New York’un İngiliz Et Lokantasına İhtiyacı Var mı? Evet, eğer Hawksmoor ise.

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Yaklaşık iki yıldır, diğer ülkelerde lezzetli yemeklerin tadını çıkarmak için seyahat etmek tavsiye edilmez veya tamamen imkansız olmasa da zor olmuştur. Londra merkezli dokuz et lokantasından oluşan popüler bir İngiliz grubu olan Hawksmoor sonunda durum hakkında bir şeyler yaptı. Eylül ayından bu yana, Doğu 22. Cadde’de, Dışişleri Bakanlığı’nın İngiltere’ye seyahat etmeme uyarısını takip eden Amerikalılara hizmet vermeye hazır 10. Hawksmoor var.

Özellikle birkaç kokteylle başladığında uluslararası diplomasiden yanayım. Ancak, diğer ülkelerdeki restoranlardan hangisinin New York yemek ortamına en iyi ek olacağı sorulsa, tam olarak bir İngiliz et lokantası seçeceğimden emin değilim.

İlk Hawksmoor, 2006’da Londra’nın Doğu Yakası’ndaki Shoreditch’te açıldığında, eleştirmen Jay Rayner The Guardian’da, İngiltere’de uzun süredir devam eden bir boşluğu “ABD’de çok kolay bulunabilen biftek” için doldurduğunu yazdı. kısmı da, diye düşündü, “Manhattanvari beyaz duvara ve çıplak tuğlalı iç kısma kadar. ”


Şüphesiz bu, Shoreditch’te ve yakında Hawksmoors’a sahip olan diğer mahallelerde ve şehirlerde hoş bir haberdi. Ancak halihazırda Wolfgang’s, Sparks, Minetta Tavern, Smith & Wollensky, Keens, Porter House ve St. Anselm’in bulunduğu şehirde, başlangıç olarak bir Hawksmoor ithal etmek bana Sbarro’yu Napoli’ye getirmek kadar mantıklı geldi.


Clubby yemek odası, 19. yüzyıldan kalma bir toplantı salonunun içine inşa edilmiştir. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark

Yemek odasını görünce bunun haksızlık olup olmadığını merak ettim. 1800’lerin sonlarında, binanın orijinal kiracıları olan sosyal yardım kuruluşlarına hizmet etmek için yükselen, yüksek fikirli neo-Klasik tarzda inşa edilmiş eski bir toplantı salonuna, parke zeminler, odun kömürü ile hafif İngilizleştirilmiş, kulüp görünümü verildi. zümrüt deriden mavi duvarlar ve banketler. Başka hiçbir New York et lokantasına benzemiyor.

Ve biftekleri denediğimde, kesinlikle yanıldığımı biliyordum. Bir tutam maydanoz bile olmadan korkutucu bir şekilde çıplak gelirler. Kararmış ve düzensiz, yanlışlıkla gece boyunca fırında bırakılmış gibi görünüyorlar. Yine de onları kesin ve içindeki et sıcak, demir açısından zengin bir kırmızıdır.

Yumruk kadar büyük ve garip bir şekilde şekillendirilmiş fileto, bazılarının beklediği tuhaf ton balığı benzeri yumuşaklığa sahip değildi, ancak yeterince yumuşaktı ve bir kez olsun, inkar edilemez bir şekilde sığır eti tadındaydı.

Sağrı biftek, bu kesimden istediğiniz her şeyi veriyordu, yani, mütevazı bir miktar çiğneme ve nispeten küçük bir miktar para karşılığında yoğun bir şekilde paketlenmiş lezzet (10 ons için 28 dolar, evdeki en ucuz biftek).


Bu ikisi doğrudan menüden sipariş edildi. Yine de Hawksmoor’un en ilgi çekici özelliklerinden biri, o gün mevcut olan diğer daha büyük kesimlerin adlarını ve ağırlıklarını yemek odasının etrafına asılan kara tahtalara yazma geleneğidir. Bunlar, 54 onsluk bir kaburga pirzolası gibi devasa rugby takım arkadaşlarınızı getirmekten, mahkumların son yemeğine, 38 onsluk bir şatobriand gibi devasa, aşağı doğru, makul bir şekilde yiyebileceğiniz et dilimlerine kadar uzanıyor. Bir piton gibi kanepede sessizce uzanmak için ertesi gün izin alabilirsen kendin.

Daha küçük biftekler, akşamın erken saatlerinde tahtadan geçme eğilimindedir. Bir gece, kemikte ızgarada 16 onsluk sığır filetosu almak için zamanında oturdum. Maldon tuzunun ışıltılı bir son dakika uygulaması altında, neredeyse fileto kadar yumuşaktı ve lezzet olarak dana bifteğinin sert kenarlı mineralliğine yaklaştı.

Kömürde ızgarada pişirilen sığır eti, mera ve samanda yetiştirilir. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark

Hawksmoor’un servis ettiği biftekler, aslında, Birleşik Devletler’deki et lokantalarında hazır bulunanların hepsi değildir. İlk olarak, restoran kömürde ızgara yapıyor. Bu, arka bahçede yapabileceğiniz şeydir, ancak piliçlerin standart olduğu çoğu Amerikan et lokantası mutfağında olan şey değildir. Karanlık dış kabukta küçük bir duman notası kalıyor. Kızarmış biftekler, şiddetli bir şekilde kömürleştiğinde bile, kıyaslandığında antiseptik tadabilir.

En büyük fark, restoranın söylediğine göre etin kendisinde, yalnızca otlaklarda beslenen sığırlardan ve aileye ait küçük çiftliklerde samandan geliyor. Hawksmoor’un web sitesine göre, bu hayvanlar bugünlerde çoğumuzun söyleyebileceğinden daha fazla olan “stressiz bir yaşam” sürüyor. Hawksmoor’daki bifteklerin tam, doğrudan lezzeti etin içinde bulunurken, tipik et lokantası bifteğinin lezzet ve dokusunun çoğu, hayvanların tahılla beslenen son haftalarında topladıkları ekstra yağın eritilmesinden gelir.

Otla beslenmiş sığır etinin daha mermer kesimleri bile nispeten yağsız olduğundan, bir tabak sos için fazladan beş veya altı dolar ödemek isteyebilirsiniz. Biber sosu tuhaf bir şekilde tatsız, ama hamsi hollandaise o kadar iyi ki, içine batırılabilecek başka şeyler aramaya başladım – sıska dana yağlı kızartmalar, üç kez pişirilmiş kalın ve gevrek cipsler. Heston Blumenthal, hardallı bir sırda sakız büyüklüğünde havuç ve son olarak da bir kaşık. Sırada parmaklarım olacaktı, ama tam o sırada masa temizlendi.

Kenarlar, İngiliz fikirlerinin içeri girmesine izin vererek yerel geleneklerimizden kopuyor. Izgara yapılmayan bir biftek, dökme demirde kızartılmış bir fileto, İskoçya’dan skirlie olarak bilinen lezzetli yulaf ezmesi hazırlığının biraz daha hafif bir versiyonuyla servis edilir. İki güzel, içi boş Yorkshire pudingi, bir kavanoz biftek ve domuz pastırması rilletine eşlik ediyor.

Ekşi kirazlar, Hawksmoor’un Negroni’yi ele geçirmesinin anahtarıdır. Kredi. . . The New York Times için Colin Clark

Tarafların hiçbiri bifteklerin kendisi kadar çekici değil ve rilletler ile servis edilen ılık kemik iliği-soğan “sos” gibi birkaç kahverengi parça, Atlantik ötesi yolculukta moralini kaybetmiş görünüyor.

Deniz ürünleri daha enerjiktir: sarımsak yağında kömürde kavrulmuş yarım veya bütün ıstakoz; şeftali şerbeti renginde ham çelik kafalı alabalık dilimleri, ceviche benzeri bir sos içinde; ve hepsinden iyisi, bir Scotch-bonnet mignonette ile Massachusetts istiridyeleri.

Çalışkan ve garip bir şekilde organize edilmiş kokteyl listesinde, Hawksmoor Classics olarak adlandırılanlar, New York’a alkollü ve alkolsüz haraçlarla karışıyor. Şarap listesinin, New York et lokantalarının çoğunun hala zorladığı sert ve önemli Cabernet’lerin ötesinde sığır eti ile ne içileceği konusunda kendi fikirleri var, ancak çok az şişe 75 doların altında fiyatlandırılıyor.

Carla Henriques’in usta eli altındaki tatlılar, klişenin çok üzerine çıkıyor. Alain Ducasse’nin Monaco’da Le Louis XV için hazırladığı çikolata ve fındık gâteau’ya fıstık ezmesi enjeksiyonu yapılır; Gerekli olduğundan emin değilim, ama kesinlikle acıtmıyor. Meyer limon kremalı bombanın etrafını saran muhteşem kremalı kartopunu açın ve bir dilim limonlu kaymaklı kremalı dondurma bulursunuz. Ve hala cheesecake ve schlag diyarını terk ettiğinize ikna olmadıysanız, örnek niteliğindeki yapışkan şekerleme pudingi işinizi görecektir.

Yıldızların Anlamı Pandemi nedeniyle restoranlara yıldız derecelendirmesi yapılmıyor.


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst