Restoran İncelemesi: Şarap Meraklıları İçin Bir Mıknatıs Yeniden Doluyor

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Şehirdeki herhangi bir restoran, Chambers’tan daha iyi bir pandemi sıfırlaması yaptı mı? 2021’de kapanmadan önce TriBeCa’daki Chambers Caddesi’nde yaklaşık yedi yıl boyunca koşan şarap meraklıları için bir kulüp olan Racines NY’nin dünyevi kalıntılarından inşa edilmiştir. Birkaç yüz aynı, kat planı neredeyse hiç değişmedi ve şarap hala yer.

Ama Chambers, Racines NY’den daha sıcak ve cömert bir ruha sahip. Kredinin çoğu şef Jonathan Karis’e ait. Restoran açıldığından beri, yani yazın resmi başlangıcından bir hafta kadar önce, her gece kucak dolusu birinci sınıf mevsimlik malzemeleri dağıtıyor ve pazarlarda sonbahar ürünleri yığılırken ivmeyi sürdürmeye hazır görünüyor.


Patlıcan Parm’ın yeniden işlenmesinde, sulu Sungold domatesleri kırmızı sos için duruyor. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Bay Karis, en son Michael Anthony’nin mutfak şefi olarak Gramercy Tavern’de altı yıl yemek pişirdi ve onun tabaklarından bazıları size o restoranın ön odasındaki rahat, cömert, oldukça mevsimlik menüleri hatırlatabilir. Mutfaktaki etki nadiren bu kadar açık ve hoş karşılanır; Son patronu gibi, Bay Karis de mutfağındaki ürünlere çok düşkün, onları küçük süslerle harcamak istemiyor. Etrafa saçar; plakaları renkle dönüyor. Balık ve et porsiyonları da oldukça cömert, ancak masaya geldiğinde gözünüz doğrudan sebzelere gidiyor.


Patlıcan Parm’ı yeniden işlemesinde fark ettiğiniz ilk şey, üzerinde eritilmiş Cheddar ve başka bir Vermont peyniri ceketi olması değil. Bu, daha sonra, bu görünüşte sapkın değişimin bir şekilde mantıklı olduğunun farkına varılmasıyla birlikte gelir. Ondan önce, patlıcan pirzolalarının bir avuç Sungold domatesle çevrili olduğunu, kabukları ayrılıncaya ve meyve suları bitene kadar arpacık ve sarımsakla ısıtıldığını görüyorsunuz. Meydan okurcasına kırmızı sos klasiği değil. Sos bile kırmızı değil.

Şef Jonathan Karis, Gramercy Tavern’den Chambers’a geliyor. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Shishito biberleri – bazıları dilimlenmiş ve kızartılmış, diğerleri bir plancha üzerinde bütün halde tutulmuş ve kurutulmuş – üzerine atıldıkları buğulanmış Manila istiridyelerini neredeyse gizlerler, tıpkı istiridyelerin tabağın altında sırılsıklam olan bir kare kızarmış pizza bianca’yı saklaması gibi istiridye ve biber suları. (Bu pizza bianca’nın susam taneleri ile süslenmiş uzun, çiğnenebilir bir parçası, tek başına harika olsa da, diğer yemeklerle ıslatılabilmesi için başlangıçta her masaya gider.)

Hafifçe kömürleşmiş Malabar ıspanağının kalın, neredeyse kadifemsi yaprakları, Sullivan County, NY’de yetiştirilen yassı bir yarı tavuğun etrafına sarılır ve plancha üzerinde gevrek bir şekilde bronzlaşır. Izgara ve közlenmiş kuzunun yanında başka bir restoranda meze olarak geçecek kadar enginar göbeği uzanıyor. Ama tabii ki kuzuya aitler ki bu harika, suları Halep biberi pulları ve bütün nane yapraklarıyla karışıyor.

İstiridyeler, bir plancha üzerinde kabartılmış shishito biberleri ile karıştırılır. Kredi… The New York Times için Colin Clark
Susam tohumları pizza bianca’nın gevrek alt kabuğuna gömülür. Kredi… The New York Times için Colin Clark
Eski Racines NY yemek odası ustaca yenilendi. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Beklediğiniz gibi, Chambers üretmekten başka bir şey olmayan yemeklerde mükemmeldir. İran salatalıkları ve kurutulmuş sarımsak saplarıyla karıştırılmış Frog Hollow şeftalilerinin sulu parçaları, fesleğen ve daha fazla salatalıktan sıkılmış parlak yeşil, cin kokulu bir meyve suyunda yıkanır. Sıska kırmızı İtalyan biberleri uçtan uca kesilir ve daha sonra kızarmış ekmek kırıntıları ile noktalı sıcak bir eritilmiş beyaz peynir damarı ile doldurulur.

Şimdiye kadar, mutfaktaki ürün yığınları, umduğunuz kadar sık tatlılara düşmedi. Haşlanmış şeftaliler, soğuk krem şanti katmanları ve karamelalı puding ile ince bir önemsemeyi kaplar. Ama şimdiye kadar icat edilen yaz meyveleri için en iyi folyolardan biri olan melek maması keki, bir kepçe çırpılmış krema üzerine serpilmiş sadece birkaç dizi şekerlenmiş limon kabuğuna sahip. Pastanın elde ettiği şey, onu bir golf sahasının rengine çevirecek kadar taze kekikti. Bunun pasta için iyi olup olmadığı tartışmaya açık.

Yaz sonu şeftalileri, salatalık salatasına ve kömürleşmiş sarımsak saplarına katılır. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Genel olarak, yemek, Racines NY’den geçen birkaç şefin herhangi birinin altında olduğundan daha doğrudan ve ilgi çekici. Yemek odası da daha çekici hale getirildi. Birkaç masa buharlaştırıldı, alana biraz nefes aldırıldı ve kalanlar, tabakların daha da ressam görünmesini sağlayan beyaz odaklanmış ışık havuzlarında parladı.

Servisin pratik bir havası var, şüphesiz bazı kilit oyuncular geçişten sağ çıktı. Eski ve yeni restoranın genel müdürü Jared Davis, yemek odasında devriye geziyor, ancak yeni gelenler içeri girdiğinde her zaman kapıda bekliyor gibi görünüyor. Pascaline Lepeltier içecek direktörü olarak kaldı ve bir şarap listesini yönlendirmeye yardımcı oldu. birkaç yıldır inşa ediyor.

Çırpılmış krema ve karamelalı puding katmanları bir önemsememek kadar ekler. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Şarap meraklıları için bir kulüp binası olarak ilk günlerinde, Racines Fransız şişelerine yönelirken, Chambers şarapçılık dünyasını genişletmek ve Bayan Lepeltier’in “vicdanlı çiftçilik” dediği şeyi öne çıkarmak için daha çok uğraşıyor. Bu sadece inekleri cesaretlendirdi. Bazı gecelerde, izinli gecelerde masaların yarısı şarap ithalatçıları, şarap üreticileri, şarap yazarları ve şarap garsonları tarafından doldurulacaktır. Listedeki şişe sayısı 1.000 civarında, yani restoranın tam zulasının kabaca üçte biri. Bol miktarda bilinen miktarlar ve Burgonya toplayan zengin arkadaşınızı soğuk bir ter içinde bırakacak şaraplar var.


Ama inekler bilinmeyenler için, tatmadıkları bazı şaraplar ve adını bile duymadıkları şaraplar için Chambers’a gelirler. Bayan Lepeltier her zaman, Loire’daki huysuz eski bir şarap tüccarının ölmeden önce yaptığı son vintage’e ya da herkesin sildiği topraklardaki acemi bir yapımcının ilkine sahipmiş gibi görünüyor.

Racines NY’deki rollerini yeniden üstlenenler, soldaki genel müdür Jared Davis ve içecek direktörü Pascaline Lepeltier. Kredi… The New York Times için Colin Clark
Yaklaşık 1.000 şişelik bir listeden çıkarılan şarap, mekanın konusu olmaya devam ediyor. Kredi… The New York Times için Colin Clark

Bayan Lepeltier, bölge, stil, teknik ve şarap üreticisi seçiminde henüz ünlü olmayanların şampiyonu. Sonuç olarak, Chambers’daki şarapların çoğu şaşırtıcı derecede uygun fiyatlıdır, bu da ineklerin çıkarlarının günlük içki içenlerinkiyle örtüştüğü yerdir. Bu günlerde New York’ta neredeyse nesli tükenmekte olan bir tür olan 50 dolara bir şişe bulmak için çok uğraşmanıza gerek yok. Yerel restoranlarda kadeh şaraplar tipik olarak 15 dolardan başlarken, Chambers’ın en az iki tanesi, biri bardaki musluklardan dökülen de dahil olmak üzere 9 dolardır. Bu fiyatlarda kulüp binası kalabalıklaşabilir.


Takip et New York Times Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst