Bir ticaret grubu olan Bordeaux Şarap Konseyi’ne göre, Amerika Birleşik Devletleri’nde Bordeaux satışları geçen yıl hacim olarak yüzde 24 artarak başladı.
Grup, yükselişin, ucuz, seri üretim şaraplardan en prestijli şişelere kadar tüm Bordeaux kategorilerini kapsadığını söyledi. Kısmen, bunun nedeninin, 2019 yılında eski Başkan Donald J. Trump tarafından bir ticaret anlaşmazlığında Avrupa Birliği’nden bazı şaraplara uygulanan yüzde 25’lik tarifelerin kaldırılması olduğu belirtildi. Tarifeler geçen yıl Başkan Biden tarafından askıya alındı.
Bu, hem 2008’deki mali çöküşten sonra hem de özellikle genç içiciler arasında şarabın itibarını zedeleyen bir dizi görüntü probleminden sonra Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bir zamanların güçlü pazarlarını yeniden inşa etmek için mücadele eden Bordeaux üreticileri için harika bir haber. ve şarap garsonları.
Bu insanlara Bordeaux, mülklerin milyarderlere, bankalara veya lüks mal şirketlerine ait olduğu sıkıcı bir yer gibi görünüyordu. Bordeaux’yu varlıklı statü arayanlarla ve yerleşik şarap eleştirmenlerinden yüksek puanlara takıntılı olanlarla ilişkilendirdiler. Bordeaux üreticilerinin, bağ kirinden çok ipek kravatlarla ilgilenen aristokratlar olduğunu düşündüler.
Bu tüketiciler, dikkatlerini üzüm yetiştiren ve şarap yapan çiftçiler olan vigneronlardan oluşan bir bölge olan Burgonya’ya çevirdi. Bordeaux’nun kaba cabernet sauvignon’undan ziyade pinot noir’in, Burgundy’nin kırmızı üzümünün şehvetli zevklerine ve Bordeaux’nun büyük malikanelerinden ziyade Burgundy’nin terördeki fraksiyonel farklılıklarını anlamanın entelektüel zorluğuna çekildiler – Burgonya’daki komşu arazilerden gelen şaraplar oldukça farklı olabilir – Bordeaux’nun büyük malikanelerinden .
Ancak, Bordeaux’nun şarap kültürü savaşlarında simgeleyebileceklerinden ayrı olarak, ister en ciddi şatolardan olsun, ister en iyilerinden olsun, şaraplarının asırlık tarihinin önemine ve büyüklüğüne her zaman inanmışımdır. onun küçük çiftçileri.
Gerçek şu ki: En prestijli ve pahalı şatolara gösterilen büyük miktarda ilgiye rağmen, Bordeaux üreticilerinin çoğu küçük çiftçilerdir – üzüm bağlarını yetiştiren ve şarapları yapan vigneronlardır. Son on yılın çoğunu şarapları duygulu ve neşeli olabilen Bordeaux vigneron’larını arayarak geçirdim ve şaşırtıcı bir sayı buldum.
Kışın son haftalarında New York’taki Bordeaux şarap dükkanlarında vigneronlar tarafından yapılan alışverişe gittim ve hevesle tavsiye ettiğim bu 12 şişeyi buldum. Bu üreticilerin bazıları küçük, diğerleri orta büyüklüktedir. Çoğu çiftlik ya organik ya da biyodinamik olarak — Bordeaux bir bölge olarak buna geç kaldı, ancak giderek daha fazla büyük üreticinin organik ve biyodinamik yönde hareket ettiğini görüyorum, bunun şaraplar, çevre ve sağlık için iyi olduğuna inanıyorum. işçilerden.
En önemlisi, bunlar lezzetli şaraplardır. Bazıları klasik ucuz Bordeaux’dur: hafif, kuru ve tamamen ferahlatıcı. Diğerleri biraz daha fazla içerik ve karmaşıklık sunar. Neredeyse hepsi kırmızı, ama ben onu sevdiğim için bir beyaz Bordo ekledim.
Bordeaux’yu ihraç eden kamptaysanız, bu şarapları denemenizi tavsiye ederim. Bordeaux’yu zaten seviyorsanız, bunlar beklentilerinize yeni bir boyut katabilir.
Bu 12 şişe güzel bir Bordeaux vigneron kesiti sunarken, favorilerimden bazılarını dahil etmedim, çünkü onları mağazalarda görmedim ya da Domaine du Jaugaret örneğinde, Artan maliyet nedeniyle küçük ama istisnai St.-Julien. Ayrıca Château Moulin de Tricot, Château le Puy ve Sauternes’i seviyorsanız Cru d’Arche-Pugneau’yu da şiddetle tavsiye ederim.
Ayrıca, büyük ölçüde vigneronlardan oluşan prestijli bir isim olan Pomerol’ü de dahil etmedim. Onlar kesinlikle keşfetmeye değer.
İşte artan fiyat sırasına göre 12 şişe.
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château le Bergey Bordeaux 2020, yüzde 14, 14 $
İşte harika bir Bordeaux değeri, biyodinamik olarak yetiştirilmiş üzümlerden yapılmış bir şarap, özellikle olmasa da klasiği sunuyor Uzun zamandır Bordeaux severler tarafından ödüllendirilen karmaşık, ferahlık. Château le Bergey, kendisi de iyi bir yapımcı olan Château l’Escart’ın giriş seviyesi etiketidir. Bu, 60-40’lık bir cabernet sauvignon ve merlot karışımıdır, fermente edilmiş ve beton tanklarda yaşlandırılmış ve erken tüketim için yapılmıştır. Topraksı çiçek ve kırmızı meyve aromaları ile kuru ve hafif tanenlidir. (A Maximilien Selection/ZRS Wines, Brooklyn, NY)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Peybonhomme-les-Tours Blaye-Côtes de Bordeaux 2019, yüzde 14, 18 $
Château Peybonhomme- les-Tours, 2000 yılından beri biyodinamik olarak çiftçilik yapan Hubert ailesine aittir. Mülk, amforada yıllandırılan Energies de dahil olmak üzere çeşitli şaraplar üretmektedir. Bu şişe, mülkün beygir gücü, yüzde 70 merlot, yüzde 20 cabernet frangı ve yüzde 10 malbec. Şarap yapısına yetecek kadar tanenli bir tutuşa sahip, dünyevi, sulu bir zevk. (MFW Wine Company, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château la Grolet Côtes de Bourg Origines 2019, yüzde 13,5, 19 $
Bu eski ekolün Right Bank Bordeaux’su: yumuşak, güzel dengeli ve cana yakın, ancak yalın, saf ve ferahlatıcı, şaraba hayat ve şekil vermek için yeterli asiditeye sahip. Yine Hubert ailesinin sahibi olduğu ve çiftçiliği yaptığı Grolet, her yıl büyük bir değerdir. Origines yüzde 70 merlot, yüzde 15 cabernet sauvignon, yüzde 10 cabernet frangı ve yüzde 5 malbec. (Fruit of the Vines, Long Island City, NY)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château du Champ des Treilles Bordeaux Le Petit Champ 2019, yüzde 14,5, 23 $
Ste.-Foy’da , Bordeaux’nun doğu ucunda, Corrine ve Jean-Michel Comme, kireçtaşı ve killi topraklarda biyodinamik olarak çiftlik yapıyor. İki kırmızı yaparlar. Biri fıçı yaşında ve “grand vin” olarak kabul ediliyor ve bu, Le Petit Champ, çelik fıçılarda yaşlandırılıyor. 2019, yüzde 60 merlot, yüzde 30 cabernet frangı, yüzde 8 cabernet sauvignon ve yüzde 2 petit verdot, tanenler hala oldukça sağlam olsa da, narin, davetkar bir doku ile saftır. (Savio Soares Selections, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Falfas Côtes de Bourg Les Demoiselles de Falfas 2020, yüzde 14, 27 $
Château Falfas, Sağ Yakada Côtes de Bourg bölgesi, benim favorim. Bu küçük mülkün en iyi şarapları mükemmel, ancak biraz yaşlanma gerektiriyor. İkinci şarap olan Les Demoiselles, genç asmalarla yapılır. Taze, saf, güzelce odaklanmış meyve aromalarıyla doludur, ancak berrak ama göze batmayan bir yapı sağlayacak kadar tanenlidir. Falfas, Bordeaux’nun yakın tarihinde bunu yapan ilklerden biri olan 1988’den beri biyodinamik olarak çiftçilik yapıyor ve mahzende minimalist şarap yapımını uyguluyor. Demoiselles, yüzde 75 merlot ve yüzde 25 cabernet sauvignon’dur. (Selection Masssale, San Leandro, California)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Massereau Vin de France Cuvée Tradition 2018, yüzde 13,5, 27 $
Château Massereau, bunun gibi hem tatlı şaraplar hem de kuru kırmızılar yapar. Bu küvet genellikle yüzde 60 merlot, yüzde 30 cabernet sauvignon’dur ve kalan kısım cabernet frangı ve petit verdot arasında bölünmüştür. Massereau, Bordeaux Supérieur olarak etiketlendi, ancak şaraplarını, ağırbaşlı bürokrasi ile uğraştıktan sonra temyizden geri çekti. Artık sek şarapları Vin de France olarak şişeliyor. Ne olursa olsun, hafif bir bitkisel kenar ile sivri, hassas, lezzetli ve ferahlatıcı, yapılandırılmış ancak tannik değil. (Camille Rivière/Fruit of the Vines)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Auney l’Hermitage Graves Blanc Cuvée Cana 2018, yüzde 13, 30 $
Kuru beyaz Bordo’nun erdemleri, Zor satış, çünkü muhtemelen en iyi bölgelerden, Pessac-Léognan ve Graves’den iyi örnekler pahalıdır ve bulunması kolay değildir. Beyaz Bordeaux’yu ve sémillon üzümünün sululuğunu seviyorum. (Cuvée Cana yüzde 50 sémillon, yüzde 35 sauvignon blanc, yüzde 10 sauvignon gris ve yüzde 5 muskadelle, sémillon ve diğer üzümlerin sauvignon blanc’a zemin kaybettiği bir bölgede alışılmadık bir karışım.) Chenin blanc gibi, sémillon’un da çiçeksi bir rengi var. , ballı lezzet, mineral bir aroma ve çok iyi hissettirdiği için ağzımda yuvarlamamı sağlayan tatlı bir doku. Auney l’Hermitage bağını organik olarak çakıllı kum ve kil üzerinde yetiştiriyor. (Rosenthal Wine Merchant, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Maison Blanche Montagne-St.-Émilion 2018, yüzde 14,5, 42 $
Despagne ailesi, Montagne-St.- Émilion bağını biyodinamik olarak yapar ve şaraplarını minimum düzeyde ustalıkla yapar. Bağbozumuna bağlı olarak, bu şarap, geri kalanı merlot ile yüzde 20 ila yüzde 50 arasında cabernet frangı olabilir. 2018, koyu meyve, meyan kökü ve baharatların karmaşık tatları ile yoğun ve konsantredir. Yapılandırılmıştır ve yıllarca yaşlanması gerekir. (Seçim Toplu Satış)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Clos du Jaugueyron Haut-Médoc 2017, yüzde 12,5, 45 $
Clos du Jaugueyron, en sevdiğim küçük Bordeaux mülklerinden biridir. Sahibi Michel Théron, biyodinamik olarak yaklaşık 17 dönümlük tarım yapıyor ve şarapları lezzetli bir saflıkta. Haut-Médoc yüzde 60 cabernet sauvignon, yüzde 33 merlot ve yüzde 7 petit verdot’tur. Hafif tanenlidir, çiçeksi, taşlı tatları vardır ve içmesi bir zevktir. Jaugueyron ayrıca mükemmel bir Margaux yapar. (Seçim Toplu Satış)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Domaine de Galouchey Vin de France Vin de Jardin 2018, yüzde 13,5, 45 ABD doları
Küçük Domaine de Galouchey, Garonne ve Dordogne nehirleri arasında yer almaktadır. Basit Bordeaux unvanını kullanabilir, ancak bunun yerine Vin de France adını almıştır. Bu, etikette, 1990’larda popüler olan vins de garaj veya garaj şarapları olarak adlandırılan harekete keskin bir tezat oluşturan, hayali Vin de Jardin’den çok daha küçük bir baskıyla görünüyor. Bağ organik olarak yetiştirilmektedir. Bu cuvée esas olarak merlottur, ancak aynı zamanda az miktarda beyaz üzüm içerir. Sonuç, çiçeklerin ve kırmızı meyvelerin topraksı, taşlı tatları ile taze ve canlı bir içecek keyfidir. Galouchey’deki ortaklardan biri olan Marco Pelletier, aynı zamanda birinci sınıf bir şarap garsonu ve Paris’te şarap odaklı mükemmel bir bistro olan Vantre’nin sahibidir. (Grand Cru Selections, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Pavillon de Taillefer St.-Émilion 2018, yüzde 14,5, 52 $
Pavillon de Taillefer, Château Vieux Taillefer’in kardeş markasıdır. . İkisi arasındaki ayrım kaliteye değil teröre dayanmaktadır. Vieux Taillefer, kireçtaşı topraklara dikilmiş tek bir bağdan gelirken, bu cuvée, çoğunlukla çakıl ve demir açısından zengin kil olan dört bölgeden geliyor. Philippe ve Catherine Cohen, sitelerini organik olarak, toplamda 12 dönümlük bir alanda işliyor. Pavillon yüzde 100 merlottur, zengin, taşlı ve sulu, çiğnenebilir tanenler içerir. Şimdi yeterince yağlı bir et yemeği ile içebilir veya tanenlerin yumuşaması için birkaç yıl yaşlandırabilirsiniz. (DNS Wines/T. Elenteny, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Cos Labory St.-Estèphe 2017, yüzde 13, 55 $
Bu listedeki üreticilerin çoğu Bordeaux normlarına başkaldırdıkları veya uzak bölgelerde yer aldıkları anlamında yabancılar. Ancak Audoy ailesine ait olan Cos Labory, üst düzey mülkleri beş kategoriye ayıran 1855 önde gelen Bordeaux mülkleri sınıflandırmasında beşinci bir büyüme olarak sıralanan mükemmel bir içeriden. Médoc’un önde gelen dört komünlerinden biri olan St.-Estèphe’de yer almaktadır. Bu şişe, çoğunlukla cabernet sauvignon, merlot ve küçük bir yüzdede cabernet frangı içeren klasik bir Médoc karışımıdır. Kuru, lezzetli ve ferahlatıcı, kırmızı meyve ve ot aromalarıyla. (Wineberry America, Valley Cottage, NY)
Twitter’da takip edin NYT Food ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den yemek tarifi önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
Grup, yükselişin, ucuz, seri üretim şaraplardan en prestijli şişelere kadar tüm Bordeaux kategorilerini kapsadığını söyledi. Kısmen, bunun nedeninin, 2019 yılında eski Başkan Donald J. Trump tarafından bir ticaret anlaşmazlığında Avrupa Birliği’nden bazı şaraplara uygulanan yüzde 25’lik tarifelerin kaldırılması olduğu belirtildi. Tarifeler geçen yıl Başkan Biden tarafından askıya alındı.
Bu, hem 2008’deki mali çöküşten sonra hem de özellikle genç içiciler arasında şarabın itibarını zedeleyen bir dizi görüntü probleminden sonra Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bir zamanların güçlü pazarlarını yeniden inşa etmek için mücadele eden Bordeaux üreticileri için harika bir haber. ve şarap garsonları.
Bu insanlara Bordeaux, mülklerin milyarderlere, bankalara veya lüks mal şirketlerine ait olduğu sıkıcı bir yer gibi görünüyordu. Bordeaux’yu varlıklı statü arayanlarla ve yerleşik şarap eleştirmenlerinden yüksek puanlara takıntılı olanlarla ilişkilendirdiler. Bordeaux üreticilerinin, bağ kirinden çok ipek kravatlarla ilgilenen aristokratlar olduğunu düşündüler.
Bu tüketiciler, dikkatlerini üzüm yetiştiren ve şarap yapan çiftçiler olan vigneronlardan oluşan bir bölge olan Burgonya’ya çevirdi. Bordeaux’nun kaba cabernet sauvignon’undan ziyade pinot noir’in, Burgundy’nin kırmızı üzümünün şehvetli zevklerine ve Bordeaux’nun büyük malikanelerinden ziyade Burgundy’nin terördeki fraksiyonel farklılıklarını anlamanın entelektüel zorluğuna çekildiler – Burgonya’daki komşu arazilerden gelen şaraplar oldukça farklı olabilir – Bordeaux’nun büyük malikanelerinden .
Ancak, Bordeaux’nun şarap kültürü savaşlarında simgeleyebileceklerinden ayrı olarak, ister en ciddi şatolardan olsun, ister en iyilerinden olsun, şaraplarının asırlık tarihinin önemine ve büyüklüğüne her zaman inanmışımdır. onun küçük çiftçileri.
Gerçek şu ki: En prestijli ve pahalı şatolara gösterilen büyük miktarda ilgiye rağmen, Bordeaux üreticilerinin çoğu küçük çiftçilerdir – üzüm bağlarını yetiştiren ve şarapları yapan vigneronlardır. Son on yılın çoğunu şarapları duygulu ve neşeli olabilen Bordeaux vigneron’larını arayarak geçirdim ve şaşırtıcı bir sayı buldum.
Kışın son haftalarında New York’taki Bordeaux şarap dükkanlarında vigneronlar tarafından yapılan alışverişe gittim ve hevesle tavsiye ettiğim bu 12 şişeyi buldum. Bu üreticilerin bazıları küçük, diğerleri orta büyüklüktedir. Çoğu çiftlik ya organik ya da biyodinamik olarak — Bordeaux bir bölge olarak buna geç kaldı, ancak giderek daha fazla büyük üreticinin organik ve biyodinamik yönde hareket ettiğini görüyorum, bunun şaraplar, çevre ve sağlık için iyi olduğuna inanıyorum. işçilerden.
En önemlisi, bunlar lezzetli şaraplardır. Bazıları klasik ucuz Bordeaux’dur: hafif, kuru ve tamamen ferahlatıcı. Diğerleri biraz daha fazla içerik ve karmaşıklık sunar. Neredeyse hepsi kırmızı, ama ben onu sevdiğim için bir beyaz Bordo ekledim.
Bordeaux’yu ihraç eden kamptaysanız, bu şarapları denemenizi tavsiye ederim. Bordeaux’yu zaten seviyorsanız, bunlar beklentilerinize yeni bir boyut katabilir.
Bu 12 şişe güzel bir Bordeaux vigneron kesiti sunarken, favorilerimden bazılarını dahil etmedim, çünkü onları mağazalarda görmedim ya da Domaine du Jaugaret örneğinde, Artan maliyet nedeniyle küçük ama istisnai St.-Julien. Ayrıca Château Moulin de Tricot, Château le Puy ve Sauternes’i seviyorsanız Cru d’Arche-Pugneau’yu da şiddetle tavsiye ederim.
Ayrıca, büyük ölçüde vigneronlardan oluşan prestijli bir isim olan Pomerol’ü de dahil etmedim. Onlar kesinlikle keşfetmeye değer.
İşte artan fiyat sırasına göre 12 şişe.
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château le Bergey Bordeaux 2020, yüzde 14, 14 $
İşte harika bir Bordeaux değeri, biyodinamik olarak yetiştirilmiş üzümlerden yapılmış bir şarap, özellikle olmasa da klasiği sunuyor Uzun zamandır Bordeaux severler tarafından ödüllendirilen karmaşık, ferahlık. Château le Bergey, kendisi de iyi bir yapımcı olan Château l’Escart’ın giriş seviyesi etiketidir. Bu, 60-40’lık bir cabernet sauvignon ve merlot karışımıdır, fermente edilmiş ve beton tanklarda yaşlandırılmış ve erken tüketim için yapılmıştır. Topraksı çiçek ve kırmızı meyve aromaları ile kuru ve hafif tanenlidir. (A Maximilien Selection/ZRS Wines, Brooklyn, NY)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Peybonhomme-les-Tours Blaye-Côtes de Bordeaux 2019, yüzde 14, 18 $
Château Peybonhomme- les-Tours, 2000 yılından beri biyodinamik olarak çiftçilik yapan Hubert ailesine aittir. Mülk, amforada yıllandırılan Energies de dahil olmak üzere çeşitli şaraplar üretmektedir. Bu şişe, mülkün beygir gücü, yüzde 70 merlot, yüzde 20 cabernet frangı ve yüzde 10 malbec. Şarap yapısına yetecek kadar tanenli bir tutuşa sahip, dünyevi, sulu bir zevk. (MFW Wine Company, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château la Grolet Côtes de Bourg Origines 2019, yüzde 13,5, 19 $
Bu eski ekolün Right Bank Bordeaux’su: yumuşak, güzel dengeli ve cana yakın, ancak yalın, saf ve ferahlatıcı, şaraba hayat ve şekil vermek için yeterli asiditeye sahip. Yine Hubert ailesinin sahibi olduğu ve çiftçiliği yaptığı Grolet, her yıl büyük bir değerdir. Origines yüzde 70 merlot, yüzde 15 cabernet sauvignon, yüzde 10 cabernet frangı ve yüzde 5 malbec. (Fruit of the Vines, Long Island City, NY)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château du Champ des Treilles Bordeaux Le Petit Champ 2019, yüzde 14,5, 23 $
Ste.-Foy’da , Bordeaux’nun doğu ucunda, Corrine ve Jean-Michel Comme, kireçtaşı ve killi topraklarda biyodinamik olarak çiftlik yapıyor. İki kırmızı yaparlar. Biri fıçı yaşında ve “grand vin” olarak kabul ediliyor ve bu, Le Petit Champ, çelik fıçılarda yaşlandırılıyor. 2019, yüzde 60 merlot, yüzde 30 cabernet frangı, yüzde 8 cabernet sauvignon ve yüzde 2 petit verdot, tanenler hala oldukça sağlam olsa da, narin, davetkar bir doku ile saftır. (Savio Soares Selections, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Falfas Côtes de Bourg Les Demoiselles de Falfas 2020, yüzde 14, 27 $
Château Falfas, Sağ Yakada Côtes de Bourg bölgesi, benim favorim. Bu küçük mülkün en iyi şarapları mükemmel, ancak biraz yaşlanma gerektiriyor. İkinci şarap olan Les Demoiselles, genç asmalarla yapılır. Taze, saf, güzelce odaklanmış meyve aromalarıyla doludur, ancak berrak ama göze batmayan bir yapı sağlayacak kadar tanenlidir. Falfas, Bordeaux’nun yakın tarihinde bunu yapan ilklerden biri olan 1988’den beri biyodinamik olarak çiftçilik yapıyor ve mahzende minimalist şarap yapımını uyguluyor. Demoiselles, yüzde 75 merlot ve yüzde 25 cabernet sauvignon’dur. (Selection Masssale, San Leandro, California)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Massereau Vin de France Cuvée Tradition 2018, yüzde 13,5, 27 $
Château Massereau, bunun gibi hem tatlı şaraplar hem de kuru kırmızılar yapar. Bu küvet genellikle yüzde 60 merlot, yüzde 30 cabernet sauvignon’dur ve kalan kısım cabernet frangı ve petit verdot arasında bölünmüştür. Massereau, Bordeaux Supérieur olarak etiketlendi, ancak şaraplarını, ağırbaşlı bürokrasi ile uğraştıktan sonra temyizden geri çekti. Artık sek şarapları Vin de France olarak şişeliyor. Ne olursa olsun, hafif bir bitkisel kenar ile sivri, hassas, lezzetli ve ferahlatıcı, yapılandırılmış ancak tannik değil. (Camille Rivière/Fruit of the Vines)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Auney l’Hermitage Graves Blanc Cuvée Cana 2018, yüzde 13, 30 $
Kuru beyaz Bordo’nun erdemleri, Zor satış, çünkü muhtemelen en iyi bölgelerden, Pessac-Léognan ve Graves’den iyi örnekler pahalıdır ve bulunması kolay değildir. Beyaz Bordeaux’yu ve sémillon üzümünün sululuğunu seviyorum. (Cuvée Cana yüzde 50 sémillon, yüzde 35 sauvignon blanc, yüzde 10 sauvignon gris ve yüzde 5 muskadelle, sémillon ve diğer üzümlerin sauvignon blanc’a zemin kaybettiği bir bölgede alışılmadık bir karışım.) Chenin blanc gibi, sémillon’un da çiçeksi bir rengi var. , ballı lezzet, mineral bir aroma ve çok iyi hissettirdiği için ağzımda yuvarlamamı sağlayan tatlı bir doku. Auney l’Hermitage bağını organik olarak çakıllı kum ve kil üzerinde yetiştiriyor. (Rosenthal Wine Merchant, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Maison Blanche Montagne-St.-Émilion 2018, yüzde 14,5, 42 $
Despagne ailesi, Montagne-St.- Émilion bağını biyodinamik olarak yapar ve şaraplarını minimum düzeyde ustalıkla yapar. Bağbozumuna bağlı olarak, bu şarap, geri kalanı merlot ile yüzde 20 ila yüzde 50 arasında cabernet frangı olabilir. 2018, koyu meyve, meyan kökü ve baharatların karmaşık tatları ile yoğun ve konsantredir. Yapılandırılmıştır ve yıllarca yaşlanması gerekir. (Seçim Toplu Satış)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Clos du Jaugueyron Haut-Médoc 2017, yüzde 12,5, 45 $
Clos du Jaugueyron, en sevdiğim küçük Bordeaux mülklerinden biridir. Sahibi Michel Théron, biyodinamik olarak yaklaşık 17 dönümlük tarım yapıyor ve şarapları lezzetli bir saflıkta. Haut-Médoc yüzde 60 cabernet sauvignon, yüzde 33 merlot ve yüzde 7 petit verdot’tur. Hafif tanenlidir, çiçeksi, taşlı tatları vardır ve içmesi bir zevktir. Jaugueyron ayrıca mükemmel bir Margaux yapar. (Seçim Toplu Satış)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Domaine de Galouchey Vin de France Vin de Jardin 2018, yüzde 13,5, 45 ABD doları
Küçük Domaine de Galouchey, Garonne ve Dordogne nehirleri arasında yer almaktadır. Basit Bordeaux unvanını kullanabilir, ancak bunun yerine Vin de France adını almıştır. Bu, etikette, 1990’larda popüler olan vins de garaj veya garaj şarapları olarak adlandırılan harekete keskin bir tezat oluşturan, hayali Vin de Jardin’den çok daha küçük bir baskıyla görünüyor. Bağ organik olarak yetiştirilmektedir. Bu cuvée esas olarak merlottur, ancak aynı zamanda az miktarda beyaz üzüm içerir. Sonuç, çiçeklerin ve kırmızı meyvelerin topraksı, taşlı tatları ile taze ve canlı bir içecek keyfidir. Galouchey’deki ortaklardan biri olan Marco Pelletier, aynı zamanda birinci sınıf bir şarap garsonu ve Paris’te şarap odaklı mükemmel bir bistro olan Vantre’nin sahibidir. (Grand Cru Selections, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Pavillon de Taillefer St.-Émilion 2018, yüzde 14,5, 52 $
Pavillon de Taillefer, Château Vieux Taillefer’in kardeş markasıdır. . İkisi arasındaki ayrım kaliteye değil teröre dayanmaktadır. Vieux Taillefer, kireçtaşı topraklara dikilmiş tek bir bağdan gelirken, bu cuvée, çoğunlukla çakıl ve demir açısından zengin kil olan dört bölgeden geliyor. Philippe ve Catherine Cohen, sitelerini organik olarak, toplamda 12 dönümlük bir alanda işliyor. Pavillon yüzde 100 merlottur, zengin, taşlı ve sulu, çiğnenebilir tanenler içerir. Şimdi yeterince yağlı bir et yemeği ile içebilir veya tanenlerin yumuşaması için birkaç yıl yaşlandırabilirsiniz. (DNS Wines/T. Elenteny, New York)
Kredi… Tony Cenicola/The New York Times
Château Cos Labory St.-Estèphe 2017, yüzde 13, 55 $
Bu listedeki üreticilerin çoğu Bordeaux normlarına başkaldırdıkları veya uzak bölgelerde yer aldıkları anlamında yabancılar. Ancak Audoy ailesine ait olan Cos Labory, üst düzey mülkleri beş kategoriye ayıran 1855 önde gelen Bordeaux mülkleri sınıflandırmasında beşinci bir büyüme olarak sıralanan mükemmel bir içeriden. Médoc’un önde gelen dört komünlerinden biri olan St.-Estèphe’de yer almaktadır. Bu şişe, çoğunlukla cabernet sauvignon, merlot ve küçük bir yüzdede cabernet frangı içeren klasik bir Médoc karışımıdır. Kuru, lezzetli ve ferahlatıcı, kırmızı meyve ve ot aromalarıyla. (Wineberry America, Valley Cottage, NY)
Twitter’da takip edin NYT Food ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den yemek tarifi önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...