Bir Napa Favorisi Geleceğe Dönüyor

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
ST. HELENA, Kaliforniya. — Kaliforniya şarap tarihinin neredeyse 70 yıllık çalkantılı tarihi boyunca, bir şey asla değişmeyecek gibiydi: Stony Hill Vineyard, 1952’deki ilk bağbozumundan bu yana California chardonnay’ın öncüsü ve belki de Napa Vadisi’nin ilk kült şarap üreticisi.

Moda gelip geçerken, Stony Hill eski okul yöntemlerine ve sade chardonnay stiline sarıldı ve görünüşe göre 1990’larda popülerlik kazanan (ve çok daha yükseklere getirilen) abartılı, meşe ve alkolik stilleri pek dikkate almıyordu. fiyatları) veya çevresinde büyüyen ve hızlanan Napa kırmızı şarap kültürü.

Sonra, kısa sürede yer sallanmaya başladı ve gökkubbe yerinden oynadı. Fred ve Eleanor McCrea’nın 1943’te 168 dönümlük Spring Mountain mülkünü satın almasından bu yana Stony Hill’in sahibi olan McCrea ailesi, 2018’de şaraphaneyi ve bağı başka bir aileye ait Napa şaraphanesi olan Long Meadow Ranch’e sattı. Bir yıl sonra, şarap üreticisi ve bağ yöneticisi Mike Chelini, 45 rekolteden sonra emekli oldu.

Aralık 2020’de, Long Meadow, Stony Hill’i organik bağcılığa dönüştürmeye başladıktan hemen sonra, geri döndü ve Stony Hill’i Arkansas’tan bir tarım patronu olan Gaylon Lawrence Jr.’a sattı. Jr., Heitz Cellar, Haynes Vineyard ve Burgess Cellars dahil olmak üzere tarihi Napa mülklerinden oluşan bir portföyü bir araya getirdi.




Bay. McCoy daha sonra alışılmadık ama ilham verici bir seçim yaptı: Deneyimi tipik Napa Valley boru hattı değil, genç California üreticilerinin öncüsü olan şarap üreticisi Jaimee Motley olarak adlandırdı.

Bayan Motley, satın aldığı üzümlerden taze ve lezzetli şaraplar yapan, merkezi Sonoma’da bulunan Jaimee Motley Wines adlı küçük markasıyla tanınırdı. ve Santa Cruz Dağları’ndan müthiş bir sedir kokulu cabernet sauvignon. Bu genç, ileriye dönük enerji ve bu tarihi Napa mülkünün birleşiminin sonucu ne olurdu?



Ms. Motley, Stony Hill’de şarap üreticisi olarak devralmadan önce kendi küçük markasıyla Kaliforniya şarap üreticilerinin yeni dalgası arasındaydı. Kredi… The New York Times için Carolyn Fong



Bu soru üzerinde bir yıldan fazla bir süredir kafa yordum ve sonunda, Mart ayının sonlarında, Bayan Motley ve yeni Stony Hill ekibinin diğer iki üyesini ziyaret etmek için Stony Hill’e giden dolambaçlı yamaca giden yoldan yukarı çıkabildim. , Michaela Louise Kelly, emlak müdürü ve Renee Berkus, kiler ustası.

Stony Hill’in genel merkezine, McCrea ailesinin üyelerini on yıllardır barındıran, McCreas’ın olmadığı çiftlik tarzı rezidansa girmek biraz gerçeküstü hissettirdi. 1977’de ölen Fred ya da 1991’de ölen Eleanor ile hiç tanışmamıştım. Ama oğulları Peter ve karısı Willinda ile Fred ve Eleanor’un torunu Sarah McCrea’yı tanıyordum. Varlıkları hâlâ mülkü kaplıyor gibiydi.




Stony Hill’in uzun süredir hayranları, büyük değişikliklerin yolda olduğunu öğrenmekten rahatsız olabilir. Mahzen tamamen yeniden inşa ediliyor, bağın büyük bir kısmı yeniden dikiliyor ve biyodinamik ve rejeneratif bağcılık için bir dönüşüm, toprak sağlığını ve toprak işleme veya çiftçilik yerine kalıcı bir örtü mahsulünü teşvik ediyor. Stilistik olarak olmasa da şaraplar bile değişecek.

Stony Hill, her zaman olduğu gibi, az miktarda mükemmel riesling ve gewürztraminer ile birlikte chardonnay yapmaya devam edecek. Ancak yeniden dikimden sonra, bağ 14 dönüm cabernet sauvignon ve 8,5 dönüm chardonnay içerecek, 1990’da kabaca 20 dönümlük chardonnay’dan çok daha az, çoğu yeni sahiplik gelmeden önce çeşitli nedenlerle çekilmişti.

Bağda ayrıca 5 dönüm cabernet frangı ve daha az miktarda riesling, malbec, merlot, syrah, gamay, gewürztraminer ve petit verdot bulunacak. Uzun zamandır beyaz şarapların kalesi olan Stony Hill, yakında kırmızı baskın bir üretici olacak.

Bu tamamen şok edici olmamalıdır. Stony Hill, 2009’dan beri sevdiğim kısıtlı, klasik bir tarzda az miktarda cabernet sauvignon yapıyor. Fred McCrea, yatak odasının penceresinin dışında, Fred’in Kırmızıları adlı küçük bir arsada her zaman aile tüketimi için kırmızı üzüm yetiştirirdi – pinot noir ve zinfandel -.

“Cabernet’e geçiş, iklim değişikliğiyle birlikte mantıklı geliyor” dedi Ms. Motley. Sıcakta cabernet kadar iyi olmayan Chardonnay ve diğer beyazlar, sekoya ve köknarlar arasında yer alan 600 fitten 1.600 fite kadar bir yamaçta yükselen Stony Hill’deki daha serin yerlerde büyümeye devam edecek.

Bahar Dağı üzüm bağlarını tehdit eden orman yangınlarının mirası ve 2020’de mülkleri harap eden yangınla kavrulmuş ağaç kümeleri hâlâ mülkü süslüyor. Birçoğu çoktan söküldü ve daha fazlası gidecek. Ekip ayrıca asmalar için yeni bir eğitim sistemi kuruyor ve budama yöntemini mahmuzlu budamadan kamış budamasına değiştiriyor; bunların tümü asma sağlığını ve hatta üzümleri ısınan iklimden korurken olgunlaşmayı teşvik etmeyi amaçlıyor.



Chardonnay’leriyle tanınan Stony Hill, biyodinamik bağcılığa dönüşüyor ve bağını yeniden dikiyor. Beyazlardan daha fazla kırmızı yapacak. Kredi… The New York Times için Carolyn Fong



Bu değişikliklerin çoğu gerekliydi. McCrea ailesi, ilk satışı hızlandıran bunu fark etti.




“Altyapı için tonlarca çalışma gerekiyordu ve bizim yapamadığımız yatırımları yapabildikleri için memnunum,” dedi Sarah McCrea bir e-posta. “İyileştirmelerle ilgili birçok hayalimiz vardı ve birinin burayı canlı tutmak istemesi beni mutlu ediyor.

“Yeni tarım teknikleri, yeni çeşitler ve kırmızıların yüzdesini değiştirmekle denemeler yapmak, Stony Hill’i canlı ve iyi tutacağını umduğum türden bir yaratıcılık,” diye devam etti. “Sonsuza kadar böyle kalmasını çok isterdim, bunun mümkün olmadığını biliyorum.”

En önemlisi elbette şaraplardır. Stony Hill chardonnay türünün tek örneğiydi, yalın ve incelikliydi, ancak yine de enerji ve karakterle doluydu. California chardonnay’leri daha yumuşak, daha meşe ve daha ağır hale geldikçe, Stony Hill’s hiç değişmedi. Yıllarca yaşlanıp gelişebilirler.

Chardonnay, malolaktik fermentasyon olmaksızın, kendine has bir şekilde, ekşi malik asidin bakteriler tarafından daha yumuşak laktik aside dönüştürüldüğü bir işlemle yapıldı. Bu, 1970’lerde şarap üreticileri malolaktik fermantasyonun teşvik edildiği chardonnay’ın anavatanı Burgundy’nin yöntemlerini benimsemeye başlayana kadar eski Kaliforniya tarzıydı.

Bayan Motley, büyük değişiklikler yapmaktan çekiniyor. California chardonnay’ın imzası haline gelen daha küçük yeni meşe fıçıları yerine büyük, daha eski fıçıları kullanmaya devam edecek, ancak 2021 chardonnay’ın malolaktik fermantasyondan geçtiğini söyledi.

Her zaman açık müdahale olmadan şarap yapan Bayan Motley, şaraplar hakkında “Malodan geçmek istediler” dedi. “Bunu engellemek çok zaman alacaktı – soğuk yaşlanma, çok fazla kükürt dioksit.”




2021’in kaba bir karışımını tattım – son şarap henüz ayarlanmamıştı – ve taze ve lezzetliydi, bitki ve mineral aromalarıyla enerjikti. Stony Hill stilinin uzun zamandır hayranı olarak, bu çok hoştu.

“Çok fazla gelenek ve tarih var, aynı şeyi yapmak kolay olurdu” dedi emlak müdürü Bayan Kelly. “Üzümleri dinlediği ve nereye gitmek istediklerini hissettiği için Jaimee’ye hayranım. Bu yeni bir tarif değil.”

Bayan Motley’nin Stony Hill’deki yükselişi şaşırtıcı olsa da, uzun zamandır şaraplara saygı duyduğunu söyledi. 2011’de ilk hasadını yapmak için California’ya geldiğinde, Stony Hill’i ziyaret etmek için zaman ayırdı.



1943’te mülkü satın alan ve ilk ticari şarabını 1952’de yapan Fred ve Eleanor McCrea tarafından inşa edilen McCrea konutunun terasında Kredi… The New York Times için Carolyn Fong



“Napa’yı düşündüğümde ve bana ilham veren şey, 60’ların ve 70’lerin şarapları” dedi. “Onlara sahiptim ve yapmak istediğim türde şaraplar ile zarafet ve kısıtlama her zaman rezonansa girdiler.”

Halen devam etmekte olan bağın yeniden dikilmesiyle birlikte, Bayan Motley, 2021’in çeşit şaraplar yapmak için yeterli riesling ve gewürztraminer vermediğini söyledi. Bunun yerine, iki çeşit biraz chardonnay ile karıştırılmış bir miras karışımı dediği şeyi deniyor. Tattığım karışım, hoş çiçek aromalarıyla saf, etkileyici, ferahlatıcı ve kuruydu.

2021 cabernet’i de bitmemişti, ancak tattığım çok genç numune taze, lezzetli ve dengeliydi, bizim de tattığımız 2010 cabernet’e çok uygundu, kuru kırmızı meyve ve aromalarla kuruydu. otlar. ’21 yüzde 100 cabernet sauvignon’dur, ancak Ms. Motley, asmalar olgunlaştıkça diğer Bordeaux çeşitlerini eklemeyi planlıyor.




Tarihe ve şaraplara olan çekiciliğinin ötesinde, Bayan Motley, kendini tek bir siteye adamaktan heyecan duyduğunu söyledi.

“Gerçekten her gün bir bağda çalışmak, asmalarda yürümek ve mevsim boyunca değişen tüm nüansları görmek istedim” dedi. “Markamla fırsatım olmamıştı.”

Bay McCoy, şaraplarını, özellikle de Santa Cruz Mountains cabernet’inin iki vintajını tattıktan sonra Bayan Motley’nin doğru seçim olduğunu bildiğini söyledi.

“Bu şaraplar, yoğunluk ve soyağacından ödün vermeden çok fazla saflık, enerji ve yaşam içeriyor” dedi. “Jaimee ve Stony Hill terörünün evliliğinin sihire eşit olabileceğini biliyordum.”

Bayan McCrea, Stony Hill’i bir kadın ekibinin elinde görmekten heyecan duyduğunu söyledi.

“Çok yetenekliler ve umarız gençlikleri uzun yıllar kalacakları ve uzun ömür geleneğini sürdürecekleri anlamına geliyor” dedi. “Umarım onların versiyonu içten olmaya devam eder ve içinden geçen herhangi bir insandan çok daha ilginç olan bu muhteşem yere hakkını verir.”




Takip edin NYT Food Twitter’da ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst