Stereotiplerin Ötesinde California Cabernet

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Kredi. . . Pepe Serra

Kaliforniya cabernet sauvignon, Amerika Birleşik Devletleri’nde paradoksal bir konuma sahiptir. Ülkenin imza şarabıdır, ancak önemli şarap içici grupları arasında çok az ilgi görmektedir. Özellikle genç insanlar bunu görmezden geliyor gibi görünüyor.

Cabernet bu konuda yalnız değil. California chardonnay da hem popüler hem de kutuplaştırıcı. Bordeaux, son yıllarda izleyicisini ikiye bölen bir başka şarap.

Burada Şarap Okulu’nda modaya kapılmamaya çalışıyoruz. Ama biz tarihi tanır ve onurlandırırız. Cabernet sauvignon, doğru yerlere dikildiğinde, özenle ve alçakgönüllülükle yetiştirildiğinde ve şaraplaştırıldığında, sadece on yıllardır değil, yüzyıllardır da en iyiler arasında sayılan şaraplar üretmiştir.

İnsanlar California cabernet veya chardonnay veya Bordeaux tarafından püskürtüldüklerini söylüyorlarsa, onların sözlerine güveniyoruz. Ama aynı zamanda hoşnutsuzluğun nedenini de anlamak zorunda hissediyoruz.


Birçok şarapla yılların deneyiminin sonucu mu? Ya da belki bir ya da iki hayal kırıklığı yaratan şişeydi? Belki de okudukları bir şeydi.

Pek çok Amerikalı on yıl kadar önce Bordeaux’yu açtığında durum buydu. Birçok genç şarap uzmanı ve tüketicisi, nesiller boyu şarap içicileri için biçimlendirici bir deneyim olarak hizmet eden bir şaraba ilgi duymadıklarını söyledi. Bu nasıl olabilir?

Bordeaux içmemeyi tercih ettiğini söyleyen pek çok kişinin aslında bu konuda çok az deneyimi olduğu ortaya çıktı. Sevmedikleri şey çağrışımlarıydı.

Bordeaux’yu daha yaşlı, daha zengin insanlarla ve statü arayanlarla, abartılı, ultra olgun bir tarzı seven Robert M. Parker Jr. gibi güçlü eleştirmenlerle ve otantik olmaktan çok ilham verici olarak tanımladıkları markalı lüks mallarla ilişkilendirdiler.

Ancak bir şarabın ne anlama geldiğine odaklanmak, şarapların ve mekanın gerçekliğini gizler. Bordeaux şaraplarının çoğu süper pahalıdır, ancak hepsi değil. Birçoğu, şarapları lüks şaraplar olarak pazarlayan holdinglere aittir, ancak çok sayıda küçük, ciddi çiftçiler tarafından üretilmektedir. Bazı yapımcılar gerçekten de Bay Parker’a hitap etmek için tarzlarını değiştirdiler, ancak çoğu bunu hiç yapmadı.


Mesele şu ki, hiçbir şarap, hiçbir yer ve hiçbir üzüm tek bir şey değildir. “Bordeaux’yu sevmiyorum”, “chardonnay sevmiyorum” veya “riesling’i sevmiyorum” demek genellikle kesin olmayan bir aşırı genellemedir. Başka bir deyişle, genellikle tembel bir fikirdir.

Bu arada Bordeaux karşıtı tepki, Bordeaux bölgesinin Amerika Birleşik Devletleri’nde bir imaj sorunu olduğunu fark etmesi ve yanıt olarak hedefli bir pazarlama kampanyası başlatmasıyla son yıllarda azaldı. Bay Parker’ın etkisi, nihayet 2019’da emekli olmadan önce azaldı ve zenginlik peşinde çok ileri giden ve eleştirmenlerden yüksek puanlar alan bazı Bordeaux yapımcıları, son zamanlarda daha iyi bir denge kurdu.

Bunların hepsini California’dan cabernet’i tartışmak için bağlam olarak söylüyorum. Son bir aydır, Amerikan cabernet üretiminin merkezi olan Napa Valley ve bir anlamda California’nın Bordeaux’su dışında yapılan California cabernet’ini içiyoruz.

Napa, Bordeaux ile aynı türden eleştirilere maruz kaldı. Ve Napa, cabernet sauvignon ile çok özdeşleştiğinden, birçok insan eleştirilerini genel olarak Kaliforniya cabernet’ine yöneltiyor.

Bir okuyucu, Philadelphia’lı Peter, “Bu Şarap Okulu dersinin California cabernet’leri hakkındaki genel olumsuz düşüncemi değiştireceğini umuyordum. Bir başkası, Brooklyn’den Zac şöyle dedi: “Bir California cabernet’im olduğu her zaman hayal kırıklığına uğruyorum. Onlar sadece tek boyutludur. ”

Peter ve Zac, önemli sayıda şarap içicisinin inandığını temsil etse de, pek çok okuyucu olumsuzluğa yatkın görünmüyordu. Kaliforniya, Ventura County’den Bob Brown, “Yaşasın uygun fiyatlı, zarif, zarif California cabernet’i” derken daha tipikti. ”

California cabernet’leri hakkında olumsuz düşünenlere odaklanmış olsam da, genel olarak oldukça popüler olduğunu hatırlamakta fayda var. İnsanlar, özellikle Napa cabernet için bir şişe için isteyerek çok para ödüyorlar.


Aynı zamanda, California cabernet meşru bir şekilde eleştirilebilir. Tek bir şey için, genellikle cabernet’e uygun olmayan alanlardan çok fazla şey yapılır. Hem ucuz hem de aşırı pahalı olan pek çok cabernet, bir diğeri için aşırı derecede manipüle ediliyor.

Her ay yaptığım gibi, insanlara ay boyunca içmeleri için üç şişe önerdim. Bunlar: Camp Sonoma County Cabernet Sauvignon 2019, Domaine Eden Santa Cruz Dağları Cabernet Sauvignon 2017 ve Broadside Paso Robles Margarita Vineyard Cabernet Sauvignon 2018.

Fikir, Napa Vadisi dışındaki üç farklı yerden üç cabernet denemekti. Üçünün de tarzları oldukça farklı, bu da California cabernet hakkında aşırı genel konuşmanın çoğu zaman aptalca olduğuna işaret edebileceğini umuyordum.

Şaraplardaki varyasyonlar kısmen yer ve vintage meselesidir, ancak tamamen değil. En büyük faktör, şarap üreticisinin niyetidir. Her karar – çiftçilik yöntemleri, hasat tarihi, şarap yapımı ayrıntıları – üretici tarafından belirlenen belirli bir hedefe ulaşma umuduyla verilir.

California’daki cabernet sauvignonlarının genellikle üzüm karışımları olduğunu da belirtmekte fayda var. Eyaletteki kural, şarabın çeşit olarak etiketlenmesi için şarabın en az yüzde 75’i cabernet olması gerektiğidir. Öne çıkan şişelerin her biri bir karışımdır.

Kamp yüzde 86 cabernet, yüzde 12 merlot ve yüzde 2 malbec oldu. Olgun ve suluydu, gençliğine rağmen içimi kolaydı, sedir aroması, ot ve kırmızı meyve aromaları vardı. Yağsız değildi, ancak genellikle Napa kabernetleriyle ilişkilendirilen çok fazla et ya da tatlı meyve olmadan iyi tondaydı.

Genel olarak, onu karmaşık olmayan ama lezzetli ve ferahlatıcı buldum, iyi bir şarap içeceği. 22 dolardı.

Domaine Eden, yüzde 82 cabernet, yüzde 11 merlot ve geri kalan cabernet frangı, petit verdot ve malbec, 51 dolardan iki kat daha pahalıydı ve bu da birçok insanı denemekten caydırdı. Harikaydı.


Kamptan daha hacimliydi ve tuzlu çiçek, bitki ve meyve aromaları ve meşe dokunuşuyla daha karmaşıktı. Daha fazla derinliğe ve boyuta sahipti ve yaşlanacak ve gelişecek. Genç ve zamanla bebek yağının bir kısmını kaybetmeli.

Broadside, yüzde 77 cabernet ve yüzde 23 merlot, 18 dolarla en ucuzu ve en şaşırtıcı olanıydı. Son 10 yıldır Margarita Vineyard cabernetlerinin büyük bir hayranıyım ama 2018’i pek umursamıyordum. İçinde koyu meyve aromaları, biraz baharat ve bulduğum kremsi, vanilya notası vardı. koyarak. Aynı zamanda diğer iki şişenin gücünden ve enerjisinden yoksundu ve yüzde 14,5 alkolle biraz sıcak görünüyordu.

Emin olmak için ikinci bir Broadside şişesini açtım ama ilkiyle aynıydı.

Philadelphia’lı Peter’dan ne haber? Kampı denedi ve hoş ama zararsız ve belki de sıkıcı buldu. Ayrıca başka bir cabernet denedi, yine Paso Robles’tan bir Foxglove, bunaltıcı buldu.

“Maalesef şimdilik önyargılı fikirler doğrulandı” dedi.

Peter’ın önceki deneyimlerinin nasıl olduğunu bilmiyorum. Ama açıkçası, Kamptan ondan çok daha fazla keyif aldım.

Charlotte, N.C.’den George Erdle, tadım grubunun Kampın fiyatına göre harika bir şarap olduğunu düşündüğünü, ancak özellikle Domaine Eden’i beğendiğini söyledi. Diğerleri de Kamptan keyif aldı. Ore, Jacksonville’den Jerry Pendzick, “nefes incelikli” olarak nitelendirdi. ”

Michigan’lı Shweta, Domaine Eden için 60 dolar ödedi, onu muhteşem buldu ve daha ucuz şişelerin bu kadar iyi olup olmayacağını merak etti.

Basit bir cevabı olmayan harika bir soru. Ama fiyat önemlidir. Broadside’ı şimdilik bir kenara bırakalım ve Camp ile Domaine Eden’ı karşılaştıralım.


Camp üreticilerinin amacının “sofraya hazır, yemek dostu, ulaşılabilir ve uygun fiyatlı şaraplar” yapmak olduğunu söylüyorlar. Dört konuda da başarılılar.

Domaine Eden, California’daki en büyük üreticilerden biri olan Mount Eden Vineyards’ın ikinci, daha ucuz markasıdır. Domaine Eden, mülk bağını daha dar bir şekilde ifade eden kardeşi Mount Eden’in aksine, genel olarak Santa Cruz Dağları cabernet’in ruhunu ifade eden bir yer şarabı olmayı amaçlamaktadır.

Şarap üreticisi ve her iki şirketin sahibi Jeffrey Patterson, karısı Ellie ile bir keresinde bana Cennet Dağı’nın bir arya gibi olduğunu ve Domaine Eden’in bir koro gibi olduğunu söylemişti.

O da takdire şayan bir şekilde başarılıdır. Ancak, özellikle Santa Cruz Dağları gibi bir yerden böyle bir şarap yapmak, Kamp gibi bir şarap üretmekten daha maliyetlidir. Bu nedenle, benzer bir şarabı 20 $ aralığında beklemek tamamen adil değil.

Daha iyi bir karşılaştırma, benzer bir şişenin fiyatlarının 100 dolardan başlayabileceği Napa Valley’den iyi bir cabernet olabilir. Bu açıdan, Domaine Eden oldukça iyi bir değer.

Asıl mesele şu: Üzümlerden, yerlerden veya şişelerden söz ediyor olsanız da, kaba genellemeler bir kötülüktür.


Şarapta, siyasette ve diğer pek çok alanda geniş, basit mesajlar karşı konulmaz görünüyor. Dogmayı destekliyorlar ve belki de hayatı kolaylaştırıyorlar. Ancak karmaşıklıkları ve nüansları görmezden gelerek anlayışı azaltırlar. Bu olabilecek en kötü sonuç.


Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst