Restoran İncelemesi: Bu Tibet Mutfağı Neden Sichuan Yemekleri Yapıyor?

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Tibet yemeklerini seven birçok New Yorklu gibi, köhne merdivenlerin tepesinde, cep telefonu mağazalarının arkasında veya hediyelik eşya dükkanlarının arkasında momolarınızı ve şekillerinizi bulmaya alışkınsanız, Elmhurst’teki Nha Sang’a ilk seyahatiniz , Queens, bir şok gibi gelebilir.

Nha Sang, neredeyse kesinlikle şehirdeki en büyük ve en özenle tasarlanmış Tibet restoranıdır. Kapıların arkasında Tibet dua bayraklarıyla süslenmiş, zemin katta 100’den fazla ve camlı bir balkonda biraz daha az oturma yeri olan, çift katlı, modern, hindistan cevizi rengine boyanmış bir alan var. Koyu renkli ahşap masalar ve uzun simüle deri sandalyeler, yakın zamanda açılan Embassy Suites’in konferans merkezinde bölgesel satış yöneticilerinin yıllık toplantısını karşılamayı bekliyormuş gibi görünüyor.

Aslında, kızılcık cübbeli Budist rahipler veya büyük, nesiller arası aileler tarafından devralınmaları daha olasıdır; en küçük çocuklar, ekmeği titrek bir şekilde büyükanne ve büyükbabalarına vermeden önce yumruk büyüklüğünde örgü örgülerinden buğulanmış hamur şeritlerini koparırlar. Bunun gibi büyük gruplar genellikle bir duvara karşı, geleneksel Tibet desenlerinde dokunmuş halı ve minderlerle kaplı uzun bir bankta otururlar. Bu bankın üzerinde, iki mil yüksekliğindeki Tibet Platosu’ndan yükselen başkentin saraylarının ve tapınaklarının panoramik bir görünümü olan Lhasa’nın arkadan aydınlatmalı şeffaflığı görülüyor.

Yemek odasındaki uzun masalar bazen kalabalık aile grupları tarafından doldurulur. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander
Buda’ya taze meyve ve su sunuları bırakılır. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Restoran büyük jestlerle dolu. Lhasa’nın fotoğrafı en az 12 fit uzunluğunda. Girişin yakınında, bronzdan yapılmış yarım ölçekli bir Buda, kendi odasında meyve ve su teklifleriyle çevrili olarak oturuyor. Yemek odasının ortasında, geleneksel yak gübresi yakma tuğlaları yerine elektronik bir alevle donatılmış, göçebe bir kuru çamur sobasının modern bir yorumu var.


Chusang Nhasang, restoranı Mayıs ayında erkek kardeşi, kız kardeşi, annesi ve babasıyla açtı. O veya kardeşlerinden biri, muhtemelen menüde size Tibet misafirperverliğinin yüksek standartlarında bile göze çarpan nezaket ve sabırla rehberlik edecektir. Babası restoranın etrafındaki Buda ve diğer eski parçalara katkıda bulundu. Tibet tariflerinin çoğu, çok yoğun gecelerde mutfağı devraldığı bilinen annesinden geliyor.

Soldan, Sonam, Shenphen ve Chusang Nhasang, restoranı aileleriyle birlikte açtılar. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Bu, Nhasangların sahip olduğu ikinci Nha Sang. İlki, Tibet’ten göç ettikten sonra yerleştikleri Minneapolis’in dışındaki Minneapolis, Burnsville’deydi. Minneapolis bölgesi, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en büyük ikinci Tibet topluluğuna sahiptir. Yine de, Nhasang’lar, Tibet yemekleri menülerini General Tso’nun tavuğu, Tayland ve Vietnam körileri ve jalapeno-fesleğen soslu walleye ve kızılcık-tavuk köri gibi birkaç tarifle kabartarak bahislerini korudular. uzun zamandır kayıp bir Asya ulusu olmak.

Aile, geçen yıl orijinal Nha Sang’ı kapattı ve ikinci en büyük Tibet topluluğundan en büyüğüne taşındı. Queens’teki yeni restoranlarıyla, walleye seksen altı yaptılar. General Tso, birkaç başka Çin yemeği zımbasıyla birlikte başka bir gün savaşmak için yaşadı. Nha Sang’ın menüsündeki hemen hemen her şey ya Tibet ya da Siçuan’dır.

Mala balığı, ateşli ve gevrek, menünün Sichuan tarafında yaşıyor. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

İki mutfak genellikle Queens’de bir arada bulunmaz, ancak Asya’dadır. Tibet dışındaki en büyük Tibetli nüfusu Sichuan’ın başkenti Chengdu’da yaşıyor. 1951’de Tibet’in Çin tarafından ilhak edilmesinden bu yana, çoğu Sichuan Eyaletinden gelen çok sayıda Han Çinlisi diğer yöne, Tibet’e taşındı. Çoğu zaman, Çin hükümetinin Tibet halkını ve kültürünü Han Çin standartlarına uyacak şekilde biçimlendirmek için kullandığı birçok taktikten biri olan Pekin’in teşvikiyle hareket ediyorlar.

Nhasangların kendileri, Tibet ve Siçuan geleneklerinin buluştuğu kültürel bir sınır bölgesi olan kuzeydoğu Tibet’in Amdo bölgesinde bulunan Ngaba’dandır. Çin, Ngaba’nın Sichuan Eyaleti içinde olduğuna karar verdi.

Tibet kimliğinin hayatta kalması için kök salıyorsanız, restoranın çift namlulu menüsünü sinir bozucu bulabilirsiniz. Ama zamanın durmadığı çağdaş Tibet’i yansıtıyor. Bugün, yak-tereyağı çayı ile sütten kesilen birçok Tibetli, mapo tofu’nun dudaklarını karıncalandıran gücünü takdir etmeye başladı. Mide her zaman siyasi ayrımları tanımaz.

Chusang’ın kardeşi Shenphen bir telefon görüşmesinde “Restoran hakkında politik bir şey yok” dedi. “Yemek güzelse ben yerim.”

Thentuk, küçük parçalar halinde kesilmiş elle çekilmiş erişte çorbasıdır. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Ngaba’nın konumu, Nha Sang’daki bazı yemeklerin neden şehirdeki diğer Tibet restoranlarından biraz daha baharatlı göründüğünü açıklayabilir.


Sığır eti ile tatlandırılmış ve Sichuan biberleri ile kokulu, koyu, yağlı sıvıda dalgalı bir kase dolusu selofan eriştesinin ıslatılmasıyla yapılan ping-sha riri’de önemsiz miktarda taze kırmızı chiles ortaya çıkıyor. Klasik bir Tibet etli tava kızartması olan shapta’ya yapışan neredeyse tatlı şili ezmesi, gözle görülür bir sıcaklık verir. Nha Sang’ın tentuk’u baharatlı veya baharatsız olarak sipariş edilebilir. Onsuz, oldukça sessiz bir sebze çorbası ve Buğday Chex boyutunda düzensiz el yapımı erişteler; baharatlı versiyon, şili gevreği ve şili yağı ile biraz daha pembedir.

Ping-sha riri, çeşitli şekillerde Sichuan karabiberleri ve chiles ile tatlandırılır. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander
Neredeyse herkes momo sipariş eder. Bazıları buğulanmış gibi. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Yine de, menünün Sichuan tarafına geçtiğinizde boğazınızın arkası size söyleyecektir. Bu, özellikle, yapmanız gerektiği gibi, neredeyse sigara içinceye kadar kurutulmuş chiles ve Sichuan biberiyle tavada kızartılmış düzinelerce başparmak büyüklüğünde gevrek balıktan oluşan mala balığı sipariş ederseniz geçerlidir. Yemek, aynı zamanda servis edilen Chongqing tavuğuna benzer, ancak daha az heyecan verici sonuçlarla. Nha Sang’daki Sichuan tarzı deniz ürünleri, özellikle de menünün yararsız bir şekilde “baharatlı sos” dediği ızgara bütün balık, genellikle Sichuan tavuğu, domuz eti veya sığır etinden daha çekici.

Sichuan mezelerinden bir örneklemeden daha fazlası var. Donuk dan dan eriştelerini görmezden gelin ve şili yağıyla akkor haline gelen soğutulmuş sığır ve işkembe “karı koca” stiline odaklanın; çürükleri sarımsak, sirke ve susam ile tedavi edilen hafifçe ezilmiş salatalıklar; şili ezmesi ve yeşil soğan havanda fasulye jölesi yağlı tuğlalar.

Şili yağındaki Sichuan köfteleri de fena değil. Ama bir ya da iki momo denemeden bir Tibet restoranından ayrılmak zor. Nha Sang’ların diğerlerine göre daha ince, daha hassas ciltleri var, bu kesin bir artı. Ve dolgular (doğranmış dana eti, tavuk, domuz eti veya frenk soğanı) olabildiğince sulu değilse, bazı canlı kırmızı momo sos bunun devasını alabilir. Shapaley, yani kızarmış Tibet cipsleri, sadece sığır eti ile doldurulur. Yine momo sosu ile geliştirildiler.

Tsampa, Tibet kimliğinin bir simgesi ve Nha Sang’ın dondurmasındaki ana lezzet. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Tatlı olarak toz tsampa serpilmiş tsampa dondurması veya tsampa keki var. Tsampa – kızarmış arpa – Tibet’in yüksek irtifa yemeklerinin belirleyici bir lezzetidir. Aynı zamanda Tibet kimliğinin bir sembolüdür.


Arpa üzerinde arpa bazı damaklar için biraz sadedir, ancak Nha Sang’a yoğun muhallebi ve sarsıcı tuile senfonileri için gelmezsiniz. Tibet’e, onu terk eden insanların gözünden, yapabileceğiniz birkaç yoldan biriyle bakmaya geldiniz.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst