Yaklaşık 10 yıl önce ilk kez bütün bir tavuğu haşladığımda, annemin mutfağının kokusuyla dairemi nasıl güzelleştirdiğini görünce çok şaşırdım. Onun samgyetang’ını yeniden yaratmaya çalışmıyordum ama kazara yaptım.
Ginseng ve hünnap ile güçlendirilmiş bu Kore usulü tavuk çorbası, sarımsak severlerin hayalidir. Tencereye atılan karanfillerin çıkardığı sesin yemeğin adının hecelerini nasıl yankıladığını hatırlıyorum: Sam. Gye. Tanga.
Ama beni taşıyan altın suyumun kokusuydu. Aromasını içime çektiğimde, geçmiş bir elektrik akımı gibi içimden geçti ve gözyaşlarına boğuldum. Nostaljiden (ve müthiş bir soğukluktan) midem bulandı, birdenbire kendimi iki yerde buldum: New York City’deki mini mutfağım ve ön bahçesinde şeftali ağacı olan bir tuğla evde doğup büyüdüğüm Atlanta ve çocukluğum. Michelle Branch posterleriyle kaplı yatak odası.
O gün bedenimi ele geçiren duyumun birçok tanımı var, ama belki de en ünlüsü Fransız romancı Marcel Proust’un istemsiz hafıza dediği ve şimdi bazen “Proustçu hafıza” dediğimiz şey. Bu, yedi ciltlik romanı “Kayıp Zamanın İzinde”deki, anlatıcının çaya batırılmış limonlu bir kurabiyeden bir ısırık aldıktan sonra aniden çocukluk anılarına kapıldığı belirli bir sahneye göndermedir.
“Kırıntılarla karışan sıcak sıvı damağıma değdiği anda, içimden bir ürperti geçti ve başıma gelen olağanüstü şeye odaklanarak durdum,” diye yazıyor Proust. “Bu her şeye gücü yeten neşe bana nereden gelmiş olabilir?”
Hayatımda bu istenmeyen anılar gerçekleştiğinde, o duyguda oyalanmaya çalışıyorum.
Beni mutfakta heyecanlandıran ve en çok sevindiren şey, yanlışlıkla eski bir şeye, istem dışı bir hatıraya, suda kaynayan bir tavuğun basit kokusu gibi zihnimin derinliklerinde unuttuğum bir şeye dokunduğumda.
Yeni yılda daha çok yapmak istediğim yemek türü bu. Mutfakta ve dışarıda, masamda ve hayatımda o küçük “güçlü neşe” anlarını bulmaya karar verirsem, belki de kendilerini bana daha fazla ifşa edecekler. Belki daha çok Proust madlenleri tadacağım ve belki daha çok ağlayacağım. (Sonuçta ağlamanın sağlığa birçok faydası vardır.)
Neyse ki, mecazi olarak konuşursak, çaya batırılmış iyi madlenler bulabileceğiniz birçok yer var. Ve en çok sıcaklığa ve yardıma ihtiyacınız olduğunda, tavuk çorbası başlamak için asla kötü bir yer değildir.
Profesör Amber Spry, haşlanmış tavuktan biraz daha fazlasıyla tatlandırılmış bir stoğun saflığının hafife alındığını söyledi. “Keşke bunu takdir etmek için daha fazla fırsatımız olsaydı.” Kredi. . . The New York Times için Rachel Vanni
Brandeis Üniversitesi’nde Afrika ve Afro-Amerikan Çalışmaları ve Siyaseti bölümünde yardımcı doçent olan Amber Spry, büyükannesinin genellikle tavuk parçaları, taze zencefil ve yeşilliklerle pişirilen Filipinli bir çorba olan tinola’yı tahmin ettiğini hatırlıyor.
32 yaşındaki Dr. Spry, büyürken bu yemeği “zencefilli tavuk çorbası” olarak adlandırdı ve New York’a ilk taşındığında aklına geldi. Çorbanın nasıl yapıldığını sormak için anne babasını aradı, malzemeleri bir köşedeki bodegadan aldı ve Amsterdam Bulvarı’ndaki küçük dairesinde bir tencerede kaynattı.
Filipinli çorba tinola, Dr. Spry’nin sevdiği biri hasta olduğunda ve yurdunu özlediğinde yaptığı bir şeydir. Kredi. . . The New York Times için Rachel Vanni
“Tanıdık gelen bu şeyi yaratmak neredeyse bu içgüdüydü,” dedi ve şimdi, “o rahatlık ve ev hissini ne zaman istesem, bu çorbadan geçebileceğimi biliyorum. ”
Yaklaşık on yıl sonra, bir kap tinola çağırmak hala Dr. Spry’ın geçmişini günümüze taşıyor. “Bu tarif babamın, büyükannemin ve muhtemelen ondan önce annesinindi,” dedi.
Son zamanlarda, babası çorbanın kendi versiyonunu pişirdi ve bu sefer, onu yerken titreyen yeni kocası David Labuguen oldu. Spry, “Tadı anne babasının yaptığı çorba gibi olduğu için onun için duygusaldı,” diyen Dr. Spry, tavuk ve zencefil gibi basit malzemeler bir araya gelerek birbirini seven insanlar arasında bir köprü oluşturduklarında büyük bir güç olduğunu da sözlerine ekledi. bir diğeri.
Yemek, ailelerimizi nereye gidersek gidelim yanımızda götürmenin en iyi yollarından biridir. Bir uçuş evi için tasarruf edin, mirastan daha fazla taşıma var mı?
Yaşamak için yemek yapmanın ne büyük bir ayrıcalık olduğunu asla unutmadım. Ama mutfakta yemek yapmaktan bıktığım günler oluyor. (Beni en çok mahveden temizliktir. ) Ve özellikle geçtiğimiz yıl, dünyanın yeniden dağıldığını hissettiğim zamanlarda, bunların herhangi birinde neşe bulmakta zaman zaman zorlandım.
Yapmanız gerekiyorsa, konforlu yemek pişirmek zor olabilir.
Kia Damon sadece bir şey daha pişirebilseydi, ördek confit ve tereyağlı fasulye, daldırma için kabuklu ekmek ve bir bardak portakal şarabı olurdu. Kredi. . . The New York Times için Wayne Lawrence
Brooklyn’de, şef Kia Damon uzun bir çalışma gününden eve aç ve yorgun geldiğinde, mutfakta işleri basit tutar. Çok fazla makarna pişiren annesinin hazırladığı çocukluk yemeklerinin anılarına dokunan 28 yaşındaki Damon, şimdi karbonara gibi kendi leziz yiyeceklerine dönüyor.
“Kendimi çok yorgun hissettiğimde ve aklımda çalkalanan bir şey olmadığında, hala makarnayı çıkarabilir ve gerçekten gitmiş gibi hissedebilirim” dedi.
Herhangi bir zanaatta olduğu gibi – ve bir zanaat pişirmeyi düşünüyorum, özellikle ev yemekleri – mümkün olduğunda şarj etmek önemlidir. Neyse ki, iş için yemek pişiren bizler için, yemek pişirmenin dizginlenemez sevincini hatırlamamıza yardımcı olan temel yemekler var.
Bayan Damon için, iki ila üç gün boyunca portakal kabuğu, yıldız anason ve ardıç meyveleri ile parfümlü ördek confit. Sadece bir şey daha pişirebilseydi, ne pişirirdi.
“Onu yerdim ve sonra ruhun beni alıp götürmesini beklerdim” dedi.
Dünyadaki son yemeğim tavuk kızartma. Hafta sonları kendime küçük bir kuş hazırlamayı seviyorum çünkü o zaman dünyanın tüm zamanı benim zamanım oluyor. Bu durumda süreç neşe verir. Cumartesi günü tavuğu tuzlayıp şekerleyebilirim, gece boyunca buzdolabında kuru tuzlu suda bekletebilirim; Pazar günü yemeğim fırına hazır.
