Restoran İncelemesi: Laser Wolf, Izgara Etler ve Sonsuz Soslar Sunuyor

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Brooklyn’in yeni restoranı Laser Wolf tarafından hayal kırıklığına uğrayacak birini hayal etmek zor, tabii ki gerçek lazerler ve kurtlar olacağı izlenimi altında olanlar dışında.

İsim, “Fiddler on the Roof” müzikalindeki Lazar Wolf karakteri hakkında bir şaka. O bir Yahudi kasap ve Laser Wolf ızgara şiş et konusunda uzman. Yani: kasap, et. Lazer, Lazer.


Bu fikri ortaya atan restorancılara, şef Michael Solomonov’a ve iş ortağı Steven Cook’a iyi bir fikir gibi görünmüş olmalı. İkisi Philadelphia’da 20’den fazla restoran işletiyor. Her biri kendi yolunda, Bay Solomonov’un doğduğu, restoranlarda ilk kez yemek pişirdiği ve amaç duygusunu ve birçok fikrini bulduğu, kardeşinin bir keskin nişancı tarafından öldürüldüğü 2003 yılından bu yana İsrail’in yemeklerini araştırıyor. İsrail Ordusu birimiyle devriye geziyordu. Amerikan kızarmış tavuk ve çöreklerden oluşan hızlı günlük zinciri bile zaman zaman tahin, za’atar, zhug ve doğranmış İsrail turşusu ile hazırlanmış bir Tel Aviv tavuklu sandviç satıyor.


Michael Solomonov’un restoranları, İsrail’in uzaklara yayılmış yemek pişirme geleneklerinden bir manzara çizmeye çalışıyor. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Bay Solomonov’un tüm mekanlarının menülerine bakarsanız, ülkenin yemek pişirmesi üzerindeki çok sayıda ve uzak etkiyi almaya çalışan bir İsrail manzarası çizdiğini görebilirsiniz. Kapsamlı bir resim, ancak ayrıntılar ayrıntılı: Philadelphia restoranı Zahav’daki, muhtemelen şimdiye kadar tattığım en büyük humus, nohut hakkında samimi bir anlayışa işaret ediyor.


Laser Wolf ile manzaraya bir shipudiya ekler. Süslü ve hızlı hareket eden eklemler, shipudyas, en azından görünüşte, kömürde ızgara et ve balıkta uzmanlaşmıştır. Yine de birçok İsrailli için şişler bir shipudiya’dan daha az, salamı, küçük sos ve turşu yemekleri ve hemen gelen ve bir Texas Hold’em oyunundaki kartlar gibi masayı çabucak kaplayan salatalar.

Bir Brooklyn otelinin en üst katındaki yemek odası aslında büyük bir sundurmadır. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Brooklyn’deki Laser Wolf, Hoxton, Williamsburg’un en üst katındadır. Oraya gitmek için, Bay Solomonov’un restoran grubunun bu sonbaharda bir kafe ve fırın açacağı krem renkli mobilyalar ve beyaz seramik çöreklerle dolu otelin lobisinden geçiyorsunuz. Sonra özel bir asansöre biniyorsunuz ve esasen büyük bir sundurma olan yere çıkıyorsunuz. Yağmuru dışarıda tutmak için şeffaf plastik tabakalar açsalar ve kış soğuğuna karşı bir tür bariyer yolda olsa da, neredeyse dışarıdasınız. Bir noktada, hemen hemen herkes arka planda Manhattan ile bir selfie çekiyor.


Rüzgar doğru olduğunda tezgahın hemen arkasındaki uzun ızgarada yanan kömürün kokusunu alabilirsiniz. Philadelphia’daki Laser Wolf’tan ödünç alınan menü, şişler etrafında düzenlenmiştir; fiyatlar değişiyor ama hepsi tek bir şiş için, salam ve tatlı ile birlikte, vergi veya bahşiş olmadan 50 $ civarında.

Menüdeki tek seçenek, hangi şişin sipariş edileceğidir. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander
Güzel havalarda Laser Wolf’ta yemek yemek neredeyse dışarıda yemek yemek gibidir. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander
Etler, ortalama Kudüs şiş evinden daha özenle baharatlanır. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Şişler, ham maddelerden baharatlara kadar, muhtemelen ortalama Kudüs shipudiyanızdan daha dikkatli bir şekilde düşünülür. Açıkça kuru yaşlandırılmış ve karmaşık bir şekilde mermerleşmiş biftek, çoğu aşçı biftekten daha iyidir. Tavuk şiş de harika, guava turşusundan tatlı ve ezilmiş sumaktan ekşi.

Koobideh, çubuk üzerinde bir hamburger, kısmen sığır eti ve kısmen kuzu eti gibidir. Biraz sert ve az mevsimlik, Brooklyn’deki Eyval’deki başka bir yeni restoranda sulu ve yumuşak koobideh hakkında özlemle düşünmemi sağladı.

Laser Wolf ayrıca bütün bir alabalık ızgarası yapar. Sorun değil, ama Laser Wolf’ta deniz ürünleri yiyor olsaydım doğruca ton balığı şişine giderdim. Taze ton balığı kimyon tohumu, ezilmiş kişniş ve diğer baharatlar ile bir dakika kadar kömürde kızartılmadan önce yuvarlanır ve gevrek, yağlı harissa ile süslenir.

En iyi ana yemek ise közlenmiş patlıcan olabilir; kesinlikle en olaylı olanıdır. İçi yumuşak ve dumanlı, dışı biraz ekşi sakızlı solucan gibi tadı olan mango turşusu tozundan tart, bütün bir salatanın altında servis edilir: kızarmış sarımsak cipsleri, biber turşusu, ızgaradan ızgara kiraz domatesleri ve bolca taze dereotu . Bunların hepsini tahinle karıştırıyorsunuz ve neden daha fazla patlıcanın bu şekilde bitmediğini merak ediyorsunuz.

Izgara ana yemekler arasında patlıcan belki de en özenli olanıdır. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander
Tropikal gömlekli barmenler, aşçılık atmosferine katkıda bulunur. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Yine de salam yemeğin en iyi kısmıdır. (Ayrıca etsiz ve balıksızdırlar, bu nedenle bir vegan ızgara patlıcandan veya karnabahardan yemek yapabilir.) Baba ghanouj var, ızgara patlıcandan bile daha dumanlı. Baş parmağınız kadar büyük dev fasulyeler, taze rezene ve lahana salatası ve başka bir salata – kereviz ve ananas turşusu – bu garip ama aynı zamanda harika. Sözde Türk domatesleri neden bu kadar soğuk ve kaygandı, ama salamura yeşil domatesler yeni bir sonbahar elması gibi müthiş gevrekdi.

Salatimlerin çoğu baharatlıdır, ancak farklı şekillerde baharatlıdırlar, bu yüzden monotonluk asla yerleşmez. Bazıları orijinal gibi görünüyor ve diğerleri, uzun, sıska baharatlı yeşil zeytinlerle karıştırılmış baharatlı yeşil zeytinler gibi doğrudan İsrail’den ve çevresindeki bölgeden geliyor. salatalık turşusu. Her biri Zahav’dakine çok benzeyen bir humus tabağının etrafına bir tepsi üzerine dizilmiş, Laser Wolf versiyonunda za’atar ve bir de zeytinyağı havuzu olmasaydı ayırt etmem imkansız olurdu. bir veya iki neon tetranın içinde yüzebileceği kadar büyük. Ve tabii ki pide var, uzun, yumuşak ve parmak uçlarınızı haşlayacak kadar sıcak servis ediliyor.

Şiş ve salata bölümlerindeki tüm mükemmelliğe rağmen, sadece bir iki hayal kırıklığı içeren bir menüye sahip olmasına rağmen, Laser Wolf’ta akşam yemeği pek şölen gibi gelmiyor ve Wythe Avenue üzerindeki diğer otellerin çatılarında oturanlar da yemek yiyor gibi görünüyor. daha fazla eğlence.

Dondurma sundae, Orta Doğu lezzetlerine son bir daldırma sağlar. Kredi… The New York Times için Adam Friedlander

Uzun, sıkışık yerleşim, gün batımı kokteylleri için güzel bir alan, ancak çok fazla uzanmayı gerektiren ve bolluğu uyandırması beklenen bir yemek için garip bir alan. Bay Solomonov ve Bay Cook’un orijinal Laser Wolf için Philadelphia’da benzer bir yer seçeceklerinden şüpheliyim. Ama yemeğin formatının çok katı olup olmadığını da merak ediyorum. Salamlar sofrayı kaplamak yerine bir dişçinin aletleri gibi düzenli bir şekilde dizilir ve ana yemekler geldiğinde bir pizza tepsisindeki salataların üzerine yığılır. Ve eğer tek bir şişten fazlasını sipariş etmek istiyorsanız, bunu bir şiş restoranında istemek çılgınca bir şey olur mu? – menüdeki hiçbir şey yapabileceğinizi önermez veya size ne kadara mal olacağını söylemez. Sormak zorundasın.

Aldığınız şey için, yemek iyi bir anlaşma olarak ortaya çıkıyor. Sonunda size yumuşak servis dondurma getiriyorlar. New York’ta yeterince sık yemek yiyorsanız, muhtemelen hayatınızın geri kalanında yetecek kadar yumuşak servis edilen dondurmalar yemişsinizdir. Ama bu, vişneli minicik bir dondurma, minik çıtır noktalar ve sertleşip gevrek bir kabuğa dönüşen susam sosu, bu restoran için tam olarak doğru. Tatlı bir dakika için Orta Doğu’nun lezzetlerine daldınız ve ardından Brooklyn’e asansöre binme zamanı geldi.

Yıldızların Anlamı Derecelendirmeler sıfırdan dört yıldıza kadar değişir. Sıfır, zayıf, adil veya tatmin edicidir. Bir yıldız, iyi. İki yıldız, çok iyi. Üç yıldız, mükemmel. Dört yıldız, olağanüstü.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst