Tüm Pazarlık Bourbon Nereye Gitti? Viski Çılgınlığını suçla.

Erdemitlee

Global Mod
Global Mod
Haziran ayında, Virginia’da iki adam alışılmadık bir şekilde içeriden bilgi ticareti yapmakla suçlandı: devlet tarafından işletilen likör dükkanlarında nadir bulunan viski şişelerinin ne zaman ve nerede görüneceği hakkında bilgi satmak.

Bir yabancıya, planları garip gelebilir. Pek çok burbon koleksiyoncusu için bu, günümüzün çılgın viski pazarından başka bir uyarıcı hikaye – ve bazılarının muhtemelen önce düşünmüş olmayı dilediği bir hikaye.

Savcılara göre, Virginia’nın alkol kontrol kurulunun bir çalışanı olan Edgar Garcia, gizli bilgileri, listeyi Facebook’ta çok sayıda kişiye tanesi 400 dolara satan özel bir koleksiyoncu olan Robert Adams’a verdi.

Virginia, sert likörün, diğer birçok eyaletten önemli ölçüde daha düşük fiyatlı olduğu, devlete ait satış noktalarında satılmasını şart koşuyor. Devlet, burbon severlerin aranan şişeleri daha ucuza kapmak için kaçınılmaz telaşını kontrol etmek için dağıtım ayrıntılarını bir sır olarak saklıyor, yayınları rastgele zamanlarda e-posta yoluyla ve yönetim kurulunun Facebook sayfasında duyuruyor. Hayranlar daha sonra mağazalara akın ediyor ve her dakika önemli.


Kasım ayında piyasaya sürüldükten sonra bir alıcı Facebook’ta “20 dakika içinde oradaydım” diye yazdı, ancak rafların çoktan toplanmış olduğunu gördü. “Oraya vardığımda mağazada en az 10 kişi vardı.”

Bay Garcia ve Bay Adams’ın (ikisi de suçunu kabul etti) sadece bilgi satmak için bir suç işlemeye istekliliği ve diğerlerinin bunu satın almaya yönelik görünür istekliliği, on yıl süren burbon patlamasının ne kadar dönüştüğünün bir ölçüsüdür. bir mani

Amerikan viskisinin önde gelen stilleri olan burbon ve çavdar, uzun süredir işçi sınıfı fiyatlarına satılan gündelik içecekler olarak görülüyor. 2010’ların başlarında, fiyatı 100 doların üzerinde olan ve çoğu 50 doların altında satılan bir şişe bulmak zordu. Altı rakamlı tek malt İskoç Scotch pazarı patlarken bile koleksiyoncular, Pappy Van Winkle gibi birkaç öne çıkan isim dışında Amerikan viskisinden büyük ölçüde uzak durdular.

On yıl önce, sağdan dördüncü Weller Antique burbonunun fiyatı 40 doların altındaydı. Bugün ortalama 200 doların üzerinde. Kredi… The New York Times için TJ Kirkpatrick

Hepsi değişti. Geçen bahar Sotheby’s müzayedesinde birkaç şişe Michter’s burbon tanesi 20.000 dolardan fazlaya satıldı. Yeni bir marka olan Macklowe, Amerikan single maltını 1.500$’a satıyor. Ve bir şişe LeNell’s Red Hook Rye, 2000’lerin sonlarında Brooklyn’deki bir likör dükkanı sahibi olan LeNell Camacho Santa Ana tarafından şişelenen son derece nadir bir viski, 90.000 dolardan fazlaya gidebilir.


Fiyat sıçraması sadece lüks seviyede değil. Eskiden yaklaşık 35 dolara satılan Buffalo Trace veya Eagle Rare gibi günlük burbonlar, şimdi genellikle bunun iki katına çıkıyor.

Adı Pappy olmayan ilk lüks Amerikan viskilerinden biri olan Kentucky Owl’u yaratan Dixon Dedman, “Bugün 75 dolar yeni 35 dolar” dedi. Bay Dedman ve ortakları, Kentucky Owl’u 2017’de açıklanmayan bir meblağ karşılığında Stolichnaya’ya sattı ve 95 dolardan başlayan perakende fiyatıyla yeni bir marka olan 2XO’yu tanıttı.

Çılgınlık, koleksiyoncuları aşırı uzunluklara sürüklüyor. Yaklaşan bir şov için bilet kapmaya can atan müzik tutkunları gibi, bazıları da Buffalo Trace ve Four Roses gibi kült damıtma fabrikalarından sınırlı bir sürüm kapmayı umarak gece boyunca içki dükkanlarının önünde kamp yapacak.

Burbon patlamasının ne zaman aşırı hızlanmaya başladığını belirlemek zor. Bir ticaret grubu olan Amerika Birleşik Devletleri Damıtılmış Alkollü İçecekler Konseyi, tüm Amerikan viskilerinin satışlarının son on yılda 16 milyondan 30 milyon dokuz litrelik kasaya istikrarlı bir hızla arttığını söylüyor.

Çoğu zaman, satış hacmi tüm fiyat kategorilerinde, daha ucuzdan 50 dolardan daha pahalı olan sözde süper premium şişelere kadar tutarlıydı.

Ardından, 2016 civarında, süper kaliteli viski satışları yükselirken, daha ucuz viski satışları yavaşladı. Önümüzdeki beş yıl içinde, fiyatı 20 doların altında olan değerli viski satışları yalnızca yüzde 4,2 artarken, süper premium satışları yüzde 129’dan fazla arttı.

Bourbon hayranları daha iyi eğitimli hale geliyordu ve bu eğitimle birlikte daha yüksek kalite ve daha da önemlisi münhasırlık için daha fazla tıslama isteği geldi. Buna yanıt olarak, içki fabrikaları alışılmadık niteliklere sahip sınırlı salımlı şişeler sunmaya başladı – örneğin tek bir fıçıdan çekilmiş veya yüksek dayanıklılıkta şişelenmiş – bu da ilgiyi artırdı.


Arz da bir sorun haline geldi. Viskinin yaşlanması gerekir, bu nedenle üretim talebi karşılamak için öylece hızlanamaz. Bugün raftaki viski miktarı, beş veya daha fazla yıl önce alınan kararların bir fonksiyonudur.

Giderek artan sayıda burbon tahsise göre satılıyor, sadece az sayıda seçkin içki mağazalarında mevcut. Kredi… The New York Times için TJ Kirkpatrick
Bourbon içenler, daha önce kimsenin istemediği şişeleri satın almak için daha fazla para ve daha fazla zaman harcamaya giderek daha istekli hale geliyor. Kredi… The New York Times için TJ Kirkpatrick

Pandemi, karantina şeklindeki beklenmedik boş zamanı, hızla büyüyen borsa ve hükümet teşvik kontrollerinden gelen beklenmedik parayla birleştirerek talebi artırdı.

Sosyal medya daha sonra aldatmacayı güçlendirdi. Pek çok kişi için, şanslı bir alıcının Instagram’da en son bulduğu bir fotoğrafı, ideal olarak bir içki dükkanından çıktıktan hemen sonra sürücü koltuğundan çekilmiş bir fotoğrafını paylaştığı sözde kasık çekimi bir statü sembolü haline geldi. Şişeye bağlı olarak, Rolex kaplı bir bilek kadar güçlü olabilir.

Bazı insanlar bu şişeleri içerken, diğerleri genellikle ödediklerinden çok daha fazlasını yasa dışı ikincil piyasada satacak veya bir yatırım olarak elinde tutacaktır.

Malt Review web sitesini düzenleyen Taylor Cope, “Orada, eşi bodrumdaki 120.200 şişe hakkında dırdır eden zavallı bir adam var” dedi. “Ve ‘Hayır, anlamıyorsun, bunlar için X ödedim ve 2X veya 5X falan değerindeler’ diyor ve belki de bu onun için tuhaf bir yuva yumurtası veya emeklilik birikimi.”


Birçok kıdemli koleksiyoncu için çılgınlık bir sapma haline geldi. Önceki bir geeky niş topluluğu, yerini çok zengin koleksiyoncular ve spekülatörlerden oluşan saldırgan bir dünyaya bıraktı ve fiyatları çoğu insanın karşılayabileceğinin ötesinde yükseltti. Bu uzun süredir koleksiyonerler, abartılı viski hayranları için özel bir hakarete bile sahipler – “taters” (kimse tam olarak emin olmasa da patatesin kısaltması olabilir).

Arizona, Scottsdale’de bir burbon koleksiyoncusu olan Mason Miller, “Bugün çok rekabetçi ve ruhun tüm anlamı bu değil” dedi.

Bay Miller, yakın zamanda bir New York müzayede evinin yaklaşık 1000 nadir şişeden oluşan koleksiyonunu satmakla ilgilendiğini söyledi. Kârlı bir teklife rağmen – ne kadar olduğunu söylemedi – ve karısının daha iyi muhakemesine rağmen, bir kasada asla açılmamak üzere bir kasaya gireceklerinden korktuğu için onları tutmaya karar verdi.

Mason Walker, sağda ve 2021’deki burbon koleksiyonu. Kredi… Darren Higgins

Bay Miller, burbon çılgınlığı tarafından parçalanmış hisseden yalnız değil. Birçok uzun süreli koleksiyoncu hüsrana uğradı, hatta bitkin düştü. Başka bir şeye geçmekten bahsediyorlar: Bas Armagnac’tan sık sık bir sonraki moda ruh olarak bahsediliyor.

Bay Cope, “Biraz kovalamaca eğlencelidir,” dedi. “Tam zamanlı işgal kovalamacası o kadar eğlenceli değil. İnsanlar bir mağazaya girip yeni bir şey keşfetmeyi özlüyor ve belki de yollarına devam ediyorlar.”

Yine de, maniye bakmanın daha olumlu bir yolu olduğunu da sözlerine ekledi.

Çok uzun bir süre, viski hayranları, burbonun yeterince takdir edilmediğinden, tipik bir 35 dolarlık şişenin, iki kat veya daha yüksek fiyatlı tek malt bir viski kadar iyi olduğu konusunda homurdandı.


Ve belki de, dedi Bay Cope, şu anda olan şey burbonda bir balon değil, halkın buna olan takdirinde bir seviye artışıdır. Doğru, çok fazla sinir bozucu köpük var – kimse daha fazla kasık vuruşu görmek istemiyor – ama bunun arkasında burbonun kamusal imajında haklı bir yeniden düzenleme olabilir.

1980’lerin başında, şu anda Buffalo Trace olarak adlandırılan yerde içki fabrikası müdürü olarak çalışan mütevazı bir Kentuck’lı olan Elmer T. Lee, patronlarına Amerikan viskisinin tek malt Scotch kadar incelikli ve zarif olduğunu ve doğru yerde olduğunu söyledi. ambalaj lüks fiyatlarla satılabilir. Para için çaresiz olan sahipler, ondan bunu kanıtlamasını istedi.

İlk tek fıçı burbon olan Blanton’s ile yanıt verdi. Metal ve mantar kapaklı özel yapım bir şişesi vardı ve 1984’te yaklaşık 30 dolardan piyasaya sürdü. On yıllardır, aşağı yukarı oturduğu yer burasıydı ve 2018’de enflasyonla birlikte yaklaşık 60 dolara yükseldi.

Sonra, birdenbire ve kimsenin tam olarak açıklayamadığı nedenlerle, Blanton viral oldu. Podcast’çiler konuştu. Instagramcılar bunu abarttı. Mağaza sahipleri fiyatı üç veya dört katına çıkardıktan sonra bile müşteriler şişe almak için sıraya girdi. New York’ta genellikle 300 dolardan fazla satıyor.

Bay Lee 2013’te öldü ve bu nedenle burbonunun stratosferik değerine ulaştığını asla göremedi. Başarısından gurur mu duyacaktı yoksa bir canavar yarattığını çok geç fark edip lüks statüsünden iğrenecek miydi?

Her iki cevap da mümkün görünüyor – bu da Amerikan viskisinin huysuz durumu ve onun hayran lejyonları hakkında çok şey söylüyor.

Takip et Instagram’da New York Times Cooking , Facebook , Youtube , TikTok ve Pinterest . Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile New York Times Cooking’ten düzenli güncellemeler alın .

Okumaya devam et...
 
Üst