Beaujolais İçmek için Bir Düzine Neden

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Beaujolais hakkında hiçbir şey moda değil. Yine de, kitlesel pazar şişeleri veya portakal şarapları ve doğal şaraplardan oluşan bir diyetle yetiştirilen birçok genç şarap içicisi için, bunun bir sonraki adım olabileceğini keşfetmek besleyici olabilir.

Beaujolais birçok yönden doğal şarabın doğduğu bölge olmasına rağmen, daha ezoterik şişelere yönelen genç insanlardan pek duymadım.

Cabernet sauvignon’dan, eleştirmenlerden, şarap puanlarından ve diğer gelenek sembollerinden uzaklaşan önceki nesil şarap severler, 20. yüzyılın ortalarında kendi anlatı yolculuğuna sahip olan Beaujolais’i kucakladı.


Geçenlerde New York mağazalarından güzel bir Beaujolais alışverişi yaptım. Bulmak hiç de zor değil. Dışarıda düzinelerce harika şişe var ve şiddetle tavsiye ettiğim 12 kişilik bir grup oluşturdum.


Büyük ölçüde 2020 vintageinden geliyorlar ve fiyatları 16 ila 43 dolar arasında değişiyor. Bu 12 şişenin en iyisi olduğunu söylemiyorum, ancak tüm Beaujolais unvanlarında neyin iyi olduğunu gösteren mükemmel bir kesit.

Beaujolais, orijinal susuzluğu gideren şaraptı – hafif, ekşi ve düşük alkollü. Fransa genelinde sayısız ucuz restoranda sürahi (veya fıçı) tarafından servis edildi. Tüm bunlar, 1970’lerde, hasattan hemen sonra yeni bir şarap yapmanın büyüleyici bir yerel ritüeli olan Beaujolais Nouveau’nun küresel bir fenomen haline gelmesiyle değişmeye başladı.

Nouveau’nun popülaritesi aslında bölgenin tüm yumurtalarını tek bir hevesli sepete koyuyor. Çılgınlık sona erdiğinde, Nouveau’nun erken hasat formülünü takip eden çiftçiler, böylece büyük üreticiler meyveli, şekerlenmiş şarap üretebilsinler diye hiçbir şey kalmadı.

Nouveau satışlarının düştüğü 1990’lar ve 2000’lerin başı, Beaujolais için bir kriz dönemiydi. Çiftçiler için üzümleri asmalarda çürümeye bırakmak, onları hasat etmekten genellikle daha ucuzdu. Satılmayan şarap damıtılarak endüstriyel alkole dönüştürülür. Ancak potansiyel bir çözüm de kendini gösterdi.


Kimyasal tarım ve manipüle edilmiş şarapların seri üretim Nouveau ethos’unu reddeden küçük bir grup benzer fikirli vigneron, Jules Chauvet’in etkisi altına girdi. Bu yerel şarap üreticisi ve bilim adamı, mahzende fabrika mayasının ve diğer manipülasyonların kullanılmasından kaçınarak ve bir koruyucu ve antioksidan olan kükürt dioksit kullanımını azaltarak veya ortadan kaldırarak organik bağcılığı vaaz etti.


Aralarında Marcel Lapierre, Jean Foillard, Guy Breton, Jean-Paul Thévenet ve Georges Descombes’un da bulunduğu bu yapımcılar, Beaujolais için farklı bir yol sergilediler.

Beaujolais üzümü olan gamay’ın doğasında var olan susuzluğu giderici neşeyi, yerin nüanslarını sergileme, yaşlanma ve gelişme yeteneğiyle birleştiren esasen doğal şaraplar yapacaklardı. Bu, Beaujolais’in gençken tüketilmesi gerektiği şeklindeki popüler düşünceye aykırıydı.

Ucuz ve neşeli Nouveau’nun aksine, bu şaraplar, bölgenin kuzeyinde, şarapları menşe yerlerinden farklı kılmak için üstün potansiyele sahip olduğu düşünülen 10 bölge olan Beaujolais crus’ı vurguladı. Alfabetik sırayla Brouilly, Chénas, Chiroubles, Côte de Brouilly, Fleurie, Juliénas, Morgon, Moulin-à-Vent, Régnié ve St.-Amour’dur.

Doğal şarapların birçok erken hayranı bu şaraplara aşık oldu. Bu çağdaş öncülerden olanlar ve etkiledikleri üreticiler son 15 yılda hem daha iyi hem de daha pahalı hale geldiler. Ucuz Beaujolais artık şişe başına 50 dolara veya daha fazlasına mal olabilir.

Ancak crus, bölgenin üretiminin sadece küçük bir bölümünü oluşturuyor. Genel olarak daha az pahalı olan diğer iki isim, Beaujolais ve Beaujolais-Villages, şarabın çoğunu sağlar, ancak odak noktası üzerinde kaldığı için genellikle göz ardı edilir. Onlar da kalitedeki devrimden yararlandılar.

Önerdiğim 12 şişeden yedisi cru Beaujolais ve diğer beşi Beaujolais veya Beaujolais-Villages. Fark belirgindir. Crus genellikle daha karmaşıktır. Yaşlanmadan yararlanabilirler. Diğerleri daha hemen neşelidir. Biri diğerinden daha iyi demiyorum. İçme nedenine bağlı olarak ikisi de en iyi seçim olabilir.


İşte onlar, en azdan en pahalıya.

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Michel Guignier Beaujolais 2020, yüzde 12,5, 16 dolar

Basit Beaujolais geleneksel olarak basit ve içimi kolay kabul edilir. Ama bu ucuz ve neşeli olmanın da ötesinde. Kavrama ve derinliğe sahiptir ve dünyevi meyve aromalarıyla doludur. Morgon’da bulunan Michel Guignier, organik olarak çiftçilik yapıyor. Yıllar boyunca onun şaraplarıyla sık sık karşılaşmadım, ama bu çok değerli ve aramaya değer. (Polaner Seçimleri, Kisco Dağı, NY)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Pierre-Marie Chermette Beaujolais Griottes 2020, yüzde 13,5, 17 dolar

Uzun yıllar aile mülkü Domaine du Vissoux’yu yöneten Pierre-Marie ve Martine Chermette’e bir oğlu Jean-Étienne Chermette katıldı. Mülkün yeni bir adı da var, Domaines Chermette. Tüm bu değişikliklerle birlikte, taze ahududuların canlı tatlarına sahip, canlandırıcı, ferahlatıcı Beaujolais Griottes dahil olmak üzere şaraplar mükemmel kalır. (Weygandt-Metzler, Unionville, Pa.)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Jean Paul Brun Domaine des Terres Dorées Beaujolais L’Ancien Vieilles Vignes 2020, yüzde 13,5, 20 $

Jean-Paul Brun uzun zamandır Beaujolais’deki en sevdiğim yapımcılardan biri. Vicdanlı, deneysel ve sürekli olarak iyi, uygun fiyatlı şaraplar yapıyor. Yine de, en yeni keşiflere koşarken çoğu zaman gözden kaçırılır. En yaygın Beaujolais üretim yöntemi olan yarı karbonik fermantasyondan vazgeçen en eski çağdaş üreticilerden biriydi. Bunun yerine, şaraplarına sakin bir incelik kazandıran geleneksel alkollü fermantasyon kullanıyor. Bu temel Beaujolais, meyan kökü dokunuşuyla taze, saf ve tüylüdür. (Louis/Dressner Selections, New York)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

G. Descombes Beaujolais-Köyler 2020, yüzde 12,5, 22 $

Georges Descombes, bölgenin canlanmasına yardımcı olan Beaujolais vigneron’larından biridir. Aile mülkünü devraldığı 1988’den beri, Bay Decombes organik olarak çiftçilik yapıyor ve çoğunlukla crus’tan ve aynı zamanda bu lezzetli Beaujolais-Köylerinden saf, enerjik şaraplar üretiyor. Bu şişe, sulu, yüksek tonlu, erik, dünyevi meyve aromaları ile taze ve deriyse. (Louis/Dressner Seçimleri)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

D. Coquelet Chiroubles 2019, yüzde 12,5, 24 dolar

Damien Coquelet, Georges Descombes’un üvey oğlu ve aynı damarda çok çalışıyor, organik tarım yapıyor ve şarap yapımına asgari düzeyde müdahale ediyor. Bu Chiroubles taze ve saftır, ancak çiçekli, tatlı-turta meyve aromalarıyla parlak ve uyumludur. Cru şarap olmasına rağmen hafif, keyifli ve içimi kolay. (Louis/Dressner Seçimleri)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Domaine des Billards St.-Amour 2020, yüzde 14,5, 24 dolar

10 savaşın en kuzeyindeki St.-Amour, adının romantizminden dolayı her yıl Sevgililer Günü’nde popüler oluyor. Bu genellikle hafife alınmasına neden olur, ancak Domaine des Billards’tan gelen bu şişe tatil bonbonu değildir. Taşlı, dünyevi ahududu aromaları ile zengin, olgun ve iyi odaklanmış. (Bowler Şarap, New York)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Nicole ve Romain Chanrion Domaine de la Voûte des Crozes Côte-de-Brouilly 2019, yüzde 14,5, 27 $

Côte-de-Brouilly’deki Domaine de la Voûte des Crozes’in uzun süredir sahibi olan Nicole Chanrion’a şimdi oğlu Romain Chanrion katıldı. Côte-de-Brouilly’yi her zaman sevmişimdir, genellikle daha hafif bir tarza meyilli olan komşusu Brouilly’den daha sıkı ve daha yapılandırılmıştır. Çiçeksi ve kırmızı-meyve aromalarını şekillendiren ve incelen bu 2019’da tanenli yapıyı hissedebilirsiniz. (Kermit Lynch Şarap Tüccarı, Berkeley, Kaliforniya.)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Christophe Pacalet Moulin-à-Vent 2020, yüzde 13,5, 28 dolar

Moulin-à-Vent, bir köy için adlandırılmamış 10 Beaujolais crus’ından sadece biridir. Daha ziyade, bölgeyi simgeleyen heybetli bir yel değirmeni – Fransızca moulin-à-vent – için adlandırılmıştır. Moulin-à-Vents, Beaujolais’deki en yapılandırılmış şaraplar arasındadır ve Christophe Pacalet’ten bu şişedeki tanenleri, kırmızı meyve ve menekşe aromaları ve taşlı bir minerallik ile kesinlikle hissedebilirsiniz. (Esnaf Şarap Seçimleri, Malvern, Pa.)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Jean Folyo Beaujolais-Köyler 2020, yüzde 13,5, 33 $

Georges Descombes gibi, Jean Foillard da 20. yüzyılın sonlarında Beaujolais’in organik tarım yaparak ve manipülasyon olmadan şarap yaparak dönüşümüne yardımcı olan vigneronlar arasındaydı. Foillard şaraplarının fiyatlarını takip ederek dönüşümün yörüngesini görüntüleyebilirsiniz. En iyi bilinen cuvée olan Morgon Côtes de Py, yaklaşık 50 dolara satıyor ve bu Beaujolais-Villages, 30 dolardan fazla. Eski Beaujolais elleri homurdanabilir ama şaraplar harikadır. Bu şişe canlı, topraksı, taşlı meyve aromalarıyla çok hoş. (Kermit Lynch Şarap Tüccarı)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Kapanış Bateau Beaujolais Lantignié Mayıs Ga 2020, yüzde 13, 35 $

Bu örnek doğal Beaujolais-Köyleridir. Bu durumda, Clos Bateau, izin verildiği gibi köyün adı Lantignié’yi kullanır, ancak çoğu üretici belirsiz “Köyler”i tercih eder ve şarabın birden fazla köyden bir karışım olması durumunda bunu yapması gerekir. Coşkulu, meyveli aromalar camdan, saf ve aracısız patlar. Mülk sahipleri, Sylvie ve Thierry Klok-de Visser, 2019 yılında bu mülkü devraldı. Bu şaraptan sadece küçük bir miktar yapıldı, ancak bilmeye değer. (Selection Masssale, Carmel Valley, California)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Anne-Sophie Dubois Fleurie Les Labourons 2020, yüzde 13, 40 dolar

Anne-Sophie Dubois organik olarak çiftçilik yapıyor ve Fleurie’de muhteşem şaraplar üretiyor. Bu şişe, bağının bulunduğu Fleurie’nin özel alt bölgesi olan Les Labourons’tan geliyor. İnce tanenler, çiçek ve kırmızı meyvelerin aromaları ve tatlarının yanı sıra belirgin bir mineralite ile karmaşık ve hoştur. (Grand Cru Selections, New York)

Kredi… Tony Cenicola/New York Times

M. & C. Lapierre Morgon 2021, yüzde 12,5, 43 dolar

Lapierre, günümüzün öncü Beaujolais üreticilerinden bir diğeridir. Marcel Lapierre 2010 yılında öldüğünden beri, iki çocuğu Mathieu ve Camille Lapierre organik tarım yaparak, mahzende geleneksel yöntemlerle çalışarak ve mükemmel şaraplar yaparak devam ediyor. Bu genç – Lapierre Morgons her zaman diğerlerinden daha erken serbest bırakılmış gibi görünüyor. Meyveli, dünyevi mineral aromalı. Sert ve lineer, asitli bir omurgaya sahiptir. (Kermit Lynch Şarap Tüccarı)


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst