaygın hale gelen hayvansal ürünlerin eklenmesine ihtiyaç duymaz. (“The Nijeryalı Yemek Kitabı”, 1982’de yayınlanan H. O. Anthonio ve M. Isoun, bitki bazlı bir tarif içeriyor. ) Mantarlar, et bazlı bir tarifte bulacağınız notların aynısını yakalayarak birçok yemeğe adım atabilir. Limon otu, hindistancevizi, manyok ve mevsim meyveleri, Batı Afrika’nın birçok yerinde yerli malzemelerdir ve limon otu tapyokasında parlarlar.

Bu vegan tatlıda kabarık inci tapyoka limon suyu ve karamelize narenciye dilimleri ile servis edilir. Kredi. . . The New York Times için Kelly Marshall. Yemek Stilisti: Roscoe Betsill. Prop Stilisti: Getteline Rene.

Instagram ve TikTok’ta @thecanadianafrican olarak paylaşım yapan Afia Amoako, içimdeki tarif geliştiricisi ile rezonansa giren bir şey söyledi: Birçok geleneksel yemek için standart bir tarif yok. Yalnızca standart yöntemler, lezzet oluşturma ve katmanlama yolları, tanıdık bir sonuç üreten teknikler vardır.

“Batı Afrikalıların yiyecekleri konusunda ne kadar koruyucu olduklarını hepimiz biliyoruz, ancak bazen herkesin bunu kendi evinde farklı şekilde yaptığını unutuyoruz” dedi.

Toronto’da yaşayan Ganalı bir doktora öğrencisi olan Bayan Amoako, yaklaşık altı yıl önce vegan olduğunda, ailesi ve arkadaşları, bunun onun büyüdüğü yemekle – anne babasının her gün yediği yemekle – ilişkisini nasıl değiştireceğini merak etti.

Daha geleneksel bir yeme şekline bağlanmasına yardımcı olduğunu söylüyor.

Bayan Amoako, “Annem, yemeklerimin çoğunu veganlaştırmama yardım ettiği için çok nazikti” dedi. “Tamam, köyde ne yaptığımızı bir kenara bırakalım, çünkü bu nasıl yediğinle uyumlu” diyecek. ‘”

Sosyal medya platformları, günlük Gana yemeklerinin bitki bazlı bir diyete uyacak şekilde uyarlanmasının ne anlama geldiğini tartışmak için sağlam forumlar haline geldi.

Bayan Amoako, “Platformlarımdaki çalışmam, Ganalılara vegan olmanın kültürünüzü kaybetmek veya vazgeçmek anlamına gelmediğini hatırlatıyor” dedi.


Aslında kıtanın tarihini keşfetmekle mutfağını uyarlamak arasında bir uyum görüyor.

“Daha önce yaptığımız yöntemler,” dedi, “bunun içinde sürdürülebilirlik vardı. ”

Fatmata Binta, Fulani Mutfağı adlı akşam yemeği serisi ile Fulani mutfağının bitki temelli temellerini inceliyor. Kredi. . . Francis Kokoroko, The New York Times için

Gana merkezli Fulani şefi Fatmata Binta da bu uyumu bulmuş.

Gana’daki Fulani yerleşim yerlerine yaptığı ziyaretlerden ilham aldığı akşam yemeği dizisi Fulani Kitchen ile Fulani mutfağının bitki temelli temellerini inceliyor.

Fulani halkının sığırlarla bağlantısı nedeniyle çoğu insanın mutfağın et merkezli olduğunu varsaydığını söylüyor. Ancak, “Sığır Fulani halkının işidir” diyor – et çoğunlukla pazarlarda satılıyor ve topluluk için merkezi bir gelir kaynağı.

Bayan Binta vegan olmasa da, bitki bazlı beslenmenin daha geleneksel bir yaşam tarzıyla uyumlu olduğunu belirtiyor.

“Göçebe yaşam tarzımız, çoğunlukla bozulmayan ve korunmuş gıdalarla seyahat etmemizi gerektiriyor” dedi. “Tahıllar, baklagiller, patatesler ve güneşte kurutulmuş malzemeler diyetimizin çoğunu oluşturuyor. ”

Pandemi sırasında, kolayca seyahat edemediği için, Fulani ve Hausa tüccarlarının malzeme satacağı Gana’daki Nima Market’te malzeme bulmaya ve Aburi ve çevresinde yerel olarak yiyecek aramaya başladı. “Toplayıcılık yaparak çok fazla yerel malzeme keşfettim ve malzemelerle en iyi olduklarında çalışabiliyorum” dedi. “Çok ilham verici ve tedavi edici. ”


Diasporadaki bazı Batı Afrikalı şefler için, mutfaklarının vejetaryen yorumlarıyla ilgilenmek, başka türde öz-yansıtmalara yol açtı.

Salimatu Amabebe, Afrika yemekleri ile bitki bazlı beslenmenin kesişimini tanımlamaya geldiğinde “vegan” gibi terimleri reddediyor. “İnsanlara yiyecek pazarlamak için kullanılıyor” dedi. Kredi. . . The New York Times için Rachel Bujalski

O ve onlar zamirlerini kullanan Salimatu Amabebe, Siyah sanatçıların ve müzisyenlerin çalışmalarını içeren ve Siyah deneyimini bitki temelli bir mercekle merkeze alan bir Bay Area akşam yemeği dizisi olan Black Feast’in yönetmenidir. Ayrıca iki mutfak kimliğini birleştirmeye çalışıyor: Nijeryalı babasının yemeklerinin günlük yaşamın merkezinde olduğu Amerika Birleşik Devletleri’nde bir genç olarak ve profesyonel bir aşçı olarak. Akşam yemekleri, finansal olarak erişilebilir olmalarını sağlamak için kayan bir ölçek ücretine göre ayarlanır. Bay Amabebe için bu, kapsayıcılık yönünde bir hareketti – daha geniş vegan topluluğu içinde hissetmediğini söylediği bir şey.

Bay Amabebe 13 yıl boyunca vegan beslendi, ancak kendisini vegan olarak tanımlamanın samimiyetsiz hissettirdiğini söyledi. “Vegan” terimi, “insanlara yiyecek pazarlamak için kullanılıyor” dedi. ”

“Yemekler geleneksel olarak bu şekilde olsa bile, Nijerya mutfağını tanımlamak için Batı yemek terimlerini kullanmaktan çok rahatsızlık duyuyorum” dedi ve ekledi, “Bildiğim Batı Afrika yemekleri, daha çok aile ve toplumla paylaşmakla ilgili. kitlesel pazarlamadan daha iyidir. ”

“‘Vegan’ ve ‘Nijerya mutfağını’ bir araya getirmek, biraz bilinçli bir şey yapıyormuşum gibi hissettiriyor” dedi. “Doğru hissettiren veya ruhuma daha kolay gelen kelimeleri veya cümleleri bulmayı çok isterim. ”

Aslında, konuştuğum tüm insanlar, “vegan” kelimesinin Batı Afrika yemeklerine ve bunların tartışılma biçimlerine kolayca uygulanmadığını söyledi.


Osuchukwu genellikle “bitki bazlı”, “bitki bazlı vegan” ve hatta bazen “vejetaryen” gibi terimlere dayanır. İnsanlara vejeteryan olduğunu söyleyeceğini söylüyor çünkü “vejeteryan”ı anlıyorlar. ‘”

“Aslında, nerede olursam olayım, dürüst olmak gerekirse ‘vegan’ kelimesini kullanmayı sevmiyorum. ‘Bitki temelli’nin yemeğimizi daha iyi tanımladığını hissediyorum. ”

Diyetlerini tanımlamak için kullandıkları terimler ne olursa olsun, bu dört Batı Afrikalı birçok bölümden oluşan bir hikaye anlatıyor ve dünyadaki yerlerini buluyor.

Bayan Amoako, “Diyetimi ailemin yemek pişirme tarihine dayandırıyorum” dedi. “Ben sadece büyükannem ve büyükbabamın ve ailemin yaşadığı gibi yaşıyorum. ”

Bay Amabebe için bu daha çok kendi yolculuğuyla ilgili. Nijeryalı ev yemeklerinin gerçek anlamda yemek yemeyi kolaylaştırdığını bulan Bay Amabebe, “Güzel yemeklerin belirli bir tutarlılık tarzının olduğu beyaz şefler tarafından işletilen mutfaklarda çalışma geçmişine sahip olduğum için, Nijerya yemeklerini pişirme süreci beni eve geri getiriyor” dedi. aşçının tarzı ve malzemeleri parlıyor.

“Yemek seni değiştirir. İşleri nasıl yaptığınızla ilgili fikrinizi değiştirmeden edemezsiniz. Bu malzemeler sizinle konuşuyor. ”

Tarifler: Moin Moin (Buğulama Fasulyeli Kek) | Ata Din Din’de Kavrulmuş Mantar | Karamelize Narenciyeli Hindistan Cevizi-Limon Otu Tapyoka


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst