Cafe Spagetti Karbonhidrat Karşıtıdır

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Cafe Spaghetti, Brooklyn’de adı size tam olarak ne hakkında olduğunu söyleyen yeni bir restoran – çocukları ve büyükanne ve büyükbabaları alabileceğiniz, gömleğinize sos sürebileceğiniz ve kimsenin kaba olduğunuzu düşünmeden bir garsonu işaretlemek için el sallayabileceğiniz bir mahalle bekleme yeri.

Orada yemek yiyen bir arkadaş “Karbon karşıtı” dedi. Her iki restoran da genç İtalyan şefler tarafından çocukken yedikleri eski kırmızı soslu lokantalara övgü niteliğinde. Rich Torrisi ve Mario Carbone, Carbone’u papyonlu garsonlar, yedek şarap listesi ve bir menüye hiç bakmayan veya menüden herhangi bir şey sipariş etmeyen yerel büyükler için ayrılmış en iyi masaların olduğu İtalyan restoranlarında modelledi. Carbone’u beğenip beğenmemeniz, tamamen önemli kişilerden biri gibi hissedip hissetmediğinize bağlıdır.


Cafe Spaghetti’nin sahibi ve şefi Sal Lamboglia’ya göre ülkü, aile tarafından işletilen küçük bir restoran gibi görünüyor – koca mutfakta, eşi kapıda (ya da tam tersi), Louise’in alt kattaki bekleme masalarından çocuğu. Cafe Spagetti, Carbone’un “Goodfellas” teatralliğinin neredeyse hiçbirine sahip değil. Aynı zamanda yarısı kadar, belki daha az maliyeti. Şarap listesi yeterince iyi ama evi sosis ve biberle kırmızı içerek birkaç dolar tasarruf edersen kimse seni daha az düşünmez. Ve söyleyebileceğim kadarıyla, en iyi masa yok.


Sal Lamboglia, sahibi ve şefidir. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Aslında, Mayıs ayında açıldığından beri orada bulunan çoğu insan, açık havada sallanan veranda masalarında yemek yemiştir. İç mekan, önde bir avuç koltuk, arkada başka bir küme ve aralarında hızlı hareket eden bir mutfaktan oluşuyor gibi görünüyor. En azından, çizgili plaj şemsiyelerinin gölgelediği masaların arasına mavi bir Vespa’nın park edildiği bahçeye giderken gördüğümü sanıyordum, sanki Cafe Spagetti Taormina’da, Brooklyn’den yarım blok ötede değilmiş gibi. -Queens Otoyolu, bazen Columbia Caddesi sahil bölgesi olarak bilinen o öksüz bölgede.


Bu yazın amansız sıcağında o şemsiyelerden birinin altında, kayaların üzerinde mızraklı yeşil zeytinlerle servis edilen köpüklü, parlak kırmızı bir içecek olan Spagetti Spritz’e hayır demek zordu – barın Venedik Spritz’ini alması. Bununla birlikte, bir düzine kadar vermuttan herhangi biri, Bay Lamboglia’nın meze menüsünün çoğunu oluşturan kokteyl yemeklerine de uyacaktır. (Salatalar, çok bol olanlar, gerisini telafi edin).

Cafe Spagetti, çocukları ve büyükanne ve büyükbabaları götürebileceğiniz bir yerdir. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander
Yaz geceleri bir veya iki Spagetti Spritz ister. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Bay Lamboglia, Cafe Spagetti’yi açmak için tek başına dışarı çıkmadan önce yedi yıl boyunca Manhattan’daki Bar Primi’de şef olarak çalıştı. Carbone’dan sonra gelen bir dizi başka restoranın yanı sıra Bar Primi, Güney İtalyan yemeklerini Amerikan kanonuna girdiği şekliyle çıkardı, zaman zaman yeniden İtalyanlaştırdı, önemli olduğunda daha iyi malzemeler satın aldı ve bir ya da iki numara ödünç aldı. modern mutfak uygulamaları, hepsi o eski yemeklerin eskiden beri saygın olduğunu kanıtlamak için.


Tadının nasıl olduğunu öğrenmek için Cafe Spaghetti’nin pirinç toplarından bir sipariş alın. Ana bileşen çifti karabiber ve Pecorino Romano olan makarna yemeği cacio e pepe tarzında yapılmışlardır, son zamanlarda tür engelini aşmış ve her türlü makarna olmayan formu almıştır. Kombinasyon, pirinç toplarını iddialı, neredeyse keskin hale getirirken, bir tür mutfak sihirbazı onları çılgınca ihale ediyor, sanki sadece bir alışkanlıkmış gibi ince bir altın ekmek kırıntısı tabakası altında bir arada tutuyor.


Ancak Cafe Spaghetti’de bir yemeğin başlangıcında, Rhode Island’da yaptıkları gibi tatlı ve baharatlı biberlerle kızartılmış kalamar da dikkate alınmalıdır. Spiedini alla Romana da ortaya çıkıyor. Bu aslında ekmek dilimleri arasında kızartılan ve daha sonra bir mutfaktan diğerine değişebilen bir sosun altına gömülen mozzarella peyniridir. Bay Lamboglia, domateslerden hamsi ve dikkatinizi çekecek kadar limon suyu ile yapıyor. Birinin çorbasına düşmüş bir sandviçe benziyor.

Tüm iyi spiediniler, soggerlaştıkça daha iyi olurlar. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Tüm iyi spiediniler gibi, Cafe Spagetti’ler de sırılsıklamlaştıkça daha iyi hale geliyor ve neredeyse tamamen lapa döndüklerinde zirveye ulaşıyorlar. Bu, en az 50 veya 60 yıldır etrafta olmayan bir New York restoranında spiedini görmemenizin bir nedenidir.

Cafe Spaghetti’deki en iyi iki makarnanın spagetti içermesine şaşıran var mı? Spagetti ve köfte onlardan biri değil; Bay Lamboglia, baharatlı, saçma sapan köftelerini meze olarak kendi başına servis ederek Amerikan geleneğinden kopuyor.

Ama spagetti pomodoro ve istiridyeli spagetti, her ikisi de etli konserve domates ve sarımsak, sarımsak, sarımsak ile pişirilir. Napoli’den İtalyan’dan daha az Brooklyn’den İtalyan olan stil.

Bay Lamboglia, kendinden emin ve görünüşte sanatsız bir şekilde klasik makarna yapıyor. Kalın tirbuşonlu düdük grosso sosu, soğanla yoğun bir şekilde parfümlü ve domatesle o kadar hafif tatlandırılmış ki, neredeyse pembemsi olmayan bir Ceneviz paçavrasıdır.


Mevsimlik bir malzeme üzerine yapılan makarnalar daha az güvenilirdir. Haziran ayında, makarna e piselli – soğan ve guanciale’den oluşan görünmez bir sosta tatlı yeşil bezelyeli kısa tüpler – son derece ikna ediciydi; bir tabak peynirli ravioli etrafına serpilmiş baklalar değildi.


Bar Primi, gecede sadece bir ana yemek sunarak makarnanın asıl mesele olduğunu bildirirdi. Cafe Spaghetti’de üç ya da dört tane olacak. Tavuk fransa’yı tekrar görmek bir tekmeydi ve limonlu tereyağı sosunun canlandırıcı tadı, bunun göz kırpan, ironik bir şaka olduğuna dair tüm şüpheleri ortadan kaldırdı. Ve patlıcan Parm’ın peyniri ön plana koymaktan ne kadar mesafe aldığı etkileyici, iyi bir fikir olduğunu düşünmediğim bir şey.

Her gün Bay Lamboglia’nın babası tiramisu yapar. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Sunucular, Bay Lamboglia’nın babası Tony’nin, son birkaç yıldır Bar Primi’de yaptığı gibi, her gün restorana bunu yapmak için geldiğine dikkat çekerek, tiramisiyi oldukça zorluyor. Direnmenin de bir anlamı da yok. Diğer tiramislerin sırılsıklam ve gülünç derecede tatlı olabileceği yerlerde, bu hafif ve hassas bir yaratımdır.

Tony ve tiramisi resimde olduğu sürece, Cafe Spaghetti’nin fındıklı dondurması muhtemelen fazla ilgi görmeyecektir. Ama olmalı.

Artık tam bir kırmızı sos hareketi olduğuna göre, muhtemelen istiridye kekik ve tavuk skarpariello’nun yakın zamanda neslinin tükenmesi konusunda endişelenmemize gerek yok. Ancak, itibarları nadiren bir veya iki metro durağından daha fazla yayılan anne-pop mekanları, ortadan kaybolan belirli bir tür İtalyan Amerikan restoranı var. Bunlar battığında, genellikle değiştirilmezler. Cafe Spagetti, en azından bir mahalle için en önemli olan şekillerde ruhunu düzeltir.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst