Noma’nın Bir Sonraki Pop-Up’ı Kyoto, Japonya’da Olacak

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Şef René Redzepi liderliğindeki ünlü Kopenhag restoranı Noma, önümüzdeki baharda yeniden kökünü kazıyacak ve Kyoto’da 10 haftalık bir konaklama için açılacak. 700 yıllık Nishiki gıda pazarının yakınında bulunan Ace Hotel’de yer alan Noma Kyoto, 15 Mart – 20 Mayıs tarihleri arasında haftada dört gün öğle ve akşam yemekleri için açık olacak. İçecekler, vergiler ve servis dahil kişi başı 850 avronun biraz üzerinde olacak yemek için rezervasyonlar 7 Kasım’da Noma web sitesinde açılacak; Ace’deki konaklama paketinin bir parçası olarak bazı biletler de mevcuttur.

Japon Budizminin tarihi merkezi olan bölgeden malzemeler, tarih ve yöntemler içeren pop-up sakura (kiraz çiçeği) mevsimini kapsayacak ve aynı zamanda Kujo yeşil soğanları ve kırmızı Kintoki havuçları gibi ünlü yerel sebzeler olan bahar kyoyasai’yi de beraberinde getirecek. .

Bay Redzepi, yaptığı bir röportajda, ekibinin, Noma’nın imzası olan, birçoğu umami açısından zengin, korunmuş malzemeler yaptığını ve stokladığını söyledi. “Zaten 250 kilo kuru yuzu kabuğumuz var” artı tuzlu sansho meyveleri, karamelize balkabağı ve mısırdan demlenmiş bir vegan dashi ve daha fazlası. “Burası umamiyi ilk öğrendiğimiz yer, bu yüzden daha büyük bir anlayışla geri dönmek harika.”

Mutfak ve kültürel daldırma konusundaki bu deneyler, Noma’nın 2015’te Tokyo’daki ilk ikametgahı ile başladı, ardından 2016’da Sidney ve 2017’de Tulum, Meksika’yı izledi. (Covid pandemisinden önce Tiflis’teki Noma Georgia için planlar yapılıyordu, ancak bir dönüş Japonya’ya daha pratik olduğunu kanıtladı.)


Noma Mexico, kültürel mülk edinme ve sömürgecilikle suçlandığından, Bay Redzepi, bu yemeklerin yerel mutfağın bir yorumu olmadığını, Noma’nın yemeklerinin aşırı yerel, yenilikçi, natüralist tarzının tamamen yeni bir ortamda yeniden yaratılması olduğunu vurgulamaya özen gösterdi.

Bay Redzepi, proje için ailesini ve diğer Noma çalışanlarının – toplamda yaklaşık 100 kişiyi – Kyoto’ya taşıyacak. Kredi… Amy Tang

Geçen hafta itibariyle, Japonya’nın turistler için Covid protokolleri kaldırıldı ve vizesiz giriş yeniden başladı. Yetmiş çalışan ve aileleri, 18 Şubat’ta Kopenhag’daki Noma sezonu kapattıktan sonra proje süresince Kyoto’ya taşınacak.

Yemeğin yüksek etiket fiyatı böyle bir girişimin maliyetlerini karşılamaya başlamaz, ancak birden fazla “Dünyanın En İyi Restoranı” unvanı ve üç Michelin yıldızı ile Noma, cepten sponsorluk yapar. Ana sponsor olan American Express, Noma’nın Mayıs ayında Brooklyn’de düzenlenen ve Bay Redzepi’nin Danimarka’dan ayrılmadan önce Kovid-19 testinin pozitif çıkmasıyla tepetaklak olan beş gecelik bir etkinliği olan Noma’nın en son pop-up’ının masraflarının bir kısmını üstlendi. Etkinlik onsuz devam etti, ancak American Express tüm konuklara 700 dolarlık tam bilet fiyatını iade etti.

Noma Kyoto, Bay Redzepi’nin kariyerini her yerde ve her yerde bulunan modern tadım menüsünün kaynağına getiriyor. Küçük tabakların özenle düzenlenmiş bir ilerlemesi olan Kaiseki, 8. yüzyıldan 1869’a kadar Japonya’nın başkenti Kyoto’da bir Budist çay töreninden lüks bir mutfağa dönüştü.


Kaiseki’nin unsurları, 1960’ların sonlarında, genellikle Osaka’daki etkili Tsuji aşçılık okulu aracılığıyla Japonya’dan kaliteli yemeklere akmaya başladı. Paul Bocuse ve Troisgros kardeşler gibi Fransız şefler, yuzu ve soya gibi tatları benimseyerek, sebzelere ve yabani otlara vurgu yaparak ve Fransız mutfağında devrim yaratan kaiseki’nin rustik estetiğini benimseyerek nouvelle mutfağı yarattılar. Kikunoi ve Kyoto’nun diğer ünlü kaiseki restoranlarında menüler her zaman mevsimleri yansıtacak şekilde değişti. Bu fikir artık kaliteli yemeklere nüfuz etmiş, yiyecek arama, restoran bahçeleri ve tarladan masaya hareketine yol açmıştır.

Noma ve onun soyundan gelenler – her yemeğin kendine özgü bir tabakta (veya bir taşta veya bir kabukta) servis edildiği ve yemeğin ustaca ama doğal olacak şekilde düzenlendiği yerler – Bay Redzepi’den büyük ölçüde etkileniyor. Restoran 2003 yılında açıldığında bunu bilmiyordum.

1999’da El Bulli’de çalışan Bay Redzepi, “Tadım menüsünün Fransızlar tarafından icat edildiği ve daha sonra İspanya’da yeniden icat edildiği öğretildi” dedi. “Japon yemeği olan geniş fikir ve teknik deposu hakkında hiçbir fikrim yoktu.”


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst