Danny Meyer’in Ci Siamo’sunda Alevi Yeniden Yakmak

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Resy’nin takvimindeki tüm kırmızı dairelerin, her kontrol ettiğimde Ci Siamo’da rezervasyon olmadığını söyleyen ve sık sık kontrol ettiğimi görmemiş gibi değilim. Yine de, sonunda restoranın hangar benzeri yemek salonunda yemek yemeye geldiğimde, orada kaç kişinin daha olduğunu görünce şaşırdım.

Omicron şehri dolaşmaya başlamıştı – misafirlerim ve ben, bir yemekten önce ve sonra birkaç gün boyunca gergin bir şekilde test sonuçlarını değiştirdik. New Yorkluların tekrar çömelerek eve yakın oldukları söylendi. Çoğu insan için bu, Moynihan Tren Salonu’nun batısındaki rüzgarlı bir plazaya yapılacak bir keşif gezisini dışlar gibi görünüyor.

Ama restoran işinin bilinen gerçeklerinden birini unutmuşum: Danny Meyer inşa ederse, gelirler.

Gelmeye devam edip etmeyecekleri başka bir soru, sadece pandeminin ilerleyişine değil, aynı zamanda Ci Siamo’nun yeniliği kaybolduktan sonra uzun vadeli bağlılık yaratma yeteneğine de bağlı. Bay Meyer’in Union Square Hospitality Group bir zamanlar bunu bir formüle indirmiş gibiydi. Ancak restoranlarından biri olan North End Grill’i 2018’de kapattı. Bir diğeri, Manhatta, Covid kaynaklı kapanışından hala çıkmadı; Yeniden açılmasına hazırlanmak için aşçılar, sunucular ve diğer yeni işe alımlar arayan en son Instagram gönderisi bir yıldan daha eski.




İki restoranın sahiplik dışında ortak bir yanı vardı: Her ikisi de esas olarak tatlı bir emlak anlaşmasından yararlanmak için var olduğu şüphesinden tam olarak kurtulamadı. Neden yarışta olduklarını asla açıklayamadıkları için kampanyaları batan siyasi adaylara benziyorlardı.

Ci Siamo’da böyle bir bulanıklık yoktur. Aynı zamanda emlak işinin de bir çocuğu, Brookfield Properties’in New Jersey’e giden tren raylarının üzerine inşa ettiği Manhattan West kompleksinin etrafına ördekler için ekmek kırıntıları gibi dağılmış yemek yiyebileceğiniz birkaç yerden biri. Ancak Ci Siamo’nun amaçları ve getirileri açık. Bay Meyer’in şirketinden yıllardır aldığımız en iyi ve en kendinden emin restoran.

Ekim ayından bu yana faaliyet gösteren Ci Siamo, kapıda gördüğünüz isimden (“Ci siamo?” İtalya’daki garsonların sipariş vermeye hazır olup olmadığınızı sorma şeklidir) tatlıya kadar tüm yol boyunca İtalyandır. neredeyse kesinlikle ayrılmadan hemen önce isteyeceksiniz. Şef Hillary Sterling, Great Jones Caddesi’ndeki son restoranı Vic’s’in şehir merkezindeki pizza, makarna ve burrata noktalarının çıkmazında öne çıkmasına yardımcı olan canlı ve davetkar bir tarza sahip.




Hillary Sterling, aşçılık alanını genişleten odun sobası ile. Kredi… The New York Times için Daniel Krieger



Ci Siamo’da menüsünü genişletti ve yeni bir aletle yemek pişirmesini yoğunlaştırdı – orta boy bir aslanı kızartmaya yetecek kadar geniş görünen açık, odunla yanan bir ocak. Şöminenin dumanı ve sıcaktan kavurucuya kadar olan ısı aralığı, Bayan Sterling’in yemeklerini deneyimleme şeklinizi değiştirir. Vic’s’te bal arıları gibi tabaktan tabağa uçan bir sürü insan gördünüz. Ci Siamo’da gerçekten kazıyorlar.




Alevler üzerinde kızaran bütün bir alabalığın derisi dişlerimin arasında bir deniz yosunu parçası gibi çatırdadı; çam fıstığı ve göbekten dökülen altın kuru üzüm ile tatlandırılmış solmuş hardal yeşillikleri. Onunla işim bittiğinde, yanaklar hariç kuyruk ve başın bir kısmı dışında balıktan geriye hiçbir şey kalmamıştı.



Hardalla doldurulmuş alabalık, ateşte kızarır. Kredi… The New York Times için Daniel Krieger



Büyük bir kılıçbalığı yumruğu benden olmasa da ocaktan daha nazik muamele gördü. Sicilya limon ve bitki sosu salmoriglio’nun doğranmış enginar kalpleriyle akıllıca genişletilmiş bir versiyonunda, balık kremsi ve suluydu, yumuşak bir şekilde nüfuz eden dumanı ateşin tek kanıtıydı.

Bayan Sterling tek başına dışarı çıkmadan önce Bobby Flay ve Missy Robbins için yemek yapma şansına ve onlardan ne alacağını bilmeye karar verdi. Bay Flay’in her damak tadına aynı anda hitap etme becerisine sahip; deniz mahsulleri salatasındaki midye, ıstakoz, tarak ve kılıçbalığı, Castelvetrano zeytinlerinin salamurasından tuz ve acılık, taze limondan asit, bütün Calabria chiles’ten ısı ve Halep biberinin müsrif bir sallaması.

Sesi onun kadar yüksek yapmıyor, ancak nispeten kısıtlı miktarlarda bile, çeşitli boyutlarda baharatlandırma konusundaki coşkusu, İtalyan yemeğine belirgin bir Amerikan çatırtısı veriyor. Bol adaçayı ve biberiye ile demlenen çeşitli renk, boy ve tatlardaki kabuklu çekirdekler, yağda kürlenmiş siyah zeytinlerle noktalanır. Soğuk, müstehcen bir gecede ondan yemek yaptığımı görebiliyordum.

Bayan Robbins ile geçirdiği zaman, Ci Siamo’nun esnek, becerikli ve ev yapımı makarnalarında karşılığını veriyor. Topini – ıslak patates püresi ile doldurulmuş uçan daireler – konusunda sunucularımın göründüğü kadar çılgın değilim, ama stracci muhtemelen şimdiye kadar tanıştığım en iyi tavşan makarnası ve tagliatelle ile domates sosu başımı döndürdü, değil sadece tereyağı yığınları domateslerin içine katlandığı için değil, aynı zamanda tereyağı manda sütünden yapıldığı için.

Tatlılar Claudia Fleming’in elinde. Uzun zamandır yazmak istediğim bir cümleydi. Bayan Fleming en son bir New York restoranında çalıştığında, “Friends” hala NBC’de yayınlanıyordu. Bu, tartlarda, keklerde ve kurabiyelerde minimalist titizliğin maksimum zevke yol açabileceğini gösterdiği Gramercy Tavern’deydi.




Artık Ci Siamo da dahil olmak üzere tüm Union Square grubunun pastane mutfaklarını denetlediği için, estetiğinin sınırda tatlı İtalyan tatlıları için ideal olduğu açık. . Yoğun çikolata budino’su, üzeri koyu çikolata parçalarıyla süslenmiş havadar, hafif acı bir espresso zabaglione’nin altına gömüldü. Uzun, keskin bir torta parçası, yumuşak, kızarmış bezenin şekerli rahatlamasını memnuniyetle karşılamanıza yetecek kadar ekşi bir limonlu muhallebi tutar. Ve papatyalar gibi şekillendirilmiş şekerli bomboloniler var, altı yaprağı ayırabilir ve sihirli bir şekilde doğru oranda amaro ile çivilenmiş ılık çikolata sosuna daldırabilirsiniz.

Geçtiğimiz iki yıl içinde, pek çok New Yorklu, bazen hafife aldığımız mütevazi mahalle restoranları için yeni bir takdir kazandı. Ci Siamo gibi yerler hayatımızda farklı bir rol oynuyor. Aslan büyüklüğünde bir ocakta pişmiş yemek yememe gerek yok ama arada sırada Bayan Sterling gibi bir şefin bir ocakla neler yapabileceğini öğrenme şansım olursa, kabul edeceğim.

Ve bazen Danny Meyer’in genç, parlak gözlü sunucularının bir sincaplar ulusunun elçileri gibi bana doğru geldiğini gördüğümde masanın altına saklanmak istedim, ama akıl ve profesyonellik hakkında harika bir şey var Ci Siamo’da sergileniyor – harika ve restoran işinin kuşatılmış durumu göz önüne alındığında umut verici. Restorandan şöyle düşündüm: Yapılabilir.

Okumaya devam et...
 
Üst