Her Zamanki Gibi Tatlı ve Yumuşacık, Sakızlı Evren Genişlemeye Devam Ediyor

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Mount Pearl, Newfoundland’da elektrik mühendisi olan Matthew Beverley’in komodinin üzerinde bir torba Haribo sakızlı şeker bulundurduğu biliniyor. İşyerinde masasında genellikle bir veya iki çanta bulunur. Sonra ofisinde doldurulmuş plastik çöp kutusu var, dağınık gevşeklerden bahsetmiyorum bile.

Bazıları bunun bir sorun olduğunu söyleyebilir. Buna koleksiyon diyor.

40 yaşındaki Bay Beverley’nin, yaklaşık 120 farklı çeşitte zirveye ulaşan Haribo istifini toplaması pandemi sırasında dört aydan fazla sürdü. En değerlileri arasında eksantrik Muhteşem Gürken sakızlı turşular ve “taş gibi bir klasik” dediği Haribo’s Goldbears’ın 100. yıl dönümüne özel paketi yer alıyor.

Almanya, Bonn’da Haribo tarafından ilk kez icat edilmelerinden bir asır sonra, sakızlı ayılar tatlı, yumuşacık bir neşe kaynağı olmaya devam ediyor. Ama sakızlar dünyası, bu şirketin çok ötesine, modern yaşamın sayısız köşesine kadar genişledi.




Suşi ve lego gibi çalışan birbirine kenetlenen blokların sakızlı versiyonları vardır. Sakızlar, 1990’larda popüler hale gelen sakızlı vitaminlerin bir uzantısı olan sakızlı takviyeler yoluyla sağlıklı yaşam endüstrisine girdi. Bunlar, şeker olarak pazarlanan, ancak hayvan bazlı jelatin yerine ilave lif, daha az şeker veya pektin ile yapılan sözde “sizin için daha iyi” sakızlarla karıştırılmamalıdır.




Matthew Beverley, Haribo sakızlı şeker koleksiyonuyla Newfoundland Dağı’ndaki evinde farklı çeşitler var ama Bay Beverley bazı eşyaları dağıtmaya başladı. Kredi… Matthew Beverley



‘nin izniyle Diğerleri, CBD veya daha güçlü kuzeni THC için dağıtım sistemleridir. Bu da bizi küçük kokteyller içeren alkollü sakızlara getiriyor. Parti havasını daha da artıran, sakızdan ilham alan kitsch benzeri ayı şeklindeki ışık dizileri ve şişme havuz şamandıraları. Sosyal medya platformları, lezzet testleri, kendin yap tarifleri ve hatta akılda kalıcı tema şarkılarından oluşan bir katalogla dolu.

Pazarlama analizi firması Mintel Food & Drink’in içgörü direktörü Marcia Mogelonsky, “Sakızlar en popüler şeker türüdür” dedi. “Başka her yerde ortaya çıkmaları şaşırtıcı değil. Belli bir rezonansa sahipler. Bu nostaljik şeylerden biri.”

Ayrıca, şeker üreticisi Hans Riegel’in 1922’de ilk sakızlı ayıyı (veya Almanca’da “kauçuk ayı” anlamına gelen Gummibär’ı) yaratmak için meyve aromalı pastiller için bir reçete uyarlarken aklından geçenlerden çok farklı olabilir. ”) yeni gelişen tatlı şirketi Haribo için. Yoğun çiğnenebilir, jelatin bazlı sakızlar, gerçek hayattaki dans eden ayılardan sonra modellendi, o zamanlar bir eğlence biçimiydi ve daha sonra Altın Ayılar olarak yeniden markalandı.



Haribo’nun sakızları gerçek hayattaki dans eden ayılardan esinlenerek modellendi ve daha sonra 1968’deki bu pakette görüldüğü gibi Altın Ayılar olarak yeniden markalandı. Kredi… HARIBO



Birçok Alman şirketi gibi Haribo da geldi Dünya Savaşı sırasındaki operasyonları için inceleme altında. 2000 yılında Time dergisi, şeker üreticisinin, hayatta kalan köle veya zorunlu işçileri desteklemek için para bağışlamak için diğer Alman şirketlerine katılmayı reddetmesinin ardından “Alman parlamentosunda zorunlu çalıştırmayı kullandığını” bildirdi. 2017 yılında şirket, sakızların birbirine yapışmasını önlemek için kullanılan karnauba mumunu sağlayan Brezilya’daki plantasyonlarda köle emeğinin kullanıldığına dair iddiaları araştırdığını söyledi.

Buna yanıt olarak, Haribo geçen hafta tüm iddiaları incelediğini ve kendisinin veya balmumu tedarikçilerinin zorla çalıştırma kullandığına dair hiçbir kanıt bulamadığını söyledi. Şirket, karnauba mumu üretiminde çalışma koşullarını iyileştirmeye yönelik bir girişimin başlatılmasına yardımcı olduğunu ve şu anda yalnızca balmumu kullandığını söyledi.

Sakızlı şeker, 1980’lere kadar Amerika Birleşik Devletleri’nde patlamadı.

1981’de Herman Goelitz Candy Company (daha sonra Jelly Belly olarak değiştirildi) ilk Amerikan yapımı sakızlı ayıyı tanıttı. Bir yıl sonra Haribo, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ilk dağıtım merkezini kurdu. Indiana merkezli Albanese şirketi 1983’te meşhur yumuşak ayılarını serbest bıraktı ve kısa süre sonra gummies ayıyı tamamen terk etti – Trolli’nin kıvranan solucanları ve Mondelez’den Sour Patch Kids.

1985’te, Disney’in animasyon dizisi “Gummi Ayılarının Maceraları”ndaki Gummi ailesinin orta çağ temalı maceraları, Amerikan pop-kültür kanonunun şekerini sağlamlaştırdı – tema şarkısının dediği gibi, “burada zıplıyor” ve orada ve her yerde.”

Müşteriler ucuz bir şekerlemenin rahatlığına yönelirken, pandemi şeker üreticileri için bir nimet oldu. Pazar araştırma şirketi IRI’ye göre, Amerika Birleşik Devletleri’nde sakızlı şeker satışları, 2021’de bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 15 artışla 4,6 milyar dolara ulaştı. Euromonitor’den alınan verilere göre, ulus sakızlı satışlarda da dünyaya öncülük etti, onu Çin ve Almanya izledi.

Gummy fandom kesinlikle kültürler arasıdır. Ve Amerika Birleşik Devletleri’nde bile bir dizi bölgesel uyarlama var.



Ashley Garza ve Adrian Martinez, chamoy ve şili baharatıyla kaplanmış çiğnenebilir şekerden oluşan bir Meksika Amerikan atıştırmalık olan dulces enchilados satıyorlar. Kredi… The New York Times için Verónica G. Cárdenas

Çiftin Donna, Teksas’taki Texas Chile Dulcería’sında sakızlı ayı enchilados. Bay Martinez, tatlı ayılar ve ağızları buruşturan ekşi kuşaklar da dahil olmak üzere şekerleri elle karıştırıyor. Kredi… The New York Times için Verónica G. Cárdenas




Ashley Garza, Teksas’taki Rio Grande Vadisi’nde raspalarda ticari sakızlı ayılar, traşlanmış buz tatlısı ve dulces enchilados, Meksikalı bir Amerikan atıştırmalık olan chamoy- ve şili kaplı şekerler. “Lisedeyken, insanlar güderi ile sakızlı ayıcıklardan oluşan küçük Ziploc torbaları satıyorlardı” dedi.

30 yaşındaki Bayan Garza, pandeminin başlangıcında bir bakkal memuruydu, ancak artan faturalarla karşı karşıya kaldı ve 28 yaşındaki erkek arkadaşı Adrian Martinez ile Texas Chile Dulceria adlı bir şekerleme şirketini kurdu. tatlı ayılar ve ağız büzüşen ekşi kemerler içeren şeker. Her parti cömert bir çiseleyen chamoy ile başlar, ardından liberal bir tart şili baharatı duşu izler.

37 yaşındaki Elizabeth Schmitt, kendini beğenmiş bir sakızlı fanatiği, Atlanta’daki şekerleme şirketi Ruby Bond’un sahibi. “Sakızlı şeker çok nostaljik” dedi. “Bana daha basit zamanları hatırlatıyor.’

Şekerleri “şarküteri” yapmak için akrilik tepsilere çeşitli şekiller katıyor. En popüler aranjmanlarından birinde ayılar, yıldızlar, kelebekler ve diğer yaylı yaratıklardan oluşan ombré gökkuşağının yanında ezilir.

Çok sayıda seçeneğe sahip: sızan jöle dolgulu şekiller, süper ekşi çiğnemeler ve köpüklü, hatmi kreasyonlar. Canlı renklere sahip daha yumuşak çeşitlere yöneliyor.

“Bütün sakızlı şekerler eşit yaratılmamıştır” dedi.

Ülke genelinde ve çevrimiçi olarak yenilik yapan şekerci dükkanları, yaklaşık beş pound ağırlığındaki bir ayıdan Scoville ölçeğinde dokuz milyon birime ulaşan kavurucu baharatlı bir muadiline kadar daha aşırı çekimler için hazinelerdir.

34 yaşındaki Jessica Stevenson, kocası Tyler ile birlikte Tonawanda, NY’da Hello, Sweets adlı bir şeker dükkanının sahibidir. Esnek bir çiğnemeye karşı titiz bir çiğnemenin esası gibi konular.




“Herkes şeker hakkında çok güçlü fikirlere sahiptir” dedi Bayan Stevenson



Schmitt, sakızları farklı temalarda akrilik tepsiler üzerine yerleştiriyor. “Sakızlı şeker çok nostaljik” dedi. Kredi… The New York Times için Melissa Golden



TikTok sakızlı şekerden bir tavşan deliğidir. Platformun Candytok olarak bilinen alt kültürü, sakızların sonsuz bir döngüde bir kaba döküldüğü videolarla dolu. Ms. Stevenson’ın 2021’de mağazasının hesabına gönderdiği böyle bir görüntü, bir yığın parlak renkli ayıların, parlak bir yığın halinde metal bir kaseye gürültülü bir şekilde yuvarlandığını gösteriyor. Pazartesi itibariyle 660.000’den fazla izlendi.

TikTok’un izleyicileri gençleri çarpıtıyor, bu da sakızlı ayıların aslında çocuklara hitap etmek için tasarlandığını hatırlatıyor. Bayan Stevenson, yetişkinlerin daha seçici ve şekerleme konusunda biraz daha takıntılı olduklarını söyledi.

Tarihçi Kate Hopkins, 2012 tarihli “Sweet Tooth: The Bittersweet History of Candy” adlı kitabında yetişkinlerin şekerle olan derin bağının ayrıntılarını şöyle açıklıyor: “Kaybedilen masumiyet nadiren geri dönebilir ve çocukluğun getirdiği cehalet, yetişkinler olarak karşılayamayacağımız bir lükstür.”

Bazen yapabileceğimiz en iyi şey, diye yazıyor Bayan Hopkins, bir parça tatlı yemek ve “benlikten başka hiçbir şeyin önemli olmadığı ve bir şekerli içeceğin getirebileceği neşe dışında hiçbir şeyin önemi olmadığı” bir anın keyfini çıkarmaktır. ”

Sakızlı şekerlerin fiziksel nitelikleri – yumuşaklıkları ve çiğnendikleri sırada çıkan yatıştırıcı ses – yetişkin yaşamının keskin gerçekleri için bir yastık görevi görebilir.

Newfoundland’daki koleksiyoncu Bay Beverley sonunda zulasına girmeye başladı. Müzik ve film koleksiyonlarını arkadaşlarıyla paylaşmaktan farklı olarak, bir poşet şeker açmanın gülümsemeye neden olma olasılığının daha yüksek olduğunu söyledi. Komşulara, iş arkadaşlarına ya da gerçekten herhangi birine Altın Ayılar ya da Vişneler dağıtmayı sever.




“Onu toplamanın bir zevki var” dedi, “ve onu paylaşmanın da bir zevki var.”




Takip edin NYT Food Twitter’da ve NYT Cooking on Instagram , Facebook , YouTube ve Pinterest . NYT Cooking’den tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst