Emily Nunn Salatayı Nasıl Sabun Kutusuna Dönüştürdü?

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
ATLANTA — Emily Nunn burada otobanlarda araba kullanmaz, bu yüzden dairesinden ucuz ve bol ürün seçimini tercih ettiği, mağara gibi kapalı Your Dekalb Çiftçi Pazarı’na varması 45 dakika sürebilir. .

İçeri girmeden önce marul bidonlarına bile ulaşmamıştık.

“Gıda işinde çalışan herkes benden nefret ediyor,” dedi, hem güçlü nane kullanımını savunmak için bir dakika ayırarak. ve özellikle konu yaş ayrımcılığı söz konusu olduğunda, sosyal medyayı kışkırtmaya olan tutkusu. “Çünkü çok eğleniyorum. Ve artık umurumda değil.”

“Herkes” kelimesi elbette abartılıdır. The New Yorker gibi yüksek profilli yayınlarda yemek yazarı olarak geçen yıllardan sonra, Bayan Nunn artık yemek-medya denizinin çok daha küçük bir bölümünde yüzüyor: Haftada iki kez salata hakkında bir haber bülteni yazıyor.

61 yaşındaki Bayan Nunn, Salata Departmanı’nın yemek ve yemek pişirme hakkında yüzlerce haber bültenine ev sahipliği yapan Substack’teki altıncı en popüler ücretli yemek bülteni kadar sabit kalmasına herkes kadar şaşırıyor. Onunki, pandeminin ilk yılında bol bol salata yediği bir kariyer Hail Mary’ydi. Fotoğraflarını Twitter beslemesine “İşte başka bir lanet salata daha” gibi bir yorumla gönderirdi.




Bazen küçük memleketi Galax, Va.’dan ve Mariah Teyzesinin tuhaflıklarından bahsetti, Cumhuriyetçilerin belirli seks eylemleri gerçekleştirmesini veya kitle kaynaklı ton balıklı salata tariflerini önerdi.

Ayrıca, yaşlı, bekar bir kadının bakış açısından hayatın nasıl göründüğü hakkında tweet attı: “Bir keresinde tüm çiftlerle bir akşam yemeği partisine gittim ve eşlerden biri bana sordu: Ama geceleri ne yapıyorsun? Ona özgür temelli olduğumu söyledim.”




Ms. Nunn, The New York Times için
Decatur, Ga. )



Salata Departmanı aynı kolaylıkla Sos Departmanı olabilirdi, dedi, çünkü o da onlardan çok yiyordu. .

“Bak, ben dünyanın en büyük salata hayranı değilim,” dedi Salata Departmanı’nın genel merkezine vardığımızda – balkonlu küçük, zevkli bir av tüfeği dairesi ve biraz sirke dolu bir tezgah. süslü banliyö binası.




“Salataya bayılırım ve salatada daha iyi oldum ama bu tür yemek yazılarını kaçırdım” dedi. “Brooklyn’deki partilere gitmek ve her şeyin lezzetini arttırmak hakkında yazmak istemiyorum. Onu seviyorum ama bunu yapamam. Kendimce bir şeyler yapmak zorundaydım.”

Kendinizi yeniden keşfetmenin heyecanı olağanüstü olabilir ve geniş yiyecek dünyası size birçok fırsat sunar. (Bakınız: James Beard, Julia Child, Anthony Bourdain, Carla Hall, vb.)

The New Yorker’s Tables for Two sütununu birlikte oluşturmayı, Chicago Tribune için raporlama yapmayı, blog yazmayı içeren uzun bir yazarlık kariyerinden sonra, Food52 web sitesine katkıda bulunan ve bir kitap yayınlayan Bayan Nunn, Kuzey Karolina’da Craigslist’te bulduğu sızdıran dönüştürülmüş bir at ahırında sakin bir kır hayatı yaşarken buldu. 2018’de ortaya çıkan nadir ancak tedavi edilebilir bir kan kanseri türünden iyileşmek için iyi bir yer olduğunu söyledi.

Ardından pandemi vurdu. İçki içme kariyerinden sonraki hayatı ve gizli eşcinsel erkek kardeşinin intiharını anlatan 2017 tarihli, iyi değerlendirilmiş anı kitabı “The Comfort Food Diaries”den elde edilen para neredeyse bitmişti. Ana akım bir yayın tarafından işe alınamadı. Yuvarlanmak üzereydi.

Güney yazının gerçek ihtişamlarından biri, domateslerin mutfak tezgahındaki salatalıkların yanına yığıldığı ve şeftalilerin ve böğürtlenlerin meyve suyuyla tatlı olduğu o aydır. Onları salataya atmak, Bayan Nunn’ı aklı başında tuttu. Mütevazı bir 18.300 takipçisi olan sosyal medya evreninin komik, huysuz ve politik bir köşesi olan Twitter hesabı, onu bağlı tuttu.



Ms. Nunn’un marul ve diğer yeşillikleri temizleme yöntemi, suyla dolu kaselerde birkaç yumuşak banyo ile başlar. Kredi… The New York Times için Melissa Golden

Hanım. Nunn, olgunlaşmamış avokadoların hafif ceviz tadı ve sert dokusundan yararlanan salatalarda yeterince kullanılmadığını düşünüyor. Kredi… The New York Times için Melissa Golden




Bir yemek yazarı Twitter’da bir salata bülteni başlatmasını önerdi. “Succession”da Gerri Kellman’ı oynayan aktör J. Smith-Cameron, böyle bir şey okuyacağını tweetledi. Ekim 2020’ye kadar, Bayan Nunn’ın bir tane vardı .




Takip eden Şubat ayında, yılda 50 dolar veya ayda 5,50 dolar ödemeye başladı. Kapıdan 20.000 dolar kazandı. Takipçileri arasında İngiliz yemek yazarı Diana Henry, Soledad O’Brien gibi medya şahsiyetleri, çocuk cerrahları, Vanity Fair yazarları, Cleveland’dan insanlar ve doulalar var.

Bayan Nunn, 17.000’den fazla abonesinin kaçının ödediğini veya şimdi ne kazandığını açıklamadı. Ancak 2009’da Chicago Tribune için gezici bir uzun metrajlı film yazarı olarak işinden atıldığından daha fazlasını kazandığını söyledi.

Onun esprili haber bültenleri bir köprü bilgi karışımıdır. Salata hakkında bir bakış açısına sahip biriyle röportaj yapabilir veya eski bir yemek kitabından veya eski bir menüden bir tarif kullanabilir. Portakal ve turp salatası veya bezelye ve prosciutto ile otlu pirinç salatası gibi tarifler sadece bazen marul içerir.

“Salata çok eğlenceli çünkü lazanya gibi değil” dedi Nunn. “Bir lazanya haber bülteni yapıyor olsaydım, ‘Bu sefer içine İtalyan sosisi koyun ya da beşamel yapın’ gibi olurdu. Ama milyonlarca çeşit salata var.”



Ms. Nunn, Salata Bölümü laboratuvarında – evinin mutfağında – çok çalışıyor. Kredi… The New York Times için Melissa Golden



Güney’in kendine özgü bir salatası olup olmadığı konusunda ünlü Kuzey Carolina şefi Bill Smith ile röportaj yaptı. “Güneyli olmayanların çoğunun her zaman üzerimize kalıplanmış jelatin salataları iğnelemeye çalışacağı gerçeğine ikimiz de razıyız,” dedi.

Ona sarımsaklı havuç salatası ve kereviz kökü remoulade tarifini verdi.

İlk bülteni için, “Moosewood Yemek Kitabı” yazan Mollie Katzen ile uzun bir sohbet yaptı ve marulun hazırlanmasına derinlemesine girdiler.