Yemek de uzun: Kızarmış tavuğun birçok yaşam evresi var — Bir kez pişirip günlerce yiyebilirim. Çünkü yemek yapmayı ne kadar sevsem de yemeyi daha çok seviyorum.
Bir sac tavada kavrulmuş bütün bir tavuk, tavanın alçak kenarlarının etrafındaki artan sıcak hava akışı sayesinde muhteşem bir gevrek deri oluşturur. Kredi. . . The New York Times için Christopher Testani. Yemek Stilisti: Monica Pierini.
Önce akşam yemeği, genellikle muhteşem tavuk göğsü, kesinlikle sulu, çıtır derili. Daha da iyisi, eğer annem ve benim gibiyseniz, tavuğun en sevdiğiniz kısımları bir sırdır: kuşun altındaki, baldırlarının arkasına sıkıştırılmış, ihale edilmiş ve schmaltz ile kayganlaştırılmış iki “istiridye”. Her birimiz için bir tane.
Bu ilk yemekten sonra, etin geri kalanını kemiklerinden ayırarak hafta boyunca her türlü öğünde modaya uygun hale getirmeyi seviyorum. Sonra – ve bu benim en sevdiğim kısım olabilir – karkası kilerde bıraktığım her türlü küçük parça ve kütük ile ete dönüştürüyorum: defne yaprağı, karabiber, kabuğu hala üzerinde olan bir soğan (annemin bana öğrettiği gibi, her ikisini de ödünç verir). çorbalara ve yahnilere renk ve tat verir).
Instant Pot, bunun için hızlı bir şekilde çalışır. Sadece bir saat içinde geçmişimi, bugünümü ve geleceğimi, sabahları kahvemden önce içebileceğim altın bir stoğa dönüştürecek. Aynı Ravenclaw kupasını hem kahve hem de stok için kullanıyorum, kullanımlar arasında yıkıyorum.
Kızarmış tavuk benim terapim olabilir, ama tavuk çorbası benim her derde deva, çaya batırılmış madlenim.
Tarifler: Karamelize Lahanalı Kavrulmuş Tavuk | Közlenmiş Tavuk Suyu
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...
Ginseng ve hünnap ile güçlendirilmiş bu Kore usulü tavuk çorbası, sarımsak severlerin hayalidir. Tencereye atılan karanfillerin çıkardığı sesin yemeğin adının hecelerini nasıl yankıladığını hatırlıyorum: Sam. Gye. Tanga.
Ama beni taşıyan altın suyumun kokusuydu. Aromasını içime çektiğimde, geçmiş bir elektrik akımı gibi içimden geçti ve gözyaşlarına boğuldum. Nostaljiden (ve müthiş bir soğukluktan) midem bulandı, birdenbire kendimi iki yerde buldum: New York City’deki mini mutfağım ve ön bahçesinde şeftali ağacı olan bir tuğla evde doğup büyüdüğüm Atlanta ve çocukluğum. Michelle Branch posterleriyle kaplı yatak odası.
O gün bedenimi ele geçiren duyumun birçok tanımı var, ama belki de en ünlüsü Fransız romancı Marcel Proust’un istemsiz hafıza dediği ve şimdi bazen “Proustçu hafıza” dediğimiz şey. Bu, yedi ciltlik romanı “Kayıp Zamanın İzinde”deki, anlatıcının çaya batırılmış limonlu bir kurabiyeden bir ısırık aldıktan sonra aniden çocukluk anılarına kapıldığı belirli bir sahneye göndermedir.
“Kırıntılarla karışan sıcak sıvı damağıma değdiği anda, içimden bir ürperti geçti ve başıma gelen olağanüstü şeye odaklanarak durdum,” diye yazıyor Proust. “Bu her şeye gücü yeten neşe bana nereden gelmiş olabilir?”
Hayatımda bu istenmeyen anılar gerçekleştiğinde, o duyguda oyalanmaya çalışıyorum.
Beni mutfakta heyecanlandıran ve en çok sevindiren şey, yanlışlıkla eski bir şeye, istem dışı bir hatıraya, suda kaynayan bir tavuğun basit kokusu gibi zihnimin derinliklerinde unuttuğum bir şeye dokunduğumda.
Yeni yılda daha çok yapmak istediğim yemek türü bu. Mutfakta ve dışarıda, masamda ve hayatımda o küçük “güçlü neşe” anlarını bulmaya karar verirsem, belki de kendilerini bana daha fazla ifşa edecekler. Belki daha çok Proust madlenleri tadacağım ve belki daha çok ağlayacağım. (Sonuçta ağlamanın sağlığa birçok faydası vardır.)
Neyse ki, mecazi olarak konuşursak, çaya batırılmış iyi madlenler bulabileceğiniz birçok yer var. Ve en çok sıcaklığa ve yardıma ihtiyacınız olduğunda, tavuk çorbası başlamak için asla kötü bir yer değildir.
Profesör Amber Spry, haşlanmış tavuktan biraz daha fazlasıyla tatlandırılmış bir stoğun saflığının hafife alındığını söyledi. “Keşke bunu takdir etmek için daha fazla fırsatımız olsaydı.” Kredi. . . The New York Times için Rachel Vanni
Brandeis Üniversitesi’nde Afrika ve Afro-Amerikan Çalışmaları ve Siyaseti bölümünde yardımcı doçent olan Amber Spry, büyükannesinin genellikle tavuk parçaları, taze zencefil ve yeşilliklerle pişirilen Filipinli bir çorba olan tinola’yı tahmin ettiğini hatırlıyor.
32 yaşındaki Dr. Spry, büyürken bu yemeği “zencefilli tavuk çorbası” olarak adlandırdı ve New York’a ilk taşındığında aklına geldi. Çorbanın nasıl yapıldığını sormak için anne babasını aradı, malzemeleri bir köşedeki bodegadan aldı ve Amsterdam Bulvarı’ndaki küçük dairesinde bir tencerede kaynattı.
Filipinli çorba tinola, Dr. Spry’nin sevdiği biri hasta olduğunda ve yurdunu özlediğinde yaptığı bir şeydir. Kredi. . . The New York Times için Rachel Vanni
“Tanıdık gelen bu şeyi yaratmak neredeyse bu içgüdüydü,” dedi ve şimdi, “o rahatlık ve ev hissini ne zaman istesem, bu çorbadan geçebileceğimi biliyorum. ”
Yaklaşık on yıl sonra, bir kap tinola çağırmak hala Dr. Spry’ın geçmişini günümüze taşıyor. “Bu tarif babamın, büyükannemin ve muhtemelen ondan önce annesinindi,” dedi.
Son zamanlarda, babası çorbanın kendi versiyonunu pişirdi ve bu sefer, onu yerken titreyen yeni kocası David Labuguen oldu. Spry, “Tadı anne babasının yaptığı çorba gibi olduğu için onun için duygusaldı,” diyen Dr. Spry, tavuk ve zencefil gibi basit malzemeler bir araya gelerek birbirini seven insanlar arasında bir köprü oluşturduklarında büyük bir güç olduğunu da sözlerine ekledi. bir diğeri.
Yemek, ailelerimizi nereye gidersek gidelim yanımızda götürmenin en iyi yollarından biridir. Bir uçuş evi için tasarruf edin, mirastan daha fazla taşıma var mı?
Yaşamak için yemek yapmanın ne büyük bir ayrıcalık olduğunu asla unutmadım. Ama mutfakta yemek yapmaktan bıktığım günler oluyor. (Beni en çok mahveden temizliktir. ) Ve özellikle geçtiğimiz yıl, dünyanın yeniden dağıldığını hissettiğim zamanlarda, bunların herhangi birinde neşe bulmakta zaman zaman zorlandım.
Yapmanız gerekiyorsa, konforlu yemek pişirmek zor olabilir.
Kia Damon sadece bir şey daha pişirebilseydi, ördek confit ve tereyağlı fasulye, daldırma için kabuklu ekmek ve bir bardak portakal şarabı olurdu. Kredi. . . The New York Times için Wayne Lawrence
Brooklyn’de, şef Kia Damon uzun bir çalışma gününden eve aç ve yorgun geldiğinde, mutfakta işleri basit tutar. Çok fazla makarna pişiren annesinin hazırladığı çocukluk yemeklerinin anılarına dokunan 28 yaşındaki Damon, şimdi karbonara gibi kendi leziz yiyeceklerine dönüyor.
“Kendimi çok yorgun hissettiğimde ve aklımda çalkalanan bir şey olmadığında, hala makarnayı çıkarabilir ve gerçekten gitmiş gibi hissedebilirim” dedi.
Herhangi bir zanaatta olduğu gibi – ve bir zanaat pişirmeyi düşünüyorum, özellikle ev yemekleri – mümkün olduğunda şarj etmek önemlidir. Neyse ki, iş için yemek pişiren bizler için, yemek pişirmenin dizginlenemez sevincini hatırlamamıza yardımcı olan temel yemekler var.
Bayan Damon için, iki ila üç gün boyunca portakal kabuğu, yıldız anason ve ardıç meyveleri ile parfümlü ördek confit. Sadece bir şey daha pişirebilseydi, ne pişirirdi.
“Onu yerdim ve sonra ruhun beni alıp götürmesini beklerdim” dedi.
Dünyadaki son yemeğim tavuk kızartma. Hafta sonları kendime küçük bir kuş hazırlamayı seviyorum çünkü o zaman dünyanın tüm zamanı benim zamanım oluyor. Bu durumda süreç neşe verir. Cumartesi günü tavuğu tuzlayıp şekerleyebilirim, gece boyunca buzdolabında kuru tuzlu suda bekletebilirim; Pazar günü yemeğim fırına hazır.
Yemek de uzun: Kızarmış tavuğun birçok yaşam evresi var — Bir kez pişirip günlerce yiyebilirim. Çünkü yemek yapmayı ne kadar sevsem de yemeyi daha çok seviyorum.
Bir sac tavada kavrulmuş bütün bir tavuk, tavanın alçak kenarlarının etrafındaki artan sıcak hava akışı sayesinde muhteşem bir gevrek deri oluşturur. Kredi. . . The New York Times için Christopher Testani. Yemek Stilisti: Monica Pierini.
Önce akşam yemeği, genellikle muhteşem tavuk göğsü, kesinlikle sulu, çıtır derili. Daha da iyisi, eğer annem ve benim gibiyseniz, tavuğun en sevdiğiniz kısımları bir sırdır: kuşun altındaki, baldırlarının arkasına sıkıştırılmış, ihale edilmiş ve schmaltz ile kayganlaştırılmış iki “istiridye”. Her birimiz için bir tane.
Bu ilk yemekten sonra, etin geri kalanını kemiklerinden ayırarak hafta boyunca her türlü öğünde modaya uygun hale getirmeyi seviyorum. Sonra – ve bu benim en sevdiğim kısım olabilir – karkası kilerde bıraktığım her türlü küçük parça ve kütük ile ete dönüştürüyorum: defne yaprağı, karabiber, kabuğu hala üzerinde olan bir soğan (annemin bana öğrettiği gibi, her ikisini de ödünç verir). çorbalara ve yahnilere renk ve tat verir).
Instant Pot, bunun için hızlı bir şekilde çalışır. Sadece bir saat içinde geçmişimi, bugünümü ve geleceğimi, sabahları kahvemden önce içebileceğim altın bir stoğa dönüştürecek. Aynı Ravenclaw kupasını hem kahve hem de stok için kullanıyorum, kullanımlar arasında yıkıyorum.
Kızarmış tavuk benim terapim olabilir, ama tavuk çorbası benim her derde deva, çaya batırılmış madlenim.
Tarifler: Karamelize Lahanalı Kavrulmuş Tavuk | Közlenmiş Tavuk Suyu
Takip et NYT Gıda Twitter’da ve NYT Instagram’da Yemek Pişirme , Facebook , YouTube ve Pinterest . Tarif önerileri, pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleri ile NYT Cooking’den düzenli güncellemeler alın .
Okumaya devam et...