Marul bakımı, Bayan Nunn’ın özel bir becerisidir. “Salatadaki kumdan daha kötü ne var?” diye sordu. Her çeşidi ayrı ayrı, büyük bir paslanmaz çelik kapta birkaç kez çalkalıyor, sonra bir bahçe satışında bulduğu bir eğiricide kurutuyor. Ayrıca marul ve rokayı hafif nemli kağıt havlulara sararak ve fermuarlı bir çantaya sokarak canlandırmakta da iyidir.

Diğer hileler arasında, olgunlaşmamış avokadoyu bir mandolin üzerinde traş etmek, dilimleri kullanarak, bazen olgun olanların aşırı yağlılığı olmadan salataya cevizli bir doku eklemek yer alır.

Bayan Nunn, salatalara bol miktarda narenciye ve yumuşak otlar koymanın ve günü kurtarmak için kırmızı soğanı çağırmanın bir savunucusu. “Bir teorim var, ne zaman bir şeyde yanlış bir şey olsa, bir yemek kaşığı çok ince doğranmış çiğ kırmızı soğan ekleyin ve her şey yoluna girecek.”

“Food Sake Tokyo” kitabının yazarı Yukari Sakamoto, James Beard Vakfı’nın eski yöneticisi Mitchell Davis’in baharatlı kiraz salatası ve Ms. Nunn’un en son ürünü, katı haşlanmış yumurta sarısı ve fesleğen ile yapılmış eski bir yeşil zeytin sosu.

Bayan Sakamoto, Bayan Nunn’ın damak zevkine güveniyor ve sesinin hayranı. “Biraz küstah, bu da bazen yoğun bir Tokyo treninde yüksek sesle gülmeme neden oluyor.”



Bayan Nunn’un en sevdiği salatalardan bazıları yumuşak otlar, marul ve turunçgillerin basit karışımları olsa da, Salata Departmanı’nda herhangi bir tarif içermeyen birçok tarif var. yapraklı yeşillikler. Kredi… The New York Times için Melissa Golden



Salatayı hint yağının yakın akrabası olarak gören The New Yorker editörü David Remnick, her ikisi de 1992’de dergiye katıldığından beri Bayan Nunn’ın mizahına hayran olduğunu söylüyor.




“Günün en son şakası değil, gerçekten komik bir şey elde etmek, ama doğuştan komik bir sesi ve gerçek zekası olan bir şey – bu gerçekten nadir” dedi. . “Onun şimdi bir yemek yazarı olarak komikliği getirdiğini görmek, keşke bunu uzun zaman önce düşünmüş olsaydım.”

Kendisiyle çalışan diğerleri gibi, Bayan Nunn’in asla geri çekilecek biri olmadığını söylüyor. Bu, Washington Post ve sahibi Jeff Bezos’u hedef alan, işe alımda yaş ayrımcılığına karşı amansız Twitter kampanyasını açıklamaya yardımcı oluyor.

Haçlı seferi, 2018’de gazetede bir iş başvurusunda bulunmasıyla başladı. Bir editör yanlışlıkla, işin daha fazla deneyime ve tanınmış bir yayında önemli sayıda yıla sahip birini gerektirdiğini açıklayan kişisel olmayan bir ret mektubu gönderdi. . Neşeli bir “Yazmaya devam edin! Kariyerinizde iyi şanslar.”

Bayan Nunn kızdı ve bu duyguyu yaşıyla birlikte Twitter’da yayınladı. “Yani, eğer yaş ayrımcılığı değilse, neden otomatik olarak reddedildim?” dedi. “İhtiyaç duydukları deneyimi üç katına çıkardım.”

Tweet hızla yaş ayrımcılığı tartışmasına dönüştü ve viral oldu. Onun neslinden diğerleri, iş için yeterli niteliklere sahip olmalarına rağmen, bir görüşme için asla geri aranmadıklarına dair hikayeler paylaştılar. Bir sebep doğdu.

“Bu sadece ruhu yok ediyor,” dedi yaş ayrımcılığı hakkında. “Gençlere karşı değilim. Ben karışımdaki yaşlı yanlısı insanlarım.”

Mektubu gönderen editör, Bayan Nunn’ın da gönderdiği bir özürle devam etti. Yiyecek bölümündekiler de dahil olmak üzere Postadaki iş başvuruları hiçbir zaman röportajla sonuçlanmadı. O zamandan beri gazeteyi hedef aldı, çeşitli editörlerle boşuna temasa geçti ve hatta hiçbir yere gitmeyeceğini bildiği Eşit İstihdam Fırsatı Komisyonu’na şikayette bulundu.




Bu ay, Post, Kadınlar Tarihi Ayı’nı onurlandırmak için bir bulmaca koleksiyonu yayınladığında şu tweet’i attı: “Eğlenceli bulmacalar için teşekkürler. Yaşlı kadınlar yemek kuponu için sırada beklerken yapabilirler.”

Gazetenin Gıda editörü ve öfkesinin çoğunu alan Joe Yonan yorum yapmayı reddetti. Bayan Nunn’in bazı arkadaşları, bir zamanlar medyada yaş ayrımcılığına karşı değerli bir mücadele gibi görünen şeyin, tehlikeli bir şekilde sağlıksız saplantılar diyarına doğru bir dönüş yapmaya yakın olduğunu öne sürüyorlar.



Hardal sosu, Salata Bölümünün favorisidir. Kredi… The New York Times için Melissa Golden



imrenilen Rancho Gordo Beans posta siparişi kulübünün bekleme süresi olan Steve Sando, “Süper yetenekli olmak ve tüm bu deneyime sahip olmak sinir bozucu ve tutuklanamazsınız, ancak kan davası bazen biraz zor” dedi. 40.000 kişilik liste (Bir keresinde Nunn Hanım’ı fasulye hakkında yazsın diye tuttu. “Dört beş tarif istedik. Şaşırtıcı bir şekilde, bize fasulye üzerine ‘Savaş ve Barış’ verdi.”)

Kızın öfkesini anlıyor. Bayan Nunn, sosyal medyada tavizsiz ve keskin bir şekilde politik olarak başarıya ulaşan yeni bir yemek yazarları ekolünden biri olduğunu söyledi.

Substack için yazar ortaklıkları üzerinde çalışan bir yazar ve bar sahibi olan Dan Stone, Ms. Nunn’ın The New Yorker’daki zamanından beri hayranıdır. Mart 2021’de yaş ayrımcılığıyla ilgili iletisini gördüğünde, platformdaki çalışmalarını nasıl destekleyebileceğini görmek için ona ulaştı. Asgari mali garanti için bu ay sona erecek bir yıllık sözleşmeye yol açtı. Bayan Nunn ve Substack gelecek yılı tartışıyorlar.

Substack’te, Bayan Nunn, bülteni (basitçe “bülten” olarak adlandırılır) platformun ücretli yemek listesinde en üst sırada yer alan eski bir New York Times köşe yazarı Alison Roman gibi bazı büyük isimlerle rekabet ediyor ve 2005’ten beri Fransa’dan bir mektup yazan pasta şefi David Lebovitz.




Ruth Reichl ve Andrew Zimmern gibi diğer ağır oyuncular kısa süre önce Substack’e başladı. Haber bültenleri, tüketici aboneliği tükenmişliğinin çok uzak olmadığı bir anda video, yemek tarifleri, okuyucu katılımı ve hikaye anlatımının başarılı bir karışımını bulmak istiyor.

Bayan Nunn’in kendi tükenmişliği de o kadar uzak olmayabilir. “Laboratuardaki çocuklardan” yardım alma konusundaki sürekli şakasına rağmen, her şeyi kendisi yapıyor, yalnızca Substack tarafından ödenen bir kopya editöründen hafif bir okuma yapıyor.

“Sürekli yorgunum,” dedi. “Saçımda her zaman salata sosu var.”

Ama o mutlu. “Sadece kendim olarak geçimimi sağlamayı seviyorum.”

Tarifler: Bezelyeli ve Prosciuttolu Otlu Pirinç Salatası | Portakal ve Turp Salatası




Takip edin NYT Food on Twitter ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den yemek tarifi önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş önerileriyle düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst